Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning


Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Het is dan eindelijk zover: de nieuwe iTV app is nu te downloaden voor je smartphone en tablet. We hebben al vaak de wens gehoord om te kunnen casten via de iTV app. Die wens is nu eindelijk in vervulling gegaan. Ook is het sinds kort mogelijk om in de gehele EU de iTV app te gebruiken (handig voor op vakantie!) dus de Chromecast ondersteuning komt als geroepen. In dit topic vertel ik je meer over de geheel nieuwe app.
 

85cacc05-4cf8-4f48-9367-db5e365e0825.png

 

Wat is er nieuw?


De Interactieve TV app is helemaal vernieuwd en verbeterd. De app ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken in de app. Nu kun je ook:

  • Programma’s 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • Begin Gemist (per 20-2-2019)
  • Live pauzeren (per 20-2-2019)
  • De app gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning
  • Tv kijken in de hele EU (let op: per 1-1-2021 is het Verenigd Koninkrijk geen onderdeel meer van de EU, je kunt daar dan ook geen programma's bekijken. Wel heb je toegang tot de gids)

 

Inloggen en Verbinding

Waar vind ik de nieuwe iTV app?
- Download de app voor iPhone of iPad
- Download de app voor Android Phone of Tablet

Hoe kan ik inloggen in de app?
In de iTV app kun je inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.
Je kunt ook inloggen met het KPN ID waaraan je internet + interactieve tv abonnement gekoppeld is.

Nieuw per 29-05-2019 in iOS:
Bij het inloggen in de iTV app heb je voortaan de keuze of je (afhankelijk van het gebruikte toestel) wilt inloggen met Touch ID of met gezichtsherkenning (Face ID). De voorkeur is aan te passen in de instellingen binnen ‘Profiel’.

Waar kan ik mijn abonnementsnummer of pincode terugvinden?
Nadat je Interactieve TV hebt besteld, heb je een brief of e-mail ontvangen waarin het abonnementsnummer en pincode vermeld staan. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers. Met deze nummers kun je inloggen. Kun je je abonnementsgegevens niet meer terugvinden? Klik dan op 'Inloggegevens vergeten' op de inlogpagina of kijk hier: Abonnementsnummer en pincode opvragen

Waarom zie ik een foutmelding bij het inloggen?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. Je zou de volgende foutcodes kunnen zien:

  • 403-3161: Je hebt meer dan vijf foutieve inlogpogingen gedaan. Je account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
  • 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt.

 

Chromecast

In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Zorg er voor dat het apparaat waarmee je wilt casten is verbonden met hetzelfde netwerk als de Chromecast. Wanneer de Chromecast en het apparaat waarmee je de iTV app geopend hebt, verbonden is met hetzelfde netwerk, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon (rechtsboven) in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast.

 

De verbinding met de Chromecast is niet stabiel
Om te zorgen dat het casten van een programma naar je tv soepel en stabiel verloopt, raden we je aan om een internetverbinding te gebruiken met een snelheid van tenminste 20 mbit/s. Houd er wel rekening mee dat de internetsnelheid omlaag gaat als je je verder van het modem bevindt.

 

TV Gids en 7 dagen terugkijken

Hoe kan ik een programma terugkijken?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om er voor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.

Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de Interactieve TV app zien?
Nee, het is nog niet mogelijk om de persoonlijke zenderlijst van de tv-ontvanger te bekijken in de Interactieve TV app. Het is wel mogelijk om favoriete kanalen in te stellen in de Interactieve TV app.

 

Films & Series kijken in On Demand

Wat is On Demand?
On Demand wil zeggen dat je de video kunt bekijken wanneer je maar wilt. Dit in tegenstelling tot Live televisie, waarbij programma’s op een vast tijdstip worden uitgezonden.

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV app en website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken door op het zoeken icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Alle films en series van het Basis- en Pluspakket zijn nu terug te vinden in de iTV app. Op de Films-pagina vind je meteen een overzicht van de nieuwste films. Pas de sorteervolgorde aan om bijvoorbeeld de best beoordeelde films te zien. Of gebruik de genre-knop om films te vinden in de categorie Uitgelicht, of om je favoriete genre te kiezen.

Het aanbod op de Series-pagina is uitgebreid door alle series uit het Basis- en Pluspakket te tonen. In het overzicht vind je automatisch de nieuwste series eerst. Als je op een serie klikt wordt er vanaf nu een andere pagina getoond: de seriedetailpagina. Hier vind je een algemene beschrijving van de serie en alle afleveringen, gegroepeerd per seizoen.

Kan ik ook video’s huren via de app?
Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger.

 

6734468b-1f0b-4e4f-acef-3a5e4da247fa.png

 

Veelgestelde vragen (FAQ)


Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV app te kunnen gebruiken?
Gebruik je een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken.
Gebruik je een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 5 gebruiken.

Ik zie geen update op de iPhone?
We maken geen onderscheid meer tussen de iPhone en iPad en gaan met één app verder. Heb je een iPhone? Download dan de nieuwe app in de App Store en verwijder de oude app.

Waarom moet ik mijn locatie delen als ik iets wil kijken over 3G/4G?
Sinds 20 maart is het mogelijk om de iTV app te gebruiken in de gehele EU. Om vast te stellen of je in de EU bent, hebben we je locatie nodig. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van je apparaat plaats. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Ga naar 'Mijn Profiel' en kies voor 'Mijn opnames'. Zowel opgenomen als geplande opnames kun je eenvoudig verwijderen door naar links te vegen. Kies voor Verwijderen (bij al opgenomen programma’s) of Annuleren (bij geplande opnames).

Kan ik Live TV pauzeren?
Het is nu ook mogelijk om Live TV te pauzeren door op de pauze-knop te klikken in de iTV app.

Is Begin Gemist ook beschikbaar in de app?
Je kunt een item dat al gestart is, vanaf het begin bekijken door op de ‘Begin gemist’ knop (links van de tijdbalk) te klikken in de player. Het item wordt dan opnieuw gestart. Door op de “LIVE” knop (rechts van de tijdbalk) te klikken ga je terug naar het live-moment.

Waarom kan ik sommige zenders wel op mijn tv bekijken, maar niet op de Interactieve TV app?
Er kunnen twee redenen zijn waarom een zender wel op je tv te bekijken is, maar niet op de Interactieve TV app. Sommige zenders zijn alleen op je tv-ontvanger beschikbaar en kun je nooit in de app bekijken. De zenders worden wel getoond in de app zodat je de mogelijkheid hebt om een opname in te plannen. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender kun je alleen bekijken op de tv-ontvanger”.

Het kan ook zo zijn dat we nog niet de rechten hebben om de zender onderweg beschikbaar te maken. In dit geval kun je de zender alleen thuis bekijken. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender is alleen thuis beschikbaar”.

In beide gevallen geven we in de app aan dat je de zender niet kunt bekijken door een grijs afspeelicoon met een streep erdoorheen.

Hier vind je een compleet zenderoverzicht: Zenderoverzicht tv en/of radio van KPN

Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?
Ja dat kan. Net zoals je ondertiteling op tv kunt aanzetten met behulp van teletekstpagina 888, kun je dat ook met de Interactieve TV app. Dit kun je aanzetten in de Instellingen. Ga hiervoor naar de Profiel-pagina (via de navigatiebalk) en kies voor Instellingen. Hier kun je de ondertiteling inschakelen. Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee.

Zijn de zenders met gesproken ondertiteling (GOS) ook beschikbaar?
Ja. De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en zijn te herkennen aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.

Hoe maak ik een zenderlijst?
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt afspelen
- Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.


Veel informatie natuurlijk dus mijn advies is om er gewoonweg mee aan de slag te gaan. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden dus laat het vooral weten in een bericht hieronder. Als je vragen hebt over de nieuwe iTV app dan horen we dat graag! 🙂

 

Laatste update: februari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Hoi A3G. Excuus voor de late reactie. (en dit is uiteraard niet alleen omdat het gisteren goed bij jou ging). Als ik jouw verhaal goed lees is het nogal wisselvallig. We weten dus dat de app op zich een stream/itv prima aankan want soms is het goed. Maar vaak ervaar je (op dezelfde locatie, thuis ) buffering en het welbekende cirkeltje. Als je dan een speedtest doet lijkt er niets aan de hand. Vat ik het zo goed samen?
We kregen vóór de upgrade van het streaming platform vrij veel meldingen maar dit is aanzienlijk gedaald sinds er meer capaciteit is bijgekomen daarom tast ik nog een beetje in het duister wat er bij jou aan de hand is. Zijn er op het moment van tv kijken nog andere bewoners bezig met wifi? Of heb je misschien héél veel netwerken in de buurt hangen? Ik wil hiermee zeker niet stellen dat het daaraan ligt maar ik probeer vooralsnog zaken uit te sluiten.
Onlangs heb ik een rondreis gemaakt door Schotland en Ierland. Mooie en indrukwekkende landen die ik speciaal voor niet-zonaanbidders van harte kan aanbevelen.

Ik vond het ook een mooie gelegenheid om ervaringen op te doen met de KPN iTVOnline app (op m’n OnePlus 5T) in combinatie met de Google Chromecast (2/2015) die ik kort daarvoor had aangeschaft. Helaas verliep dat niet geweldig.
• In het eerste paar hotels was goede free Wi-Fi beschikbaar maar wel met de verplichting “in te loggen” door een e-mailadres op te geven en daarna (en alle volgende keren) op Accept te drukken. In dat soort situaties werkt de Chromecast niet.
• Daarna kwam ik in een paar hotels met goede écht free Wi-Fi, maar ... daar waren alleen nog oude buizen tv’s, wel met SCART maar zonder HDMI en dan werkt de Chromecast ook niet.
• Vervolgens enkele hotels met tv’s met HDMI én ook échte free Wi-Fi, maar het signaal was weliswaar sterk genoeg voor de app maar niet voor de Chromecast. Het resultaat was niet om naar te kijken: vaak bufferen en regelmatig helemaal wegvallend beeld, waarna je de boel weer helemaal opnieuw moest opstarten.

Al met al heb ik op geen enkele plek via Chromecast tv kunnen kijken. Kortom, als je speciaal voor dat soort doeleinden overweegt een Chromecast aan te schaffen kun je daar wellicht beter nog eens goed over nadenken. Die van mij ligt inmiddels ongebruikt in een lade.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Hallo,
heb laatst een android systeem aangeschaft met de volgende specificities:

Operating system: android 8.0
CPU processor: PX5 octa-core 64bits coretex-a53
Ram: Kingston ddr3 4gb ram
Memory: 32gb

De KPN itv app is gewoon te installeren via de play store geen probleem.
Alles in de app werkt behalve het afspelen van video en dus is tv kijken niet mogelijk

Ook alles geprobeerd:
app verwijderd, cache leeggemaakt, restart systeem, app opnieuw geinstalleerd: afspelen video niet mogelijk
Reputatie 7
Badge +25
Wat voor 'Android systeem' is dat @jv2018, een tablet of mobiel? Welk merk+type?
Dit is geen tablet of mobiel 🙂 maar een autoradio systeem
Merk: Xtrons

Alle apps (met video) werken hier prima op.
De kpn itv app werkt ook (gids functionaliteit enzo) behalve afspelen van video.
Er volgt dan de melding dat video niet kan worden afgespeeld.

Link naar product:
http://xtrons.co.uk/pe9890bpl-android-8-octa-core-4gb-ram-32gb-rom-multimedia-player-with-9-display-custom-fit-for-bmw-3-series.html
Reputatie 7
Badge +25
Wauw, dat is wel tof! Ik moet helaas wel zeggen dat iTV app daar niet op getest is en ook niet wordt ondersteund. Waarom het niet werkt weet ik zo niet om eerlijk te zijn.
Reputatie 1
Hoi A3G. Excuus voor de late reactie. (en dit is uiteraard niet alleen omdat het gisteren goed bij jou ging). Als ik jouw verhaal goed lees is het nogal wisselvallig. We weten dus dat de app op zich een stream/itv prima aankan want soms is het goed. Maar vaak ervaar je (op dezelfde locatie, thuis ) buffering en het welbekende cirkeltje. Als je dan een speedtest doet lijkt er niets aan de hand. Vat ik het zo goed samen?
We kregen vóór de upgrade van het streaming platform vrij veel meldingen maar dit is aanzienlijk gedaald sinds er meer capaciteit is bijgekomen daarom tast ik nog een beetje in het duister wat er bij jou aan de hand is. Zijn er op het moment van tv kijken nog andere bewoners bezig met wifi? Of heb je misschien héél veel netwerken in de buurt hangen? Ik wil hiermee zeker niet stellen dat het daaraan ligt maar ik probeer vooralsnog zaken uit te sluiten.

Beste Erwin, Je hebt het prima samengevat. Op dit moment geen probleem met de app. Ik heb weinig concurrentie op de wifi. Bewust gekozen voor 5 Mhz band, zie bijlage. Verder alleen een printer, laptop, 2e mobiel en PC op de wifi, maar alleen standby en niet actief.
Zodra er weer bufferings-probleem optreedt, meld ik mij.

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Henk2304 wat leuk om te lezen dat je zo’n mooie, indrukwekkende reis hebt gemaakt door Schotland en Ierland. Ik ben wel een zonaanbidder, desondanks staan deze landen nog steeds op mijn lijst! Wat een goed idee om een Chromecast mee te nemen, het is na een dag reizen fijn om je eigen serie/ films terug te kijken om extra te ontspannen. Het is zo te lezen wel een beetje een domper om er achter te komen dat het in veel gevallen in het buitenland i.c.m. free Wi-Fi en/of scart niet fantastisch is. Ik kan mij voorstellen dat je deze ervaring deelt met ons, zodat andere klanten hier goed over na kunnen denken voordat ze een Chromecast meenemen op reis. Ondank jou slechtere ervaring is het nog steeds mogelijk om via een goede verbinding of via een gemaakte hotspot op een tv met HDMI gebruik te maken van de iTV app met Chromecast ondersteuning.
Reputatie 7
@Henk2304,
In hotels waar je een wifi login code krijgt en er verder geen wifi splash/login/landings pagina in de browser actief is kan je m.b.v. een travel-router zoals de GL-AR750 van GL-iNet er voor zorgen dat je toch een Chromecast kunt gebruiken.
Je sluit de travel-router aan op het wifi netwerk van het hotel en jouw Chromecast en telefoon op de travel-router.
Laat onverlet dat de snelheid van de wifi natuurlijk voldoende moet zijn.
In veel leisure hotels en dan met name de grotere, zal dat vaak niet het geval zijn.
In zakelijke hotels ligt dat vaak heel anders, tenminste, ik heb goede ervaringen daarmee.
Op 12 juli 2018 weer storing met iTV. Nu weer op mijn iPhone waar je de browser niet kan veranderen. Gisteren deed iTV het nog wel en nu weer niet. Dit begint zo vervelend te worden en een goed antwoord hoef je ook niet te verwachten helaas. Beetje jammer maar denk dat ik maar ga switchen naar een ander.
Reputatie 1
Tijdens laden van de app eerst lange tijd het groene startscherm met kpn logo. Daarna foutboodschap.
App verwijderd, cache schoongemaakt, android opnieuw opgestart, app opnieuw geinstalleerd. Geen verbetering. Tja...

Reputatie 1
Om 22:35 uur weer geprobeerd. Nu werkt het weer.
Reputatie 7
Badge +25
Hi A3G, gisteravond was er een korte algemene storing in een achterliggend systeem waardoor inlogproblemen ontstonden. Gelukkig was het na een uur weer opgelost.
Reputatie 2
Badge
Komt er ook functie waar ik in ITV app geheugoslag kan inzien? In vorige oude was dat wel zo.
Reputatie 2
Badge
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer even! Afgelopen tijd zijn we erg druk geweest met het oplossen van issues die duidelijk werden na de live-gang van de app. Zo werkt de app nu weer op iPads met iOS 10.3.3, en ook op Android hebben we al twee app updates gedaan. Maar.. Zoals jullie zelf ook merken zijn nog niet alle problemen hiermee opgelost.

Vooral op Android blijken een aantal toestellen problemen te hebben met het afspelen van streams. Op deze toestellen zie je een foutmelding met de tekst "Sorry...". De oorzaak hiervan ligt in de chipset (MediaTek) die sommige toestellen gebruiken. Mocht je je afvragen of jouw toestel ook deze chipset gebruikt, zoek het toestel dan even op op Tweakers bijvoorbeeld.

Nu we de oorzaak weten van dit probleem, zijn we hard aan de slag gegaan om het op te lossen. Zodra de fix er is, brengen we uiteraard weer een app update uit.

Namens iTV apps,

Nikki
Reputatie 2
Badge
HoiNikki.

Ook bij mijn doet zich het probleem voor, het vreemde is dat dit blijkbaar al een poosje speelt. Maar bij mijn Huawei is dat pas sinds deze week..
Is hier al een oplossing voor.

Gr. Bob
Zeer vaak krijg ik geen beeld op mijn tablet via tvkijken app van kpn elke keer "fout bij het starten van de video(500-REF-1337)
GEK WORDT IK HIERVAN
Wimat
Reputatie 7
Badge +25
Komt er ook functie waar ik in ITV app geheugoslag kan inzien? In vorige oude was dat wel zo.
Bedoel je de opslagruimte voor de opnames? Dat weet ik niet eerlijk gezegd. Ik zal het navragen.

HoiNikki.

Ook bij mijn doet zich het probleem voor, het vreemde is dat dit blijkbaar al een poosje speelt. Maar bij mijn Huawei is dat pas sinds deze week..
Is hier al een oplossing voor.

Gr. Bob

Ik ben Nikki niet maar ik help je graag. Welke Huawei heb je? Voor het Mediatek chipset probleem is nog geen oplossing helaas maar die zit er vast niet in als dit pas sinds deze week speelt. Je hebt de app al een keertje opnieuw geïnstalleerd?
Reputatie 2
Badge
Komt er ook functie waar ik in ITV app geheugoslag kan inzien? In vorige oude was dat wel zo.
Bedoel je de opslagruimte voor de opnames? Dat weet ik niet eerlijk gezegd. Ik zal het navragen.

HoiNikki.

Ook bij mijn doet zich het probleem voor, het vreemde is dat dit blijkbaar al een poosje speelt. Maar bij mijn Huawei is dat pas sinds deze week..
Is hier al een oplossing voor.

Gr. Bob

Ik ben Nikki niet maar ik help je graag. Welke Huawei heb je? Voor het Mediatek chipset probleem is nog geen oplossing helaas maar die zit er vast niet in als dit pas sinds deze week speelt. Je hebt de app al een keertje opnieuw geïnstalleerd?


Hoi.
Het gaat om een Huawei p8 licht. Ik heb de app al een keer opnieuw gedownload, maar helpt dus niks. Er zit ook geen Media Tek chip in. Het is wel mogelijk om via de app de films en series die er op staan af te spelen. Dus alleen het TV kijken lukt niet.
Reputatie 7
Badge +25
Op de P8 Lite zou de app moeten werken. Daar wordt ook op getest namelijk. Sinds deze week dus, dat is wel apart. Welke Android versie gebruik je? Is daar wellicht een update voor mogelijk? Wat ervaar je precies zodra je tv probeert te kijken?
Zeer vaak krijg ik geen beeld op mijn tablet via tvkijken app van kpn elke keer "fout bij het starten van de video(500-REF-1337)
GEK WORDT IK HIERVAN
Wimat

Hoi Wimat! Dat is ook gekmakend! Hopelijk weet ik een oplossing. Ik maak uit je tekst op dat het soms wél werkt? Ik kan de exacte foutmelding niet terugvinden maar wel eentje die er heel erg op lijkt. Hiervan wordt gezegd dat het niet mogelijk is om een opname die nog bezig is, tegelijkertijd af te spelen via de app. Kan dat het zijn? Op wat voor apparaat gebruik je de app trouwens? Zou je merk en type kunnen noemen? Is de app tevens helemaal up-to-date?
Ik heb nog steeds dezelfde problemen als een maand geleden. Binnen kan ik prima de itv app streamen naar de chromecast. Buiten (waar de chromecast voor is gekocht) doet ie helemaal niks. Blijft constant hangen of er gebeurt gewoon helemaal niks. Op mijn telefoon en tablet zegt hij dat hij aan het casten is maar op de tv blijft het zwart. Wifi ontvangst is prima. Even sterk als op de bovenverdieping waar het casten het wel prima doet. De chromecast en de tv buiten zijn nu dus weggegooid geld want ik kan er niks mee. Ik vind dit echt diep treurig dat een app zo slecht werkt. Andere providers kunnen het wel maar met de kpn app is constant wel iets mee. Misschien dat het aan mijn verouderde xperiabox v8 ligt zoals eerder hier werd beschreven (geen 5ghz) maar ook dat kan niet opgelost worden aangezien een nieuwe niet zomaar verkrijgbaar is. Een versterker zit er al tussen. Lost niks op. Een repeater is ook al geprobeerd. Lost ook niks op. Ik heb een losse router geprobeerd die ik op de v8 heb aangesloten maar dat maakt natuurlijk ook geen fluit uit. Op google vind ik redelijk veel problemen met v8, ik vraag me echt af waarom die niet gewoon vervangen kunnen worden als bekend is dat dit problemen veroorzaakt? Waardeloos dit.
Reputatie 7
Badge +16
Hoi @Ann_. Jammer dat het buiten niet werkt.

Vermoedelijk ligt dit niet aan de app maar toch aan de afstand van Chromecast - Wifi bron. Chromecast is veel gevoeliger voor storingen als gevolg van te grote afstand tot de wifi bron dan een telefoon/tablet.
Wat je kan doen is de tv met chromecast wat dichterbij de experia box te plaatsen, de experia box dichterbij de tv te plaatsen of te werken met een repeater (versterker) en dan wel zowel telefoon als Chromecast op deze repeater te verbinden. Indien het mogelijk is de Chromecast bedraad aansluiten op de Experia Box zal het probleem ook wegnemen.

Probeer trouwens ook even andere software als NPO Start. Als je ook daar problemen mee hebt dan weet je dat het niet aan de KPN app ligt.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb nog steeds dezelfde problemen als een maand geleden. Binnen kan ik prima de itv app streamen naar de chromecast. Buiten (waar de chromecast voor is gekocht) doet ie helemaal niks. Blijft constant hangen of er gebeurt gewoon helemaal niks. Op mijn telefoon en tablet zegt hij dat hij aan het casten is maar op de tv blijft het zwart. Wifi ontvangst is prima. Even sterk als op de bovenverdieping waar het casten het wel prima doet. De chromecast en de tv buiten zijn nu dus weggegooid geld want ik kan er niks mee. Ik vind dit echt diep treurig dat een app zo slecht werkt. Andere providers kunnen het wel maar met de kpn app is constant wel iets mee. Misschien dat het aan mijn verouderde xperiabox v8 ligt zoals eerder hier werd beschreven (geen 5ghz) maar ook dat kan niet opgelost worden aangezien een nieuwe niet zomaar verkrijgbaar is. Een versterker zit er al tussen. Lost niks op. Een repeater is ook al geprobeerd. Lost ook niks op. Ik heb een losse router geprobeerd die ik op de v8 heb aangesloten maar dat maakt natuurlijk ook geen fluit uit. Op google vind ik redelijk veel problemen met v8, ik vraag me echt af waarom die niet gewoon vervangen kunnen worden als bekend is dat dit problemen veroorzaakt? Waardeloos dit.
Hi @Ann_, heel frustrerend lijkt me dat. Het is bij mij in ieder geval niet bekend dat de V8 problemen veroorzaakt. Als je op Google gaat zoeken naar problemen, dan vind je die ongetwijfeld. Dat geldt voor de V8, maar ook voor de V10 en ga zo maar door. Als ik jouw bericht zo lees dan neig ik toch naar problemen met de snelheid aangezien het binnen wel gewoon goed werkt. Hoeveel meter zit er ongeveer tussen de Chromecast en het modem? En er zal hier en daar ook een muur tussen zitten denk ik? 5GHz heeft ook een minder groot bereik en gaat moeilijker door muren etc. dus waarschijnlijk is dat niet de oplossing behalve als de afstand verkleind kan worden.

Je geeft aan dat je een versterker, een repeater en een router hebt getest. Een repeater zal ik niet aanraden omdat je dan gelijk de internetsnelheid halveert. Ik denk dat een accespoint voor jou wellicht de oplossing kan bieden. Kan die router zo geconfigureerd worden? Dus een een kabel tussen het modem en die accespoint zodat je het WiFi-bereik vergroot zonder dat er snelheid verloren gaat. Ik weet totaal niet hoe jouw huis in elkaar zit natuurlijk maar probeer die accespoint dan zo dicht mogelijk bij de tv te krijgen.
Ik heb nog steeds dezelfde problemen als een maand geleden. Binnen kan ik prima de itv app streamen naar de chromecast. Buiten (waar de chromecast voor is gekocht) doet ie helemaal niks. Blijft constant hangen of er gebeurt gewoon helemaal niks. Op mijn telefoon en tablet zegt hij dat hij aan het casten is maar op de tv blijft het zwart. Wifi ontvangst is prima. Even sterk als op de bovenverdieping waar het casten het wel prima doet. De chromecast en de tv buiten zijn nu dus weggegooid geld want ik kan er niks mee. Ik vind dit echt diep treurig dat een app zo slecht werkt. Andere providers kunnen het wel maar met de kpn app is constant wel iets mee. Misschien dat het aan mijn verouderde xperiabox v8 ligt zoals eerder hier werd beschreven (geen 5ghz) maar ook dat kan niet opgelost worden aangezien een nieuwe niet zomaar verkrijgbaar is. Een versterker zit er al tussen. Lost niks op. Een repeater is ook al geprobeerd. Lost ook niks op. Ik heb een losse router geprobeerd die ik op de v8 heb aangesloten maar dat maakt natuurlijk ook geen fluit uit. Op google vind ik redelijk veel problemen met v8, ik vraag me echt af waarom die niet gewoon vervangen kunnen worden als bekend is dat dit problemen veroorzaakt? Waardeloos dit.
Hi @Ann_, heel frustrerend lijkt me dat. Het is bij mij in ieder geval niet bekend dat de V8 problemen veroorzaakt. Als je op Google gaat zoeken naar problemen, dan vind je die ongetwijfeld. Dat geldt voor de V8, maar ook voor de V10 en ga zo maar door. Als ik jouw bericht zo lees dan neig ik toch naar problemen met de snelheid aangezien het binnen wel gewoon goed werkt. Hoeveel meter zit er ongeveer tussen de Chromecast en het modem? En er zal hier en daar ook een muur tussen zitten denk ik? 5GHz heeft ook een minder groot bereik en gaat moeilijker door muren etc. dus waarschijnlijk is dat niet de oplossing behalve als de afstand verkleind kan worden.

Je geeft aan dat je een versterker, een repeater en een router hebt getest. Een repeater zal ik niet aanraden omdat je dan gelijk de internetsnelheid halveert. Ik denk dat een accespoint voor jou wellicht de oplossing kan bieden. Kan die router zo geconfigureerd worden? Dus een een kabel tussen het modem en die accespoint zodat je het WiFi-bereik vergroot zonder dat er snelheid verloren gaat. Ik weet totaal niet hoe jouw huis in elkaar zit natuurlijk maar probeer die accespoint dan zo dicht mogelijk bij de tv te krijgen.


Wanneer ik boven cast zit er meer afstand tussen de router dan wanneer ik buiten cast. Tussen de bovenverdieping zit zelfs een betonnenvloer. Buiten zit alleen een schuifpui en die staat met dit weer compleet open dus dat zou niet moeten hinderen lijkt me? Ik heb ook met behulp van wifi analyzer gemeten (werd me hier toen aangeraden) en die geeft aan dat de snelheid voldoende is.
Ik kan geen kabels trekken omdat de kruipruimte op bepaalde plekken ondoorgaanbaar is en een kabel niet kan ivm een deur aan de ene kant en de openhaard aan de andere.. Daarom had ik ook juist een chromecast omdat die zonder kabel kan. Een accespoint kan dus alleen maar dichtbij de router zelf. Dat is ongeveer 7meter van de tv af en zoals ik net al aangaf zit er geen muur tussen omdat de schuifpui compleet open is.
Wat ik vooral niet snap is dat het binnen, op een grotere afstand incl betonnen tussenvloer wel werkt maar buiten zonder obstakel niet.
Ook lijkt het wanneer ik buiten bijvoorbeeld youtube stream naar de chromecast hij heeeel lang nodig heeft vooraleer de chromecast begint af te spelen terwijl dit binnen wederom op de bovenverdieping dit wel veel sneller gebeurt.
Volgens mij kan de losse router die ik hier heb liggen niet als accespoint gebruikt worden. Dus dan zou ik weer een nieuwe aan moeten schaffen en dan is het nog maar de vraag of het werkt.. Heb nu al geld uitgegeven aan een tv, chromecast en versterker waar ik totaal niks mee kan.