Beantwoord

Chromecast ITV app

• 3 januari 2018
  • 19 reacties
  • 7245 keer bekeken

Ik zou graag weten of chromecast voor de ITV app er nu wel of niet komt?
Eerder lees ik dat men er mee bezig is en de planning nog niet bekend.
Is er ondertussen een jaar later nu meer duidelijk?
icon

Beste antwoord door Paul_ 4 januari 2018, 16:41

Ik kan bevestigen wat de heren hierboven melden. 🙂 De (volledig!) nieuwe app zal dus eerst getest worden door veel klanten (helaas is de testgroep inderdaad vol), en in die app zit dan ook eindelijk de Chromecast ondersteuning. Weet dus dat het eraan komt maar houd er rekening mee dat er nog mee getest wordt en daardoor heb ik nog geen datum.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Chromecast-ITV
Binnenkort komt er een proef van een nieuwe iTV App beschikbaar (aanmelden is niet meer mogelijk) en hier zit naar verwachting een chromecast ondersteuning in. Hopelijk komt het in de loop van 2018 dan beschikbaar. Even afwachten of de functie er ook echt komt.
“Even wachten of de functie er echt komt’
U kunt intern toch gemakkelijk navraag doen of deze er nu wel of niet in zit? Dat zou voor mij en velen anderen veel duidelijkheid geven!
Reputatie 7
“Even wachten of de functie er echt komt’
U kunt intern toch gemakkelijk navraag doen of deze er nu wel of niet in zit? Dat zou voor mij en velen anderen veel duidelijkheid geven!
Zij het dat Chris, net als jij en ik, gewoon een klant van KPN is en lid van dit forum.
Maar niet getreurd, het komt er echt aan. 🙂
Super, ik zit er met smacht op te wachten🤓
Wellicht dat een moderator nog wat meer info heeft?
Reputatie 7
Badge +24
Ik kan bevestigen wat de heren hierboven melden. 🙂 De (volledig!) nieuwe app zal dus eerst getest worden door veel klanten (helaas is de testgroep inderdaad vol), en in die app zit dan ook eindelijk de Chromecast ondersteuning. Weet dus dat het eraan komt maar houd er rekening mee dat er nog mee getest wordt en daardoor heb ik nog geen datum.
Reputatie 3
Badge
Ik lees niks over de Apple TV? Komt dat ook, naast Chromecast ondersteuning? Ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +24
In de eerste instantie zal het Chromecast zijn en ik heb nog geen informatie over Apple TV voorbij zien komen. Wellicht later maar ik kan het je niet beloven.
Paul
Ik vind het onderhand een beetje genant worden dat de ondersteuning voor chrome cast ZO LANG MOET DUREN EN DAT KLANTEN HIER ZO VAAK OM MOETEN VRAGEN ? Dit alleen maar voor een ondersteuning van de ITV app.
Ik hoop dat de manier van uitstellen cq uitstellen snel afgelopen is want er zijn andere providers die dit wel leveren.:😓
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Adje, het duurt inderdaad langer dan ook ik had verwacht. Wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Het uitstellen is bijna afgelopen in ieder geval.
Ik ben een overstapper omdat onsbrabantnet gaat verdwijnen.
Heb gekozen voor KPN en wordt 28 Februari a.s. Aangesloten.
Eerste teleurstelling hoor ik nu. Geen chromecast.
Hopelijk echt snel.
Reputatie 3
Badge
Het lijkt nu of er geen groot verschil is tussen Apple tv en Chromecast.
Met ATV kun je vanaf de ATV streamen naar je tv. En bedienen met de afstandsbediening van je ATV. Met Chromecast stream je bijv. vanaf je telefoon of iPad naar je tv. Dát is het grote verschil.
Je gebruikt een afstandsbediening of je zit te prutsen op je mobiel. Daarom heeft de ATV een grote plus.
Reputatie 7
Je gebruikt een afstandsbediening of je zit te prutsen op je mobiel.Jij vindt dat misschien gepruts, maar anderen vinden het juist heel prettig om bijvoorbeeld Netflix met hun mobiel te bedienen.

Daarom heeft de ATV een grote plus.Ook mijn Android TV kan ik gewoon met de afstandsbediening van mijn televisie bedienen bij het casten vanaf mijn telefoon of tablet. Wat dat betreft is er dus geen verschil tussen ATV en ATV. 😉
Toch bedien ik bijvoorbeeld Netflix dan eigenlijk altijd met mijn telefoon omdat ook ik dat prettiger vind. Daarbij komt dat ik dan de afstandsbediening van de televisie gewoon in de la kan laten liggen.
Reputatie 7
Badge +13
En zo zie je, er zijn vele wegen naar Rome.
En allen zijn goed.
Het is gewoon wat je zelf prettig vindt.

1 vraag, kan ik straks ook in het buitenland de KPN itv app via de Chromecast gebruiken?
Reputatie 7
1 vraag, kan ik straks ook in het buitenland de KPN itv app via de Chromecast gebruiken?Zodra geoblocking beëindigd wordt zal dat inderdaad mogelijk zijn.
En anders is er altijd nog dit alternatief waarmee het ook mogelijk is naar zenders te kijken die buitenshuis niet gekeken kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +24
En zo zie je, er zijn vele wegen naar Rome.
Helemaal mee eens. Zo heeft iedereen z'n eigen voorkeur.

1 vraag, kan ik straks ook in het buitenland de KPN itv app via de Chromecast gebruiken?

Wat wjb zegt. 🙂 Buitenland=EU trouwens.
Reputatie 7
1 vraag, kan ik straks ook in het buitenland de KPN itv app via de Chromecast gebruiken? Wat wjb zegt. 🙂 Buitenland=EU trouwens.En met dit alternatief is het overal ter wereld mogelijk.
De app van Ziggo tv werkt meteen en met chomecast en hoef niet telkens code in te drukken en goed beeld en Wifi.
Waarom kan dit ook niet met KPN en datum wanneer dit ingaat en ook in buitenland EU.
Ik hoop snel duidelijkheid anders kan dit klanten kosten.
Gr.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @diessen, welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Zodra er een concrete datum bekend is en die ook gecommuniceerd mag worden laten we het direct weten op het forum 🙂
Ik vind het bijzonder dat KPN de klant aan het lijntje houdt met uitspraken als “binnenkort” en “het komt er echt”. Allemaal voorzien van een lijntje empathie vanuit de goed bedoelde KPN klantenservice om de klant vriendelijk op afstand te houden. Een duidelijke kwestie van ontkoppeling front en backoffice. Hoe lang loopt deze klantwens en discussie al? Ondertussen heeft KPN wel de “Play. Van KPN” app in de appstore staan waar je als klant tegen maandelijkse betaling gebruik kan maken.. en jawel, deze app kan warempel wel chromecasten!? Los hiervan zou elk fatsoenlijk en professioneel bedrijf kunnen aangeven wanneer ze gaan leveren. Ook KPN werkt Agile Scrum/DevOps met hun ontwikkelafdelingen. KPN wees alsjeblieft transparant naar je klant.

Reageer