Sticky Beantwoord

De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht

1039 reacties

Reputatie 7
Badge +23
Ik krijg een update van 6.3 naar 6.3.1 maar ik wacht wel even voordat ik deze ga uitvoeren...
Ik heb het even voor je nagevraagd maar deze update voor iOS kan je het beste wel doen. Het zou juist stabieler moeten gaan werken daardoor. Ik snap dat je (/jullie) na de afgelopen tijd wat huiverig zijn maar deze update heeft positieve invloed op de backend (achterliggend systeem waar de problemen waren).

Als ik de app steeds open moet ik tegenwoordig steeds mijn wachtwoord opnieuw invullen? Hoe kan dat?
Iphone SE hier.

iPhone X hier, en ik ervaar dat niet. Lijkt mij ook heel irritant. De developers zijn dit wel aan het uitzoeken maar nog geen witte rook. Houd er trouwens wel rekening mee dat zodra je het apparaat verwijdert in 'apparaatbeheer' ( bij instellingen), dat je daarna opnieuw moet inloggen. Vraagje aan degenen die dit ervaren: Je opent de app, logt in. Je sluit de app weer af (omhoog swipen), en start de app daarna gelijk weer op. Moet je dan ook gelijk weer inloggen?

Na laatste update van de app op Android (9.0) kan ik geen iTV meer kijken
Mijn KPN id en mijn Abonneenummer wordt niet meer herkent.
Issue schijnt bekend te zijn, wordt in volgende release gefixed....

..... vorig jaar had ik het euvel ook.... toen duurde het bijna 5 maanden. Hoop echt dat dat niet weer gebeurd

Hmm, toch vreemd hoor. Krijg je een specifieke foutcode erbij? En technisch zit er weinig verschil tussen de OnePlus 5 en 5T. Zelfde chipset etc. Als je (op een pc/laptop) gaat naar interactievetv.nl, daar bij de instellingen kijkt bij 'apparaatbeheer', zie je dan die OnePlus 5 staan? Zo ja, zou je 'm daar eens willen verwijderen, en daarna opnieuw willen in proberen te loggen? Ik ga er even vanuit dat het inloggen wel lukt via de browser.


als dat maar niet te lang duurt. Eerdere fixes duurde vrij lang bij deze appVersie 6.3 had eigenlijk al uitgerold moeten zijn, maar deze is uitgesteld vanwege de enorme problemen die die nieuwe versie op de iPad en iPhone veroorzaakt.
Overigens is het niet kunnen inloggen met KPN ID juist één van de problemen die met versie 6.3 op de iPad/iPhone geïntroduceerd is.

Versie 6.3 voor Android is inderdaad even uitgesteld n.a.v. de problemen die er kwamen na de update voor iOS. 😞 Maar als je op dit moment niet kan inloggen met KPN ID en met abonneenummer, dan moeten we dat wel uitzoeken want dat zou toch wel moeten lukken.
Reputatie 7
Badge +23
Er zal weer een update komen voor de iTV app op iOS. iOS versie 12.2 zit eraan te komen, en daarvoor is een update van de iTV app (naar 6.3.2) nodig. Als je iOS 12.2 hebt, maar een oudere versie van de iTV app, dan kan het zijn dat je problemen ervaart met de streams (lang laden en uiteindelijk afsluiten van de player).

Hieronder de inhoud van update voor iTV app. Ik zal meer details geven zodra de update er is.

• Ondersteuning iOS 12.2
• Gegroepeerde zoekresultaten voor series in Zoeken
• Filteren op kidscontent in Films en Series
• Aanbevelingen voor Films en Series: “Meer zoals dit”
• Andere kleine verbeteringen

Zoals velen wellicht weten was de update voor Android uitgesteld n.a.v. de storing van een tijdje terug. Er zijn veel verbeteringen doorgevoerd en daarom is het plan om deze update (6.3.0) binnenkort eerst naar een kleine groep klanten uit te rollen. Zodra daar meer informatie over beschikbaar is zal ik het delen.
op al mijn apparaten loopt het geluid niet goed in sync, inclusief chromecast..😥
Reputatie 7
Badge +23
op al mijn apparaten loopt het geluid niet goed in sync, inclusief chromecast..😥
Hoi! Op welk merk + type apparaat/apparaten ervaar je dat? Is dat op WiFi, 4G, of beide? Over het algemeen kijken mensen (denk ik) op WiFi, maar ik ben benieuwd of je dit dan ook op 4G ervaart. Heb je dit ook als je de kwaliteit wat lager zet in de instellingen van de app?

Hier net ook een tijdje de app laten draaien, en heb geen audio/video sync. problemen.

op al mijn apparaten loopt het geluid niet goed in sync, inclusief chromecast..😥Hoi! Op welk merk + type apparaat/apparaten ervaar je dat? Is dat op WiFi, 4G, of beide? Over het algemeen kijken mensen (denk ik) op WiFi, maar ik ben benieuwd of je dit dan ook op 4G ervaart. Heb je dit ook als je de kwaliteit wat lager zet in de instellingen van de app?

Hier net ook een tijdje de app laten draaien, en hebt geen audio/video sync. problemen.

Hoi! Op zowel WiFi als 4g, het probleem komt voor op verschillende apparaten. Samsungs9, ipad, en LG tv/chromecast.
Het geluid heeft een vertraging van ongeveer 1 seconden.
Reputatie 7
Badge +23
Heel irritant, 1 seconde is toch best aanzienlijk in deze context.

Zou je in de instellingen (in de app) de kwaliteit een standje lager willen zetten, en dan nog eens testen? Moeilijk om te zeggen waar het precies fout gaat. Zorg trouwens dat de iTV app op de iPad naar de laatste versie (6.3.2) wordt geüpdatet.
Reputatie 1




Na laatste update van de app op Android (9.0) kan ik geen iTV meer kijken
Mijn KPN id en mijn Abonneenummer wordt niet meer herkent.
Issue schijnt bekend te zijn, wordt in volgende release gefixed....

..... vorig jaar had ik het euvel ook.... toen duurde het bijna 5 maanden. Hoop echt dat dat niet weer gebeurd
Hmm, toch vreemd hoor. Krijg je een specifieke foutcode erbij? En technisch zit er weinig verschil tussen de OnePlus 5 en 5T. Zelfde chipset etc. Als je (op een pc/laptop) gaat naar interactievetv.nl, daar bij de instellingen kijkt bij 'apparaatbeheer', zie je dan die OnePlus 5 staan? Zo ja, zou je 'm daar eens willen verwijderen, en daarna opnieuw willen in proberen te loggen? Ik ga er even vanuit dat het inloggen wel lukt via de browser.

@Paul_


Kon niet eerder reageren ...
Maar beide devices (zowel de oneplus 2 en oneplus 5 komen niet in de lijst voor onder "apparaatbeheer" voor op de site

Foutmeldingen heb ik screenshots van gestuurd naar KPN
als ik inlog met mijn KPN ID dan krijg ik de melding : "KPN ID tijdelijk niet beschikbaar"
en als ik inlog met abboneenummer dan krijg is response " Inloggen mislukt, controleer je verbinding 403-3000)
Reputatie 7
Badge +23
Kon niet eerder reageren ...
Maar beide devices (zowel de oneplus 2 en oneplus 5 komen niet in de lijst voor onder "apparaatbeheer" voor op de site

Foutmeldingen heb ik screenshots van gestuurd naar KPN
als ik inlog met mijn KPN ID dan krijg ik de melding : "KPN ID tijdelijk niet beschikbaar"
en als ik inlog met abboneenummer dan krijg is response " Inloggen mislukt, controleer je verbinding 403-3000)

Bedankt voor de aanvullende info! Ik heb (voor de zekerheid) nagevraagd of dit inderdaad een bekend issue is die moet worden opgelost met een update van de app met jouw gegevens als voorbeeld zodat ze het kunnen checken. Zodra ik reactie heb hoor je van me!
Reputatie 1
@Paul_ 👍🏼
Reputatie 1
@Paul_ niets meer vernomen.
Probleem heeft zich in de tussentijd zelf opgelost. Mijn Oneplus 2 is kaduuk na 4 jaar dappere strijd. Tegen mijn onhandigheid is weinig bestand. Niet reparabel dus wezen shoppen. Via KPN verlening mooie deal met een Huwawei op android 9. hier doet de app het prima op.

(beetje dure "oplossing", maar daar kan KPN zelf niets aan doen, zou wel fijn zijn dat mijn leentoestel (de oneplus 5 het wel gaat doen) . Toestel gaat eerdaags terug naar rechtmatige eigenaar (ook KPN klant)
Reputatie 7
Badge +17
@Triple_NL ik begrijp uit jou verhaal dat je een Huawei hebt, en je hebt nu nog een leentoestel Oneplus 5, en die gaat terug naar de rechtmatige eigenaar? Welke Huawei heb je? De P30?

Ik heb het even opgezocht maar de Oneplus 2 moet Android 6.0.0 kunnen draaien. Dan moet de itv app het zeker nog doen:


De minimale eisen van de itv app is: Android 4.4:


Vind het dan raar dat ie het niet doet op de OnePlus 2. 🤔
Reputatie 7
Badge +17
Wat betreft de Oneplus 2 , die is zelfs met lineageOS door te trekken naar android 9. Had ik gedaan. Werkte prima, maar de KPN itv ap wertke bij mij niet. Dus teruggezet naar stock firmware en dat was dus android 6.0. Alles werkte behalve iTV app
Dit vind ik echt apart, heb je de OnePlus eens een harde reset gegeven? LET OP: dat je wel eerst een backup maakt van jou gegevens zoals foto's, contacten en andere bestanden. 🙂
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb de Huawei P30 Pro genomen. Wat een fijn toestel is dat ! (met recht een camera die kan bellen 😉 )
Dat is een mooie toestel! Ik heb gehoord op TV dat ie € 1000,- kost, of althans tegen de € 1000,-.

🤣 Eigenlijk absurd dat ze zo duur moeten zijn. Want ik heb de iPhone 8+, die kosten al € 700,- 😁
Reputatie 7
Badge +16

Ik heb de Huawei P30 Pro genomen. Wat een fijn toestel is dat ! (met recht een camera die kan bellen 😉 )Dat is een mooie toestel! Ik heb gehoord op TV dat ie € 1000,- kost, of althans tegen de € 1000,-.

🤣 Eigenlijk absurd dat ze zo duur moeten zijn. Want ik heb de iPhone 8+, die kosten al € 700,- 😁

Ik heb een Xiaomi omdat ik die bedragen niet over heb voor een telefoon. Max 150 euro.
Reputatie 7
Badge +23
@Paul_ niets meer vernomen.
Sorry @Triple_NL! Door alle grote wijzigingen die nu spelen was ik dit even uit het oog verloren. 😥

De update (6.3) voor Android heeft vertraging opgelopen. Vorige week was de update naar een kleine groep klanten "gepushed" maar ze waren niet tevreden. Er wordt dus nog flink aan gewerkt.
Geen idee of het al beantwoord is ik heb nu pas iets gevonden over hoe de chromecast werkt.
Naar aanleiding daarvan deze vraag werkt deze app via de Web Apps Mode of de Casting Mode?
Die eerste zou dan de voorkeur hebben.
Reputatie 7
Geen idee of het al beantwoord is ik heb nu pas iets gevonden over hoe de chromecast werkt.
Naar aanleiding daarvan deze vraag werkt deze app via de Web Apps Mode of de Casting Mode?
Die eerste zou dan de voorkeur hebben.

Uiteraard is er sprake van de Web Apps Mode.
Zo 'uiteraard' vind ik dit niet de web apps mode houd ik dat je dan op een tablet of telefoon weer andere dingen kan doen de andere mode houd in dat de app open moet blijven een wezenlijk verschil.
Reputatie 7
Zo 'uiteraard' vind ik dit niet de web apps mode houd ik dat je dan op een tablet of telefoon weer andere dingen kan doen de andere mode houd in dat de app open moet blijven een wezenlijk verschil.
Waarom "uiteraard":
1) De casting mode ondersteunt maximaal 720p terwijl de TV streams via de Chromecast 1080i zijn. (Helaas wel met een hoge compressiefactor.)
2) Je kunt op de telefoon of tablet rustig andere dingen gaan doen, sterker nog, de telefoon of tablet kan zelfs volledig uitgezet worden zonder dat dat invloed heeft op de gecaste uitzending.
Duidelijk echter kan je dan geen ander kanaal kiezen met de afstands bediening van de tv zelf daar moet je dan de app weer voor openen?
Reputatie 7
Duidelijk echter kan je dan geen ander kanaal kiezen met de afstands bediening van de tv zelf daar moet je dan de app weer voor openen?
Dat gaat dan inderdaad via de app.
Reputatie 1
....en na 14 dagen van redelijk stabiel gebruik van de app nokt de app er nu weer mee
kanalen 1 tot 10 kan ik ontvangen, alles daarboven is in de app "fout bij afspelen video (0)" en op de achtergrond "cannot create content decription"

Herstarten, telefoon herstarten. app opnieuw installeren app opnieuw wissen en installeren
Maakt niets uit

de stabiliteit is ver onder de maat van deze app.

Telefoon : Huawei p30 pro
android 9.1
google security patch april 2019

@Paul_ krijg sterk het gevoel dat de app alles behalve prio is bij KPN. Afgelopen jaren heeft het vaker niet dan wel gedaan op android. Dat kan en mag niet de bedoeling zijn
Daar is een noodoplossing voor de chrome app terugzetten naar de standaard waarden.
Reputatie 5
Badge +4
Triple_NL
Zie hier de tijdelijke oplossing https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-itv-app-problemen-472341?fbclid=IwAR0dSBDeLQQUDDfB4bUs6JZ6JX6UDn152DS79X2R8-0foGRli-i6Oln7ptA&campaignid=so:se:tw:webcare
Reputatie 1
@Galdor68 en @Tycha

dank voor de verwijzing. Helaas werkt de rollback mogelijkheid bij mij niet. Kom netjes uit op de 71 series. Maar ondanks herstart of herinstallatie van de mobiel en ITV app. De foutmeldingen blijven boven kanaal 10 gelden

De KPN app voor android lijkt zowaar vervloekt ipv een uitkomst....

Reageer