Beantwoord

Chromecast vraagt pincode bij streamen met de Itv app

  • 9 June 2019
  • 21 reacties
  • 3636 keer bekeken

ik zou graag via de iTV app willen streamen naar mijn tv via de Google Chrome cast.
de tv herkent mijn telefoon maar wanneer ik wil beginnen met kijken word hier gevraagd naar een code van het kinderslot, ik heb meerdere malen geprobeerd in te loggen met de zelfde code als op mijn kastje beneden maar dit werkt niet. Code wijzigen hielp hierbij ook niet, kastje beneden werkt verder prima, de foutmelding die ik krijg bij inloggen op mijn telefoon na het invoeren van de code voor het kinderslot is als volgt: ontgrendelen geblokkeerd.
het ontgrendelen van kinderslot is geblokkeerd, stel de betaalcode opnieuw in op de tv ontvanger om de blokkade op te heffen.
na te chatten met een medewerker kwam ik niet verder. Nu dus de vraag of het met dit forum wel gaat lukken!

Admin: titel van je bericht aangevuld
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 18 June 2019, 08:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Is dat alleen bij de itv app? Zit er misschien een code op je chromecast
Reputatie 7
Kan je eens een screenshot plaatsen van die vraag naar de code voor het kinderslot.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Benji.k, welkom! Wat vervelend dit! Ik ben ook benieuwd naar of het wellicht in de Chromecast zit en naar een screenshot. Kan je deze eens plaatsen?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, dus hopelijk ben je achter het probleem gekomen. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het gerust weten.
I

k heb hier ook al een tijdje last van.
App blijft maar om een pincode vragen en geeft dan "kinderslot geblokkeerd stel betaalcode in ontvanger opnieuw in".

Met netflix, youtube etc.. geen probleem.

Via twitter wel contact gehad met webcare maar geen oplossing.

Ik zou graag zien dat iemand bij kpn er even een chromecast bij pakt en het zelf fftjes probeert.
Reputatie 7
Hebben jullie op de "gewone" TV ontvanger een kinderslot ingesteld staan?
Kinderslot uitgezet, weer aangezet, weer uitgezet, betaalcode en pincode meerdere keren gewijzigd, app opnieuw geïnstalleerd, ander device geprobeerd, andere chromecast geprobeerd... niets helpt.

In de app zelf kan ik trouwens wel gewoon kijken.
Reputatie 7
Dat is heel apart en het lijkt me erg frustrerend.
Ik ervaar geen problemen bij het casten naar een Chromecast 2 en ook niet bij het casten naar een Android TV.
Ik hoop dat het developmentteam snel de mogelijke oorzaak kan achterhalen en het probleem kan verhelpen.
Ik heb hier 2x een chromecast 3, en 1x een chromecast 3 ultra in huis en ik kon tot voor kort naar alle drie gewoon streamen.

Het zal wel toeval zijn, maar ze stopten alle 3 op ongeveer hetzelfde moment dat digitenne overging naar het nieuwe systeem.

Hmm.. net ff gecheckt, maar de laatste update van de itv app is van 23 mei... misschien toch geen toeval?
Reputatie 7
Een correlatie met Digitenne zie ik niet, dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Hier draait (uiteraard) ook de versie van 23 mei en wij ervaren daar geen problemen mee.
Ik hoop dat @Marcia_ dit topic snel weer op zal pakken.
Ook ben ik benieuwd of het issue bij @Benji.k ook nog steeds speelt.
Als je alles hebt geprobeerd dan blijven alleen de onwaarschijnlijke mogelijkheden nog over.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom, @Kirk! Dat is inderdaad vreemd en ik zoek het graag uit. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Zowel op de Chromecast 3 als de 3 Ultra loop je hier nu tegenaan? Op welke apparaten heb je deze aangesloten?
Profiel aangepast.

Op alle drie de chromecasts dit probleem.
Ze zijn aangesloten op een tv en een 4k monitor.
Streamen van kodi, netflix, youtube, media op telefoons/tablet werkt allemaal gewoon.
Alleen de kpn app heeft er sinds 23 mei (?) geen zin meer in en wil dat ik m'n betaalcode wijzig.

Het zou sowieso prettig zijn dat als je in de ontvanger instelt dat hij niet om een pincode vraagt, dat hij het in de app bij het streamen dan ook niet doet.
Reputatie 7
Het zou sowieso prettig zijn dat als je in de ontvanger instelt dat hij niet om een pincode vraagt, dat hij het in de app bij het streamen dan ook niet doet.

Dat hoort hij ook niet te doen dus de vraag is wat de oorzaak van deze fout is.
Reputatie 7
Badge +30
Of 'ie het helemaal niet hoort te doen, zal ik nog eens navragen. @Kirk Jij hebt op de ontvanger ingesteld dat er niet om een pincode gevraagd hoeft te worden? Wel zou het in ieder geval maar één keer hoeven zijn. Mijn collega geeft volgende aan:

Het klinkt alsof (de pincode van) Kinderslot van de klant geblokkeerd is. Dat kun je opheffen door de betaalcode op de tv-ontvanger opnieuw in te stellen. Hierna kan het tot 20 minuten duren voordat je nieuwe pincode gesynchroniseerd is met de iTV app. Mocht je voor die tijd al proberen om je nieuwe code in te voeren, loop je het risico dat je hem weer (opnieuw) blokkeert.

Zou jij bovenstaande nog eens willen proberen en hier dan echt even een half uur tijd tussen willen laten? Mocht het zich dan nog steeds voordoen, hoor ik het graag van je.

@Benji.k mocht jij nog meelezen, wil je bovenstaande ook proberen en laten weten wat eruit komt?
Reputatie 7
Of 'ie het helemaal niet hoort te doen, zal ik nog eens navragen.
Dat hoort hij inderdaad niet te doen immers je kunt de kinderslot functionaliteit binnen de app alleen gebruiken als deze op de TV ontvanger aan staat.


@Kirk Jij hebt op de ontvanger ingesteld dat er niet om een pincode gevraagd hoeft te worden?
Ik denk het immers
Het zou sowieso prettig zijn dat als je in de ontvanger instelt dat hij niet om een pincode vraagt, dat hij het in de app bij het streamen dan ook niet doet.
Reputatie 7
Badge +30
Ik denk het ook, maar ik oefen het niet doen van aannames 😉
Ook ik had dit probleem tot gisterenavond.
Ik heb beide pincodes uitgezet en toen werkte het nog niet vanaf beide iPhones en iPads ondanks de update van gisteren.
Decoder uitgezet met de schakelaar, modem opnieuw opgestart en na 10 min weer de decoder aan en bij mij werkt het nu weer.
Reputatie 7
Badge +30
Wat goed, @3Hoekje! Fijn dat je het even liet weten :-)

@Kirk heb jij al iets kunnen testen?
Bij mij werkt het inmiddels ook weer.
Ik ben een paar dagen weg geweest en bij terugkomst kon ik gewoon casten naar de chromecast en er werd zelfs niet meer naar een pincode gevraagd.
Reputatie 7
Badge +30
Heel fijn! Dan sluit ik voor nu het topic. Mochten jullie toch nog ergens tegenaan lopen, laat het gerust weten.