Beantwoord

Certificaat problemen (Chrome) + Safari problemen

• 23 oktober 2018
  • 14 reacties
  • 333 keer bekeken

Reputatie 2
iTV Online krijg ik niet meer aan de praat op mijn Mac.
Chrome geeft aan dat het een ongeldig certificaat is (!), ook de "oude" site doet het niet meer.
In Safari doet de nieuwe site het nog niet, maar de oude site ook niet (zie bijlage foto)

Iemand tips?

?

icon

Beste antwoord door RadiB 1 november 2018, 09:07

@Paul_ Wel, ik heb de laptop ge-upgrade naar Mojave (zat nog op Yosemite….) en, wonder boven wonder, https://www.interactievetv.nl/ lijkt weer goed te werken!

Blijft raar dat onder Yosemite eea dus met geen mogelijkheid werkend te krijgen is.
Goed voor de incidentenregistratie 😉

Dank voor jou/jullie hulp!

Dringend verzoek voor de wensenlijst: graag een versie die ook onder Safari soepel werkt!

Groet, R
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @RadiB! Goed dat je het hier meldt.

https://www.interactievetv.nl/ zou met Chrome gewoon moeten werken. Welke versie van Chrome gebruik je precies? Ik zie die melding namelijk niet in Chrome.

Door een update van Safari naar versie 12 is het in deze browser niet meer mogelijk om video’s af te spelen op de oude iTV website. Je ziet dan een melding dat Silverlight geïnstalleerd moet worden (ook als Silverlight al geïnstalleerd is), of je ziet een melding dat de dienst tijdelijk niet beschikbaar is. Helaas kunnen we dit probleem niet oplossen, omdat Safari het gebruik van de vereiste Silverlight plug-in blokkeert. Dus het advies is om Chrome/Firefox te gebruiken tot de nieuwe site ook via Safari werkt.
Reputatie 2
Hi Paul,
dank voor je bericht. Zie bijgaand de melding.
Net Chrome geüpdatet maar laatste versie 70.0.3538.67.

gr, Radi

Vr gr, Radi
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb dezelfde versie van Chrome maar zie dat niet. Op 4 oktober heeft de site een update gehad zodat ie geschikt is voor Chrome 70 (Canary) namelijk. Zou je de cookies eens een keer willen opschonen? Ik ben benieuwd of je dan nog steeds die melding krijgt.
Reputatie 2
Helaas, nog steeds dezelfde foutmelding... ik word er beetje chagrijnig van want we kunnen nu op meerdere computers nu geen interactieve TV kijken (andere Mac staat alleen Safari op en daar wil ik ook geen Chrome op zetten), en daar werkt het dus ook niet...
Reputatie 2
Trouwens: alle cookies, browsergeschiedenis etc verwijderd. Ook nog een ' incognitovenster' opgestart... maakt allemaal niets uit.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @RadiB
Wat Paul zegt klopt, Safari wordt (nog) niet ondersteund.
Ook blokkeert Safari Siverlight, doch dit is uit te schakelen, alleen je hebt er niets meer aan want Silverlight is hopeloos verouderd en niet meer compatibel met Safari.
Je kunt ook Firefox proberen die werkt ook met ITV.
Overigens werkt het op mijn Mac ook probleemloos met Chrome.
Welke versie besturingsysteem heb je op je Mac?
Reputatie 7
Badge +24
Als je op de andere computer geen Chrome/Firefox wil installeren wordt het daar inderdaad lastig tot Safari ook wordt ondersteund.

Maar ik vind het wel heel apart dat jij die certificaatmelding krijgt op exact dezelfde versie van Chrome als ik en Huistijger. Heb je heel toevallig aanvullende plug-ins voor Chrome? Wellicht die roet in het eten gooien.
Reputatie 7
Badge +24
@RadiB : Ik heb dit probleem ook voorgelegd aan de ontwikkelaars en zij vinden het ook vreemd. Heb je die certificaatmelding ook op https://itvonline.nl/ ?
Reputatie 2
@RadiB : Ik heb dit probleem ook voorgelegd aan de ontwikkelaars en zij vinden het ook vreemd. Heb je die certificaatmelding ook op https://itvonline.nl/ ?

@Paul_ ik check het vanavond even als ik thuis ben

Maar ik vind het wel heel apart dat jij die certificaatmelding krijgt op exact dezelfde versie van Chrome als ik en Huistijger. Heb je heel toevallig aanvullende plug-ins voor Chrome? Wellicht die roet in het eten gooien.

inderdaad... geen aanvullende plugins.

Wat mogelijk is: toch een oudere versie van MacOs, volgens mij nog op El Capitan, 10.11... check ik ook nog even.

Is dat al getest door ontwikkelaars?

gr, R
Reputatie 7
Badge +24
Dit is echt de eerste melding die ze horen over het certificaat (sinds de update specifiek daarvoor). Ze hebben het verder niet op El Capitan getest voor zover ik weet. Ik ga je niet vertellen wat je moet doen maar wellicht is het geen slecht idee om MacOS te updaten... En ik hoor graag van je of het dus ook op de andere iTV site gebeurt.

Laat maar horen en ik speel het allemaal door!
Reputatie 7
Badge +19
De nieuwste software is MacOS Mojave 10.14
En niet alleen voor ITV is het belangrijk dat je update, maar ook voor je eigen veiligheid.
De nieuwste Besturing-systemen hebben altijd de nieuwste beveligingen in huis, dus altijd doen!
Reputatie 2
Je hebt gelijk, maar mijn vriendin is niet zo van de upgrades ;-)
Ik zal eerst eens gaan upgraden, wie weet zijn we dan snel klaar...

Vr gr Radi
Reputatie 2
@Paul_ Wel, ik heb de laptop ge-upgrade naar Mojave (zat nog op Yosemite….) en, wonder boven wonder, https://www.interactievetv.nl/ lijkt weer goed te werken!

Blijft raar dat onder Yosemite eea dus met geen mogelijkheid werkend te krijgen is.
Goed voor de incidentenregistratie 😉

Dank voor jou/jullie hulp!

Dringend verzoek voor de wensenlijst: graag een versie die ook onder Safari soepel werkt!

Groet, R
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor het testen en updaten @RadiB ! Waardeer ik. Ik zal het sowieso melden.

Safari wordt hard aan gewerkt. Ik ben ook Mac gebruiker en wat mij betreft mag dat ook z.s.m. klaar zijn. 🙂

Reageer