Sticky Beantwoord

De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

Toon eerste bericht

1091 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Gisteravond weer een paar opnames bekeken via de chromecast. Wederom viel mij daarbij op dat er van alles mankeert aan de interface van de itv-app. Ben ik nou echt de enige die hier last van heeft?
Reputatie 4
Badge +4

Maar hoe zet je een VPN verbinding op WJB??
Ik heb thuis een Synology NAS staan en daar draai ik een OpenVPN server op waarmee ik verbinding maak.

Ik heb hier een 'normale' server staan voor mijn webshops. Hiervoor gebruik ik Debian 8.
Ook heb ik een 'nep' Synology NAS server eventjes getest maar 2 van die dingen is nogal een stroomverspilling.
Kan ik ook op mijn webserver een OpenVPN ernaast maken??
Reputatie 7
Wat stom inderdaad. Die lijst landen geldt wél voor Roam like home.

Maar itv kan echt alleen in E.U. en daar horen Noorwegen, IJsland, Monaco en Zwitserland niet bij. Dus deze 4 moeten daar af. En het land dat wjb noemt erbij.

Zoals ie boven staat kan ie wel bij Roam like home (mobiel) blijven staan. Ook die dan wel met Slowakije.
Reputatie 4
Badge +4
Zeer zeker kan je op jouw Debian 8 webserver ook een OpenVPN server draaien.
Misschien ook een goed moment om te kijken of je niet eerst naar Debian 9 kan upgraden.

Ja, daar ben ik mee bezig maar wil dit eerst testen op een laptop. Er draaien webshops op en een update naar Debian9 durf ik nu niet aan. Ik zoek wel even naar die OpenVPN software. Bedankt....
Reputatie 7
Badge +27
@Kaatje19700 begrijp ik goed dat het steeds twee afleveringen achter elkaar zijn, en dat hij dan de eerste wel opneemt, maar de tweede niet? En dat deze tweede dan ook zo hapert bij het terugkijken? Zo ja, kun je voor de volledigheid nog even testen of de eerste ook hapert als je die terugkijkt? Dan kunnen we net iets meer gaan kaderen of het een issue is met die tweede aflevering steeds, of dat het toch breder lijkt.
Reputatie 7
De opname is van NPO1 HD (kanaal 701) en die kunnen (nog) niet teruggekeken worden via de app.
Reputatie 7
De browserversie werkt alleen thuis, via je eigen wifi. Ben je nu thuis Redshibaman?
Waardeloos die nieuwe veranderingen. Gids niet meer overzichtelijk. Als je 2 programma,s achter elkaar opneemt en je wilt die apart later bekijken zit je eerst giga lange tijd de andere opname te bekijken, doordpoelen gaat niet. Opstarten duur vreselijk lang zowel bij aanklikken kpn itv app als bv bij opnames.
Scherm lijkt nu op de netflix.ook zo onoverzichtelijk. Waardeloos dit dus. Gauw terug naar vorige graag!!!!

Ook hier iemand die direct terug wil naar de oude! Zoveel ellende nu. Zag het op mij telefoon en dus de app op de ipad geen update gegeven. Tot ik er net achter kwam dat een ander dat voor mij gedaan heeft.... Nu daar ook opgescheept met een app die niet werkt.
Waarom is er geen mogelijkheid om terug te gaan naar een eerdere update...
Reputatie 4
Badge +4
@wjb
OpenVPN staat op de server maar nu kom ik helaas niet verder. Ik laat het eerst zo... heb met de shops veel te verliezen als het misgaat.
Reputatie 7
De oude versie van de iTV app staat niet meer in de appstore en is daarmee niet meer op een iOS device te plaatsen.
Als jouw iOS device jailbroken is, dan kan je nog op zoek naar een andere plek om de app te downloaden, maar ook daar geef ik je eigenlijk weinig kans.
Reputatie 7
Bij installatie is de pin(kinderslot)-code gelijk aan de betaalcode.
Daarna kun je zélf de pin-code wijzigen en de betaalcode.
Ik wordt gek van het kinderslot. Om te casten vraagt hij een pincode en nee mijn pincode die thuis gebruik werkt niet.
Reputatie 4
Badge +4
@wjb En dat gaat mijn kennis toch echt iets te boven. Ik kom meestal een heel eind maar mijn kennis die ik nu in de jaren heb opgebouwd heeft zijn grens. Ben wel een knulletje van 64 hoor...😀
Reputatie 7
wanneer komt er een landscape mode?Er is al.een landscape mode op de Android tablet.

Reputatie 7
Mogelijk heb je een Android met MediaTek chipset. Daar werkt alleen NPO 1, 2 en 3. Er komt wel een oplossing voor. Dat zal niet al te lang meer duren is beloofd.
Ik wordt gek van het kinderslot. Om te casten vraagt hij een pincode en nee mijn pincode die thuis gebruik werkt niet.Is dat wellicht niet de pincode van het kinderslot maar de pincode van de Chromecast gast-modus?
Die pincode is dan zichtbaar op het televisiescherm.
De pincode wordt gevraagd in de app onder "mijn profiel- instellingen - kinderslot" standaard staat het vinkje blijkbaar aan. Helaas kan ik nu niks casten via itv kpn. Via de Netflix app kan ik alles casten. Dus dit is een raar in app ding! Dank voor je snelle reactie overigens.
Reputatie 4
Badge +4
@wjb Mijn lappie is wel geschikt voor Hyper V!
We gaan een beetje off-topic, is er een privé manier hier te vinden zodat we daar verder kunnen kletsen??
Reputatie 7
Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw gedownload?

En omtrent de app; dat kan beter in het andere topic. Deze betreft de itv-website.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351/index35.html#post687826
Ik dacht al dat het de betaalcode was, echter die kan ik vanuit het buitenland niet opzoeken helaas. Een reset betekent dat het algemene code wordt?
Reputatie 4
Badge +4
@wjb Ik heb nog steeds versie 6.2.2, we wachten nog maar even....
@MSKipIk heb het even gecontroleerd en ik kan ook de huidige pin-/betaalcode sturen per mail. Dus dan verandert er niets. Als je dat wil, laat het me weten en ik regel het. prima dank je en graag
Reputatie 7
Ik hoop dat dit op korte termijn anders gaat worden, want op dit moment kan ik dus bijna niets met de opnames via de iTV app.Ik zou er maar niet vanuit gaan. Naar ik heb begrepen moet eerst HD-vanaf-1 (de 7** kanalen) afgerond zijn en dat is ook nog lang niet klaar; ik weet ook niet of dat dit jaar nog afgerond wordt. En voor die tijd hoef je er überhaubt niet op te rekenen.Dat zou nog wel eens heel anders kunnen lopen. De HD-"Glas" zenders zullen pas onderdeel gaan worden van de "HD op 1" functionaliteit nadat de uitrol daarvan voor de HD zenders is afgerond. Dat wil echter nog niet zeggen dat de opnames van HD-"Glas" zenders niet al eerder in de iTV app teruggekeken kunnen worden. Wellicht weet je dat opnames al tijden in alle varianten (SD, HD en HD-"Glas") gemaakt worden. Wellicht kan je je ook herinneren dat er een periode is geweest dat de drie varianten apart in de lijst van opnames getoond werden. Zo "moeilijk" is het dus niet om de SD variant van een HD-"Glas" opname in de app beschikbaar te stellen net zoals nu al de SD variant van een HD opname beschikbaar is.
Ik zou KPN ook volledig voor gek willen verklaren als ze dit niet, conform de uitspraken van @Nikki Hoogenboom, op korte termijn zouden realiseren, wetende dat het aantal glasvezelabonnees behoorlijk groot is en veel van hen tegen dit fenomeen aanlopen.
Reputatie 7
BM71, de app ondersteunt het gebruik van Google Chrome. (dit topic gaat over de app, dus ik neem aan dat je vraag daar ook over gaat)
Reputatie 4
Badge +4
Halleluja, Praise NOT the KPN!
Werkt hier nu, na cache leegmaken en verwijderen en opnieuw installeren, nog steeds niet op Android 4.4.2. 😡Geen BBC en geen Film1
Reputatie 7
Ik heb een Android TV. Waarom vind ik de app niet terug in de playstore?Omdat de app alleen voor tablet en telefoon is. Je kunt dan eenvoudig naar jouw Android TV casten.

Reageer