Beantwoord

Cat5(e) Ethernet Kabel

• 9 juli 2018
  • 5 reacties
  • 3020 keer bekeken

Beste,

Ik heb recent mijn KPN apparatuur ontvangen en nu heb ik gemerkt dat de standaard ethernet kabel voor de TV ontvanger te kort is. Ik heb 1 tv ontvanger op de eerste verdieping staan en heb ongeveer 20/25 meter aan ethernet kabel nodig om het te verbinden met mijn Experia Box, alleen nu heb ik niet zo heel veel verstand van al die verschillende kabels etc. en wou ik graag wat suggesties en of links naar betrouwbare sites waar ik een Ethernet Kabel of Cat5e (hoe het ook maar mag heten :D) kan kopen.

-Yusuf
icon

Beste antwoord door Raymond. 9 juli 2018, 20:35

Goedenavond Yusuf, welkom op het forum!
Cat5e verkopen ze tegenwoordig bijna overal en wordt ook wel een Ethernet of UTP-kabel genoemd.
Wij verwijzen klanten vaak naar https://allekabels.nl maar ze zijn natuurlijk ook te koop bij de MediaMarkt, Coolblue of lokale elektronica zaak om maar een aantal te noemen.
Op allekabels.nl maken ze nog onderscheid in U/UTP, S/UTP en F/UTP.
Meer informatie daarover vind je hier
Voor rond het huis zou je genoeg moeten hebben aan U/UTP of F/UTP.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Goedenavond Yusuf, welkom op het forum!
Cat5e verkopen ze tegenwoordig bijna overal en wordt ook wel een Ethernet of UTP-kabel genoemd.
Wij verwijzen klanten vaak naar https://allekabels.nl maar ze zijn natuurlijk ook te koop bij de MediaMarkt, Coolblue of lokale elektronica zaak om maar een aantal te noemen.
Op allekabels.nl maken ze nog onderscheid in U/UTP, S/UTP en F/UTP.
Meer informatie daarover vind je hier
Voor rond het huis zou je genoeg moeten hebben aan U/UTP of F/UTP.
Reputatie 5
Ook gewoon verkrijgbaar bij de bouwmarkt zoals Gamma, Praxis, Hornbach etc., dat scheelt misschien weer verzendkosten.
Reputatie 6
Badge +8
Je zou nog kunnen kijken om gelijk een CAT6 kabel te trekken i.p.v. een CAT5E kabel. Tegenwoordig zitten de prijzen van een CAT6 kabel dichtbij de kosten van CAT5(E)
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Yusuf, ik zie dat je inmiddels al aardig wat tips hebt ontvangen 🙂 Je kan ook altijd nog een via de webshop van KPN aanschaffen, maar ik denk dat je inmiddels al even een bezoekje hebt gebracht aan een winkel vandaag. Succes met het aansluiten!
Bedankt allemaal voor de tips, ik heb inderdaad een cat5e kabel aangeschaft inmiddels en alles werkt perfect nu ?.

Nogmaals bedankt voor de tips.

Met vriendelijke groet,
Yusuf

Reageer