Vraag

Chromecast en melding “apparaat in de buurt” en verzoek om pincode bij sommige apps

  • 25 July 2019
  • 1 reactie
  • 193 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Geachte KPN en mede-abonnees,

ik loop tegen een probleem aan. De chromecast werkt bij diverse app’s prima, maar bij sommige apps verschijnt nu de melding “apparaat in de buurt” en vervolgens wordt er gevraagd om een pincode. Na enig zoeken op internet blijkt dat die pincode wordt gevraagd als er sprake is van het een gebruik van de gastmodus. Ik ben me er niet bewust van dat die modus is ingeschakeld... Bovendien zou hij dan toch ook bij elke app moeten vragen om die pincode? Heeft iemand een oplossing? Het annuleren van de melding levert niets op, want het gevolg is dat je niet kunt casten. Het verwijderen en opnieuw installeren heeft ook geen positief effect.

Groeten, KPN-gebruiker

1 reactie

Reputatie 4
Badge +2
Update: de gastmodus inmiddels gevonden en uitgezet. Levert niet helemaal het gewenste resultaat. Er wordt helemaal geen apparaat getoond in het tabblad “casten naar” als er wordt geklikt op het icoon van chromecast. Wel heb ik het idee dat het probleem zich beperkt tot de app van Fox Sports. Bij andere apps geen problemen. Anderen ook problemen bij het afspelen van video’s via chromecast via de Fox Sports app na de update van deze app

Reageer