Coax signaal

• 18 oktober 2014
  • 5 reacties
  • 2007 keer bekeken

Ben van Ziggo naar KPN overgestapt, alles in een pakket.

Hebben twee tv's met ontvanger, maar ook nog twee tv's die op de coax zijn aangeloten en analoog ontvangen.

Mijn vraag is of er altijd iets van een analoog signaal binnen komt of is dit nog van Ziggo (die dan nog word afgesloten).

Of levert KPN nu het analoge signaal van de coax?

5 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Dat signaal wat je nu nog via de coax krijgt is van Ziggo afkomstig en zal waarschijnlijk binnenkort afgesloten worden.

KPN levert niks via de coax.

..jammer

Als ik nu een smart tv koop en de lan er rechtstreeks insteek kan ik dan ook tv zenders kijken via itvkpn of alleen de apps die op die tv staan, zoals youtube enz.

Reputatie 7
Badge +13
Zie hier.

Hier stel je dezelfde vraag.

Ik heb hem ook daar beantwoord.

Dit s.v.p. alleen over coax verder laten gaan.

En coax heeft KPN niet.

Ook niet via glasvezel.

De 2de fiber wordt door KPN helaas niet gebruikt.

Reputatie 7
Als je een recente Smart TV hebt (met de Smart Hub) moet je eens dit topic doorlezen. TV en KPN-onvanger worden dan heel nauw op elkaar afgesteld en je kunt - naar ik heb begrepen - de AB van de TV blijven gebruiken ipv. die van KPN.

Overigens kun je ook niet meer op de oude manier radio luisteren. Ook een radioontvanger die je aan de coax had aangesloten zal binnenkort het Ziggo-signaal verliezen. Daar staat tegenover dat je via de KPN-ontvangers (vanaf kanaal 801) een hele goede kwaliteit radio krijgt. Je moet alleen de ontvanger via de meegeleverde audiokabel (of via een zelf aan te schaffen optische (TOSLink) kabel) aansluiten op een daarvoor geschikte versterker. Heb ik ook en werkt perfect. Als je geen versterker hebt blijft er helaas niets anders over dan radio luisteren via je TV.

Reputatie 7
Badge +16
De enige manier om die (coax)tuner nog te kunnen gebruiken is via een eigen antenne (vaak is een draad van 76 cm meer dan voldoende) en de zenders van de zendmasten halen.

Maar zoals Henk al zegt: je hebt een echt veel betere kwaliteit als je de KPN tuner rechtstreeks aansluit op de versterker.

Reageer