Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning


Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Het is dan eindelijk zover: de nieuwe iTV app is nu te downloaden voor je smartphone en tablet. We hebben al vaak de wens gehoord om te kunnen casten via de iTV app. Die wens is nu eindelijk in vervulling gegaan. Ook is het sinds kort mogelijk om in de gehele EU de iTV app te gebruiken (handig voor op vakantie!) dus de Chromecast ondersteuning komt als geroepen. In dit topic vertel ik je meer over de geheel nieuwe app.
 

85cacc05-4cf8-4f48-9367-db5e365e0825.png

 

Wat is er nieuw?


De Interactieve TV app is helemaal vernieuwd en verbeterd. De app ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken in de app. Nu kun je ook:

  • Programma’s 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • Begin Gemist (per 20-2-2019)
  • Live pauzeren (per 20-2-2019)
  • De app gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning
  • Tv kijken in de hele EU (let op: per 1-1-2021 is het Verenigd Koninkrijk geen onderdeel meer van de EU, je kunt daar dan ook geen programma's bekijken. Wel heb je toegang tot de gids)

 

Inloggen en Verbinding

Waar vind ik de nieuwe iTV app?
- Download de app voor iPhone of iPad
- Download de app voor Android Phone of Tablet

Hoe kan ik inloggen in de app?
In de iTV app kun je inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.
Je kunt ook inloggen met het KPN ID waaraan je internet + interactieve tv abonnement gekoppeld is.

Nieuw per 29-05-2019 in iOS:
Bij het inloggen in de iTV app heb je voortaan de keuze of je (afhankelijk van het gebruikte toestel) wilt inloggen met Touch ID of met gezichtsherkenning (Face ID). De voorkeur is aan te passen in de instellingen binnen ‘Profiel’.

Waar kan ik mijn abonnementsnummer of pincode terugvinden?
Nadat je Interactieve TV hebt besteld, heb je een brief of e-mail ontvangen waarin het abonnementsnummer en pincode vermeld staan. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers. Met deze nummers kun je inloggen. Kun je je abonnementsgegevens niet meer terugvinden? Klik dan op 'Inloggegevens vergeten' op de inlogpagina of kijk hier: Abonnementsnummer en pincode opvragen

Waarom zie ik een foutmelding bij het inloggen?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. Je zou de volgende foutcodes kunnen zien:

  • 403-3161: Je hebt meer dan vijf foutieve inlogpogingen gedaan. Je account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
  • 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt.

 

Chromecast

In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Zorg er voor dat het apparaat waarmee je wilt casten is verbonden met hetzelfde netwerk als de Chromecast. Wanneer de Chromecast en het apparaat waarmee je de iTV app geopend hebt, verbonden is met hetzelfde netwerk, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon (rechtsboven) in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast.

 

De verbinding met de Chromecast is niet stabiel
Om te zorgen dat het casten van een programma naar je tv soepel en stabiel verloopt, raden we je aan om een internetverbinding te gebruiken met een snelheid van tenminste 20 mbit/s. Houd er wel rekening mee dat de internetsnelheid omlaag gaat als je je verder van het modem bevindt.

 

TV Gids en 7 dagen terugkijken

Hoe kan ik een programma terugkijken?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om er voor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.

Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de Interactieve TV app zien?
Nee, het is nog niet mogelijk om de persoonlijke zenderlijst van de tv-ontvanger te bekijken in de Interactieve TV app. Het is wel mogelijk om favoriete kanalen in te stellen in de Interactieve TV app.

 

Films & Series kijken in On Demand

Wat is On Demand?
On Demand wil zeggen dat je de video kunt bekijken wanneer je maar wilt. Dit in tegenstelling tot Live televisie, waarbij programma’s op een vast tijdstip worden uitgezonden.

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV app en website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken door op het zoeken icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Alle films en series van het Basis- en Pluspakket zijn nu terug te vinden in de iTV app. Op de Films-pagina vind je meteen een overzicht van de nieuwste films. Pas de sorteervolgorde aan om bijvoorbeeld de best beoordeelde films te zien. Of gebruik de genre-knop om films te vinden in de categorie Uitgelicht, of om je favoriete genre te kiezen.

Het aanbod op de Series-pagina is uitgebreid door alle series uit het Basis- en Pluspakket te tonen. In het overzicht vind je automatisch de nieuwste series eerst. Als je op een serie klikt wordt er vanaf nu een andere pagina getoond: de seriedetailpagina. Hier vind je een algemene beschrijving van de serie en alle afleveringen, gegroepeerd per seizoen.

Kan ik ook video’s huren via de app?
Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger.

 

6734468b-1f0b-4e4f-acef-3a5e4da247fa.png

 

Veelgestelde vragen (FAQ)


Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV app te kunnen gebruiken?
Gebruik je een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken.
Gebruik je een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 5 gebruiken.

Ik zie geen update op de iPhone?
We maken geen onderscheid meer tussen de iPhone en iPad en gaan met één app verder. Heb je een iPhone? Download dan de nieuwe app in de App Store en verwijder de oude app.

Waarom moet ik mijn locatie delen als ik iets wil kijken over 3G/4G?
Sinds 20 maart is het mogelijk om de iTV app te gebruiken in de gehele EU. Om vast te stellen of je in de EU bent, hebben we je locatie nodig. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van je apparaat plaats. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Ga naar 'Mijn Profiel' en kies voor 'Mijn opnames'. Zowel opgenomen als geplande opnames kun je eenvoudig verwijderen door naar links te vegen. Kies voor Verwijderen (bij al opgenomen programma’s) of Annuleren (bij geplande opnames).

Kan ik Live TV pauzeren?
Het is nu ook mogelijk om Live TV te pauzeren door op de pauze-knop te klikken in de iTV app.

Is Begin Gemist ook beschikbaar in de app?
Je kunt een item dat al gestart is, vanaf het begin bekijken door op de ‘Begin gemist’ knop (links van de tijdbalk) te klikken in de player. Het item wordt dan opnieuw gestart. Door op de “LIVE” knop (rechts van de tijdbalk) te klikken ga je terug naar het live-moment.

Waarom kan ik sommige zenders wel op mijn tv bekijken, maar niet op de Interactieve TV app?
Er kunnen twee redenen zijn waarom een zender wel op je tv te bekijken is, maar niet op de Interactieve TV app. Sommige zenders zijn alleen op je tv-ontvanger beschikbaar en kun je nooit in de app bekijken. De zenders worden wel getoond in de app zodat je de mogelijkheid hebt om een opname in te plannen. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender kun je alleen bekijken op de tv-ontvanger”.

Het kan ook zo zijn dat we nog niet de rechten hebben om de zender onderweg beschikbaar te maken. In dit geval kun je de zender alleen thuis bekijken. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender is alleen thuis beschikbaar”.

In beide gevallen geven we in de app aan dat je de zender niet kunt bekijken door een grijs afspeelicoon met een streep erdoorheen.

Hier vind je een compleet zenderoverzicht: Zenderoverzicht tv en/of radio van KPN

Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?
Ja dat kan. Net zoals je ondertiteling op tv kunt aanzetten met behulp van teletekstpagina 888, kun je dat ook met de Interactieve TV app. Dit kun je aanzetten in de Instellingen. Ga hiervoor naar de Profiel-pagina (via de navigatiebalk) en kies voor Instellingen. Hier kun je de ondertiteling inschakelen. Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee.

Zijn de zenders met gesproken ondertiteling (GOS) ook beschikbaar?
Ja. De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en zijn te herkennen aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.

Hoe maak ik een zenderlijst?
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt afspelen
- Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.


Veel informatie natuurlijk dus mijn advies is om er gewoonweg mee aan de slag te gaan. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden dus laat het vooral weten in een bericht hieronder. Als je vragen hebt over de nieuwe iTV app dan horen we dat graag! 🙂

 

Laatste update: februari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 4
Badge +2
de kpn wifi versterker is inderdaad een goed alternatief. wij hebben het v10 modem en ik jeb zelf een dlink 860 erachter met ddwrt erop.
deze ingesteld als ap. dit om buiten goed bereik te krijgen.
maar nu.. met eem samsung telefoon en dan streamen naar de chromecast gaat het wel goed.
nu vraag ik me af hoe de app de stream maakt.
in principe mag dat geen bufferproblemen geven.
maar ik heb zelf slechte ervaringen met bv met de v8 en v9 modems. sinds de v10 werkt alles veel stabieler. ook de chromecast verbindingen.zelfs de internetsnelheid is hoger...
als.ik.bij een buurman een stream opzet met de v8 loopt het ook niet al te soepel. ik dacht dat dat aan de lage internersnelheid lag.
Reputatie 2
Badge
Vandaag iTV gekregen. Mooi beeld, snel internet. Prima.
De iTV app geinstalleerd op een Nomu S10/Android 7.0 en Blackview 8000/Android 7.0.
Het casten met app gaat prima, maar afspelen op de telefoon niet, dan krijg ik als melding:

"sorry er ging iets fout verbind de pagina opnieuw fout bij het starten van de video (0) "
(Op de Blackview werd heel even getoond: kan niet afspelen op deze locatie. Daarna alleen maar bovenstaande melding.)

Ik heb de app ook al een keer een gedeinstalleerd en geinstalleerd. Maar het helpt niet. Iemand een idee omtrent de oorzaak? Telefoon issue? Android issue/setting? Of toch de app?

Alvast dank, Marten

Helemaal niemand? Als het domweg zo is dat Chinese telefoons niet ondersteunt worden hoor ik dat ook graag. Dan hoef ik nl niet verder te zoeken.
Dank, Marten
Is het eigenlijk mogelijk om een router op een experiabox v8 aan te sluiten zodat ik wel van 5ghz gebruik kan maken en op die manier met de chromecast dus ook op 5ghz kan streamen?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Ann, je kunt inderdaad een router aansluiten op de V8. Ik zou je echter daarin aanraden om niet een router te nemen, maar een access point. Die is specifiek gericht op het verzorgen van een wifisignaal. Terwijl een router uitgebreidere functies heeft, waardoor je ook vaker instellingen moet aanpassen om te zorgen dat het optimaal werkt. We hebben een access point te koop, dat is de Wifi Versterker. Deze is zo goed als plug en play aan te sluiten en levert 2,4 én 5Ghz wifi.

Specifiek over het probleem dat je ervaart met de chromecast en de V8 heb ik niet direct nog een idee over. Zoals je zelf ook al aangeeft werkt het op andere plekken wel. Wellicht dat er dan toch een storingsfactor zit in de buurt van je tv.
Hallo,

Sinds ongeveer een maand werkt de iTV app niet goed meer bij mij. Daarvoor ging het prima.
Zodra ik een stream wil starten volgt de melding "Fout bij het starten van de video (0)"

Wiko Fever met Android 6.0 en de laatste systeem updates vanuit Wiko.

Thanks!
Reputatie 2
Badge
Zie hierboven, heb ik ook. Lijkt omeilijk probleem, geen enkele reactie helaas.
Hoi Ann, je kunt inderdaad een router aansluiten op de V8. Ik zou je echter daarin aanraden om niet een router te nemen, maar een access point. Die is specifiek gericht op het verzorgen van een wifisignaal. Terwijl een router uitgebreidere functies heeft, waardoor je ook vaker instellingen moet aanpassen om te zorgen dat het optimaal werkt. We hebben een access point te koop, dat is de Wifi Versterker. Deze is zo goed als plug en play aan te sluiten en levert 2,4 én 5Ghz wifi.

Specifiek over het probleem dat je ervaart met de chromecast en de V8 heb ik niet direct nog een idee over. Zoals je zelf ook al aangeeft werkt het op andere plekken wel. Wellicht dat er dan toch een storingsfactor zit in de buurt van je tv.


Hoi Erik,
Ik heb al met een wifiversterker geprobeerd (wel een andere dan van kpn zelf), maar daarmee wil de chromecast helemaal niks doen terwijl het internet op de telefoon via de versterker wel prima werkt. Maar de itv app wil dan helemaal niet laden terwijl de mbps ruim voldoende zouden moeten zijn. De versterker die ik heb is overigens ook zowel 2.4 als 5ghz. Weet niet of dit veel verschilt met de kpn versterker. Kan die natuurlijk wel aanschaffen maar als het niks oplost ben ik net zo ver..
Daarom dacht ik dus dat een router eventueel stabieler zou kunnen zijn maar blijkbaar werkt het zo ook niet dus?

Als het iets zou moeten zijn dat zou storen zou het in ieder geval niet van bij mij moeten komen denk ik. Althans, ik zou niet weten wat het zou moeten veroorzaken. Internetsnelheid buiten is wel gewoon meer dan voldoende dus daar stoort niks op.
Het begint echt een beetje een raadsel te worden
Reputatie 7
Wat is het merk en type van die wifi versterker?
Is dat ding met een netwerkkabel of via wifi met de Experia Box verbonden?
Wat is het merk en type van die wifi versterker?
Is dat ding met een netwerkkabel of via wifi met de Experia Box verbonden?


Het betreft een Dymond wifi versterker. Ik heb beide geprobeerd, zowel met kabel als zonder. Beide hetzelfde resultaat. Met kabel moet hij overigens ook vrij dicht bij de experiabox hangen aangezien ik niet een kabel door de hele woonkamer kan trekken (zitten deuren in de weg en ik kan niet door de vloer). Dan zit er tussen de experiabox en de versterker dus maar een meter. Draadloos heb ik zowel op dezelfde plek geprobeerd als ook de versterker in de bijkeuken wat in principe de andere kant van de muur is van waar buiten de tv staat en ik heb hem ook buiten geprobeerd maar telkens is het internet via de telefoon of laptop geen probleem totdat de itv app geladen moet worden. Dan gaat het dus fout.

Excuus ik zie nu dat het een repeater is. Geen versterker. Maar deze kan dus ook zowel bekabeld als draadloos.
Reputatie 7
Ik ben absoluut geen liefhebber van wifi repeaters, bij mij komen die er niet in.
Helaas geven wifi repeaters vaak problemen.
De enige wijze waarop je, mijns inziens, die wifi repeater zou moeten gebruiken is door hem als accesspoint te configureren en met een netwerkkabel op de Experia Box aan te sluiten.
Ook ik dacht dat kabels trekken in mijn woning niet zou gaan, maar toch is het allemaal gelukt, zelfs door de kruipruimte zijn vier netwerkkabels getrokken.
Ik ben absoluut geen liefhebber van wifi repeaters, bij mij komen die er niet in.
Helaas geven wifi repeaters vaak problemen.
De enige wijze waarop je, mijns inziens, die wifi repeater zou moeten gebruiken is door hem als accesspoint te configureren en met een netwerkkabel op de Experia Box aan te sluiten.
Ook ik dacht dat kabels trekken in mijn woning niet zou gaan, maar toch is het allemaal gelukt, zelfs door de kruipruimte zijn vier netwerkkabels getrokken.

Hm ja ik heb net even een rondje google gedaan en las inderdaad nogal wisselende meningen over wifi repeaters.
Maar nu blijft natuurlijk de vraag of het met een versterker wel opgelost zal zijn. Anders is het weer weggegooid geld..
Helaas is door de kruipruimte geen mogelijkheid aangezien die op de plek waar de router hangt (en ook de glasvezel binnenkomt) niet toegankelijk is. De ruimte daar is zo laag dat je er niet in kan. Vraag me niet hoe dat kan maar sowieso is de hele kruipruimte hier maar beperkt en kun je er maar op een plek echt fatsoenlijk in. De rest is vrijwel ontoegankelijk.
Het enige wat ik kan doen is een kabel naar boven of een kabel die op een meter afstand van de experiabox uitkomt trekken. Dat laatste lijkt me niet voldoende of wel?
Fix nou gewoon die app daar ligt het probleem. Niet bij de hardware van de gebruikers. die is on orde. Echt hoor KPN lees de berichten in de App Store.. lees de berichten hier.... doe er daadwerkelijk iets aan. We betalen voor de service en jullie maken er reclame mee trekken klanten die vervolgens geen gebruik kunnen maken van de app. Het is misleiding.
Reputatie 7
Dat laatste lijkt me niet voldoende of wel?Nee, één meter is natuurlijk niet echt zinvol.
Als je echt geen netwerkkabels kunt trekken, dan kan je nog aan een "draadloze" verbindingsset denken en die wifi repeater als accesspoint daar op aan te sluiten.
Reputatie 3
Badge

Helemaal niemand? Als het domweg zo is dat Chinese telefoons niet ondersteunt worden hoor ik dat ook graag. Dan hoef ik nl niet verder te zoeken.
Dank, Marten


Nee ligt niet aan jouw chinese toestel de app werkt bij het gros van de mensen niet fatsoenlijk,en het enige antwoord wat er komt is dat eraan gewerkt word.
Het is gewoon ronduit slecht of we moeten allemaal maar nieuwe toestellen gaan kopen omdat KPN een app uitbrengt erg jammer.
Op de iphone 7 van me dochtertje werkt de app prima.(even getest maar zoals @wjb al aangaf is het nieuwe inloggen een no go)
Reputatie 2
Badge
Ik heb begrepen (uurtje geleden) dat het aan de Mediatek chips icm de App ligt.
Mijn tel heeft een Mediatek chip, dat weet ik. Hoop dat er een oplossing gevonden wordt.
Marten
Reputatie 7

Helemaal niemand? Als het domweg zo is dat Chinese telefoons niet ondersteunt worden hoor ik dat ook graag. Dan hoef ik nl niet verder te zoeken.
Dank, Marten
Nee ligt niet aan jouw chinese toestel ...
Zowel de Nomu S10 als de Blackview 800 zijn voorzien van een chipset van MediaTek en helaas kan de iTV app nog niet goed overweg met de chipsets van MediaTek. KPN zegt inderdaad hieraan te werken, vraag is dan uiteraard wanneer de oplossing opgeleverd zal worden.
Reputatie 2
Na bijna 3 maanden en 2 updates verder is er nog geen oplossing voor het probleem dat de app niet werkt op de lenovo tablet. Het is echt schandalig van KPN dat ze hier tot nu toe nog niets aan doen. Laat ze de oude app maar weer terug zetten.
Het is niet schandalig, het is onbeschoft. Als ik mijn klanten zo zou behandelen, ben ik zo failliet. KPN neemt zelfs niet de moeite op een normale vraag, gesteld in algemeen beschaafd Nederlands, een antwoord te geven. Een reden om z.s..m. bij dat bedrijf te vertrekken.
.....Mediatek chips icm de App ligt.
Mijn tel heeft een Mediatek chip, dat weet ik. ...


Kijk dat is info daar kan je als KPN wat mee. Bij mij werkt het ook niet en ook mijn tel heeft een Mediatek chipset. Goeie info voor het eerst.
Reputatie 2
.....Mediatek chips icm de App ligt.
Mijn tel heeft een Mediatek chip, dat weet ik. ...


Kijk dat is info daar kan je als KPN wat mee. Bij mij werkt het ook niet en ook mijn tel heeft een Mediatek chipset. Goeie info voor het eerst.

Het probleem met de chipset is bekend sinds april 2018 en waarschijnlijk al in de Beta versie. Die info krijg ik nog. Overigens is de chipset niet het probleem, de set is prima, maar de door KPN ontwikkelde software. De Mediatek chipset is ongeveer de meest verkochte chipset ter wereld, maar KPN heeft die achteloos genegeerd.
Eerste minpuntje, hoewel eigenlijk van de Chromecast: die werkt niet bij netwerken waarvoor je via een browser moet inloggen.
Reputatie 7
Eerste minpuntje, hoewel eigenlijk van de Chromecast: die werkt niet bij netwerken waarvoor je via een browser moet inloggen.Tenzij je Chrome als browser gebruikt.
Tenzij je Chrome als browser gebruikt.Nee, ook dan niet.
Reputatie 7
Badge +20
Klopt, als je via de browser moet inloggen, werkt de Chromecast niet.
Zie hier voor een oplossing. https://forum.kpn.com/internet-9/casten-vanaf-een-afgemeen-wifi-netwerk-452327
Ik gebruik Chrome als browser op mijn telefoon, maar helaas werkte het niet.
Ik ga het kastje kopen wat WJB adviseerde, alleen van een ander merk (denk ik).

Ik heb de KPN app via mijn eigen netwerkt getest en werkte goed via de Chromecast.
Ik heb die ronde, de 2de versie.
Nou, ik red het ook wel zonder (Nederlandse) TV. 't Gaat mij meer om de ervaring. En die is dus dat een chromecast lang niet overal zondermeer werkt. Als de nood aan de man komt heb ik ook nog een tablet met een VPN.
Reputatie 7
Ik had de opmerking van het inloggen volledig verkeerd geïnterpreteerd 😥, ik dacht dat het ging om het inloggen op een site i.p.v. de wifi.
Het klopt dat je een Chromecast niet kunt aansluiten op een wifi netwerk waarvoor een login via een browser vereist wordt.
Ik weet ook niet 100% zeker of dat wel via zo'n travelroutertje gaat lukken alhoewel het theoretisch zou moeten gaan.