compatibiliteit philips smarttv en interactieve tv

• 28 september 2013
  • 2 reacties
  • 9081 keer bekeken

Vanaf maandag ga ik interactieve tv van kpn uitproberen.

Nu heb ik een hele oude analoge tv die aan vervanging toe is, dus ik wil een nieuwe tv aanschaffen.

Mijn oog is gevallen op de Philips 32PFL3258H/12, een HD-smart TV, wifi ready.

Mijn eerste vraag is of het aanschaffen van een aparte dongle (of iets soortgelijks) nodig is bij het aansluiten van KPN interactieve tv, of dat ik via de verbinding (kabel dan wel de draadloze verbindingsset) automatisch ook een internetsignaal op mijn tv ontvang?

En de tweede vraag: Ik lees op internet veel berichten over het wegvallen van veel functies van de smarttv zelf, zodra ik deze gebruik met een KPNinteractieve tv aansluiting. Is dit zo?

2 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Beste Marie.

De Itv ontvanger levert alleen het tv-signaal aan via de hdmi-kabel. Wil je gebruiken van de (smart) internet functies, dan is de aanschaf van de dongle noodzakelijk (even off topic, waarom een wifi ready tv aanschaffen terwijl er zoveel tv's zijn die standaard uitgerust zijn met wifi).

Verder zullen veel functies die met tv kijken te maken hebben, geregeld moeten worden met/via de itv-ontvanger. Denk hierbij aan zappen, gebruik van de epg en teletekst. De smartfunctie (internet) gaat wel gewoon via de tv.

Ik zou de Tv gewoon met een UTP kabel verbinden met je router (Experiabox?)

en helemaal niet draadloos gaan. Bij mij zit de router  en het KPN mediakastje

(Motorola 1853) vlak bij de TV.

Reageer