Sticky Beantwoord

De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht

1255 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Wij vinden dat dit inderdaad ook wel iets beter kan. De trage TV Gids komt voornamelijk omdat we nu 12 dagen gids aanbieden, in plaats van 5. Maar dat is natuurlijk geen excuus 😉. De komende periode gaan we kijken naar performance verbeteringen voor de TV Gids, TV Kijken en de startpagina. Wanneer we dit verbeterd hebben, zullen we het uiteraard aangeven in de release notes van de update.


Goed om te lezen dat jullie dit ook vinden en het gaan bekijken en verbeteren! 🙂 hij is nu namelijk af en toe erg traag :(

Goed gezien! Vanuit de beta hebben we dit inderdaad ook doorgekregen en gisteren zijn er heel veel kanaalnamen aangepast, maar ik zie dat deze inderdaad nog verkeerd staan. Ik ga dit doorgeven en ik hoop dat dit over een paar dagen opgelost is. Hier heb je geen app update voor nodig.

Inmiddels is dit punt opgelost 🙂 maar ik heb nog even intensief doorgekeken en mij vielen nog wat kleine verschillen op. Ik hoop dat KPN daar iets beter op wil letten en wellicht willen jullie deze bekijken en wijzigen?

- Waarom bij de SD kanalen van de BBC de namen 'BBC1' en BBC2' en bij de HD kanalen BBC HD en BBC Two HD? (waarom niet gelijkwaardig aan elkaar? met uiteraard op het einde bij de HD kanalen HD)

- Waarom Animal HD? past Animal Planet HD niet?
- Waarom staat één HD wel zo beschreven en staat er bij het SD kanaal een? (let op de e!)
- Waarom BBC World bij de SD variant en bij de HD zender BBC World News HD? (waarom niet gelijkwaardig aan elkaar? met uiteraard op het einde bij het HD kanaal HD)

Overige vragen:
Waarom zijn FOX Sports SD kanalen wel buitenhuis bekijkbaar en de HD kanalen niet? Hij geeft bij de HD kanalen de melding "Deze zender is alleen thuis beschikbaar"

Ik ga dit voor je navragen 🙂


Graag! Het is namelijk vreemd dat je de HD kanalen niet mag bekijken, dit zijn immers de SD kanalen ;)


En deze ga ik ook doorgeven. Ook dit kan opgelost worden zonder app update, dus ik hoop dat deze wijziging snel doorgevoerd wordt.


Deze is helaas nog niet gewijzigd net als het logo bij Boomerang (staat HD onder maar dat kanaal heeft KPN niet)
Reputatie 7
Badge +16
Het viel mij weer op dat Eurosport met een veel lagere bitrate wordt weergegeven dan bijvoorbeeld NPO. Dit had ik ook al in de beta doorgegeven, ik vind Eurosport met chromecast slecht beeld hebben, terwijl NPO er juist heel goed uitziet. Kunnen Eurosport en andere kanalen dezelfde bitrate krijgen?

Je moet nu kiezen tussen 3 verschillende bitrates, kan er een 4e functie bijkomen met daarin de automatisch beste bitrate? Je ziet dat vaak bij andere aanbieders en vind ik veel handiger.
Hallo,
We hebben de geweldige itv app nu.
We hebben op de tablet alleen een klein beeld om te kijken, dus niet schermvullend.
Hoe kan ik dat veranderen?




*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hallo,
Ik heb de nieuwe KPN IPV app nu hebben mijn ouders een videoband abonnement erbij genomen dit kan ik nu niet kijken via deze app.
Via de oude app wel

Ik zit niet in een thuis netwerk maar jullie zeggen dat ik dit dan wel kan kijken
Kunnen jullie helpen ?


*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 6
Badge +8
Ik zit niet in een thuis netwerk maar jullie zeggen dat ik dit dan wel kan kijken
Kunnen jullie helpen ?


Ik denk dat je doelt op de opnames die worden opgenomen op de ITV ontvangers thuis? welke opnames kun je niet bekijken? zijn dat toevallig 'HD' opnames?
Reputatie 7
Badge +16
Hallo,
We hebben de geweldige itv app nu.
We hebben op de tablet alleen een klein beeld om te kijken, dus niet schermvullend.
Hoe kan ik dat veranderen?




*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dat kan door rechts onder op het icoontje te klikken met het vierkantje, dan krijg je volbeeld.
Goedemiddag, sinds ik de nwe itv app heb geinstalleerd is het niet meer mogelijk om videoland te kijken op mijn mobiel. Wat is de oplossing? Mvg Natasja

Reputatie 7
Badge +24
Update 27-06-2018

Vanuit de techniek de volgende update die met de recente slechte streamkwaliteit te maken heeft:
We hebben een wijziging doorgevoerd die de streams stabieler maken. Mochten klanten nog steeds problemen ervaren, dan vinden we het ook interessant om daar een signaal over te ontvangen. Dit nemen we mee in de verdere analyses.

[Update 26-06-2018]

Eind deze week/begin volgende week wordt er een nieuwe versie van de iTV app uitgebracht (versie 6.1.1) voor Android en iOS.

Vanaf deze update is het filteren van kanalen mogelijk, en dus ook het aanmaken en beheren van favoriete zenders!
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt
afspelen
- Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.



Opgeloste issues
De afgelopen periode zijn er ook een aantal issues opgelost in de app. Het onderstaande issue is ook vaak genoemd in dit topic:

Android/iOS:
- Wanneer je je buiten de EU bevond werd foutmelding 500-REF-401 getoond bij het afspelen van items (alleen wanneer je verbonden bent met Wi-Fi). Vanaf versie 6.1.1 wordt bij deze melding de uitleg getoond dat kijken buiten de EU niet is toegestaan.

Oude iTV app op toestellen met iOS 9
Sinds vorige week kun je met een iPad de oude app niet meer gebruiken (voor iPhones was dit al twee maanden het geval). De reden hiervoor is dat deze app nog op een oude backend draait, die binnenkort wordt uitgeschakeld. Met de nieuwe app bieden we ondersteuning vanaf iOS 10, dit is in lijn met bijvoorbeeld Netflix. We snappen dat dit helemaal niet wenselijk is tijdens het WK. Om te zorgen dat jullie toch naar het WK kunnen kijken, kun je vanaf woensdag 20 juni de oude app weer gebruiken. Na het WK wordt het gebruik van de oude app echter weer geblokkeerd.

MediaTek chipset
Op bepaalde android toestellen zie je een foutmelding met de tekst "Sorry...". De oorzaak hiervan ligt in de chipset (MediaTek) die sommige toestellen gebruiken. Mocht je je afvragen of jouw toestel ook deze chipset gebruikt, zoek het toestel dan even op op Tweakers bijvoorbeeld. Gebruikers met een MediaTek chipset kunnen ook naar het WK kijken. Ze kunnen nu live tv kijken op NPO 1, 2 en 3. Helaas is het nog niet mogelijk om naar andere kanalen te kijken of andere typen content.

Volgende updates
In de zomerperiode blijven we natuurlijk hard werken aan de iTV app en we willen graag elke maand een update van de app uitbrengen. We hebben nu twee updates gepland staan:
Juli: wijzigingen bij het inloggen. De mogelijkheid om binnenshuis automatisch in te loggen zal dan helaas komen te vervallen. In plaats daarvan log je eenmalig zelf in. Als je al een keer hebt ingelogd door zelf je inloggegevens in te vullen (bijvoorbeeld wanneer je buitenshuis bent), blijf je ingelogd en hoef je dus niks te doen.
Augustus: verschillende verbeteringen in On Demand, zoals een overzicht van de populairste series. Ook wordt de detailpagina van series aangepast; door het tonen van alle afleveringen uit het seizoen kun je eenvoudig de volgende aflevering van een serie kijken.

Tot slot
We zien ontzettend veel reacties en vragen voorbij komen op ons Forum. We weten dat er nog veel verbeterd kan worden en daar werken we ook ontzettend hard aan. Jullie reacties en feedback zijn altijd erg waardevol en worden meegenomen ter verbetering van de app, maar door de hoeveelheid aan reacties is het erg moeilijk om hier per klant op in te gaan.

[Update 11-05-2018]

Zoeken in On Demand verbeterd!
Woensdag 09-05 zijn er verbeteringen op de achtergrond doorgevoerd waardoor je nu via de zoekfunctie series weer op naam kunt vinden i.p.v. op titel van de aflevering. Hier is geen update voor nodig.

Android is er versie 6.0.2.
- Het laden van de startpagina is nu een stuk sneller
- Crashes die gerelateerd waren aan het laden zijn opgelost
- Het issue met maximaal volume op de Chromecast is opgelost

iOS is er nu ook is er versie 6.0.1.
- Op iPads met iOS 10.3.3 werd voorheen een zwart scherm getoond na het opstarten van de app. In versie 6.0.1 werkt de app weer.

On Demand/Videoland: er is op dit moment geen aparte sectie voor On Demand/Videoland. Op het beginscherm zie je uitgelichte titels en je kan jouw serie/film vinden via 'zoeken'.

Traagheid app/Gids (voornamelijk Android): De trage TV Gids komt voornamelijk omdat we nu 12 dagen gids aanbieden, in plaats van 5. Maar dat is natuurlijk geen excuus ?. De komende periode gaan we kijken naar performance verbeteringen voor de TV Gids, TV Kijken en de startpagina. Wanneer we dit verbeterd hebben, zullen we het uiteraard aangeven in de release notes van de update.

Er zijn ook problemen met het afspelen van items op de Samsung Tab E, de Samsung A3, de Lenovo Tab 2, de Archos Oxygen en de Samsung Grand Neo. Hier wordt aan gewerkt.
Reputatie 1
nog een klein dingetje. er komt geen icoontje op het scherm onder android. je moer zelf hem op het hoofdscherm zetten.
Reputatie 7
Je moet nu kiezen tussen 3 verschillende bitrates, kan er een 4e functie bijkomen met daarin de automatisch beste bitrate? Je ziet dat vaak bij andere aanbieders en vind ik veel handiger.Is dat niet hetzelfde als kiezen voor kwaliteit hoog. Als de bitrate van het kanaal lager is, dan zal dat het maximum zijn en anders de geselecteerde beeldkwaliteit. Dan heb je toch feitelijk ook automatisch de best mogelijke bitrate?
Hallo,

Gisteren een nieuwe update moeten doen op de telefoon van iTV echter kan ik nergens bij Videoland komen via deze app alleen “ voor jou” is gekenmerkt ook in zoeken; Videoland herkent die geen zoek resultaten ? iemand enig idee hoe ik bij Videoland kom via telefoon?

Groetjes
Reputatie 7
Badge +16
Je moet nu kiezen tussen 3 verschillende bitrates, kan er een 4e functie bijkomen met daarin de automatisch beste bitrate? Je ziet dat vaak bij andere aanbieders en vind ik veel handiger.Is dat niet hetzelfde als kiezen voor kwaliteit hoog. Als de bitrate van het kanaal lager is, dan zal dat het maximum zijn en anders de geselecteerde beeldkwaliteit. Dan heb je toch feitelijk ook automatisch de best mogelijke bitrate?
Ik denk het niet. Gisteren was ik een fors bestand aan het uploaden naar dropbox en tegelijk probeerde ik de app uit. Op "Beeldkwaliteit Hoog" was het beeld schokkerig en stond het af toe stil, in stand "Gemiddeld" liep het beeld prima door. Op sommige apps kan je naast laag, middel en hoog ook kiezen voor adaptief, dus afhankelijk van je internet snelheid. Nadeel is dat het beeld van scherp naar blokkerig kan gaan, maar het loopt ten minste wel door en geniet de voorkeur boven haperend beeld.
Waar is het kijken en vooruitkijken via videoland gebleven?
Reputatie 7
Badge +16
Waar is het kijken en vooruitkijken via videoland gebleven?
Lees het bericht van Paul hierboven even door, daarin staat wellicht je antwoord.
Reputatie 7
Hallo,
We hebben de geweldige itv app nu.
We hebben op de tablet alleen een klein beeld om te kijken, dus niet schermvullend.
Hoe kan ik dat veranderen?

Dat kan door rechts onder op het icoontje te klikken met het vierkantje, dan krijg je volbeeld.
Ik zou graag zien dat de uitzending automatisch fullscreen getoond wordt. Wellicht een simpel vlaggetje in de instellingen "Uitzending automatisch met volledig scherm tonen ja/nee" die dit aanstuurt.
Ook bij het stoppen naar het kijken naar een uitzending zou je dan weer terug moeten keren naar de plek waar je de uitzending startte en niet weer op het genoemde scherm.
@Giant2000 typ voor de gein maar eens bijvoorbeeld kees en co. Normaal gesproken zou je 8 seizoenen moeten zien het enige wat ik krijg is zie foto

Hoezo gebruik je niet gewoon de Videoland app?


Dat is dus zo fijn aan het Videoland abbo via KPN, je kan dan niet via de app inloggen. Ik kijk nu de eerste maand Videoland via KPN en ik ga overstappen naar het gewone Videoland abbo. Je zou toch verwachten als je een abbo afsluit van een bepaalde app, dat je dan ook kunt inloggen op de officiële app...
Reputatie 7
Badge +16
@Giant2000 typ voor de gein maar eens bijvoorbeeld kees en co. Normaal gesproken zou je 8 seizoenen moeten zien het enige wat ik krijg is zie foto

Hoezo gebruik je niet gewoon de Videoland app?


Dat is dus zo fijn aan het Videoland abbo via KPN, je kan dan niet via de app inloggen. Ik kijk nu de eerste maand Videoland via KPN en ik ga overstappen naar het gewone Videoland abbo. Je zou toch verwachten als je een abbo afsluit van een bepaalde app, dat je dan ook kunt inloggen op de officiële app...

Dat had ik ook verwacht, maar het zijn dus gescheiden abonnementen.
Reputatie 7
omdat we nu 12 dagen gids aanbiedenDat mag van mij zo snel mogelijk ook op de ontvanger thuis! Ideaal voor opnemen. Omroepen kondigen programma's vaak meer dan een week te voren al aan. Nu vergeet ik vaak (de eerste) aflevering te programmeren.
(ik beschik alleen over een laptop en een tv-ontvanger)
Reputatie 7
omdat we nu 12 dagen gids aanbiedenDat mag van mij zo snel mogelijk ook op de ontvanger thuis! Ideaal voor opnemen. Omroepen kondigen programma's vaak meer dan een week te voren al aan. Nu vergeet ik vaak (de eerste) aflevering te programmeren.
(ik beschik alleen over een laptop en een tv-ontvanger)
Van die twaalf dagen liggen er 7 in het verleden en naast vandaag ook nog 4 in de toekomst. Volgens mij is dat precies hetzelfde als dat je thuis ook hebt op jouw TV ontvanger.
Reputatie 7
Badge +16
omdat we nu 12 dagen gids aanbiedenDat mag van mij zo snel mogelijk ook op de ontvanger thuis! Ideaal voor opnemen. Omroepen kondigen programma's vaak meer dan een week te voren al aan. Nu vergeet ik vaak (de eerste) aflevering te programmeren.
(ik beschik alleen over een laptop en een tv-ontvanger)
Van die twaalf dagen liggen er 7 in het verleden en naast vandaag ook nog 4 in de toekomst. Volgens mij is dat precies hetzelfde als dat je thuis ook hebt op jouw TV ontvanger.

Volgens mij ook ja.
Reputatie 7
Badge +24
Wat wjb zegt klopt. Excuses als dat niet helemaal duidelijk was.
Reputatie 7
omdat we nu 12 dagen gids aanbiedenDat mag van mij zo snel mogelijk ook op de ontvanger thuis! Ideaal voor opnemen. Omroepen kondigen programma's vaak meer dan een week te voren al aan. Nu vergeet ik vaak (de eerste) aflevering te programmeren.
(ik beschik alleen over een laptop en een tv-ontvanger)
Van die twaalf dagen liggen er 7 in het verleden en naast vandaag ook nog 4 in de toekomst. Volgens mij is dat precies hetzelfde als dat je thuis ook hebt op jouw TV ontvanger.

Ah thanks, wjb. Dat bleek totaal niet uit het verhaal.

Wat wjb zegt klopt. Excuses als dat niet helemaal duidelijk was.Inderdaad.

En kan ik natuurlijk ook niet checken i.v.m. ontbreken Android / iOS apparatuur.
Wel jammer dat het 4 dagen vooruit blijft. Een week is handiger.
Ik heb versie 10.3.3
Krijg alleen zwart scherm
Hij staat ook niet in de aps die ik heb geïnstalleerd
Hebben jullie een idee
Op de vernieuwde site van KPN iTV kun je geen 'On Demand"meer opvragen. Geweldig is dat! KPN weet van het probleem af; het kan zeker nog een maand duren voordat "'On Demand' weer op te vragen is. Maar zelfs is niet zeker; niemand bij KPN weet of het lukken zal.... Wat een geweldige service, die vernieuwde app!!
Op de Sony tablet werkt de app niet, krijg de melding: Sorry er ging iets fout. Vernieuw de pagina etc etc. vernieuwen helpt niet, app verwijderen en herinstalleren ook niet. Voordat de melding Sorry etc verschijnt kan ik nog net snel lezen: error decoding media. Ik kan me herinneren dat een aantal jaren geleden ook een probleem met Sony devices was na een update. Dit is de melding:

Reageer