Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66134 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Sinds een paar dagen is het icoontje ook versprongen. Chrome browser. Geen of idee andere browsers dit ook hebben?

 

 

Hopelijk komt de 1080p optie ook snel terug, het is tenslotte juni. Kwaliteit is echt een pak minder.  

Dat schermpje zag er toch al langere tijd zo uit?

Een designfoutje dat volgens mij al langere tijd bestaat.

Nee, ik gebruik de website dagelijks en dit viel mij gelijk op.

Reputatie 6
Badge +10

Het is nu halverwege juni, EK is begonnen en de website is nog steeds in 720p. 

Op mijn 27 inch 1440p monitor is die stream niet om aan te gluren. De NOS website biedt wel 1080p aan als tijdelijke oplossing. Maar die stream loopt achter en de bitrate is lang niet alles daar.

Van af mijn laptop cast ik het naar een televisie middels Chromecast. Dan is het wel 1080p.

Maar doorgaans kijk ik via de decoder, Smart-tv app i.d. Samsung of

nu bij voorkeur via Digitenne, want dat is Full HD i.t.t. de stream via kanaal 1 van de decoder.

 

Verder werkt het ook nog niet met live pauzeren. Zodra het volgende programma komt is je buffer weg.

Reputatie 6
Badge +10

GROOT NIEUWS. 1080p is terug en de website heeft een update gekregen.

 

 

Eindelijk. Heel blij mee.

Ik zie dat de optie om de ondertiteling uit te zetten in itv onlineverdwenen is. Is die verplaatst of komt die nog terug?

@Mac74

Ondertiteling: blokje wit =uit; blokje groen (op klikken) = aan

Waar is het cast symbool gebleven in Google Chrome, @Jeroen_dB ?

……… laat maar. Het is er weer.

@Peterg het blokje is bij mij niet zichtbaar, zal wel aan mijn brouwser liggen, maar bedankt.

Reputatie 7

GROOT NIEUWS. 1080p is terug en de website heeft een update gekregen.

 

 

Eindelijk. Heel blij mee.

Maar het is zeer zeker geen volwaardig 1080p50 signaal, daarvoor is de gebruikte bandbreedte met ruim 6Mbps veel te laag. Als je weet dat een 1080i50 HD stream op de TV ontvanger ruim 7Mbps vergt dan zou een 1080p50 stream van dezelfde kwaliteit dus ruim 14Mbps moeten verspijkeren.

Is bekend dat de ondertiteling voor doven NIET is UIT te zetten op een Mac computer? Noch in Safari noch in Google Chrome op zo'n computer.

Met links naar nog 2 topics met hetzelfde (helaas nog geen mod op die topics gezien; zijn wel al 2 maanden oud). Onderstaande is vers…

 

Hallo, 

Ik kijk nu al een tijdje iTV via een webbrowser en dat werkt verder prima. Na de laatste update is de TV gids wel een puntje geworden die ik graag anders zou zien. Als ik nu tijdens het TV kijken de gids open is er niks meer te zien van wat ik aan het kijken ben. Dat was al vervelend toen het nog klein was maar nu het volgende programma erbij gekomen is het wel erg groot. De live beelden van de programma's zorgen er ook voor dat zenders en programmering moeilijk leesbaar is(witte tekst met licht gekleurde beelden op de achtergrond) Ik vind het als geheel nogal chaotisch(dat kan natuurlijk aan mij liggen) 

 

Dat er op het tabblad "nu op TV" beelden te zien zijn snap ik wel maar laat dat weg bij het TV kijken zodat ik kan zien wat ik aan het kijken ben en de rest leesbaar is. Als ik het mocht zeggen dan zou ik zo indelen zoals het bij ZiggoGo is. Klein balkje onderin met programma's voor de aankomende uren en rechts boven (of waar hij nu zit) de gids met namen van zenders en programmering waar ik doorheen kan scrollen. 

 

Of ben ik de enige die zich hier aan stoort? 

Euh, @MauG .

Via de webbrowser en app was en is er al nooit een bewegend beeld bij de gids geweest.

Wel via de decoder. Daar kun je er overigens alsnog voor kiezen via Instellingen → TV-menu. Via de webbrowser/app kan het niet. Ook via de app in een LG, Samsung, Sony of Philips tv is het niet mogelijk om het tv beeld te laten lopen in een hoekje bij de gids.

:point_right_tone3: Ik denk dus dat je eerst via de decoder keek en nu in de webbrowser/app en het tv-beeld mist bij de gids. Dan zul je dus weer via de decoder moeten (gaan) kijken.

Dat er op het tabblad "nu op TV" beelden te zien zijn snap ik wel maar laat dat weg bij het TV kijken zodat ik kan zien wat ik aan het kijken ben en de rest leesbaar is. 

Hmm, als je wilt wisselen van zender, wat die functie is, wil je in principe toch al niet meer het lopende programma volgen. (?)

Euh, @MauG .

Via de webbrowser en app was en is er al nooit een bewegend beeld bij de gids geweest.

Wel via de decoder. Daar kun je er overigens alsnog voor kiezen via Instellingen → TV-menu. Via de webbrowser/app kan het niet. Ook via de app in een LG, Samsung, Sony of Philips tv is het niet mogelijk om het tv beeld te laten lopen in een hoekje bij de gids.

:point_right_tone3: Ik denk dus dat je eerst via de decoder keek en nu in de webbrowser/app en het tv-beeld mist bij de gids. Dan zul je dus weer via de decoder moeten (gaan) kijken.

Dat er op het tabblad "nu op TV" beelden te zien zijn snap ik wel maar laat dat weg bij het TV kijken zodat ik kan zien wat ik aan het kijken ben en de rest leesbaar is. 

Hmm, als je wilt wisselen van zender, wat die functie is, wil je in principe toch al niet meer het lopende programma volgen. (?)

Ik bedoelde dat niet als bewegend beeld. Er is een beeld van wat er op de betreffende zender bezig is wat het soms lastig maakt om iets te lezen. En als ik in de gids kijk betekent niet dat ik perse van programma wil wisselen. 

Reputatie 7

Er is een beeld van wat er op de betreffende zender bezig is wat het soms lastig maakt om iets te lezen.

Kan je eens een screenshot plaatsen van wat je bedoelt?

Ik vind die foto's bij kanaal wisselen als je kijkt ook behoorlijk overbodig in tv.kpn.com.

Er is een beeld van wat er op de betreffende zender bezig is wat het soms lastig maakt om iets te lezen.

Kan je eens een screenshot plaatsen van wat je bedoelt?

Excuus dit probleem is inmiddels verholpen. 

Hier is alsnog een voorbeeld van iets anders namelijk de zender informatie. We kunnen de programmering van de zenders niet goed lezen. Er staan zo veel zenders dat de info maar voor de helft leesbaar is. Als ik dan op "meer info" klik dan gaat hij van de zender af en kom ik in een ander tabblad terecht. Nogal onhandig naar mijn mening. 

 

 

Reputatie 7

https://tv.kpn.com werkt ook splitscreen op mijn tablet.

 

Reputatie 7

Het terugkijken van een serieopname lukt niet via tv.kpn.com.

Er gebeurt niets als je op de serie klikt.

In het bovenstaande screenshot probeer ik een aflevering van "The Good Doctor" terug te kijken maar verder dan hier kom ik niet.

 

Overigens lukt het wel om de serie "B&B Vol liefde" te openen…

...maar alleen als ik daarvoor nog niet geprobeerd had om "The Good Doctor" of "Lego Masters Australië" te openen.

Zou het kunnen zijn dat dit een gevolg is van het opnemen van zowel.de HD-"Glas" variant als de HD variant immers wij nemen deze serie thuis op in HD-"Glas" maar onze dochter kijkt via de iTV app en neemt de HD variant op. Iets waar ik nu al vrij lang aandacht voor vraag maar waar helaas nog altijd niets mee gedaan is. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb in het team even rond gevraagd, maar wij ervaren zelf geen problemen, @wjb. Dat je in HD-Glas en gewoon HD opneemt zou niet de oorzaak mogen zijn. Werkt het wel als je de cookies verwijdert?

Reputatie 7

Nee, cookies verwijderen heeft geen invloed.

Ik denk dat het toch iets met de HD-"Glas” zenders te maken heeft.

Ik denk dat de HD-”Glas” zenders als “Erotische zenders” behandeld worden op de site.

In feite is dat natuurlijk ook zo want het is natuurlijk altijd het meest sexy om naar de beste beeldkwaliteit te kijken. 

Als je het vinkje bij “Erotische films en zenders” zet dan worden blijkbaar opnames van HD-"Glas” zenders getoond.

 

En als je dan toch in contact bent met het team, please, please, please … HD-"Glas”-op-1 of anders minstens het terug kunnen kijken van opnames van HD-”Glas” zenders in de iTV app. Dit mag natuurlijk gewoon in de gebruikelijke (HD) beeldkwaliteit voor de site en iTV app, als ik die opnames maar kan zien.

Wij glasvezelabonnees zijn nu al jaren verstoten van het terug kunnen kijken van opnames die op de TV ontvanger gemaakt worden van HD-"Glas” zenders en dat is een enorme tekortkoming. Hierdoor kunnen wij al jaren meer dan 90% van onze opnames niet via de iTV app terugkijken,

Wij glasvezelabonnees zijn nu al jaren verstoten van het terug kunnen kijken van opnames die op de TV ontvanger gemaakt worden van HD-"Glas” zenders en dat is een enorme tekortkoming. Hierdoor kunnen wij al jaren meer dan 90% van onze opnames niet via de iTV app terugkijken,

Wet van de remmende voorsprong. Hetzelfde geldt overigens voor mensen met het 4k-abo: die opnames zijn ook niet terug te zien via de app.

Reputatie 7
Badge +22

Wet van de remmende voorsprong. Hetzelfde geldt overigens voor mensen met het 4k-abo: die opnames zijn ook niet terug te zien via de app.

Dat heb ik nog niet eens getest! 😂 effe een 4K programma opnemen! 😜 Ik deed dit nooit omdat het toch niet werkt. 😁

Reputatie 7
Badge +22

Ik zie trouwens de tabblad “Geplande Opnames” er niet meer bij staan! Dat is niet echt handig!

 

Reputatie 7

Ik zie trouwens de tabblad “Geplande Opnames” er niet meer bij staan! Dat is niet echt handig!

 

Is dat op iOS want op Android is dat gewoon nog zichtbaar.

 

Reputatie 7

Wij glasvezelabonnees zijn nu al jaren verstoten van het terug kunnen kijken van opnames die op de TV ontvanger gemaakt worden van HD-"Glas” zenders en dat is een enorme tekortkoming. Hierdoor kunnen wij al jaren meer dan 90% van onze opnames niet via de iTV app terugkijken,

Wet van de remmende voorsprong. Hetzelfde geldt overigens voor mensen met het 4k-abo: die opnames zijn ook niet terug te zien via de app.

Drie jaar ... wet van de remmende voorsprong???!!!

Ja,.ook opnames van de 4K zenders die ook in HD beschikbaar zijn zouden wat mij betreft beschikbaar moeten komen.

HD-op-1: Al jaren afgerond.

HD-"Glas"-op-1: Jaren terug plechtig beloofd en belofte maakt schuld!

4K-op-1: Laat waarschijnlijk nog jaren op zich wachten als het ooit al gaat komen.

Reputatie 7
Badge +17

Op iOS lijkt het ook gewoon te werken. Heb je wel de laatste versie van de app, @Dennis Schreve?