Beantwoord

De afstandsbediening doet raar

  • 11 July 2020
  • 5 reacties
  • 1484 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een raar probleem . Mijn 4k ontvanger 5202 reageert niet meer op alle knoppen van de afstandbediening . De knoppen 0 tot 9 werken niet en ook de knopen die rondom de o.k knop zitten reageren niet. Ik heb de ontvanger gereset en dan werkt hij weer even normaal maar na een uurtje krijg ik weer dezelfde problemen . Wat kan ik daaraan doen of is de ontvanger defect?

icon

Beste antwoord door Chrizziey 12 July 2020, 11:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Rudolf43 ,

Het is lastig om te bepalen waar nu het probleem zit. Ik zou eerst eens een andere afstandsbediening proberen. Kijken of je het probleem daar mee oplost. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

Momenteel werkt de link nog niet via de browser Edge. Gebruik daarom Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

 

Reputatie 1

Bedankt alvast voor het antwoord maar ik zal het op een andere mannier proberen. Ik heb twee 4 k ontvangers dus ik zal proberen de afstandbediening van de andere ontvanger te koppelen aan de ontvanger die het probleem geeft. Ik laat later deze week, ik moet voor werk even weg , even weten of het probleem is opgelost met de ontvanger. Indien het probleem in de afstandbediening zit zal de andere ontvanger het probleem moeten geven . 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Rudolf43,

Dit probleem zit niet in de afstandsbediening maar in de software. Hier wordt binnenkort een update voor uitgebracht. Leest u mee @Noordzee. ;) Je kan ook altijd de afstandsbediening resetten door de rode en blauw knop gelijktijdig in te drukken (5 seconden) en dan op OK drukken. 

Reputatie 7
Badge +28

Top @ChrisWissink :thumbsup_tone4:  

Jij volgt de ontwikkelingen m.b.t. interactieve TV duidelijk beter dan ik. 

Reputatie 1

Hoi CrisWissink

Ik heb reeds de afstandbediening gereset en opnieuw gekoppeld aan de ontvanger . Dit gaf geen resultaat de knoppen bleven weigeren , ik heb toen  de ontvanger gereset en het wekte weer normaal voor even ,daarna gaf hij weer het zelfde probleem . Zoals ik al heb aangegeven ga ik enkele dagen weg en zal als ik terug ben weer even kijken of het met een andere afstandbediening op te lossen is. Uiteraard wacht ik toch even op de update van de software .

Reageer