Sticky Beantwoord

De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

Toon eerste bericht

1039 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Iemand ook een idee hoe ik in godsnaam in Videoland kom met die vernieuwde app?
Was mij ook al opgevallen en heb het gemeld. Dat kan nu alleen als je op de titel van een film zoekt. Ik denk een klein foutje nog, er zijn nog wel meer schoonheidsfoutjes, hopelijk in de volgende release aangepast.
Reputatie 5
Badge +2
ik ken natuurlijk niet alle afleveringen en titels uit mijn hoofd. Ik wou dat ik een wandelende Wikipedia was 🤣 dat zou handig zijn. 😉 Ik hoop dat ze hier van kpn wel op terug komen want videoland gebruikte ik elke dag in de KPN app.
Gelukkig ben ik van KPN en van de iTV app 😉 We nemen dit zeker mee als feedback! Sterker nog, we zijn al binnen het team aan het overleggen hoe dit zsm op kunnen lossen. Er is nog geen oplossing, maar houd dit topic en de app updates in de gaten.
Reputatie 7
Hallo,
We hebben de geweldige itv app nu.
We hebben op de tablet alleen een klein beeld om te kijken, dus niet schermvullend.
Hoe kan ik dat veranderen?

Dat kan door rechts onder op het icoontje te klikken met het vierkantje, dan krijg je volbeeld.
Ik zou graag zien dat de uitzending automatisch fullscreen getoond wordt. Wellicht een simpel vlaggetje in de instellingen "Uitzending automatisch met volledig scherm tonen ja/nee" die dit aanstuurt.
Ook bij het stoppen naar het kijken naar een uitzending zou je dan weer terug moeten keren naar de plek waar je de uitzending startte en niet weer op het genoemde scherm.
Reputatie 7
omdat we nu 12 dagen gids aanbiedenDat mag van mij zo snel mogelijk ook op de ontvanger thuis! Ideaal voor opnemen. Omroepen kondigen programma's vaak meer dan een week te voren al aan. Nu vergeet ik vaak (de eerste) aflevering te programmeren.
(ik beschik alleen over een laptop en een tv-ontvanger)
Reputatie 7
Badge +16
Ik vind dat den apparaat minimaal 10 jaar moet meegaan. Het is toch van de zotte dat je elke 2 jaar een nieuw apparaat moet kopen, niet omdat hij versleten is maar omdat de software updates te veel vragen? Dat is precies wat fabrikanten en software ontwikkelaars willen maae belast het milieu natuurlijk belachelijk veel. Maar dat is mijn mening, off topic...
Reputatie 7
Badge +16
Jammer dat jullie er zo over denken. Het heeft namelijk helemaal niks met trots of slecht testen te maken.
KPN heeft lange tijd een uitgebreide betatest gedaan onder honderden willekeurige gebruikers. De meeste problemen zijn hierin getackeld, maar bij elk nieuw product horen, helaas, altijd kinderziektes. Door deze te melden op het forum wordt er achter de schermen zoveel mogelijk gewerkt om deze eruit te halen. De grootste fouten zijn inmiddels bekend en worden zoals het eruit ziet in de update van mei verwerkt. Zie hiervoor de meldingen van Paul en Nikkie.
Hou het starterstopic in de gaten en bedenk dat je beter opbouwend kunt reageren dan slechts afkraken, dat lost namelijk helemaal niks op.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351
Reputatie 7
Badge +16
Zojuist getest: uitzending gemist spoelen werkt niet, zowel op tablet als Chromecast maar opnames werken inderdaad als maatje aangeeft wel, zowel op tablet als Chromecast.
Ook even getest met mijn Xiami telefoon en ook daar werkt spoelen van opnames prima. En ook sloelen van terugkijken weer niet. MAARRRRR, ga je nou naar de app Google Home, de app waarmee je Chromecast beheerd, dan werkt spoelen perfect, zowel opnames als terugkijken via de gids. Wellicht iets voor de programmeurs, @Nikki Hoogenboom?
Reputatie 7
Momenteel cast ik 24 Kitchen en volgens de tijdbalk zit ik op 423214:09:47 Dát is nog eens een lange uitzending!Dat is iets meer dan 48 jaar. Toch vervelend dat je niet even kan terugspoelen, je zult maar het begin gemist hebben. 😉
https://m.apkpure.com/kpn-interactieve-tv/com.kpn.epg/download/72-APK?from=details%2Fversion

Via deze link kun je de oude versie van deze app installeren. Versie 5.6.0 werkt prima. Eerst je huidige app verwijderen, dan deze downloaden en installeren.
Reputatie 7
Badge +16
[quote=iCan]- Het On Demand menu wordt in juni verwacht. Waarom is het weggehaald vraag je je misschien af? In de vorige app werd On Demand maar door 2% van de mensen gebruikt. Maar omdat dit toch echt een must-have blijkt te zijn, gaan we hier snel mee aan de slag. Bedenk je wel dat de On Demand catalogus erg groot is en dat dit tijd kost.

2% van wat?! Hoe is dat gemeten dan? Gezien de reacties hier, kan ik mij dat nauwelijks voorstellen... ??... die 2% zitten zeker hier allemaal op dit forum??

2% van alle gebruikers. KPN kan dat meten. Het is nou een keer zo dat een kleine minderheid altijd het onderspit delft in de commerciële wereld, investeren in waar geen winst uit valt te halen wordt niet gedaan. KPN is wat dat betreft zeer coulant naar de gebruikers om het alsnog weer in te voeren in een volgende update.
Bedenk dat vaak alleen mensen die klachten hebben reageren op het forum. De overgrote meerderheid heeft kennelijk geen reden genoeg dit kenbaar te maken en de tevreden gebruiker zal zich nauwelijks melden op het forum.
Reputatie 7
Badge +23
[Update 11-05-2018]

Zoeken in On Demand verbeterd!
Woensdag 09-11 zijn er verbeteringen op de achtergrond doorgevoerd waardoor je nu via de zoekfunctie veel beter jouw On Demand content kan vinden. Het was lastig om series te vinden op de naam van de betreffende serie waardoor je op de titel van de aflevering moest zoeken. Dat probleem is opgelost en nu kan je de series wel vinden op naam. Hier is geen update voor nodig.

@ronald58: op de Samsung Galaxy Tab 4 zou de app wel moeten werken, daar is de app ook echt op getest. Is er een update mogelijk van Android op die tablet? Zo ja, zou je dat willen doen? En de opnieuw installeren. Mocht dat niet helpen zou je dan eens een speedtest willen doen, en als dat er goed uitziet, de app gelijk nog eens willen testen?

Paar weken is het hartstikke goed gegaan, gisteren ook nog. En nu vandaag alleen maar problemen. Foutmeldingen bij opnames, opnames die halverwege blijven hangen. Erg irritant!
Hi Kaatje! Welke foutmelding krijg je te zien? Er is sinds gisteren niets veranderd in de app dus het zou dan nog steeds moeten werken. Zou je anders voor de zekerheid de app eens willen verwijderen en er opnieuw op zetten?
Reputatie 4
Badge +1
KPN, ik wil jullie bedanken voor de chromecast-ondersteuning. Dit is echt geweldig:
Ik heb gisteren een chromecast besteld en die kwam vanmorgen binnen. Meteen aangesloten, dit ging probleemloos. Vervolgens meteen gaan testen met de itv-app. Werkt werkelijk waar probleemloos en soepel. Dit is voor mij reden om het goedkopere (basis) tv-abbo te nemen, want die 2e ontvanger hebben we nu niet meer nodig. Dan houden we wel het opnemen-pakket. Onder de streep zijn we dan 5 euro per maand goedkoper uit.
Reputatie 7
Het blijft een fantastische uitvinding dat Chromecast.
Vanmiddag een Chromecastje in een monitor op kantoor geplugd en de waanzinnige Giro etappe via de iTV app kunnen volgen. En dat volledig zonder haperingen op een (oeps) Ziggo aansluiting.
Zeer tevreden met de Chromecast ondersteuning van de iTV app. Wel laat de beeldkwaliteit nog wat te wensen over, het is geen 1080i, maar op een 24inch monitor kan het er mee door.
Reputatie 7
Wat ben ik blij dat er toch een oplossing is! Ik heb hem direct besteld. Hartelijk dank voor het meedenken!Als je hulp nodig hebt met het configureren van dat routertje, dan weet je ons vast wel te vinden. ☺
Welke Chromecast heb je? Type 1 of Type 2.

Heb je een netwerk poort waar je het routertje met een netwerkkabel op kunt aansluiten, of moet die via wifi?
In het laatste geval, heeft het verpleeghuis zowel 2.4GHz en 5GHz wifi of alleen 2.4GHz?
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb de afgelopen week veelvuldig via de itv-app en chromecast gekeken. Wat mij daarbij opviel, is dat sommige zaken niet intuïtief werken en sommige knoppen niet op een logische plek zitten.
Als KPN er behoefte aan heeft, kan ik wel wat dingen ter verbetering doorgeven.

@Burhan Dank voor je privébericht en je verzoek mijn opmerkingen hier te plaatsen.
Hier komen ze:
1. Het is niet logisch dat bij het casten de volumeknop en de afspeel/schuifknop op 2 verschillende plekken zitten. Het volume zit bovenin, de afspeel/schuifknop zit onderin. Ik zou dit graag in 1 scherm hebben: of bovenin of onderaan.
2. De afspeel/schuifknop mag groter zijn. Nu is het bij het spoelen (bij reclames) heel erg veel schuiven en zoeken met dat kleine knopje.
3. Als je een opname van een serie hebt gecast en je stopt het afspelen ervan, kom je in het scherm van de betreffende aflevering. Het zou logisch zijn als je in dat scherm meteen de aflevering kunt verwijderen (net als op de tv-ontvanger). Nu moet je een scherm terug en dan kom je in een (soms lange) lijst van afleveringen waarbij je goed moet uitkijken dat je de zojuist bekeken aflevering verwijdert en niet een andere.

Dit waren mijn belangrijkste opmerkingen. Als mij nog meer dingen opvallen, dan zal ik die later nog posten.
Succes met de verdere ontwikkeling van deze handige app!
Reputatie 7
Maar is het niet zo dat als jouw bezoek, aangekoppeld aan jouw (gast)wifi, naar interactievetv.nl gaat, automatisch ingelogd wordt op dit site?Dat klopt, ook daar moet dat gaan gebeuren dus heb ik interactievetv.nl en itvonline.nl op mijn wifi gastnetwerk geblokkeerd, net als dat www.kpn.com op ons wifi gastnetwerk geblokkeerd is, zodat er ook geen gebruik gemaakt kan worden van de KPN servicetools.

Ik kijk eigenlijk nooit via de sites, maar voor dit topic benaderde ik interactievetv.nl even via Chrome op mijn Android tablet (Huawei MediaPad M3). Tot mijn grote verbazing werkte het en kon ik zowaar televisie kijken. Dit had ik op mijn Android tablet en telefoon nog nooit gezien. Maar goed, misschien wel interessant als alternatief voor de mensen die via de app nog niet kunnen kijken vanwege een MediaTek chipset of iOS 9.
Niet geschoten is altijd mis. 😉
Reputatie 7
Badge +16
Er zijn veel klachten over haperende streams. Dat is ons ook niet ontgaan. Met name bij het WK. Uiteraard hebben we jullie feedback doorgestuurd naar de verantwoordelijke partijen. Er is gisteren een aanpassing gedaan die voor aanzienlijke verbetering moet zorgen. Deze verbetering staat los van de app voor de duidelijkheid.
We hebben een wijziging doorgevoerd die de streams stabieler maken. Mochten klanten nog steeds problemen ervaren, dan vinden we het ook interessant om daar een signaal over te ontvangen. Dit nemen we mee in de verdere analyses.
Reputatie 7
Onlangs heb ik een rondreis gemaakt door Schotland en Ierland. Mooie en indrukwekkende landen die ik speciaal voor niet-zonaanbidders van harte kan aanbevelen.

Ik vond het ook een mooie gelegenheid om ervaringen op te doen met de KPN iTVOnline app (op m’n OnePlus 5T) in combinatie met de Google Chromecast (2/2015) die ik kort daarvoor had aangeschaft. Helaas verliep dat niet geweldig.
• In het eerste paar hotels was goede free Wi-Fi beschikbaar maar wel met de verplichting “in te loggen” door een e-mailadres op te geven en daarna (en alle volgende keren) op Accept te drukken. In dat soort situaties werkt de Chromecast niet.
• Daarna kwam ik in een paar hotels met goede écht free Wi-Fi, maar ... daar waren alleen nog oude buizen tv’s, wel met SCART maar zonder HDMI en dan werkt de Chromecast ook niet.
• Vervolgens enkele hotels met tv’s met HDMI én ook échte free Wi-Fi, maar het signaal was weliswaar sterk genoeg voor de app maar niet voor de Chromecast. Het resultaat was niet om naar te kijken: vaak bufferen en regelmatig helemaal wegvallend beeld, waarna je de boel weer helemaal opnieuw moest opstarten.

Al met al heb ik op geen enkele plek via Chromecast tv kunnen kijken. Kortom, als je speciaal voor dat soort doeleinden overweegt een Chromecast aan te schaffen kun je daar wellicht beter nog eens goed over nadenken. Die van mij ligt inmiddels ongebruikt in een lade.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Reputatie 7
Maar dan nog blijf ik het raar vinden dat ik een goede sterkte wifi heb en ook vol bereik maar er dus steeds ergens iets mis gaat richting chromecast als ik buiten ben terwijl het op andere plekken en met andere netwerken wel kan.Je zegt dat je goede sterke wifi hebt, maar is dat ook zo als je jouw telefoon op de plaats van de Chromecast houdt?
Reputatie 7
Ik lees ook niets over een fix t.a.v de chipsets van MediaTek.
Het lijkt me toch dat KPN dat dan vast en zeker wel ergens met veel poespas had laten weten.
Reputatie 7
Badge +16
Ik ben een 55minner (nog wel...) en mij begint het ook wat te duizelen. Maar ik weet zeker dat het werkt wat @wjb zegt.
Reputatie 7
Ik heb net een versie 6.2.3 binnen.
Reputatie 4
Badge +3
@Tycha @wjb Hier is hij nu ook beschikbaar!
In de nieuwe functies omschrijving staat duidelijk 'nu Mediatek ondersteuning voor een groot aantal toestellen' vermeld. Groot aantal?? Niet allemaal??😉
Reputatie 7
Badge +16
Heb jij een link met daarin het APK bestand van de oude app? Dan ga ik die direct installeren. Dit is en blijft een gebed zonder eind.

Ga maar eens kijken op https://apkpure.com/kpn-itv/com.kpn.epg/versions
Daar staan alle versies.
Reputatie 7
Vast een hele domme vraag, maar zie het niet 😬. Hoe kan ik in de KPN app snel wisselen van zender en streamen. Nu stream ik zender A naar chromecast, wil ik zender B zien moet ik eerst ontkoppelen en vervolgens zender B kiezen. Ontkoppel ik niet dan speelt zender B op mn iPhone/IPad af 🤔. Lijkt een beetje omslachtig.
Vreemd, ontkoppelen hoort helemaal niet nodig te zijn. Ik schakel op mijn Android tablet binnen de iTV app eenvoudig naar een andere zender en de Chromecast pakt dat, zoals het hoort, automatisch op.

Reageer