Beantwoord

CNN vooruit spoelen werkt sinds kort niet meer

  • 11 October 2021
  • 25 reacties
  • 335 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een week is het niet meer mogelijk om bij CNN bij terugkijken vooruit te spoelen.

Overdag kijk ik graag programma's terug die de voorafgaande nacht zijn uitgezonden, waarbij ik dan de vele onderbrekingen (reclame, weerberichten, vooruitblikken, enz.) graag oversla door vooruit te spoelen. Helaas is dit niet meer mogelijk. 

De klantenservice weet van niks en en liet me via het menu de software opnieuw installeren, stroom eraf, opnieuw opstarten. Het ligt echter niet aan modem of televisieontvanger. Bij vrienden en kennissen gecheckt, daar is het ook.

Zou het kunnen dat CNN de mogelijkheid tot vooruitspoelen heeft ingetrokken? Of is er iets veranderd in een overeenkomst tussen CNN en KPN, wat met licenties of rechten te maken heeft?

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 15 October 2021, 18:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7

Als work-around zou je die programma's op kunnen nemen, dan kan je tenminste nog wel vooruitspoelen.

Zelfde probleem hier. Sinds paar dagen. En alleen bij CNN. Ook hier reset advies. 2x gedaan, waarbij laatste keer via menu optie software installeren. Nog steeds hetzelfde probleem.

Via de app gaat terugkijken zonder probleem. Geen licentie/rechten dingetje dan. Anders zou het daar ook niet moeten werken...

Hoi @zxcv . Welkom op het forum.

Het eerste waar ik aan moest denken was dat de rechten/overeenkomst die wij met de leverancier van de zender hebben misschien is aangepast. Maar hier is intern nergens bericht van geweest. Ik ga het navragen!

Reputatie 1

Beste Erwin,

 

Blij verrast en zeer verbaasd kon ik vanochtend vaststellen dat het ineens weer mogelijk was om CNN bij terugkijken vooruit te spoelen. Is het nu toch een storing geweest? Wel is het zo dat het verschijnsel niet alleen bij mij, maar op verschillende adressen heeft plaatsgevonden. Ik zou het prettig vinden om te vernemen wat nu precies de oorzaak van het euvel was.

 

Mvg, zxcv.

Reputatie 1

Beste Erwin,

 

Jammer maar helaas: de vreugde was van korte duur! Alleen vanochtend en het begin van de middag heeft het vooruitspoelen even gewerkt. Om precies te zijn: tot en met het programma "New Day" (begintijd 12.00 uur). Daarna weer noppes. Het lijkt mij, omdat het wel even gewerkt heeft, met het hoofdstuk storingen te maken te hebben. En dan moet het toch mogelijk zijn om daar iets aan te doen. Ik blijf hoop houden.

 

Mvg, zxcv.

 

 

Hier hetzelfde probleem. Ik hoor graag wanneer het verholpen is. 
 

Bij de BBC kan dit al heel lang niet meer, dat is wel een licentie issue?

Klopt, helaas. Maar @wjb : die workaround werkt niet, had ik meteen al geprobeerd. Zelfs opgenomen programma’s kun je niet terugspoelen!

Ik heb nog geen antwoord van de techneuten. Ik heb ze zojuist een reminder gestuurd. Zodra ik weet wat er aan de hand is, deel ik dat met jullie.

Hier is Terugkijken CNN idd ook verstoord.

Nadat je op de groene knop hebt gedrukt komt ie meteen aan het eind van een “opname” op één minuut na. Bereikt ie dat eind dan komt ie …. aan het eind … nou ja. Hij is “een beetje misselijk” lijkt het wel.

Het is heel raar.

Tenzij er op wereldniveau iets is is CNN mij veel te Amerikaans only.

Ik heb hetzelfde probleem als jullie. Heel erg jammer als dit niet opgelost kan worden. Ik kijk de programma's bij cnn dagelijks, maar alleen via de terugkijkknop, om te kunnen doorspoelen wat ik niet interessant vind. Om de programma's van begin tot eind te moeten kijken is echt niet te doen. Zou dus betekenen dat ik niet langer mijn favoriete programma's kan volgen. Zwaar teleurstellend. Ik hoop echt dat dit slechts een tijdelijke storing of zo is...

Ik had het hierboven al aangegeven, maar nog een keer voor de nieuwkomers. Terugkijken via de app werkt wel gewoon. Even deze link https://tv.kpn.com/tv-gids in  je desktop/laptop en - mocht je tv set daartoe uitgerust zijn - casten naar je scherm. Alle controle op terugkijken en doorspoelen. Gewoon via de desktop/laptop kijken  zonder casten werkt voor mij op de bank ook prima though...

@Datafluisteraar : Ja, goede tip, maar zoals altijd met een maar…

Om allerlei ellende te vermijden gebruik ik als browser SeaMonkey - zeg maar een afgeleide/gestripte versie van Firefox/Thunderbird, het aloude Netscape, ook Mozilla. Veel sites, en dus ook KPN, hebben dit niet door. Die melden dan “De iTV website is niet beschikbaar in deze browser … gebruik (o.a.) Firefox”.

Reputatie 1

Beste Datafluisteraar,

 

Kijken via de app is voor mij echt te omslachtig. Bovendien vind ik dat het terugkijken/vooruitspoelen gewoon naar behoren moet funcioneren op de tv en niet via allerlei extra handelingen.

Overigens, vanmiddag was het ineens weer mogelijk om CNN bij terugkijken vooruit te spoelen! Ik ga niet te vroeg juichen: gisterochtend heeft het ook paar uur gewerkt en daarna gaf het vooruitspoelen er weer de brui aan. Ik hoop echt dat er nu een definitieve oplossing gevonden is en dat de problemen bij het terugkijken van CNN voorbij zijn: I keep my fingers crossed!

zxcv

Via de laptop lijkt mij niet zo comfortabel, ik hoop ook dat het gewoon via de tv weer kan.

@Meyrick . Vermijd je ellende door een veelal door veel websites niet ondersteunde browser te gebruiken? Volgens mij haal je dan juist ellende op je hals.

Er is helemaal niks mis met Edge Chromium, Firefox, Google Chrome en Safari. De 4 (meestgebruikte) waar kpn de site geschikt voor heeft.

Er zullen vast wel véél meer sites en toepassingen niet (goed) werken met je browser.

En ik ben al 22 jaar actief op en met internet maar hoor nu voor het eerst van SeaMonkey… 

Ikzelf gebruik meerdere browsers. Voor tv.kpn.com gebruik ik Google Chrome en Edge Chromium.

@PeterG “… al 22 jaar ...” Een mens is nooit te oud om te leren! Maar ik denk dat dit nogal ‘off topic’ is, dus ga ik er niet verder op in.

Een mens is nooit te oud om te leren!

Dat ben ik geheel met je eens :relaxed: . @Meyrick .

Maar ik denk dat dit nogal ‘off topic’ is,

Dat ook wel inderdaad…..

Maar blijf me verbazen dat mensen niet ondersteunde apparaten enzo gebruiken en dan verbaasd zijn dat iets niet werkt. KPN gaat natuurlijk geen moeite ( = geld) steken in nauwelijks gebruikte browsers. Er zijn er meer.

Hoi allemaal. Even een korte update vanuit de techniek: Het probleem doet zich voor bij de HD streams. Dit gaan ze onderzoeken en oplossen.

Tot die tijd kun je overwegen om op SD te kijken. Daar doet het probleem zich niet voor. 

Ik hoop dat ze het lek snel boven hebben. 

Hoi Erwin, 

Klinkt goed, ik weet wel niet hoe ik SD moet kijken, ik dacht dat ik dat al automatisch deed, maar zal later even gaan onderzoeken.

Trouwens, ik heb gegoogled, dit probleem lijkt alleen bij KPN te zijn. Tenminste, ik zie geen gebruikers van andere providers het hierover hebben…

Geeft ook hoop dat het op te lossen is, als het aan kpn ligt.

@Maureenvanhier : dat kan via de beeldinstellingen van de tuner.  Je zet hiermee wel alles op SD.  Dus als je een andere zender gaat kijken is het verstandig om weer naar HD te switchen. 

Reputatie 1

Beste,

 

Het goede nieuws is dat alles sinds gisteren alles naar behoren werkt. Ik hoop dat er een definitieve oplossing gevonden wordt (of  misschien is die al gevonden).

Het switchen HD/SD via de beeldinstellingen op de tv-tuner lijkt op mijn tv niet mogelijk te zijn, maar ik zou het toch te omslachtig vinden om me daarmee bezig te houden.

 

Groetjes, zxcv.

Het switchen HD/SD via de beeldinstellingen op de tv-tuner lijkt op mijn tv niet mogelijk te zijn

Alle ontvangers van kpn hebben dezelfde software.

Via de kpn afst.bed.
menu - instellingen → beeldscherm → best mogelijke kwaliteit… SD of HD Standaard. Vastleggen met bewaar en sluit.

 

Het goede nieuws is dat alles sinds gisteren alles naar behoren werkt. 

Dan is switchen naar SD, of de app of tv.kpn.com, natuurlijk niet nodig.

Reputatie 1

Beste PeterG,

Bedankt voor de informatie. Het is inderdaad heel simpel het switchen van HD naar SD.

Maar ik was in de verkeerde veronderstelling dat het via de beeldinstellingen van de televisie moest.

Mvg, zxcv.

Weer een update:  Het probleem is opgelost. Maar de programma’s die vóór de oplosdatum+tijd in de gids staan kunnen een foutmelding geven.

Over 5 dagen werkt alles weer helemaal en loop je in de tussentijd toch tegen een foutmelding aan, zet dan (tijdelijk) je ontvanger op SD.  Dit zal volgende week dus helemaal niet meer nodig zijn. 

Reputatie 1

Beste Erwin, 

Bedankt voor de informatie en het helpen oplossen van het probleem. 

Groet, zxcv.