Vraag

dagelijks vele malen foutmelding tv ontvanger

• 28 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 217 keer bekeken

Wij krijgen om het uur of nog vaker een grote blauwe pop-up in beeld met foutmelding. De ene keer lukt het wel om weer beeld te krijgen door van ene zender naar andere zender te zappen en terug. Maar ook heel vaak niet. Dan moeten we het doen 10 minuten zonder tv doen. Dit gaat nu al meer dan een half jaar aan, eerst hoop je dat het met een update wel op zou lossen, maar het lijkt steeds erger te worden.
Heel vaak modem uitgeschakeld, minuut wachten , dan weer inschakelen, idem voor ontvanger of beiden tegelijk. Na uitschakelen ontvanger en deze weer opnieuw opstarten geeft tv vaak foutmelding code 12, dat er geen internetverbinding is, terwijl de computers wel verbonden zijn met internet???
Ook tweede tv-ontvanger vertoond zelfde gedrag. Op modem blijven lampjes wel allemaal groen branden.
Internet en Wifi vallen ook geregeld uit, maar deze lijkt zichzelf vaak weer te herstellen.

Kortom, dit is niet wat wij verwacht hadden )-:
Modem: experiabox v8
ontvanger1: Arris vp2952
ontvanger2: arcadyan hmb2260

5 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Wat voor een soort verbinding heb je?
Of te wel wat is jouw download snelheid?

Heb je goede bekabeling?
Als je draadloze verbinders gebruikt, kunnen die ook het probleem veroorzaken.
Advies sluit alles bekabeld aan, éénmalig heel veel werkt, daarna heel erg veel plezier.
Onze downloadsnelheid volgens het pakket moet zijn 60Mb/s, is 58.4 Mb/s. De tv-ontvangers zijn met vaste kabel aangesloten, type cat5. Idem computers. Wifi wordt enkel gebruikt voor de mob.telefoons.
Reputatie 7
Badge +13
Laat de lijn door KPN testen.
Kijk zelf na of je kabels goed zijn.

Je snelheid is goed en vaste kabels is ook perfect.
Knikken houden kabels niet van, kijk ook daarna.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @LordRoel, welkom! Dat is niet fijn TV kijken natuurlijk.

joop2011 heeft al het één en ander gevraagd. Dank! Dat scheelt een hoop. Ik meet de lijn graag door inderdaad. Reageer je op mijn privébericht?

De tv-ontvangers zijn dus bekabeld aangesloten. Dat is prima. Zit er wellicht een switch of iets dergelijks tussen? Heb je nog andere apparatuur aangesloten zoals een eigen router?
Reputatie 7
Badge +24
Aangezien ik niets meer van je heb gehoord @LordRoel ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Als je toch nog vragen hebt kan je alsnog reageren op mijn privébericht.

Reageer