Sticky Beantwoord

De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

Toon eerste bericht

1039 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo allen! Welkom op het forum voor alle nieuwkomers 🙂

Degenen van jullie die een los topic hadden aangemaakt, ik heb de berichten samengevoegd met dit verzameltopic. Hier lees je, onder het startbericht, het voorlopige antwoord. Dat antwoord bevat alle problemen waar we op dit moment van op de hoogte zijn. Heel vervelend, natuurlijk, maar er wordt aan gewerkt 🙂
Er mist een logo bij TV Noord-Holland. Deze nog even toevoegen?
En deze ga ik ook doorgeven. Ook dit kan opgelost worden zonder app update, dus ik hoop dat deze wijziging snel doorgevoerd wordt.

Correcte logo aangevraagd bij de omroep. Zal volgende week online zichtbaar zijn.
Reputatie 5
Badge +5
Is het nou zo moeilijk om meerdere versies naast elkaar aan te bieden? Dan kunnen de klanten die geen belang hebben bij de nieuwe functionaliteit rustig de oude GOED WERKENDE versie blijven gebruiken en kunnen daarna eventueel rustig overgaan op de nieuwe versie als ALLE KINDERZIEKTEN DAARUIT ZIJN VERDWENEN! Want ik heb zo langzamerhand geen hoge pet meer op van de ontwikkelaars en testers van KPN! Zie de enorme hoeveelheid klachten op allerlei gebied hier op het forum. Bij elke nieuwe versie van allerlei apparaten gaat er ook altij van alles mis!
Ik vind dat den apparaat minimaal 10 jaar moet meegaan. Het is toch van de zotte dat je elke 2 jaar een nieuw apparaat moet kopen, niet omdat hij versleten is maar omdat de software updates te veel vragen? Dat is precies wat fabrikanten en software ontwikkelaars willen maae belast het milieu natuurlijk belachelijk veel. Maar dat is mijn mening, off topic...
Helemaal mee eens maar het is wel opvallend dat er over een tablet vaak anders wordt gedacht dan een telefoon.
De meeste apparaten gaan ook wel zolang mee alleen de ondersteuning is iets anders zoals je zelf al aangeeft.
Beste kpn, waarom weer een veandering in de kpnitv online app. Eindelijk was de vorige verandering goed en nu is het weer bagger. Blijf toch eens van dingen af die het goed doen!!!! Ook voor de oudere vebruikers is het weer erg fijn, die snappen net de vorige verandering en nu dit weer!!! Jullie kunnen beter al de tijd en moeite investeren in een snellere downloadsnelheid, daar betalen we voor, maar krijgen het niet.......lees erg teleurgestelde klant.
Reputatie 7
Nog even ter herhaling voor mensen met vragen over On Demand:
- Het On Demand menu wordt in juni verwacht. Waarom is het weggehaald vraag je je misschien af? In de vorige app werd On Demand maar door 2% van de mensen gebruikt. Maar omdat dit toch echt een must-have blijkt te zijn, gaan we hier snel mee aan de slag. Bedenk je wel dat de On Demand catalogus erg groot is en dat dit tijd kost.
Kortom, conclusie: veruit de méésten gebruiken on demand via de tv-ontvanger.
Hier dito: als ik al via m'n laptop kijk is het live. (als m'n moeder bij me logeert en naar dat vreeeselijke Utopia en gtst kijkt.)
Ja da is wel jammer allemaal. Ik heb hier een Samsung Tab E, werkt op Android 4.4.4, zou volgens spec moeten werken, dus niet. Ik begrijp uit commentaar van Paul dat streaming niet werkt op dit tablet, maar er staat niet bij of aan een oplossing wordt gewerkt. Dat verontrust me toch wel. Houdt dat in dat ik een nieuw tablet moet kopen? Denk het niet, geef mij de oude app maar weer, die werkt prima.
Reputatie 7
Badge +16
Daarom vroeg ik het ook, makzzz. Het lijkt er namelijk op dat dit een fout van het basisprogramma is. Ik heb ook de canal digitaal app en daar ondervind ik dezelfde problemen bij het casten (op de app zelf gaat het wel goed). Zo kan ik bij hun geen ondertitels krijgen als ik een film uit de videotheek wil bekijken. Dat probleem zal bij KPN niet aanwezig zijn omdat alle ondertitels embedded zijn.
Reputatie 7
Badge +16
Ik geloof dat dat een meer voorkomend probleem is bij het casten, Giant, het is wel zo dat het bij bv Netflix wel lukt om via de tablet vooruit en terug te spoelen. Alleen ben ik bij Netflix soms de mogelijkheid kwijt om het casten te stoppen en moet ik de tablet uit en aan zetten om de boel weer goed te krijgen.

Heel dat casten lijkt me een grote opgave voor de programmeurs....

Dat idee heb ik ook. Netflix heeft trouwens een eigen programma ontwikkeld, KPN, Ziggo en Canal Digitaal gebruiken dezelfde template waarin kennelijk dat casten een probleem is en mogelijk dat de ontwikkelaars van de template aan het werk moeten.

Overigens, mocht je problemen hebben met Netflix casten wat jij omschrijft dan raad ik je aan Google Home te installeren. Hierin kan je veel meer uit je Chromecast halen, zo ook het casten stoppen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.chromecast.app&hl=nl
Reputatie 7
Badge +16

Dan nu weer een concrete vraag: wanneer in mei is de update geplanf? Zit ik nog 3 weken zonder tv of nog bijna twee maanden?

Beste @Kruimeltjes. Je hebt 3 berichten geplaatst op dit forum die alleen maar over afkraken van de app gaan. Willen we je kunnen helpen dan zal je toch echt eerst inhoudelijk moeten melden wat nou precies je probleem is.
Reputatie 7
Badge +23
Bij dezen het antwoord: de oude app komt niet terug. Heeft inderdaad niets met trots te maken overigens. Er wordt druk gewerkt aan oplossingen voor de genoemde problemen.

Giant werkt trouwens niet bij KPN...

De trots overheerst bij de meisjes en jongetjes van de KPN.
Het is niet de bedoeling om jullie af te kraken
Tsja..

Dan nu weer een concrete vraag: wanneer in mei is de update geplanf? Zit ik nog 3 weken zonder tv of nog bijna twee maanden?
Ik heb geen idee wat bij jou het probleem is dus ik heb geen antwoord op die vraag. Er zullen de komende tijd inderdaad updates komen. Er wordt aan gewerkt en als ik een specifieke datum heb, zal ik 'm hier delen.

*Edit: Tab E dus. Zag je bericht pas na het plaatsen van mijn bericht.
Reputatie 2
Ik weet niet de exacte reden maar ik weet wel dat er naar veel verschillende opties is gekeken. De conclusie was dus dat er zo hard mogelijk gewerkt gaat worden aan updates voor de issues en niet om de oude terug te zetten. Ik kan zelf dingen verzinnen maar dat zou pure speculatie zijn en dat lijkt me nou niet echt verstandig.

Op korte termijn zal de eerste update voor Android komen. Helaas is dat niet voor de tab e, want dat probleem zit ergens anders (zoals je misschien wel doorhebt, ben ik geen app-ontwikkelaar). Data kan ik je gewoonweg niet geven omdat ik ze nog niet heb. Als ik die wel heb, laat ik het met alle liefde weten.

Dank voor je ahtwoord. Vat het niet persoonlijk op, maar je bent nu eenmaal de vertegenwoordiger van het bedrijf KPN, dus hier mijn reactie voor het bedrijf.
Eigenlijk zeg je tegen een klant, dat je niet weet, wanneer een probleem dat door KPN is veroorzaakt, wordt opgelost. Hard werken is aan updates is fantastisch, maar vertel mij als klant hoe de prioriteiten door KPN worden bepaald? Ik heb een niet werkende app, die mij verhindert mobiel TV te kijken. Dat is blijkbaar geen prioriteit? Betekent dit dan ook, dat ik dan met onmiddellijke ingang korting krijg voor niet geleverde diensten?
Hoe staat KPN tegenover klantentevredenheid? Heb ik ergens een woord van excuus gezien? Heeft KPN ergens toegegeven dat die fantastische update tot desastreuse gevolgen heeft geleid voor een niet kleine groep klanten?
Met all respect voor de hardwerkende it ers bij jullie, het getuigt niet van respect tov jullie klanten.
Reputatie 4
Badge +2
Tip: er zijn voldoende apps op Google Play te vinden waarmee je geïnstalleerde apps op je Android tablet kunt backuppen. Het laat dan van de te backuppen app een bestandje achter met .apk als extensie.

Wanneer je een nieuwe app gaat updaten (ik doe dat altijd handmatig), maak dan eerst een backup van de bestaande app. Dit .apk bestand kun je ergens op je tablet of in de cloud opslaan.

Doe dan de update van de betreffende app, Mocht deze bij nader inzien niet of minder prettig werken, maak dan de installatie ongedaan en gebruik het .apk bestand om de vorige versie weer te installeren.

Het vergt wel wat discipline, maar op die manier heb je nooit meer de situatie dat je niet meer terug kunt naar de vorige versie.

Het is wel zo, dat -zoals Giant zegt- deze oude versie niet meer ondersteund wordt, maar je kunt hem altijd tijdelijk gebruiken tot er een betere upgrade komt.
Reputatie 7

Helaas is het volume via de app nu zo laag als ik cast naar mijn Sony Android televisie dat ik vervolgens het volume sterk moet verhogen om op gelijk niveau te komen met het geluid vanaf de STB.
Op zich vind ik dat niet zo erg immers normaliter cast ik toch niet naar deze televisie aangezien ik dan uiteraard gewoon de STB gebruik.
Via een Chromecast aangesloten op een televisie/monitor werkt het volume nu wel prima.

De snelheid van het opstarten en het laden van de gids is gelukkig sterk verbeterd.

Helaas is dit op mijn OnePlus 5T het resultaat na het naar beneden scrollen in de gids

Reputatie 7
Badge +16
Eerst zo blij, want we zitten nu voor 6 maanden op de camping. Toen las ik de reacties en dacht ik nog dat het niks zou worden. Gisteren voor het eerst uitgeprobeerd en het werkt goed, Het opstarten duurt even, maar daarna gaat het goed. Gek genoeg kan ik wel doorspoelen. Het lijkt alsof het niet kan, maar als op het plaatje onderaan klik kan ik wel doorspoelen. Hoe kan het dan dat anderen het niet kunnen?
Hoi Kaatje, mooi te horen dat je zo tevreden bent!
Waarschijnlijk kan jij doorspoelen omdat je op je smartphone of tablet kijkt, de problemen doen zich voor bij het chromecasten.
Ik heb gisteren geen update gedaan, bij mij werkte het al goed.
Reputatie 7
Ik heb op android de oude oude app terug gezet die werkt op zich maar heb ik continu een stoptoets midden in beeld.Dat was (is) inderdaad een vervelend probleem met de vorige iTV app die er soms zelfs voor zorgde dat de app volledig onbruikbaar was.
Ik hoop dat de tekortkomingen van de nieuwe iTV app op zeer korte termijn getackeld zullen worden en dat er naast het gladstrijken van bugs ook nog een aantal wijzigingen doorgevoerd worden die het gebruiksgemak zullen verbeteren.
Reputatie 7
Ook is het maar de vraag of de app valt onder "in het netwerk" immers die vergoeding geldt alleen voor storingen "in het netwerk".
Reputatie 7
Badge +23
Update! Voor iOS is/komt er vandaag een update voor iPads met iOS 10.3.3. In versie 6.0.1 werkt de app wel.
Reputatie 6
Badge +8
@Paul_,

Waarom mag je wel FOX Sports Eredivisie SD en Ziggo Sports SD buitenhuis kijken maar Fox Sports Eredivisie HD en Ziggo Sports HD niet? dan krijg je de melding 'Deze zender is alleen thuis te bekijken'.

Beetje apart.....
Hallo ,
Is er al een oplossing voor dit probleem gaat nu wel erg lang duren en begint een beetje vervelend te worden .
Graag hoor ik er iets over , gebruik de app normaal heel veel maar moet deze nunalmruim een week missen .
Groet Cp plas

Hij werkt gelukkig weer ?????
Reputatie 7
Voor vanavond staat de opname van MINDF*CK gepland. Interessant hierbij is dat de opname gepland staat voor de HD-"Glas" variant van NPO 1 terwijl in de app zowel bij de SD variant als bij de HD variant getoond wordt dat de uitzending opgenomen zal worden.

Ik heb al langere tijd het vermoeden dat de HD-"Glas" zenders m.b.t. opnames meelopen in de HD op 1 functionaliteit zodat hierbij ook de SD en HD variant opgenomen worden. Misschien kunnen jullie je nog herinneren dat, lang geleden, door een bug opnames voor elke variant (SD, HD en HD-"Glas") getoond werden in het overzicht van opnames. Ook toen stonden bij opnames van HD-"Glas" zenders de SD en HD variant er al tussen.

Dit geeft mij een klein beetje hoop dat het op korte termijn mogelijk zal worden opnames van HD-"Glas" zenders via de app terug te kunnen kijken en dat daarmee het onderstaande tot het verleden zal gaan behoren.

Reputatie 7
Net als (denk ik) vele anderen snap ik echt de meerwaarde niet van het scherm "Kijken".

Het is een koud scherm zonder enige inspiratie en de functies zijn ook gewoon op het hoofdscherm beschikbaar.

En waarom overigens dan ook niet de knop "Opnames" op dat, mijns inziens volstrekt overbodige, "Kijken" scherm.
Nieuwe app zou een verbetering moeten zijn maar mis het overzicht bij de tv gids. Kan wel scrollen maar toch. Vond de vorige lay-out veel fijner. Lees dat ik niet de enige ben die het overzicht mist. Dit zou toch beter kunnen!
Reputatie 7
Badge +17
@Paul_,

Waarom mag je wel FOX Sports Eredivisie SD en Ziggo Sports SD buitenhuis kijken maar Fox Sports Eredivisie HD en Ziggo Sports HD niet? dan krijg je de melding 'Deze zender is alleen thuis te bekijken'.

Beetje apart.....
Dat vind ik inderdaad ook apart! En eigenlijk onlogisch.

Reageer