Beantwoord

CI+ module in plaats van itv ontvanger?

  • 25 September 2017
  • 13 reacties
  • 39321 keer bekeken

Ik heb nu glasvezel en onlangs een nieuwe smart TV gekocht.(Samsung UE49MU6100)
Kan ik mijn decoderkastje inleveren voor een CI+ module en hoeveel kost me dat dan?
icon

Beste antwoord door MachielAtsma 25 September 2017, 14:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Nee is niet mogelijk kpn gebruikt het kastje om verbinding te maken met het netwerk van kpn.
CI+ kan je alleeen bij kabelmaatschappijen gebruiken ziggo dus
Het is wel degelijk mogelijk, kpn heeft alleen de moed opgegeven om dit te implementeren.. in 2015 waren ze er nog hard mee bezig.. CI+ 1.4 ondersteund gewoon IPTV.
Ik kan me voorstellen dat dit serieus meeweegt bij de keuze tussen KPN of een andere aanbieder als je de boel in de huiskamer heel netjes wil houden. Dan is de stap bovendien heel klein om een alles-in-een-pakket te kiezen, want internet krijg je er toch wel bij.
Ik vind het best raar dat dit nog steeds niet mogelijk is.
Ook ik wil ook gewoon mijn Tv gebruiken IPV als monitor en niet gegijzeld worden door het matige kastje van mijn provider. Dus ik ben benieuwd wanneer KPN gewoon kijken met Ci module instelt. Ondertussen toch ook maar eens kijken wat anderen bieden.
Is het iemand al gelukt om KPN via Ci module in te stellen?
Nee, niemand en dat gaat ook niet lukken.
Ooit was er sprake van CI+ 1.4 en dat dat ook via UTP-kabels beschikbaar zou komen. KPN zou daaraan meegewerkt hebben. Het is echter al weer tijden stil op dat gebied en ik weet ook niet of er al tv-toestellen zijn die CI+ 1.4 ondersteunen.
KPN (et al) richten zich volledig op tv-kijken via decoders. Overigens lijkt ook Ziggo steeds meer in die richting te schuiven.
Jammer om te lezen dat dit niet ondersteund wordt. Het kastje met drie kabels willen wij namelijk ook liever op kunnen ruimen ivm een kleintje die nieuwsgierig alle hoeken leeg trekt.

Niet helemaal on topic, maar een alternatief is de itv app op je smart-tv draaien. Onder Android TV is dat mogelijk en helemaal mooi als dit over WiFi kan. Zelf heb ik (nog) geen moderne smart-tv maar ik ben wel benieuwd hoe hier de ervaringen mee zijn.
Overweeg daarom over te stappen naar Ziggo.
Reputatie 1
Overweeg daarom over te stappen naar Ziggo.
Zijn wel meer redenen te bedenken hoor, de HD kastjes van KPN ondersteunen bijvoorbeeld ook geen HDMI 1.3 meer na een software update. Gevolg: beeld op zwart! Koop maar een nieuwe tv zeggen ze dan.
Ze hebben de prijzen verhoogt om te investeren in de ontwikkeling van CI+ 1.4 😜😜😜.

als ze dit niet fixen dan is het dag. dag. KPN en hallo provider die wel IPTV via een CI module ondersteund
Zolang de TV FABRIKANTEN gebruik van IPTV niet inbouwen....

Maar goed nieuws. Er is nog een andere mogelijkheid: Voor Samsung Smart tv's van af 2017 is er bij KPN nu (al) een app.
Reputatie 2
Ik ben maar een gewone gebruiker. Maar ik wil af van media box die alleen met een ir retriver in een gesloten kast staat. Ik wil dat ding niet zien. Door brand is alles weg naar moet ik echt die media box weer terug?!?! KPN biedt het dus niet en Ziggo niet in voormalig UPC territorium. Waar blijft de keuze vrijheid van de consument? Wie tip of suggesties wat ik moet doen.
@Schorpioentje
Schorpioentje schreef: Wie tip of suggesties wat ik moet doen.

Inmiddels heeft KPN op een Samsung smart tv van 2017 of jonger een app beschikbaar. Die kan (grotendeels) de ontvanger vervangen.

Zie
Forum KPN | ITV kijken zonder kastje en kabels met de KPN smart tv app

Zoveel mensen, zoveel veschillen: ik wil niets anders dan een SetTopBox. Dan heb ik volledige keuzevrijheid in type en merk televisietoestel.... 😉
Ik kijk al met een STB sinds half 2002 (Mr. Zap digitale televisie)

Ziggo gaat in het hele gebied de CI+ module uitfaseren. Met de introductie van de Mediabox Next.
Reputatie 2
Dank voor link. Pfff nog meer denkwerk. Waarom is die info zo lastig bereikbaar en weet de helpdesk dat niet . Dus dubbel dank