Beantwoord

Dagelijks problemen met beeld en geluid

  • 23 April 2021
  • 12 reacties
  • 113 keer bekeken

Badge

Hallo,

Ik heb al best een tijd dagelijks problemen met beeld en geluid, bijv. het hapert, blokjes in beeld en soms valt heel de verbinding ff weg en krijg ik een foutcode, dit duurt niet zo heel lang en trekt vanzelf weer bij, maar het is zoo irritant! 

Dit zou (dacht ik) opgelost moeten worden met de update een tijd terug, maar hier is niets veranderd.

Bij Netflix via het tv menu werkt wel alles normaal, heel apart!

Het is eigenlijk alleen bij TV en opnames kijken, dus ik kijk vooral Netflix op het moment.😉

Heb alles geprobeerd wat ik kon vinden aan voorgestelde oplossingen op dit forum, o.a. rechtstreeks met internet kabel op de modem, software opnieuw installeren, op andere TV, andere HDMI port gebruiken, herstarten van de ontvanger totaal zo'n 50 keer gok ik.. Maar ik kom er niet uit!

Heb professionals nodig hier, wie o wie offert zich op?😉 Heb eventueel een kort filmpje gemaakt mocht dit helpen, maar kan alleen foto's toevoegen aan dit bericht.

Vriendelijke groet,

Marinet

 

 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 26 April 2021, 16:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Marinet, bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je vooral naar Netflix grijpt als regulier televisie kijken zo vaak problemen geeft. Nu is het aanbod op Netflix ruim, dus een straf is het niet, maar ik kan me voorstellen dat je ook wel eens televisie wilt kijken. Ik lees dat je zelf al een en ander hebt geprobeerd. Voor het oplossen van haperend of slecht beeld hebben we een stappenplan. Heb je deze al eens doorlopen? Een van de eerste stappen die hier gegeven wordt, is het herstarten van de Experia Box. Heb je dat al gedaan? Als dat niet werkt, kan het helpen om de Experia Box een reset te geven. Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt.

Badge

Hoi Denise,

Deze heb ik inderdaad beide meerdere keren ook al geprobeerd, helaas geen verbetering.

Reputatie 7
Badge +17

Welke foutmelding krijg je? Is dat “Foutcode STB-NMC-400 Verbinding met zender verbroken”? Zo ja, dan kan het helpen om het stappenplan voor deze foutcode te doorlopen. Er wordt dan ook gekeken naar de manier van aansluiten, dit kan namelijk van belang zijn. Maak je bijvoorbeeld gebruik van tussenliggende apparatuur, dan kan dit voor problemen zorgen. Het is dan zaak om te controleren of het beter gaat als je deze apparatuur er tussenuit haalt. Het stappenplan zal je hierbij helpen. Kom je er niet uit, laat het gerust weten, dan kijk ik of ik je verder kan helpen.

Badge

Hoi,

Deze foutcode is het inderdaad, maar omdat dit elke keer maar 10sec duurt en dan vanzelf weer overgaat, is het moeilijk om hierop te testen via het stappenplan.

Want als ik bij stap 2 ben, is er al niets meer aan de hand. Hoe zou ik dit het best kunnen aanpakken volgens jou?

Groetjes!

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Marinet Als je in het stappenplan bij de vraag “Kun je nu weer tv kijken?” aangeeft dat de foutcode er nog steeds is, dan krijg je vervolgstappen. Deze kun je opvolgen om te kijken of dit permanent voor verbetering zorgt.

Badge

Hi Denise,

Begrijp wat je bedoelt, maar wat niet duidelijk is voor mij, is dat tijdens het testen ik niet weet of het stappenplan geholpen heeft, of dat het probleem  gewoonweg weer even over is. Ik kan moeilijk 3uur blijven hangen in het stappenplan, kijken of het terugkomt misschien. Begrijp je wat ik bedoel?

Groetjes!

Reputatie 7
Badge +17

Dat snap ik. Je kunt echter de stappen wel uitvoeren. Na het uitvoeren van het volledige stappenplan kan je dan testen of het heeft gewerkt. Doet het probleem zich niet meer voor, dan heeft de oplossing gewerkt. Komt het probleem diezelfde dag nog weer terug, dan moeten we verder kijken naar een andere oplossing.

Badge

Oké, ik dacht dat dat niet te doen was, na elke stap 24u wachten of het opgelost is en met een beetje pech, is het alsnog niet opgelost.

snap dat jij het probleem niet ziet, want jij hoeft het niet te gaan doen..😉

Hebben jullie alleen dit stappenplan? Is er geen andere (lees makkelijkere en minder tijdrovende) manier om erachter te komen waar dit aan kan liggen?

Of is er een ander overzichtje of zo, met meest voorkomende oorzaken dat ik dat kan checken, ik roep maar iets?

​​​​​​

Reputatie 7
Badge +17

Het stappenplan is juist gemaakt om je bij dit probleem te helpen. :blush:  Mijn advies is dan ook: doorloop het stappenplan.

Badge

Hoi hoi,

Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n fan van jullie stappenplan's (of stappenplannen)..😅 Sorry..

Vandaar mijn vraag of ik echt geen andere opties heb?

Groet,

Marinet

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Marinet, welkom! Heb je dit al eens geprobeerd?

Laat je me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat je graag een oplossing wilt, @Marinet. Onze stappenplan zijn er om jou hierbij te helpen. Jammer dat je deze niet wilt gebruiken. Het lijkt me goed om jouw apparatuur terug te zetten naar de fabrieksinstellingen: