Beantwoord

Chromecast, itv onlien en Digitenne op de camping

  • 26 February 2019
  • 10 reacties
  • 187 keer bekeken

Wij hadden op de camping digitenne met opname mogelijkheid. Dat is gestopt. Is er een andere oplossing waardoor wij op de camping op kunnen nemen? Wij hebben KPN compleet. Als wij een chromecast of een mediaplayer aanschaffen kunnen wij dan via deze chromecast KPNitv ontvangen op onze oude tv? Wij hebben een Samsung LT 27C350EW/EN.
Als dat kan, kan er dan ook nog door een tweede persoon op de laptop b.v. naar Netflix of itv van KPN worden gekeken?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 26 February 2019, 16:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Adriana, welkom op het forum. Opnemen via Digitenne zal helaas niet meer lukken via onze apparatuur, in ieder geval niet op de korte termijn. Of dit in de toekomst zal komen kan ik nog niet aangeven. Op de Chromecast de iTV online app draaien is geen probleem, dit wordt ondersteund. Je kunt dan vanaf een telefoon of tablet casten naar de Chromecast. Je dient wel een goede WiFi verbinding te hebben op die locatie. Een officiele app voor mediaplayers hebben we nog niet. Ook de opgegeven televisie is geen probleem, de Chromecast sluit je aan op de HDMI poort. iTV online ondersteunt tot 5 apparaten tegelijk. Is alles zo duidelijk?
Reputatie 7
Je dient wel een goede WiFi verbinding te hebben op die locatie.
En die wifi mag geen STA - of SSID isolation hebben want anders kunnen de PC/telefoon/tablet en de Chromecast elkaar niet zien.
Reputatie 7
Badge +24

Je dient wel een goede WiFi verbinding te hebben op die locatie.En die wifi mag geen STA - of SSID isolation hebben want anders kunnen de PC/telefoon/tablet en de Chromecast elkaar niet zien.


Ja, goede toevoeging wjb. Dit zie vaak op campings met een netwerk dat openbaar en gedeeld is. In de praktijk en het makkelijkste zou je daar een eigen internetverbinding met WiFi daar moeten hebben.
Reputatie 7
In de praktijk en het makkelijkste zou je daar een eigen internetverbinding met WiFi daar moeten hebben.
Of je gebruikt een eigen routertje die aan de WAN zijde verbonden is met de wifi van de camping en aan de LAN zijde een eigen wifi netwerk heeft.
Zie dit bericht.
Maar let op, alles valt of staat met de snelheid van dat wifi netwerk van de camping en dat laat helaas maar al te vaak te wensen over. Er zal dus echt eerst gemeten moeten worden hoeveel Mbps via dat wifi netwerk haalbaar is.
Alex, bedankt voor het antwoord. Inmiddels hebben wij een chromecast aangeschaft en aangesloten. Wij hebben zelf een wifi verbinding op de camping, dat is geen probleem. Wel de hoeveelheid bits. Wij zijn er achter dat wij opnames zonder storing kunnen kijken. Tv kunnen wij gewoon via het nieuwe kastje van digitenne blijven kijken. Mijn volgende vraag is hoe en of wij ook programma's kunnen doorspoelen met de chromecast?
Reputatie 7
Badge +24
Fijn om te lezen. Doorspoelen van een opname is zeker mogelijk, die doe je vanaf het apparaat waarmee je cast. Simpelweg in de balk naar voren 'springen'. Werkt wel iets omslachtiger dan met een afstandsbediening helaas.
Reputatie 7
Werkt wel iets omslachtiger dan met een afstandsbediening helaas.
Dat is uiteraard persoonlijk, ik vind het juist een verademing als je eenvoudig een bolletje over een balkje schuift of het balkje aanklikt op de plek waar je verder wilt kijken.
Ik heb ook gelezen dat als je eenmaal contact hebt gemaakt met de chromecast, je het programma ook met de afstandsbediening kan bedienen? Nu ben ik er achter dat ik een opgenomen programma kan stoppen, opnieuw kan opstarten via de afstandsbediening maar niet door kan spoelen. Waar ligt dat denk jij aan?
Reputatie 7
Ik heb ook gelezen dat als je eenmaal contact hebt gemaakt met de chromecast, je het programma ook met de afstandsbediening kan bedienen? Nu ben ik er achter dat ik een opgenomen programma kan stoppen, opnieuw kan opstarten via de afstandsbediening maar niet door kan spoelen. Waar ligt dat denk jij aan?
Dat betekent dat doorspoelen en terugspoelen niet geïmplementeerd zijn in de hdmi-CEC interface voor de KPN iTV app.
Vraag is overigens of dit voor andere apps wel ondersteund wordt.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb dit thuis getest met een Samsung televisie, met iTV en Netflix. Op beide kon ik alleen pauzeren. Ik denk ook dat @wjb hierin gelijk heeft.


Werkt wel iets omslachtiger dan met een afstandsbediening helaas.Dat is uiteraard persoonlijk, ik vind het juist een verademing als je eenvoudig een bolletje over een balkje schuift of het balkje aanklikt op de plek waar je verder wilt kijken.


Inderdaad persoonlijk, ging er even van mijn eigen voorkeur uit. 🤓