Vraag

Chromecast verbindt met ander netwerk

  • 17 November 2019
  • 9 reacties
  • 362 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo allen ben nieuw bij kpn, en heb pas sinds vrijdag internet en tv en bellen van ze,

wat er gisteravond gebeurde was ff raar, namelijk   ik kijk boven met chromecast op de lg tv 

en opeens werd mijn wifi weggedrukt door iemand aan de overkant die hete huiskamer b,

Dus weg tv ,maar nu elke keer als die persoon (denk hotspot kpn) daar inlogd dan ben ik mijn wifi kwijt en dat is dus allen boven , loop ik naar beneden dan gaat het weer over naar mijn eigen wifinetwerk op mijn mobiel wat kan ik eraan doen dat ik boven niet onderbroken wordt door die open netwerk en hoe krijg ik al die netwerken die ik kan zien op mijn mobiel weg

 

groetjes hoop wat te horen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Het lijkt er op dat je Wi-Fi signaal boven een beetje zwak is. Heb je de Wi-Fi tuner al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Reputatie 2
Badge

Dat heeft de monteur vrijdag gemeten en die zei dat het sterk genoeg was, maar heb het nu net uitgevoerd, nu maar kijken of het vanavond niet weer gebeurt, alvast bedankt voor deze tip

 

groetjes

Reputatie 7

Welk type Experia Box heb je?

Heb je toevallig ook nog een ander wifi toegangspunt in gebruik?

Zo ja, welk merk en type?

Reputatie 7
Badge +24

Er is waarschijnlijk een open wifi netwerk bij u in de buurt. En u heeft op uw telefoon aan gegeven dat u daar automatisch mee wilt verbinden als dat sterk genoeg is. En dat is denk ik wat gebeurt.

Reputatie 7
Badge +24

... en hoe krijg ik al die netwerken die ik kan zien op mijn mobiel weg

Op de buurtapp zeggen dat iedereen onmiddellijk zn wifi apparatuur uit moet zetten.

Reputatie 7

Er is waarschijnlijk een open wifi netwerk bij u in de buurt. En u heeft op uw telefoon aan gegeven dat u daar automatisch mee wilt verbinden als dat sterk genoeg is. En dat is denk ik wat gebeurt.

Maar dat heeft dan nog steeds geen enkele invloed op de Chromecast, die blijft dan gewoon werken en dus zou de gecaste uitzending in zo'n geval gewoon doorlopen.

 

Nee, ik hoop nog een antwoord te krijgen op mijn vragen al heb ik al wel zo'n vermoeden welke apparatuur van KPN hier in gebruik is.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb zelf geen chromecast, dus ik weet het niet. Maar moet niet je telefoon elke x aantal seconden een soort van "keep alive" signaal sturen?

Reputatie 7

Ik heb zelf geen chromecast, dus ik weet het niet. Maar moet niet je telefoon elke x aantal seconden een soort van "keep alive" signaal sturen?

Nee, je kunt de telefoon zelfs volledig uit zetten als je dat zou willen, de Chromecast gaat dan nog altijd vrolijk verder. :wink:

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Davith, welkom! Ben je er inmiddels al achter waar het aan ligt? Ik ben ook benieuwd naar een antwoord op onderstaande vragen. 

 

Welk type Experia Box heb je?

Heb je toevallig ook nog een ander wifi toegangspunt in gebruik?

Zo ja, welk merk en type?