Vraag

Code 3025

• 28 maart 2018
  • 7 reacties
  • 1725 keer bekeken

Na vele fouten met opnames over zeer lange tijd is e.e.a. de laatste dagen sterk verergerd.
De diverse fouten heb ik in dit forum al in diverse topics gemeld. De meeste zijn gewoon banale programmeerfouten.
Zoals bekend geacht mag worden, is het eerste antwoord nagenoeg onveranderlijk: reset de ontvanger.
Welnu; vanmiddag heb ik mijn ontvanger gereset mèt verwijdering van de software.
Het opnieuw laden van de software moest een keer herhaald (Natuurlijk, ook hierbij ging het fout) , waarbij ook de router gereset moest worden (Werkelijk een wondermiddel, dat resetten).
Voor vanavond heb ik als losse opname RTL4 'Doe het lekker zelf' ingesteld. (Nu ik de titel zie had ik beter moeten weten...)
Wat schetst mijn verbazing bij een poging dit programma te bekijken...? Foutcode 3025 !!!
Nog maar eens opgezocht op de KPN site, oplossing: reset de ontvanger en probeer het nogmaals.
Heb mezelf maar van de domme gehouden, zoals KPN blijkbaar tegen hun klanten aankijken, en de ontvanger nogmaals gereset (3e maal vandaag)(voeding eruit voor ong 10 min.).

De opname stond 'groen aangevinkt', maar, inderdaad was ik totaal niet verbaasd, fout 3025!
Nouja, weggehaald en maar via de gids de optie 'kijk vanaf begin' gebruikt.
En, ja hoor ook langs deze weg code 3025...

Mijn advies aan KPN: trek een paar stevige schoenen aan en plant deze op de bestemde plaats bij de verantwoordelijke afdeling en voer hier een reset uit. Stelletje prutsers!!!

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@ArnaudM, goed dat je links en rechts nuttige tips hebt gegeven om het product (vooral rondom opnames) te verbeteren.
De problemen die je in dit topic beschrijft zijn niet algemeen, dus moet er ook nog iets anders aan de hand zijn waardoor je tv ontvanger steeds in code 3025 schiet. Ik neem aan dat je geen oud model ontvanger (Motorola) hebt?
@joss1965

HMB2260
Reputatie 7
Badge +14
Ha ArnoudM, welkom op ons Forum, goed dat je je vraag hier stelt. Wij denken graag met je mee 🙂 Ik snap heel goed je frustratie. Het is ook geen pretje als je met popcorn en fris klaar zit op de bank uitkijkend naar het opgenomen programma.... Foutcode 3025. Balen!!

Maar zoals je al zegt: 'doe het lekker zelf' is wel aardig pakkend. In verre weg de meeste gevallen is het probleem verholpen door de stekker eruit en er weer in te doen. Gelukkig maar! Het liefst zien we dat de klant heel eenvoudig zelf het probleem kan oplossen. Daarbij is de klant uiteindelijk gebaat: een snelle oplossing! :)

Bij jou merk ik dat het een ander verhaal is. Helaas niet altijd onvermijdelijk! Ik kijk graag samen met jou hoe we dit kunnen oplossen. Heb jij het programma: Doe het lekker zelf nog in je lijst staan? Krijg je nu nog dezelfde melding? Soms is de opname na 24 uur wel terug te kijken.

Heb jij nog meer voorbeelden van opnames met foutcode: 3025?

Ik hoor het graag van je!
@Nadia Ik heb er helaas geen logboek van bijgehouden.
Zoals ik al vermeld heb, is de opname uit de lijst verwijderd.
Wel hoop ik er van uit te mogen gaan dat deze fouten wèl door KPN gelogd worden...

Toevoeging: Ook zoeken op code 3025 binnen ITV geeft 89 topics waarvan de oudste slechts 1 jaar telt!!
Reputatie 7
Badge +14
Hi ArnoudM, ik deel je smart! Het is enorm storend wanneer je een foutmelding op je tv-scherm ziet i.p.v. je opgenomen programma. Gelukkig gebeurt dit niet altijd! Maar elke keer is er 1 teveel. Wij doen ons best om al onze diensten vlekkeloos te laten verlopen. Helaas is dat niet altijd haalbaar.

Wij zijn constant bezig met innoveren op het iTV platform, we willen de gebruiker steeds méér en de nieuwste mogelijkheden aanbieden. Denk daarbij aan de nieuwste iTV app. Tv kijken in de hele EU via de iTV app van KPN. 🙂 :)
Het gaat om de zenders die buitenshuis te zien zijn. On demand en alle opnames die je in de iTV app buitenshuis kunt afspelen, zijn ook in de EU beschikbaar. Dus wat je eerder buitenshuis kon zien in Nederland, geldt nu voor de hele EU!!!

Tip: als je binnen 7 dagen het programma wilt bekijken kun je deze ook gratis via 'Terugkijken ' weer terugkijken.
Hoe doe je dat:
- Ga naar het TV Menu
- Kies Terugkijken
- Selecteer de uitzenddag
- Druk op de zender en selecteer het programma dat je wilt kijken
- Bekijk je gekozen programma

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!
@Nadia Leuk dat je reclame maakt voor die app, maar ik had liever gezien dat de inspanning hiervoor gebruikt was om het bestaande opname-systeem te evolueren en grondig aan te pakken. Moraal: zorg eerst voor je kerntaken voor er energie in uitstapjes gestopt wordt!

Voor wat betreft je tip: Als mijn tekst gelezen was, had je deze niet gegeven.
Het 'terugkijken' gaf ook code 3025.

De mogelijkheid dat er bugs of te voorkomen(en te verhelpen) fouten zitten in de software lijkt niet op te komen bij KPN, onbegrijpelijk.
Reputatie 7
Badge +14
Hey ArnaudM, geen zorgen! Ik lees je vraag zorgvuldig, en probeer ook een dito antwoord te geven:
.... Nouja, weggehaald en maar via de gids de optie 'kijk vanaf begin' gebruikt.
En, ja hoor ook langs deze weg code 3025...

Ik begreep 'kijk vanaf begin' als Begin Gemist. Begin gemist start je het lopende programma vanuit de Gids. TerugKijken kijk je op een later moment het programma terug. Mijn excuses als ik je verkeerd heb begrepen.

Wij zijn continue bezig onze producten te verbeteren. Het Opname pakket is een dynamisch en constant ontwikkelproces. Deze is onderhevig aan veranderingen van onze kant, omdat wij graag iets nieuws bieden, maar ook aan uitgever (omroep)kant. De omroepen wijzigen wel eens iets aan hun programma's, uitzendrechten, programmering, tijden etc. Met elke update worden er bestaande fouten uit het systeem geschreven en zullen er helaas ook onverhoopt nieuwe bijkomen. Hierdoor kan het voorkomen dat je opgenomen programma wel eens niet goed wordt opgeslagen. Dat is balen!

Op ons Forum vind je al deze ontwikkelingen terug. We houden je graag op de hoogte van onze diensten! Heb je nog vragen? Stel ze gerust 🙂

Reageer