Beantwoord

commerciële tv in buitenland

• 2 april 2018
  • 11 reacties
  • 428 keer bekeken

Mijn zoon woont al meerdere jaren in Engeland en mist Nederlandse tv, vooral de commerciële zenders.
Hoe kan hij legaal daar Nederlandse tv kijken.
Ik heb al gezicht op Digitenne, of op satelliet maar vind het niet duidelijk.
Hij geeft al geprobeerd via VPN de ITv app te downloaden maar dat lukt niet op een Engels toestel.
Als ik eens bij hem logeer kan ik wel op mijn eigen Nederlandse laptop ITv kijken.

Hier in Nederland zie je vaak Turkse gezinnen die een schotel speciaal voor Turkse zenders geplaatst hebben.

Weet iemand een legale manier om dit voor elkaar te krijgen?
Uiteraard is hij bereid een betaald abonnement af te sluiten hiervoor.
icon

Beste antwoord door PeterG 2 april 2018, 21:38

Hij kan gewoon op zijn Engelse adres een abonnement nemen op het Nederlandse Canaldigitaal.
https://www.canaldigitaal.nl/televisie/buitenland/tv-expats/

Dat lijkt mij dan de enige (en ook nog legale) oplossing. Aangezien je eigen internet veel te traag is voor hem om via VPN op jouw NL IP te kijken.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Wat voor een aansluiting hebben jullie zelf thuis (glasvezel, VDSL) en hoe snel is die verbinding?
Dat laatste kan je via http://kpn-itns.speedtestcustom.com meten.
Wat voor een mobiel toestel gebruikt jouw zoon? (Android, iOS)
Mijn zoon woont in Engeland, het gaat dus om zijn Engelse aansluiting daar.
Hij heeft alles Engels en zou het liefst Nederlandse zenders op zijn Engelse smart tv kijken.
Reputatie 7
Maar mijn vraag is wat voor een aansluiting jij hebt en hoe snel die is.
Als die namelijk snel genoeg is, dan zou jouw zoon via een VPN verbinding met jullie thuisnetwerk televisie kunnen kijken met ofwel de iTV app van KPN en dan op jullie account ofwel via een KPN Play abonnement.
Dat laatste zou ik pas overwegen als gebleken is dat een VPN via jullie thuisnetwerk snel genoeg is.
Zie ook: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685
Mijn aansluiting
Ping 13
Jitter 3
Download 11,6
Upload 2,5

Hij heeft al geprobeerd de app te downloaden nadat hij VPN op zijn laptop gezet had maar dat lukt dus niet.
Reputatie 7
Die snelheid van jouw Internetaansluiting is te laag, dus dat gaat niet werken.
Dat betekent dat hij nog wel via de iTV app van KPN en de KPN Play app kan kijken zolang de Brexit nog geen feit.
Daarna ben ik bang dat het zonder VPN verbinding niet meer zal werken. Daarbij komt dat steeds meer bedrijven geen copyrighted diensten meer leveren via VPN providers omdat de leveranciers van content (films/uitzendingen) dat eisen.
Ik heb nog niet gehoord van je wat voor een apparaat jouw zoon heeft, maar hij moet waarschijnlijk op de Nederlandse Play Store (Android) of Nederlands App Store (iOS) aansluiten om de iTV app te kunnen downloaden.
Reputatie 7
Badge +10
Een satelliet-ontvanger ?
Met een abb. op een nederlands adres, niet helemaal volgens de regels maar ja . . .
Reputatie 7
Daar moet ik afhaken, daar heb ik geen ervaring mee.
@Giant2000, jij wellicht?
Reputatie 7
Badge +16
Aangezien je internet snelheid te laag is, is de enige goede oplossing die overblijft via de satelliet, dus via jouw adres in Nederland een abonnement nemen op Canal Digitaal of Joyne. Hiermee kan je in heel Europa Nederlandse tv kijken, zolang je het signaal maar kan ontvangen.
Oké, bedankt voor het meedenken.
Ik ga het doorgeven aan hem.
Wellicht is het handiger dat hij zelf vanuit Engeland informatie opvraagt, zullen vast meer emigranten zijn.
Reputatie 7
Hij kan gewoon op zijn Engelse adres een abonnement nemen op het Nederlandse Canaldigitaal.
https://www.canaldigitaal.nl/televisie/buitenland/tv-expats/

Dat lijkt mij dan de enige (en ook nog legale) oplossing. Aangezien je eigen internet veel te traag is voor hem om via VPN op jouw NL IP te kijken.
Reputatie 7
Badge +16
Nou heb je inmiddels 3x hetzelfde antwoord gehad van de "deskundigen" (vergeet niet dat er naast Canal Digitaal ook nog aanbieder Joyne is), veel succes.

Reageer