Beantwoord

Code afstandsbediening voor Sharp Aquos TV

  • 16 February 2020
  • 46 reacties
  • 11414 keer bekeken

Hallo,

 

ik heb nog een oude TV nl een Sharp Aquos. De in de lijst genoemde codes werken niet (045 328 352)

ik heb sinds enkele weken kpn. Is er nog een andere code beschikbaar?

icon

Beste antwoord door electro world leneman 19 May 2020, 16:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hallo,

 

ik heb nog een oude TV nl een Sharp Aquos. De in de lijst genoemde codes werken niet (045 328 352)

ik heb sinds enkele weken kpn. Is er nog een andere code beschikbaar?


Probeer code 8 eens. 

Hier is een link om jouw afstandsbediening te koppelen; https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

he, dat werkt wel. Bedankt. (Ik had code 8 al eens eerder geprobeerd, maar waarschijnlijk niet goed uitgevoerd) Nu werkt alles zoals het hoort. Hartelijk bedankt!! Ook voor je snelle reactie!

 

groeten Ton

Reputatie 7
Badge +10

he, dat werkt wel. Bedankt. (Ik had code 8 al eens eerder geprobeerd, maar waarschijnlijk niet goed uitgevoerd) Nu werkt alles zoals het hoort. Hartelijk bedankt!! Ook voor je snelle reactie!

 

groeten Ton


Mooi! Graag gedaan  :-) 

Reputatie 2

Ik heb onlangs een Sharp 55BJ5E gekocht en mijn abo omgezet naar 4K. Nu ben ik uren en uren bezig geweest om de ab te koppelen aan de tv. Met de arris vip5202 communiceert hij prima via blue tooth, maar met de tv wil het maar niet lukken. Ik heb natuurlijk alle instructies (zowel die van kpn als die van dit forum) uit-en-te-na en herhaaldelijk geprobeerd maar geen resultaat. Moet ik (net zoals meerderen hier) het maar opgeven en hopen dat er ooit een code komt die wel werkt? Jammer dat kpn tóch niet álle beloften waarmaakt/inlost. Ik zou zeggen, bouw dan een voorbehoud in, dan zou ik niet of in ieder geval minder teleurgesteld zijn. Maar de installateur zei het al: “dat gaat niet werken bij u, neem de oude ab maar, die doet het prima”, hetgeen inderdaad zo is. Maar: een nieuwe fiets met een oud slot…; dat blijft kriebelen bij mij.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb onlangs een Sharp 55BJ5E gekocht en mijn abo omgezet naar 4K. Nu ben ik uren en uren bezig geweest om de ab te koppelen aan de tv. Met de arris vip5202 communiceert hij prima via blue tooth, maar met de tv wil het maar niet lukken. Ik heb natuurlijk alle instructies (zowel die van kpn als die van dit forum) uit-en-te-na en herhaaldelijk geprobeerd maar geen resultaat. Moet ik (net zoals meerderen hier) het maar opgeven en hopen dat er ooit een code komt die wel werkt? Jammer dat kpn tóch niet álle beloften waarmaakt/inlost. Ik zou zeggen, bouw dan een voorbehoud in, dan zou ik niet of in ieder geval minder teleurgesteld zijn. Maar de installateur zei het al: “dat gaat niet werken bij u, neem de oude ab maar, die doet het prima”, hetgeen inderdaad zo is. Maar: een nieuwe fiets met een oud slot…; dat blijft kriebelen bij mij.


En je voert het echt uit zoals onderstaand beschreven?

Ook met de goede ab? 
 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Reset de ab eens en probeer het nogmaals met onderstaande beschrijving;

 

  • Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
  • Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
  • Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

 

Codes Sharp

045 

328 

352

Reputatie 2

Ik neem dat je met AV-knop de source knop bedoelt, (een pijl in een vierkant). En ik heb de goede ab, alle setup box functies werken prima (via bluetooth). 
ik heb alles nóg eens gedaan, helaas…...

Reputatie 7
Badge +10

Ik neem dat je met AV-knop de source knop bedoelt, (een pijl in een vierkant). En ik heb de goede ab, alle setup box functies werken prima (via bluetooth). 
ik heb alles nóg eens gedaan, helaas…...

 

AV is source inderdaad.
 

Maar wat jammer dat het niet lukt.

Ik had graag een oplossing geboden. 

Wat de KPN betreft, tjsa, de technologie gaat razendsnel, wat vandaag nieuw is, is morgen al weer oud. Daar valt nauwelijks tegen up-to-daten is mijn ervaring. 
 

Hopelijk komt er toch snel een update, of wellicht kan iemand anders hier de oplossing bieden.   

Reputatie 2

Bedankt voor je poging i.i.g.!

Reputatie 1

Als je een nieuwe Sharp tv hebt, is deze wss in polen gemaakt bij UMC. Code 366 (blaupunkt) werkt hier waarschijnlijk op. succes Rudi

Reputatie 2

Kijk, daar heb je nog eens wat aan! Fantastisch, het werkt prima!

Heel hartelijk! Ik ben nl zo’n type dat wil, dat als iets kán, dat het dan ook móet werken.

merci bien!!

 

366 werkt wel op mijn nieuwe Sharp, bedankt! 

Idd 366 werkt, hè hè, contact met KPN gehad, maar die wisten het ook niet, nu dus wel als ze het forum volgen.

Dank dank dank voor deze oplossing! 
 

ik was al van plan om de tv terug te sturen omdat niks werkte. 

Als je een nieuwe Sharp tv hebt, is deze wss in polen gemaakt bij UMC. Code 366 (blaupunkt) werkt hier waarschijnlijk op. succes Rudi

Dit werkt meteen vanaf de eerste keer. Super bedankt 😁😁. Heb 2 uur zitten klooien met codes. 

Ik heb onlangs een Sharp 55BJ5E gekocht en mijn abo omgezet naar 4K. Nu ben ik uren en uren bezig geweest om de ab te koppelen aan de tv. Met de arris vip5202 communiceert hij prima via blue tooth, maar met de tv wil het maar niet lukken. Ik heb natuurlijk alle instructies (zowel die van kpn als die van dit forum) uit-en-te-na en herhaaldelijk geprobeerd maar geen resultaat. Moet ik (net zoals meerderen hier) het maar opgeven en hopen dat er ooit een code komt die wel werkt? Jammer dat kpn tóch niet álle beloften waarmaakt/inlost. Ik zou zeggen, bouw dan een voorbehoud in, dan zou ik niet of in ieder geval minder teleurgesteld zijn. Maar de installateur zei het al: “dat gaat niet werken bij u, neem de oude ab maar, die doet het prima”, hetgeen inderdaad zo is. Maar: een nieuwe fiets met een oud slot…; dat blijft kriebelen bij mij.


En je voert het echt uit zoals onderstaand beschreven?

Ook met de goede ab? 
 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Reset de ab eens en probeer het nogmaals met onderstaande beschrijving;

 

  • Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
  • Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
  • Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

 

Codes Sharp

045 

328 

352


Probeer code 721 eens...

Heb ook dit probleem met mijn Sharp Tv. Dat de kpn afstandsbediening mijn Sharp niet kan aansturen.  Heb net Sharp Nederland gebeld, maar die kunnen mij ook niet helpen.…

 

 

Ben heel lang aan het prutsen geweest.

Met cijfercode 721 werkt mijn KPN afstandsbediening nu perfect op de Sharp 50 BL2EA

 

Reputatie 1

Heb na 4weken proberen eindelijk de ,

Afstandsbediening gekoppeld met de Sharp

Tv...de code 721 is de code ..!!!

Ik wil ieder bedanken die mij geholpen heeft.

Echt top.!!!

En uiteraard deze forum .

hij doet het 366

Reputatie 1

pffff, ook hier een probleem. Net de tv bezorgt, en na 3 kwartier geeft de installateur het op. Nieuw model Sharp 4k ultra HD 55 inch Smart Led tv Aquos model 55BJ3E. De code die hierboven staan werken helaas niet. Iemand anders nog een code?? Mega irritant om een andere afstandsbediening nodig te hebben om een tv aan te zetten,maar vooral het geluid niet te kunnen aanpassen.

Reputatie 7

Hey @Andere code voor Sharp, welkom op het KPN forum. De goeden tip kwam van Electroworld leneman: 

Als je een nieuwe Sharp tv hebt, is deze wss in polen gemaakt bij UMC. Code 366 (blaupunkt) werkt hier waarschijnlijk op. succes Rudi

Het schijnt dat de nieuw Sharp tv's in de fabriek worden geproduceerd die ook Blaupunkt maakt. Je zou één voor één de codes van BLAUPUNKT kunnen proberen: 067 079 100 101 102 106 197 198 228 311 366

 

Reputatie 1

Hoi Nadia, ook deze codes werken helaas niet. En inmiddels los vd installateur toch al heel veel pogingen gedaan. Het is ook net het model tv waarvan tot nu toe nog geen vraag was gesteld. Kan het niet te maken hebben met het model zwarte kastje Arris Vip 2952? Of met het model afstandsbediening? Of dat ik nog niet de update heb gehad waarmee het menu er anders uit gaat zien op de tv? Volgens de winkelier moet ik geduld hebben totdat jullie de code hebben van sharp en een update doen? Zal toch noet de eerste en enige zijn die dit nieuwste model heeft gekocht.  Ik wacht de reactie en hopelijk van anderen weer af.

Reputatie 1

Gelukt!!! Zojuist de nieuwe afstandsbediening ontvangen en daarmee, en de code 366 is het koppelen eindelijk gelukt.

Reputatie 7

Hah, dus toch code 366, Andere code voor Sharp! Jammer dat de ab defect was. Maar ontzettend fijn dat het met een nieuwe toch is gelukt, bedankt voor het delen :)

Zijn er intussen nog meer codes, de nieuwe afstandsbediening deed het wel maar was kapot....