Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66135 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Ja, ik zie het staan. Maar aan de andere kant die tegels kloppen nog niet helemaal. Er is een onzichtbare link actief en je ziet dus wat tegeltjes actief. Beste is; wanneer dat icoontje wordt aangeklikt dat de rest ook actief wordt
Net even een paar keer geprobeerd. Ik denk dat dit 'as designed' is maar ik geef de feedback door.

En ik heb gemerk dat het beeld vastslaat maar het geluid loopt wel door, als je naar volledig scherm schakelt. Ook het terug schakelen naar kleine scherm met bijvoorbeeld ESC toetst, daar zit nog al een vertraging in. Het mag allemaal nog wel wat soepeler.
Hoe soepeler, hoe beter wat mij betreft. De vertraging is bij mij wel minder dan een seconde waardoor het (naar mijn mening) niet storend is maar wellicht dat het bij jou wat langer duurt.
Reputatie 6
Badge +10
Ja, ik zie het staan. Maar aan de andere kant die tegels kloppen nog niet helemaal. Er is een onzichtbare link actief en je ziet dus wat tegeltjes actief. Beste is; wanneer dat icoontje wordt aangeklikt dat de rest ook actief wordt
Net even een paar keer geprobeerd. Ik denk dat dit 'as designed' is maar ik geef de feedback door.

En ik heb gemerk dat het beeld vastslaat maar het geluid loopt wel door, als je naar volledig scherm schakelt. Ook het terug schakelen naar kleine scherm met bijvoorbeeld ESC toetst, daar zit nog al een vertraging in. Het mag allemaal nog wel wat soepeler.
Hoe soepeler, hoe beter wat mij betreft. De vertraging is bij mij wel minder dan een seconde waardoor het (naar mijn mening) niet storend is maar wellicht dat het bij jou wat langer duurt.

Het vergroten verkleinen gaat beduidend sneller bij het On Demand/Opnames gedeelte dan bij Live TV Kijken, heb ik gemerkt.
Reputatie 1
Ik gebruik de website nog wel eens om iets in een venster aan te zetten terwijl ik op de rest van mijn monitor iets anders aan het doen ben. Het beeld start in de nieuwe website klein midden op de pagina, maar zodra ik mijn browservenster verklein dan krijg ik de melding in beeld dat het systeem denkt dat ik op een telefoon of tablet zit. Het zou fijn zijn als dat te overrulen is zodat het niet verplicht wordt om volledig scherm te kijken op een PC/laptop.

Daarbij zou een volledig schaalbaar kijkvenster natuurlijk helemaal de voorkeur hebben, maar het zou al een verbetering zijn als ik niet verplicht een schermvullende browserpagina open hoef te hebben.

Ook wanneer er juist wel naar volledig scherm gegaan wordt gaat het mijns inziens niet helemaal lekker. Klikken op het full screen icoontje rechts onder in het kleine kijkvenster zorgt meteen voor een volledig gemaximaliseerd beeld, dus ook de startbalk onder in beeld verdwijnt. Mijns inziens zou daar nog een stap tussen moeten zitten, namelijk browservenster-vullend, waarbij de navigatiebalk van de browser bovenin en de startbalk onderin zichtbaar blijven. Als ik beelscherm-vullend wil, dan klik ik wel op F11.
Reputatie 7
Badge +16
Yesss, het is eindelijk zo ver 😉

Ik ga vanavond even rondkoekeloeren :)

Niks kapot maken hè. ;)


Laten we het hopen 😂
Reputatie 2
De 'normale' Duitse zenders (ARD,ZDF,ARD,RTL+ en meer) niet beschikbaar ? Waarom ?
Deze zender is alleen op de tv-ontvanger beschikbaar

In Chrome krijg ik onderaan in beeld een scrollbar, waarmee ik niet kan scrollen. Mijn resolutie is 1920x1080.
Overbodig, als je het mij vraagt.. 😉
Reputatie 7
Badge +25
De 'normale' Duitse zenders (ARD,ZDF,ARD,RTL+ en meer) niet beschikbaar ? Waarom ?
Die waren met de oude interactievetv.nl ook niet te kijken toch? Dat heeft allemaal met de afspraken te maken met de betreffende zenders. We willen zoveel mogelijk zenders ook via de iTV app/web aanbieden maar helaas gaat dat niet altijd.

In Chrome krijg ik onderaan in beeld een scrollbar, waarmee ik niet kan scrollen. Mijn resolutie is 1920x1080.
Overbodig, als je het mij vraagt.. ?

Dat is apart. Er valt ook niet zoveel te scollen volgens mij. Wel de nieuwste versie van Chrome neem ik aan?
Reputatie 7
Badge +16
Hah! Ik heb het al gesloopt, een driver update heeft de stream kapot gemaakt (Deze tel ik niet mee).

Wat wel beter kan is dat als je een video bekijkt en het scherm klein maakt dat de video dan in het scherm wordt gezet in plaats van dat de app wordt aangeraden, dat is nogal vervelend als je in een hoekje van je scherm TV wilt kijken 😉
Reputatie 6
Badge +3
Mooie ontwikkeling, maar ik wacht op Edge support. 🙂
Reputatie 4
Badge +6
Werkt perfect, NOT
Google Chrome Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits).

Zie screenshot.

Ingelogd kan op tablet's en mobiel alleen opnemen ipv kijken, bedankt #KPN #ajaxshirtcadeauvoorhetongemak
Reputatie 7
Werkt perfect, NOT
Google Chrome Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits).


iTV app op tablet:

Reputatie 4
Badge +6
Werkt perfect, NOT
Google Chrome Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits).



Je gebruikt niet de laatste versie van Chrome, maar een Beta versie 😉
Reputatie 7
Je gebruikt niet de laatste versie van Chrome, maar een Beta versie 😉 Ik gebruik dus zelfs de allerlaatste versie van Chrome. 😉
Ook op mijn tablet werkt de app prima.
Wat gebeurt er als jij op dat blauwe "play" knopje drukt?

Ik vroeg me al af waarom script dat ik gisteren maakte om lijst van opnames op te halen niet meer werkte. Nieuwe site verklaart dit, url dus even aangepast naar portal.itvonline.nl en script doet het weer. Ik begrijp dat die ook slechts tijdelijk nog blijft. Gaan jullie ook officieel en gedocumenteerd een API aanbieden met de komst van de nieuwe website?
Reputatie 4
Badge +6
Beta (test) versie idd,

maar ik heb geen blauw "play" knopje.. Menu ->gids, zie screenshot.

Zodra programma aanklik enkel de keuze om op te nemen 😞
Reputatie 7
maar ik heb geen blauw "play" knopje..Maar ik zie dat blauwe "play" knopje toch in de bijlage van jouw eerdere bericht.

Reputatie 4
Badge +6
Oh die, dan kan ik opnemen zodra aanklik.

Link van Ceeram gevolgd en het werkt wel https://portal.itvonline.nl/

Laatste minuten nog ff genieten...
Gaan jullie ook officieel en gedocumenteerd een API aanbieden met de komst van de nieuwe website?
Reputatie 2
De 'normale' Duitse zenders (ARD,ZDF,ARD,RTL+ en meer) niet beschikbaar ? Waarom ?
Die waren met de oude interactievetv.nl ook niet te kijken toch? Dat heeft allemaal met de afspraken te maken met de betreffende zenders. We willen zoveel mogelijk zenders ook via de iTV app/web aanbieden maar helaas gaat dat niet altijd.


Maar waarom zenders dan die het niet doen toch meenemen ? Is enkel schermvullend en nutteloos.

BTW: die horizontale scrollbalk is vandaag niet meer zichtbaar... 😶
Ik gebruik de website nog wel eens om iets in een venster aan te zetten terwijl ik op de rest van mijn monitor iets anders aan het doen ben. Het beeld start in de nieuwe website klein midden op de pagina, maar zodra ik mijn browservenster verklein dan krijg ik de melding in beeld dat het systeem denkt dat ik op een telefoon of tablet zit. Het zou fijn zijn als dat te overrulen is zodat het niet verplicht wordt om volledig scherm te kijken op een PC/laptop.

Daarbij zou een volledig schaalbaar kijkvenster natuurlijk helemaal de voorkeur hebben, maar het zou al een verbetering zijn als ik niet verplicht een schermvullende browserpagina open hoef te hebben.


Hier sluit ik mij volledig bij aan, ik gebruik ook regelmatig kleinere vensters om sites/streams in te bekijken en dit gaat op dit moment niet.

Ook is het lastig dat als je naast de middelste balk klikt de steam meteen wordt gestopt, dus als je even een keer ergens mis klikt ben je je steam meteen kwijt.
Hierdoor kun je ook niet door de gids/zenders heen bladeren terwijl je een steam open hebt staan, en is hier mee effectief de rest van de site niet meer toegankelijk.
Van mij mag de stream als vast punt boven aan op de site komen met de rest van de toegankelijke site er onder. (alla Youtube/Oude iTV/Ziggo/etc.)

Ook nog de vraag of er in de toekomst Picture in Picture ondersteuning komt?
Reputatie 1
Kan het kloppen dat met Google Chrome ITV nog niet werkt? Ik gebruik een normale pc , windows 10 maar blijf deze medling krijgen :

Download de app
We zien dat je de website bezoekt op een kleiner scherm. Gebruik je een telefoon of tablet? Dan adviseren we om de app te downloaden. Gebruik je een laptop of desktop? Vergroot dan je scherm om gebruik te maken van de website.


De oude versie werkt nog wel.
Reputatie 7
Kan het kloppen dat met Google Chrome ITV nog niet werkt? Ik gebruik een normale pc , windows 10 maar blijf deze medling krijgen :

Download de app
We zien dat je de website bezoekt op een kleiner scherm. Gebruik je een telefoon of tablet? Dan adviseren we om de app te downloaden. Gebruik je een laptop of desktop? Vergroot dan je scherm om gebruik te maken van de website.


De oude versie werkt nog wel.
Maak het Chrome venster groter (hele scherm).
Heb je de melding dan nog steeds?
Reputatie 1
Hele scherm maakt ook niets uit, zelfde melding.

Kan het kloppen dat met Google Chrome ITV nog niet werkt? Ik gebruik een normale pc , windows 10 maar blijf deze medling krijgen :

Download de app
We zien dat je de website bezoekt op een kleiner scherm. Gebruik je een telefoon of tablet? Dan adviseren we om de app te downloaden. Gebruik je een laptop of desktop? Vergroot dan je scherm om gebruik te maken van de website.


De oude versie werkt nog wel.
Maak het Chrome venster groter (hele scherm).

Heb je de melding dan nog steeds?
Reputatie 7
Wat is de resolutie van dat scherm?
Reputatie 7
Oh die, dan kan ik opnemen zodra aanklik.@TimovanAlen,
Dus met dat knopje kon jij gaan opnemen...

...en werd niet het afspelen van de uitzending gestart?
Reputatie 6
Badge +10
Jammer dat je op de telefoon apps kan inloggen met je inloggegevens van "mijn KPN"
en op die nieuwe site weer moet inloggen met je abonnementsnummer en code.