Centraal discussie topic n.a.v. Onderzoek HD op 1

• 12 mei 2015
  • 56 reacties
  • 1857 keer bekeken

Dit is wellicht niet de juiste plek, maar ik wil het toch even kwijt dat ik persoonlijk wacht met overstappen van Ziggo naar KPN met ons Alles-in-1 abbo tot dit gefixt is.

Ik heb voordat ik naar Ziggo geswitched ben voor de hogere internet snelheid een tijd het Telfort iptv platform gebruikt via VDSL en ik ergerde me na een jaar nog steeds aan het 1 vs 701 geneuzel. Het komt er in de praktijk gewoon op neer dat je alleen tv kijkt in SD en je dan ergert aan het slechte beeld.

Als ik de garantie had gekregen dat dit binnen een maand opgelost zou zijn had ik al wel een nieuw contract aangevraagd voor Alles-in-1 van KPN. Ik ben nu ook niet zo blij met Ziggo (eigenlijk UPC nu.). ;-)

56 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Excuseer, maar... als jij naar 1 in SD kijkt en je ergert aan de kwaliteit terwijl je het in HD op 701 kan zien vind ik dat een opmerkelijk excuus. Ik heb geen enkel probleem met het kijken naar 701...

Stel nou dat je een abonnement op Sport 1 hebt, ga je daar dan ook niet naar kijken omdat deze boven de 200 zitten?

Het is technisch gewoon wat lastig maar het komt er echt aan.

Beste Giant, zo bedoelde ik het niet. Het gaat dan zo dat ik kijk in de gids wat er op is en daar dan een programma zie wat ik leuk vind. Dan selecteer je die zender en kom je er even later achter dat je naar NPO 2 kijkt en dan eigenlijk beter op 702 kan gaan kijken. Dat is gewoon irritant.

En nee, het is eigenlijk niet technisch moelijk. Ik heb ervaring met stb software ontwikkeling, al moet ik toegeven dat dat niet branded was. Het enige probleem wat ik me kan indenken is dat men inmiddels zoveel verschillende types stb's in omloop heeft die niet allemaal dezelfde image kunnen draaien. En waarschijnlijk niet een al te groot team om dit te implementeren.

Reputatie 7
Badge +16
Als alle klanten HD konden ontvangen dan was het probleem er niet.

Reputatie 7
Badge +30
En dat probleem kan heel makkelijk opgelost worden. Landelijk glasvezel ;)

Robin
Reputatie 7
Dat gaat nog heel lang duren. En echt landelijk? Dorpen en buitengebieden zullen vaak buiten de boot blijven vallen. Daar ligt nu vaak ook geen coax. Wellicht dat 4G nog wat gaat opleveren, daarmee wordt nu een besloten pilot uitgevoerd.

Reputatie 7
Badge +30
Ja dit klopt, ik weet hier inmiddels al meer over.

Ik denk dat vooral gemeenten mee moeten werken/betalen met de verglazing van gebieden.

Ik kijk op dit moment ook mijn HD zenders boven de 100 en SD er onder. Beetje irritant, maar geen groot probleem.

Robin
Reputatie 7
, heb jij niet wat anders te doen deze weken :manwink:?

Reputatie 7
Dan toch ook hier nog maar even een link naar mijn voorstel plaatsen.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

inderdaad! Maar voor deze week is mijn week alweer voorbij.

Robin
Dat er landelijk glasvezel moet worden uitgerold is wel duidelijk volgens mij. In mijn gemeente zijn ze er ook mee bezig om het daadwerkelijk in de hele gemeente uit te rollen.

In de buitengebieden zie je ook dat daar iedereen massaal zich aanmeld. Maar omdat in de grotere kernen er coax ligt en vdsl met een korte afstand naar de centrale/wijkkast hebben mensen daar zoiets van waarom zou ik.

Maar eigenlijk hadden ze dit vijftien jaar geleden al kunnen voorbereiden door bij het aanleggen van het verplichte rioleringsnetwerk een loze buis mee te begraven.

Ik verwacht eigenlijk dat het zonder subsidie niet gaat lukken om heel nederland te verglazen. Subsidie geven aan de aanleg van glasvezel in de buitengebieden mag volgens mij wel van de EU.

Reputatie 7
Badge +30
Ik denk zelf dat ze dit mooi samen met elektriciteits kabels kunnen leggen, omdat deze op veel plekken vervangen worden.

Robin
Bouw je eigen datacenter, zeiksnorren.

Reputatie 7
Badge +16
awzanting schreef:

Maar eigenlijk hadden ze dit vijftien jaar geleden al kunnen voorbereiden door bij het aanleggen van het verplichte rioleringsnetwerk een loze buis mee te begraven.

Toevallig is het aanleggen van rioleringen (o.a.) mijn beroep en ik kan je verzekeren dat een riool ongeveer 60 jaar meegaat, in sommige gevallen ligt een riool wel 100 jaar.

Dus die vlieger gaat niet op,

Er is wel een club die bedacht heeft om in de bestaande riolering een glasvezeltje te trekken, tensloitte zit elk hushouden op een rioleringnet aangesloten, maar daar zitten de beheerders van de riolering niet op te wachten. Elke oneffenheid kán storing/verstoppingen veroorzaken.

De kortste klap zou echt zijn om wettelijk verplicht het coax kabelnet open te gooien en er échte concurrentie gaat plaatsvinden. En omdat dat nog steeds niet gebeurd kun je wel nagaan hoe groot de Ziggo lobbie in Den Haag is.

Ik bedoelde ook niet bij vervanging. In onze gemeente en volgens mij op veel meer plaatsen is er rond 2000 in het hele buitengebied drukriolering aangelegd ivm het verbieden van de septictanks die iedereen had. Maar dat was eigenlijk net een paar jaar te vroeg voor glasvezel. Men wilde toen eigenlijk wel coax uitrollen, maar daar hebben ze zo lang over zitten dat de rioolbuizen er al lagen.... 

Reputatie 7
Badge +16
Het is inderdaad een hele klus om alle partijen de neus in de zelfde richting te duwen.

Uitvoerlijk is het geen probleem, maar als het op de kosten aankomt...

We proberen zoveel mogelijk werk met werk te maken, dus gaat de gemeente riolering vervangen dan wordt gevraagd of de nutsbedrijven meteen mee willen doen.

Reputatie 4
Badge +2

In de KPN iTV ontvangers zijn er twee tools aanwezig die je probleem voor het grootste gedeelte kunnen oplossen. Helaas kan je 701 niet op 1 zetten maar je kan wel het volgende doen. 

1. Je kan alle SD kanalen die je niet wilt gebruiken plus alles wat je verder niet gebruikt verstoppen. Bij de instelling heb je namelijk een optie die een kanaal volledig onzichtbaar kan maken. Als je dat doet voor de SD kanalen die ook een HD versie hebben dan kan je in ieder geval niet meer mis klikken. 

2. Er is een optie om een faforieten lijst aan te maken als je dat doet voor de HD kanalen of voor de meest door je bekeken kanalen dan heb je altijd een betrekkelijk korte lijst met TV kanalen waaruit je kan selecteren inclusief de door jou gebruikte HD kanalen. 

Ok niet helemaal wat je wilt maar komt wel aardig in de buurt. 
@KPN 

Het lijkt me handig om de mogelijkheid te schapen om een alias kanaal nummer lijst te maken. Welke de eind gebruik kan gebruiken als kanaal selectie waarbij je 701 op de alias 1 kan zetten waardoor er een nog gebruikers vriendelijke situatie ontstaat. 

Als je er dan voor zorgt dat klanten met HD kanalen standaard de HD versie op 1.... heeft staan en de SD versie op 701.... met de mogelijkheid om dit aan te passen. En klanten zonder HD standaard de SD kanalen op 1.... hebben staan dan heb je het grootste gedeelte van het probleem opgelost. 

Reputatie 7
Badge +18
Valt mij op de topic van: onderzoek HD op 1 dat er zoveel nieuwe Forumgebruikers bijkomen. Meeste hebben allemaal maar 1 bericht getypt op die topic. Werkt goed schijnbaar. Er is veel vraag naar dat ze HD op 1 willen hebben! Toppie! 

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Misschien omdat het sinds kort op KPN Facebook staat.

Robin
Reputatie 7
Badge +18
, ik kijk op Facebook, maar kan het effe niet zo gauw vinden sorry!

durft het bijna niet te vragen, maar zou jij het even willen zoeken? En de link plaatsen bij jou volgende bericht? Of je vorige bericht bewerken met de link erbij! ;)

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik hoop dat een screenshot ook goed is. (De facebook app is bar slecht)

Screenshot_2015-05-19-21-01-22.png

Robin

Reputatie 7
Badge +18
Dank je wel, ! ;)

Reputatie 7
Badge +18
, dit is apart, ik kijk op hun Facebook. En hij staat er niet meer. En jij hebt hem wel. Hoe doe jij dat? :p:D;)

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ja dat is facebook-logica. Zelf kan ik hem ook niet vinden op de KPN pagina, maar als ik ver genoeg scroll in mijn nieuwsoverzicht staat ie er.

Robin

Reputatie 2
Badge
Ik heb net op NPO 1 HD Glas (Bekabeld aangesloten) korte tijd achter elkaar meerdere hick ups gehad. Capaciteitsproblemen?

Reputatie 7
Badge +18
, zo te zien ben je het Songfestival aan het kijken, Kan het eventueel aan NPO liggen omdat het LIVE is, ik heb er eerlijk gezegd niet opgelet. Ik zit namelijk lekker op het Forum van KPN. Maar ik heb in ieder geval niks gemerkt. Sorry! :(;)

Reageer