Wat is er nieuw?
De Interactieve TV app is helemaal vernieuwd en verbeterd. De app ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken in de app. Nu kun je ook:
- Programmaâs 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
- De app gebruiken om TV of videoâs te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning
- Tv kijken in de hele EU
- Begin Gemist
- Live pauzeren
Inloggen en Verbinding
Waar vind ik de nieuwe iTV app?- Download de app voor iPhone of iPad
- Download de app voor Android Phone of Tablet
Hoe kan ik inloggen in de app?
In de iTV app kun je inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.
Je kunt ook inloggen met het KPN ID waaraan je internet + interactieve tv abonnement gekoppeld is.
Nieuw per 29-05-2019 in iOS:
Bij het inloggen in de iTV app heb je voortaan de keuze of je (afhankelijk van het gebruikte toestel) wilt inloggen met Touch ID of met gezichtsherkenning (Face ID). De voorkeur is aan te passen in de instellingen binnen âProfielâ.
Waar kan ik mijn abonnementsnummer of pincode terugvinden?
Nadat je Interactieve TV hebt besteld, heb je een brief of e-mail ontvangen waarin het abonnementsnummer en pincode vermeld staan. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers. Met deze nummers kun je inloggen. Kun je je abonnementsgegevens niet meer terugvinden? Klik dan op 'Inloggegevens vergeten' op de inlogpagina of kijk hier: Abonnementsnummer en pincode opvragen
Waarom zie ik een foutmelding bij het inloggen?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. Je zou de volgende foutcodes kunnen zien:
- 403-3161: Je hebt meer dan vijf foutieve inlogpogingen gedaan. Je account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
- 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt.
Chromecast
In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Wanneer er een Chromecast is aangesloten op hetzelfde netwerk waarmee de iTV app verbonden is, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast.De verbinding met de Chromecast is niet stabiel
Om te zorgen dat het casten van een programma naar je tv soepel en stabiel verloopt, raden we je aan om een internetverbinding te gebruiken met een snelheid van tenminste 20 mbit/s. Houd er wel rekening mee dat de internetsnelheid omlaag gaat als je je verder van het modem bevindt.
TV Gids en 7 dagen terugkijken
Hoe kan ik een programma terugkijken?Het is nu ook mogelijk om programmaâs tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programmaâs die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst âKijk terugâ.
Waarom kan ik bij sommige programmaâs niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: âVooruitspoelen voor deze zender niet toegestaanâ.
Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om er voor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.
Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de Interactieve TV app zien?
Nee, het is nog niet mogelijk om de persoonlijke zenderlijst van de tv-ontvanger te bekijken in de Interactieve TV app. Het is wel mogelijk om favoriete kanalen in te stellen in de Interactieve TV app.
Films & Series kijken in On Demand
Wat is On Demand?On Demand wil zeggen dat je de video kunt bekijken wanneer je maar wilt. Dit in tegenstelling tot Live televisie, waarbij programmaâs op een vast tijdstip worden uitgezonden.
Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV app en website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken door op het zoeken icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.
Alle films en series van het Basis- en Pluspakket zijn nu terug te vinden in de iTV app. Op de Films-pagina vind je meteen een overzicht van de nieuwste films. Pas de sorteervolgorde aan om bijvoorbeeld de best beoordeelde films te zien. Of gebruik de genre-knop om films te vinden in de categorie Uitgelicht, of om je favoriete genre te kiezen.
Het aanbod op de Series-pagina is uitgebreid door alle series uit het Basis- en Pluspakket te tonen. In het overzicht vind je automatisch de nieuwste series eerst. Als je op een serie klikt wordt er vanaf nu een andere pagina getoond: de seriedetailpagina. Hier vind je een algemene beschrijving van de serie en alle afleveringen, gegroepeerd per seizoen.
Kan ik ook videoâs huren via de app?
Nee, huren van videoâs kan alleen via de tv-ontvanger.
Veelgestelde vragen (FAQ)
Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV app te kunnen gebruiken?
Gebruik je een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken.
Gebruik je een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 5 gebruiken.
Ik zie geen update op de iPhone?
We maken geen onderscheid meer tussen de iPhone en iPad en gaan met één app verder. Heb je een iPhone? Download dan de nieuwe app in de App Store en verwijder de oude app.
Waarom moet ik mijn locatie delen als ik iets wil kijken over 3G/4G?
Sinds 20 maart is het mogelijk om de iTV app te gebruiken in de gehele EU. Om vast te stellen of je in de EU bent, hebben we je locatie nodig. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van je apparaat plaats. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.
Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Ga naar 'Mijn Profiel' en kies voor 'Mijn opnames'. Zowel opgenomen als geplande opnames kun je eenvoudig verwijderen door naar links te vegen. Kies voor Verwijderen (bij al opgenomen programmaâs) of Annuleren (bij geplande opnames).
Kan ik Live TV pauzeren?
Het is nu ook mogelijk om Live TV te pauzeren door op de pauze-knop te klikken in de iTV app.
Is Begin Gemist ook beschikbaar in de app?
Je kunt een item dat al gestart is, vanaf het begin bekijken door op de âBegin gemistâ knop (links van de tijdbalk) te klikken in de player. Het item wordt dan opnieuw gestart. Door op de âLIVEâ knop (rechts van de tijdbalk) te klikken ga je terug naar het live-moment.
Waarom kan ik sommige zenders wel op mijn tv bekijken, maar niet op de Interactieve TV app?
Er kunnen twee redenen zijn waarom een zender wel op je tv te bekijken is, maar niet op de Interactieve TV app. Sommige zenders zijn alleen op je tv-ontvanger beschikbaar en kun je nooit in de app bekijken. De zenders worden wel getoond in de app zodat je de mogelijkheid hebt om een opname in te plannen. Dit is aangegeven met de tekst âDeze zender kun je alleen bekijken op de tv-ontvangerâ.
Het kan ook zo zijn dat we nog niet de rechten hebben om de zender onderweg beschikbaar te maken. In dit geval kun je de zender alleen thuis bekijken. Dit is aangegeven met de tekst âDeze zender is alleen thuis beschikbaarâ.
In beide gevallen geven we in de app aan dat je de zender niet kunt bekijken door een grijs afspeelicoon met een streep erdoorheen.
Hier vind je een compleet zenderoverzicht: Zenderoverzicht tv en/of radio van KPN
Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?
Ja dat kan. Net zoals je ondertiteling op tv kunt aanzetten met behulp van teletekstpagina 888, kun je dat ook met de Interactieve TV app. Dit kun je aanzetten in de Instellingen. Ga hiervoor naar de Profiel-pagina (via de navigatiebalk) en kies voor Instellingen. Hier kun je de ondertiteling inschakelen. Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee.
Zijn de zenders met gesproken ondertiteling (GOS) ook beschikbaar?
Ja. De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en zijn te herkennen aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.
Hoe maak ik een zenderlijst?
Op de paginaâs Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op âAlle zendersâ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt afspelen
- Favorieten: favoriete zenders
Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.
Veel informatie natuurlijk dus mijn advies is om er gewoonweg mee aan de slag te gaan. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden dus laat het vooral weten in een bericht hieronder. Als je vragen hebt over de nieuwe iTV app dan horen we dat graag!

Beste antwoord door Paul_
Nieuwe update iTV app:
Binge-watching On Demand series
De volgende aflevering van een serie uit On Demand start automatisch, of wanneer je op de âVolgende afleveringâ knop klikt, rechtsboven in de player. Binge-watching is alleen beschikbaar in de iTV app. Met Chromecast is dit (nog) niet mogelijk.
30 seconden terug- en vooruitspoelen
Voor opnames en alle films en series uit On Demand kun je snel terug- of vooruitspoelen met de speciale knoppen hiervoor. Je gaat hiermee 30 seconden terug of vooruit. De functionaliteit komt later ook beschikbaar voor terugkijken en live items.
Opnames en terugkijkprogrammaâs beginnen op juiste moment
Alle opnames van een programma beginnen zoals je waarschijnlijk wel weet 5 minuten voor de starttijd. Dit doen we zodat je het begin van een programma nooit hoeft te missen, ook als deze iets eerder begint. Het nadeel hiervan is dat vaak naar de reclames zit te kijken voordat je programma begint. In deze app update is dat probleem opgelost: alle opnames en kijk-terug programmaâs starten op 5 minuten. In 98% van de gevallen starten de programmaâs nu op het juist moment. Begon het programma tĂłch iets eerder? Geen probleem! Het is nog steeds mogelijk om een terug te spoelen.
Update 10-10-2019
Tijd voor een nieuwe update naar versie 6.5.0. Voor iOS is 'ie vanaf vandaag beschikbaar, en voor Android over ~7 dagen.
Inhoud update iTV app
In het Kijken-menu is een nieuwe tegel toegevoegd: âSportâ. Hier kun je een overzicht vinden van allerlei sportprogrammaâs op tv. In eerste instantie focust de Sport-sectie voornamelijk op voetbal, autosport en sportevenementen, zoals Champions League, WK Atletiek, EK kwalificaties, etc.
Wanneer je op de Sport-tegel klikt, opent de Sport-pagina. Bovenaan de pagina vind je snel belangrijke sportevenementen, zoals bijvoorbeeld Champions League. Ook kun je filteren op een sport. Op dit moment kun je filteren op Voetbal, Autosport en Motorsport. De lijst met sporten wordt constant uitgebreid, te beginnen met schaatsen.
Als je verder naar beneden scrollt op de Sport-pagina ,vind je alle sportprogrammaâs terug verdeeld in drie categorieĂ«n:
Herinneringen instellen
Voor alle programmaâs in de gids kun je een herinneringen instellen. Klik op de âdrie puntjesâ en kies âHerinnering instellenâ. De eerste keer dat je een herinnering instelt moet je toestaan dat de KPN iTV app je notificaties mag sturen. Vijf minuten voor de start van het programma ontvang je een notificatie, op zowel je iPhone/iPad als op je Apple Watch (als je dit hebt ingesteld). Als je de notificatie opent wordt automatisch de detailpagina van het programma waarvoor een herinnering is ingesteld. De herinneringen worden alleen getoond op het toestel waarop je de herinnering hebt ingesteld.
Ontgrendelen van kinderslot met Touch ID en Face ID
Als je de juiste pincode voor het kinderslot hebt ingevoerd, kun je instellen dat je kinderslot voortaan wilt ontgrendelen met Touch ID of Face ID. Wil je toch weer liever een pincode invoeren? Dan kun je je instelling wijzigen in Profiel > Instellingen > Touch ID of Face ID.
Andere verbeteringen
Bekijk origineel
- Binge-watching voor On Demand series
- 30 seconden terug- en vooruitspoelen voor opnames en On Demand
- Opnames en terugkijk-programmaâs beginnen op juiste moment
Binge-watching On Demand series
De volgende aflevering van een serie uit On Demand start automatisch, of wanneer je op de âVolgende afleveringâ knop klikt, rechtsboven in de player. Binge-watching is alleen beschikbaar in de iTV app. Met Chromecast is dit (nog) niet mogelijk.
30 seconden terug- en vooruitspoelen
Voor opnames en alle films en series uit On Demand kun je snel terug- of vooruitspoelen met de speciale knoppen hiervoor. Je gaat hiermee 30 seconden terug of vooruit. De functionaliteit komt later ook beschikbaar voor terugkijken en live items.
Opnames en terugkijkprogrammaâs beginnen op juiste moment
Alle opnames van een programma beginnen zoals je waarschijnlijk wel weet 5 minuten voor de starttijd. Dit doen we zodat je het begin van een programma nooit hoeft te missen, ook als deze iets eerder begint. Het nadeel hiervan is dat vaak naar de reclames zit te kijken voordat je programma begint. In deze app update is dat probleem opgelost: alle opnames en kijk-terug programmaâs starten op 5 minuten. In 98% van de gevallen starten de programmaâs nu op het juist moment. Begon het programma tĂłch iets eerder? Geen probleem! Het is nog steeds mogelijk om een terug te spoelen.
Update 10-10-2019
Tijd voor een nieuwe update naar versie 6.5.0. Voor iOS is 'ie vanaf vandaag beschikbaar, en voor Android over ~7 dagen.
Inhoud update iTV app
- Sport
- Instellen van herinneringen voor programmaâs
- Ontgrendelen van kinderslot met Touch ID of Face ID
- Bug fixes en kleine verbeteringen
In het Kijken-menu is een nieuwe tegel toegevoegd: âSportâ. Hier kun je een overzicht vinden van allerlei sportprogrammaâs op tv. In eerste instantie focust de Sport-sectie voornamelijk op voetbal, autosport en sportevenementen, zoals Champions League, WK Atletiek, EK kwalificaties, etc.
Wanneer je op de Sport-tegel klikt, opent de Sport-pagina. Bovenaan de pagina vind je snel belangrijke sportevenementen, zoals bijvoorbeeld Champions League. Ook kun je filteren op een sport. Op dit moment kun je filteren op Voetbal, Autosport en Motorsport. De lijst met sporten wordt constant uitgebreid, te beginnen met schaatsen.
Als je verder naar beneden scrollt op de Sport-pagina ,vind je alle sportprogrammaâs terug verdeeld in drie categorieĂ«n:
- Wedstrijden
- Sportcommentaar, met een overzicht van allerlei sportgerelateerde praatprogrammaâs zoals bijvoorbeeld Studio Sport
- Samenvattingen van de de wedstrijden
Herinneringen instellen
Voor alle programmaâs in de gids kun je een herinneringen instellen. Klik op de âdrie puntjesâ en kies âHerinnering instellenâ. De eerste keer dat je een herinnering instelt moet je toestaan dat de KPN iTV app je notificaties mag sturen. Vijf minuten voor de start van het programma ontvang je een notificatie, op zowel je iPhone/iPad als op je Apple Watch (als je dit hebt ingesteld). Als je de notificatie opent wordt automatisch de detailpagina van het programma waarvoor een herinnering is ingesteld. De herinneringen worden alleen getoond op het toestel waarop je de herinnering hebt ingesteld.
Ontgrendelen van kinderslot met Touch ID en Face ID
Als je de juiste pincode voor het kinderslot hebt ingevoerd, kun je instellen dat je kinderslot voortaan wilt ontgrendelen met Touch ID of Face ID. Wil je toch weer liever een pincode invoeren? Dan kun je je instelling wijzigen in Profiel > Instellingen > Touch ID of Face ID.
Andere verbeteringen
- Het afspelen van muziek (via bijvoorbeeld Spotify) stopt niet meer automatisch als je de iTV app opent. Het afspelen stopt alleen als je begint met iets te kijken in de app.
- Op de seriedetailpagina (waar je alle afleveringen van een serie terugvindt) tonen we nu voor elke aflevering een ander plaatje.
- Een aantal paginaâs in de app hebben een kleine opfrisbeurt gekregen
- Voor Goede Tijden, Slechte Tijden worden nu alle afleveringen getoond op de seriedetailpagina. Het maximum stond eerst ingesteld op 100, waardoor de nieuwste afleveringen van GTST wegvielen.
- Ten onrechte werd getoond dat een programma voor alle leeftijden geschikt was wanneer er geen informatie beschikbaar was over de geschikte leeftijd.