Sticky Beantwoord

De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

Toon eerste bericht

1039 reacties

Reputatie 7
Badge +23

Tijd voor een nieuwe update!

iOS: 20-02-2019
Android: ~27-02-2019

Inhoud:
Begin Gemist en Live TV pauzeren
Films en series
Persoonlijke TV
Apparaatbeheer

Begin Gemist & Live TV pauzeren
Je kunt een item dat al gestart is, vanaf het begin bekijken door op de ‘Begin gemist’ knop (links van de tijdbalk) te klikken in de player. Het item wordt dan opnieuw gestart. Door op de “LIVE” knop (rechts van de tijdbalk) te klikken ga je terug naar het live-moment. Daarnaast is het ook mogelijk om Live TV te pauzeren door op de pauze-knop te klikken.

Films en Series (On Demand)
Alle films en series van het Basis- en Pluspakket zijn nu terug te vinden in de iTV app. Op de Films-pagina vind je meteen een overzicht van de nieuwste films. Pas de sorteervolgorde aan om bijvoorbeeld de best beoordeelde films te zien. Of gebruik de genre-knop om films te vinden in de categorie Uitgelicht, of om je favoriete genre te kiezen.

Het aanbod op de Series-pagina is uitgebreid door alle series uit het Basis- en Pluspakket te tonen. In het overzicht vind je automatisch de nieuwste series eerst. Als je op een serie klikt wordt er vanaf nu een andere pagina getoond: de seriedetailpagina. Hier vind je een algemene beschrijving van de serie en alle afleveringen, gegroepeerd per seizoen.

Persoonlijke TV
Zodra je inlogt kan je een tweetal vragen krijgen of je persoonlijke aanbevelingen wilt ontvangen, op het gebied van tv-tips en persoonlijke reclame. Lees er meer over in @Nadia's topic: KPN en Talpa Network starten test om tv-beleving persoonlijker te maken (daar staat ook een update in). Heb je daar specifiek vragen over? Lees dat topic door. :)

Apparaatbeheer
In Apparaatbeheer kun je de apparaten beheren die zijn aangemeld op je abonnement. Dit gaat alleen om apparaten die gebruik maken van de iTV app (niet de website). Apparaatbeheer vind je terug in Profiel > Instellingen > Apparaatbeheer.
Wat een teleurstelling!
- lange opstart/bufferen
- vervelend zwart scherm
- zoekfunctie verminderd
- geen swipemogelijkheid meer
- functietoets klein/groot scherm nauwelijks bereikbaar
-haperend beeld/geluid, ook bij laagste snelheid
Noem deze nieuwe app geen verbetering, zou een aanfluiting zijn!
Voor de goede orde. Ik gebruik een tablet die voldoet aan de gestelde normen!
Reputatie 6
Badge +8
De app ziet er prima uit! 🙂 wel jammer dat wij de HD kanalen en sommige SD kanalen (zoals RTL Lounge) de opnames niet terug kunnen kijken :(

Verder is de app nog steeds traag (bijv TV gids), dat was tijdens de beta test ook al het geval.

@Paul_,

Tijdens de test ook al aangegeven maar helaas is er (nog) niets mee gedaan. Diverse zendernamen en logo's kloppen niet in de app. Geen idee waarom dat niet is gewijzigd na mijn feedback voor de app live kwam. Hierbij:

- NationalGeogr/CNBC (volgens mij moet CMBC weg?)
- Ketnet/Canvas (Ketnet moet hier weg)
- Boomerang (staat een logo met eronder HD, maar deze zender is niet in HD en ook niet op TV zelf)
- Comedy Central / Kindernet HD (Kindernet bestaat al jaren niet meer en hoort hier niet!)
- WS Eurosport HD (waar staat WS voor? die hoort hier niet thuis)
- Ketnet/Canvas HD (Ketnet moet hier weg)

Overige vragen:

- Waarom zijn FOX Sports SD kanalen wel buitenhuis bekijkbaar en de HD kanalen niet? Hij geeft bij de HD kanalen de melding "Deze zender is alleen thuis beschikbaar"

- Er mist een logo bij TV Noord-Holland. Deze nog even toevoegen?

Ik hoop dat als @Paul_ het doorgeeft ze het wel gaan wijzigen.
Reputatie 5
Badge +5
Kan mijn opnames niet bekijken omdat ik mijn opnames maak op de glaszenders.

Wanneer worden de glasvezelklanten binnen KPN eens serieus genomen.

Dus niet tevreden met deze app.
Reputatie 6
Badge +9
Ja, dat sowieso. Die PiP wil ik er ook wel in hebben.

Hopelijk komt de nieuwe iTV website ook snel.
Reputatie 5
Badge +2
steffen1 schreef:

zijn er voor android verschillende versies?
een voor de tablet en een voor de smartphone?
komt er voor het menu een landscape mode ?
ik gebruik een hoesje om de telefoon zo neer te zetten. scheef kijken om zenders te selecteren blijft lastig.

Er zijn geen verschillende versies voor Android, maar de app kijkt of je een tablet of telefoon gebruikt. Bij tablets hebben we inderdaad zowel ene landscape als portrait modus beschikbaar. Voor telefoons is dit alleen portrait en dit blijft voorlopig ook zo.

steffen1 schreef:

welke resoluties worden er gebruikt als ik de beeldresolutie instel? laag gemiddeld hoog..

We gebruiken verschillende bitrates voor de verschillende opties bij beeldkwaliteit. Ik ga even voor je uitzoeken welke dit precies zijn, maar heb het zo snel niet bij de hand. Ik kom er nog op terug 🙂
Reputatie 5
Badge +2
famk123 schreef:

helaas zwart scherm na installatie. App verwijderd, ipad herstart, maar tot nu toe werkt het niet. Jammer.

Weet je toevallig welke iPad je gebruikt? En welke versie van iOS gebruik je?
Reputatie 7
Badge +30
JeroenvanGinkel16 schreef:

@Giant2000 typ voor de gein maar eens bijvoorbeeld kees en co. Normaal gesproken zou je 8 seizoenen moeten zien het enige wat ik krijg is zie foto

Volgensmij is "de grap" dat je zoekt op Kees en Co terwijl sommige seizoenen als Kees & Co in Videoland staan.
Reputatie 7
Badge +16
Inderdaad zijn videoland voor KPN en videoland zelf 2 verschillende abonnementen.
Reputatie 1
@Giant2000 nee dat zag ik idd ook maar daaronder heb ik on demand staan en daar staat alleen aflevering 1 sd en aflevering 1 HD
Waardeloos die nieuwe veranderingen. Gids niet meer overzichtelijk. Als je 2 programma,s achter elkaar opneemt en je wilt die apart later bekijken zit je eerst giga lange tijd de andere opname te bekijken, doordpoelen gaat niet. Opstarten duur vreselijk lang zowel bij aanklikken kpn itv app als bv bij opnames.
Scherm lijkt nu op de netflix.ook zo onoverzichtelijk. Waardeloos dit dus. Gauw terug naar vorige graag!!!!
Reputatie 5
Badge +2
JeroenvanGinkel16 schreef:

Iemand ook een idee hoe ik in godsnaam in Videoland kom met die vernieuwde app?

Videoland content kun je nu vinden door op de titel te zoeken. Het kan voorkomen dat je series niet kunt vinden, in plaats daarvan zou je voor nu op de titel van de aflevering kunnen zoeken in plaats van de titel van de serie. We zijn al in gesprek met het backend-team om dit te verbeteren. Ik heb helaas nog geen tijdslijnen voor de fix.
Reputatie 7
@Nikki Hoogenboom,
Worden de SD en HD zenders in de app ook samengevoegd, net als bij "HD op 1" op de TV ontvangers?

Op welke termijn worden de HD-"Glas" zenders in de app opgenomen?
Reputatie 7
Badge +16
Nikki Hoogenboom schreef:

wjb schreef:

@Nikki Hoogenboom,
Worden de SD en HD zenders in de app ook samengevoegd, net als bij "HD op 1" op de TV ontvangers?

Op welke termijn worden de HD-"Glas" zenders in de app opgenomen?

Zodra HD op 1 is uitgerold naar alle klanten kunnen we de HD zenders weghalen. Op je andere vraag heb ik niet zo snel een antwoord, maar ik kan bij het streaming team navragen hoe dit precies zit en wat de plannen zijn.

Maar je kan dus prima de SD zenders programmeren als je HD op 1 hebt.
Zou wel prettig zijn als je een favorietenlijst kan aanmaken, of zenders kan "hide-en". Dan hoeven we die HD zenders niet meer te zien en scheelt ook weer laden van de gids denk ik.
Reputatie 7
Nikki Hoogenboom schreef:

Op je andere vraag heb ik niet zo snel een antwoord, maar ik kan bij het streaming team navragen hoe dit precies zit en wat de plannen zijn.

Graag.
Reputatie 4
Badge +1
Katana321 schreef:

@Giant2000 Wil je mij dan uitleggen hoe ik de gids per zender kan zien? Dat krijg ik namelijk niet voor elkaar en ik kan het ook nergens vinden/lezen...

Laat maar @Giant2000 Heb het al gevonden. Gewoon even op de naam v.d. zender tikken.
Reputatie 2
Badge
sranang128 schreef:

Bij iPad Pro 10.5 (2017) met iOS 11.3 geen full screen beeld.

Bij mij wel. Je moet wel eerst bij de video op het vierkantje rechts onder klikken. Dan zou het wel full screen moeten zijn.
Reputatie 2
Badge
Mag ik de oude iTV app terug? Please!
De oude app was al niet gebruikersvriendelijk, maar deze is nog erger.
- De z.g. ‘tegels’ (afbeeldingen) van de series zijn veel te groot, waardoor je geen overzicht hebt.
- Tegels heel groot en de zoekfunctie (lettertype) heel klein.
- De gids heeft maar 3 kolommen naast elkaar (kolommen zijn te breed), dus weer geen overzicht.
- Voor de gids heb ik liever regels ipv kolommen (veel meer informatie op scherm).
- On Demand en Pluspakket kan ik niet vinden. Is dat nu wel of niet beschikbaar in deze versie?
- Deze versie is niet makkelijk en logisch opgezet.
- ...
Weer terug naar de tekentafel ontwikkelaars! Succes!
Waar kan ik de oude app vinden en zelf de keuze maken wanneer ik wil updaten?
Reputatie 7
Het terugkijken van een opname is een regelrechte ramp.
Bufferen, bufferen, bufferen en ... je raadt het al bufferen.
Ook bevriest het beeld regelmatig terwijl het geluid wel doorloopt.
En dat terwijl mijn tablet via wifi ruim 200Mbps haalt bij speedtests. De bottleneck lijkt dus ergens hogerop in het netwerk te liggen.
Reputatie 7
DennisSchreve schreef:

wjb schreef:

Het terugkijken van een opname is een regelrechte ramp.
Bufferen, bufferen, bufferen en ... je raad het al bufferen.
Ook bevriest het beeld regelmatig terwijl het geluid wel doorloopt.
En dat terwijl mijn tablet via wifi ruim 200Mbps haalt bij speedtests. De bottleneck lijkt dus ergens hogerop in het netwerk te liggen.

Ik ben op dit moment een opname aan het terugkijken, en het werkt bij mij goed. Ook even met de balk schuiven dat ik de reclame kan doorspoelen werkt prima. Jammer dat het bij jou mis gaat @wjb. 😞

Op dit moment zijn ook bij mij opnames zonder problemen terug te kijken, maar het zou maar zo kunnen zijn dat dit over een uurtje weer heel anders is.
Reputatie 7
Badge +16
Het viel mij weer op dat Eurosport met een veel lagere bitrate wordt weergegeven dan bijvoorbeeld NPO. Dit had ik ook al in de beta doorgegeven, ik vind Eurosport met chromecast slecht beeld hebben, terwijl NPO er juist heel goed uitziet. Kunnen Eurosport en andere kanalen dezelfde bitrate krijgen?

Je moet nu kiezen tussen 3 verschillende bitrates, kan er een 4e functie bijkomen met daarin de automatisch beste bitrate? Je ziet dat vaak bij andere aanbieders en vind ik veel handiger.
Reputatie 7
Badge +16
wjb schreef:

Giant2000 schreef:

Je moet nu kiezen tussen 3 verschillende bitrates, kan er een 4e functie bijkomen met daarin de automatisch beste bitrate? Je ziet dat vaak bij andere aanbieders en vind ik veel handiger.

Is dat niet hetzelfde als kiezen voor kwaliteit hoog. Als de bitrate van het kanaal lager is, dan zal dat het maximum zijn en anders de geselecteerde beeldkwaliteit. Dan heb je toch feitelijk ook automatisch de best mogelijke bitrate?

Ik denk het niet. Gisteren was ik een fors bestand aan het uploaden naar dropbox en tegelijk probeerde ik de app uit. Op "Beeldkwaliteit Hoog" was het beeld schokkerig en stond het af toe stil, in stand "Gemiddeld" liep het beeld prima door. Op sommige apps kan je naast laag, middel en hoog ook kiezen voor adaptief, dus afhankelijk van je internet snelheid. Nadeel is dat het beeld van scherp naar blokkerig kan gaan, maar het loopt ten minste wel door en geniet de voorkeur boven haperend beeld.
Reputatie 7
PeterG schreef:

Paul_ schreef:

omdat we nu 12 dagen gids aanbieden

Dat mag van mij zo snel mogelijk ook op de ontvanger thuis! Ideaal voor opnemen. Omroepen kondigen programma's vaak meer dan een week te voren al aan. Nu vergeet ik vaak (de eerste) aflevering te programmeren.
(ik beschik alleen over een laptop en een tv-ontvanger)

Van die twaalf dagen liggen er 7 in het verleden en naast vandaag ook nog 4 in de toekomst. Volgens mij is dat precies hetzelfde als dat je thuis ook hebt op jouw TV ontvanger.
Op de Sony tablet werkt de app niet, krijg de melding: Sorry er ging iets fout. Vernieuw de pagina etc etc. vernieuwen helpt niet, app verwijderen en herinstalleren ook niet. Voordat de melding Sorry etc verschijnt kan ik nog net snel lezen: error decoding media. Ik kan me herinneren dat een aantal jaren geleden ook een probleem met Sony devices was na een update. Dit is de melding:

Heb de nieuwe app, maar de chromecast werkt niet op mijn ipad en iphone.
Het icoontje verschijnt wel in beeld maar reageert niet als je er op drukt.
Bij netflix en youtube werkt het wel.
Weet iemand hiet iets over?

Reageer