Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66134 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

@Paul_

Heb je heel toevallig een tijdstip waarop je die foutmelding kreeg?

Nou euh. NU bijvoorbeeld… grr! :rage:

14:11

Precies DIT; geheel zwart en alleen dat.

Curieus: op die "knop” drukken hielp nu wel… maar meeste keren bleef het Sorry….

Reputatie 7
Badge +25

Nou top. Collega keek gelijk de logging na, en ziet inderdaad een error terug op dat moment. Gelukkig een hele zeldzame die sporadisch lijkt voor te komen. Ik hoor het overigens ook nog graag van @jellehieminga zodra hij dit leest. Dan kunnen we de errors vergelijken.

Reputatie 1

Ik heb hem net nog een keer kunnen triggeren op 14:41. Zelfde issue blijft aanwezig tot 14:43 (moet nu weer met werk verder). Ik zal nog even wat gegevens in gaan vullen.

En NU wéér. 15:09 @Paul_ 

Wel bovenste deel met nu-op-tv en zo

maar daaronder Sorry…..

En de knop werkt nu niet! Het blijft Sorry…

Ctrl F5 doet het nu ook niet meer. Krijg Sorry… niet meer weg! In Firefox (ga nu G. Chr. even proberen→ werkt wel, so far.)

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb hem net nog een keer kunnen triggeren op 14:41. Zelfde issue blijft aanwezig tot 14:43 (moet nu weer met werk verder). Ik zal nog even wat gegevens in gaan vullen.

Dank! Op eerste gezicht geen error te zien, maar kijken verder. Als blijkt dat de website er niet lekker me omgaat dan kunnen ze er wat aan gaan doen. Wat/wanneer etc. weet ik allemaal niet.

En NU wéér. 15:09 @Paul_ 

Wel bovenste deel met nu-op-tv en zo

maar daaronder Sorry…..

En de knop werkt nu niet! Het blijft Sorry…

Ctrl F5 doet het nu ook niet meer. Krijg Sorry… niet meer weg! In Firefox (ga nu G. Chr. even proberen)

Bij jou is de error in kaart gebracht. Nog niet helemaal duidelijk of dit hetzelfde is als Jelle.

Is het mogelijk dat de header van dit topic wordt aangepast. Elke keer denk ik. “Er is iets nieuws. Blijkt het telkens weer een topic van 2 jaar geleden te zijn.” 

Ik kijk wel regelmatig in dit forum, maar nu ook weer niet zo regelmatig dat ik direct getriggerd wordt als het weer een oud topic is (behalve als er staat voormalig moderator, maar dat hoeft nu ook weer niet voor mij hoor Paul :joy: )

@Paul_

Bij de serie Moordvrouw krijg ik bij seizoen 1 t/m 4 “Sorry… Er is iets fout gegaan bij laden van dit seizoen. Open de pagina opnieuw of selecteer een ander seizoen". Of maar 1 van de afleveringen via de app's. Ook die in de Samsung-tv.

Er is dus een probleem met Moordvrouw online. (want het is in Firefox én G.Chr. mis en in de app van de phone en tv-app werken de series 1 t/m 4 van Moordvrouw ook niet.)
Via de decoder zijn wel álle seizoenen/afleveringen beschikbaar. Al vind daar de zoekfunctie de serie weer niet na intypen van eerste 5 letters “moord” dus.

Online werkt het niet seizoen 1 t/m 4:

https://tv.kpn.com/details/GROUP_OF_BUNDLES/5069698

Reputatie 7
Badge +25

Ik zal het doorgeven! Gaat vermoedelijk dan iets fout bij de aanlevering.

Reputatie 7
Badge +25

@PeterG Technisch verhaal, maar het komt omdat ze een hele tijd geleden zijn aangeleverd en toen niet beschikbaar zijn gemaakt voor de app(s). Dus de vraag wordt gesteld aan RTL of ze dat alsnog kunnen doen, maar het is waarschijnlijk niet meer mogelijk… Even afwachten dus.

Wederom als ik op tv.kpn.com kom in Firefox: Sorry….

7 feb. 11:48 uur

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_

Bij de serie Moordvrouw krijg ik bij seizoen 1 t/m 4 “Sorry… Er is iets fout gegaan bij laden van dit seizoen. Open de pagina opnieuw of selecteer een ander seizoen". Of maar 1 van de afleveringen via de app's. Ook die in de Samsung-tv.

Er is dus een probleem met Moordvrouw online. (want het is in Firefox én G.Chr. mis en in de app van de phone en tv-app werken de series 1 t/m 4 van Moordvrouw ook niet.)
Via de decoder zijn wel álle seizoenen/afleveringen beschikbaar. Al vind daar de zoekfunctie de serie weer niet na intypen van eerste 5 letters “moord” dus.

Online werkt het niet seizoen 1 t/m 4:

https://tv.kpn.com/details/GROUP_OF_BUNDLES/5069698

@PeterG RTL gaat kan toch opnieuw leveren. Is handwerk dus kost wat tijd, maar het komt goed.:v_tone4:

Top, @Paul_ . Geeft toch wat meer vrijheid dan alleen het hoofdtoestel gebruiken.:relaxed: .

Gisteren zag ik seizoen 1 en 2 er al bij.

En mischien topictitel (en tekst?) wat aanpassen? De link van de tv-website is nu tv.kpn.com namelijk.

Reputatie 7
Badge +25

Ja goed punt. Cor stipte het ook al aan. Done!

ALWEER. FIREFOX. 11-2 om 17:50 / 17:51

SORRY……

Alleen de startpagina dit keer.

IK ACCEPTEER geen excuses meer! :rolling_eyes:

Reputatie 6
Badge +10

Bug op de website. Alles onder de 720p beeldkwaliteit wordt de helderheid van de stream naar beneden gegooid.

NPO 1-3 hebben hier GEEN last van. Maar tal van andere zenders wel: RTL4, Veronica, ESPN, Ketnet tot de website. Eigenlijk speelt dit al jaren, maar ik wil het nu toch maar eens aangekaart hebben. 

 

Je kunt dit heel simpel zelf testen: pauzeer de stream en wissel tussen kwaliteit. Hopelijk kan dit opgelost worden?

 

 

(open beide in een tabblad en vergelijk)

Reputatie 6
Badge +10

De optie 1080p is opeens verdwenen van website. 720p is nu het hoogst haalbare.

Zie mijn vorige post waar het nog wel stond. Die vraag staat ook nog steeds open.

Reputatie 7
Badge +22

De optie 1080p opeens verdwenen van website. 720p is nu het hoogst haalbare.

Zie mijn vorige post waar het nog wel stond. Die vraag staat ook nog steeds open.

Dat is nou weer niet zo mooi! 😔

Reputatie 7
Badge +17

@ITVkijker ik heb het voor je nagekeken en zie hier precies hetzelfde. Ik heb contact opgenomen met de partij die verantwoordelijk is hiervoor en navraag gedaan wat er precies aan de hand is. Zodra dit bekend is zullen we het hier delen. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +22

@ITVkijker ik heb het voor je nagekeken en zie hier precies hetzelfde. Ik heb contact opgenomen met de partij die verantwoordelijk is hiervoor en navraag gedaan wat er precies aan de hand is. Zodra dit bekend is zullen we het hier delen. :relaxed:

Ik hoop dat het wel wordt teruggedraaid, en dat ze het niet bij 720p houden. 🙈

Reputatie 6
Badge +10

De optie 1080p is opeens verdwenen van website. 720p is nu het hoogst haalbare.

Zie mijn vorige post waar het nog wel stond. Die vraag staat ook nog steeds open.

Kan hier ook nog naar gekeken worden? Denk dat @Bram_ dit gemist heeft?

Reputatie 7
Badge +17

@ITVkijker ik heb 'm gelukkig niet gemist. Ik was navraag aan het doen om te zien wat er precies aan de hand was. Het antwoord is dat we de optie tijdelijk hebben weggehaald omdat er bij een aantal gebruikers klachten ontstonden en dat het niet lukte om deze tijdig met een update op te lossen. Dit was vooral te merken tijdens bijvoorbeeld sportevenementen. We zijn alsnog bezig om dit te doen en als alles goed loopt hebben we in juni de optie 1080P gewoon weer aanstaan voor iedereen die op die kwaliteit iTV wil kijken dat ook moet kunnen doen! :relaxed:

Reputatie 6
Badge +10

@ITVkijker ik heb het voor je nagekeken en zie hier precies hetzelfde. Ik heb contact opgenomen met de partij die verantwoordelijk is hiervoor en navraag gedaan wat er precies aan de hand is. Zodra dit bekend is zullen we het hier delen. :relaxed:

Is hier nog nieuws over? Maandje verder nu. Regionale zenders kun je ook via de website kijken en zijn standaard in 576p en dus ook te donker.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb er een herinnering achteraan gegooid, @ITVkijker, we komen er op terug. 

Reputatie 6
Badge +10

Sinds een paar dagen is het icoontje ook versprongen. Chrome browser. Geen of idee andere browsers dit ook hebben?

 

 

Hopelijk komt de 1080p optie ook snel terug, het is tenslotte juni. Kwaliteit is echt een pak minder.  

Reputatie 7

Sinds een paar dagen is het icoontje ook versprongen. Chrome browser. Geen of idee andere browsers dit ook hebben?

 

 

Hopelijk komt de 1080p optie ook snel terug, het is tenslotte juni. Kwaliteit is echt een pak minder.  

Dat schermpje zag er toch al langere tijd zo uit?

Een designfoutje dat volgens mij al langere tijd bestaat.