Beantwoord

database leeg

  • 19 August 2019
  • 15 reacties
  • 1765 keer bekeken

Bij het opnieuw instellen van een tv op dtv KPN met kastje geeft hij aan ‘database leeg’.
Wat zou er verkeerd zijn gegaan? Voor zover ik weet zitten alle kabels goed aangesloten
icon

Beste antwoord door Neefje 20 August 2019, 22:28

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +22
@Neefje database leeg??? Dat heb ik nog nooit gezien met interactieve TV. Heb je daar een screenshot van? Zo ja zou je die eens kunnen plaatsen? 🤔
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Neefje
Ik krijg sterk de indruk dat jij probeert zenders te zoeken op je TV
Dat gaat dus niet werken.
Doe het op deze manier:
Zet de ontvanger uit en sluit je ontvanger aan op de HDMI-ingang van je TV.
Kies de juiste ingang op je TV
Zet nu de ontvanger aan en deze gaat zelf de software ophalen.
Wordt er geen software opgehaald ga dan via het menu naar Instellingen en druk twee maal op de gele knop van de afstandsbediening.
Zet Software verwijderen op Ja en klik op Bewaar instellingen.
Nu gaat de ontvanger nieuwe software ophalen
Heb het geprobeerd maar de tv reageert ook niet op de menu knop of wat anders. Hij staat op DTV
Ik moet wel zeggen dat mijn afstandsbediening knoppen ook vaak blijven hangen dus moest eigenlijk zowieso een nieuwe afstandsbediening bij KPN aanvragen, maar weet niet of dit er nu mee te maken heeft
Reputatie 7
Wat bedoel je met "Hij staat op DTV"?
Reputatie 7
Badge +21
Wat staat op DTV?
De TV of de ontvanger van KPN?
De TV reageert niet op de menuknop van de KPN afstandsbediening, daar moet je je eigen afstandsbediening voor gebruiken.
Je moet dus de HDMI-ingang kiezen met de afstandsbediening van je TV
Oké die moet ik er bij zoeken want dat had ik noet gedaan maar met de afstandsbediening van KPN
Is het mogelijk om via u een nieuwe afstandsbediening te bestellen van KPN of kan ik beter bellen? Ik heb alle diensten tv internet en bellen via KPN en nu sinds een week ook mobiel bellen. Ik betaal nog apart voor pluspakket maat als het goed is krijg ik die dienst er ook bij toch?
ik ga nu eerst op zoek naar de originele afstandsbediening en probeer het opnieuw. Als het niet lukt reageer ik opnieuw
Reputatie 7
Badge +21
EN @Neefje je zegt dat je KPN afstandsbediening niet goed meer werkt?
Klik onderstaande link om een nieuwe aan te vragen.:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/interactieve-tv-afstandsbediening-instellen-afstandsbediening-kapot-64394

En we vinden het ook fijn als het wel lukt dat je dat dan ook nog even meldt.
Geprobeerd te bestellen maar krijg alleen maar tips wat te doen als de afstandsbediening niet werkt en mij profiel aan te vullen wat ik heb gedaan om te personaliseren.
weet niet al ik dit gedaan heb dan ook de afstandsbediening krijg opgestuurd.
Hoi ik heb de originele afstandsbediening gevonden en gedaan wat u zegt maar de tv blijft op database leeg staan
Ik ga zo anders wel bellen want dit werkt niet zo goed, ik ben er niet mee geholpen
tot gisteren heeft de tv gewoon goed gewerkt op KNP heb de stekkers en kabels terug geplaatst en niks meer😣 in ieder geval wel bedankt voor het proberen op te lossen
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Neefje, dit is een melding van een Sharp of Q-Media TV. DTV staat voor Digitale TV en is niet de goede invoer voor TV van KPN.

Als de afstandsbediening van KPN goed is gekoppeld kun je het knopje helemaal linksonder gebruiken om van invoer te veranderen. Je zal dan HDMI1 (of 2, 3, etc.) nodig hebben. Als je de oorspronkelijke afstandsbediening gebruikt kun je een paar keer op dit knopje drukken om de invoer te veranderen:



Ik zie dat er ook een monteur is aangestuurd voor dit probleem. Als dat niet meer nodig is kun je de afspraak hier direct annuleren: Servicetool Servicemonteur | KPN

Laat maar weten of het is gelukt. Dan stuur ik nog een nieuwe afstandsbediening na. Als de monteursafspraak wel doorgaat heeft de monteur er ongetwijfeld wat op voorraad.
goedenavond, bedankt voor uw reactie. ik ga het morgen ochtend weer proberen maar volgens mij heb ik alle ingangen al geprobeerd met de source knop. De monteur staat gepland voor donderdag. Als het wel lukt dan annuleer ik hem maar heb in ieder geval een andere afstandsbediening nodig.

fijne avond, met vriendelijk groet,
Cindy

Reageer