Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning


Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Het is dan eindelijk zover: de nieuwe iTV app is nu te downloaden voor je smartphone en tablet. We hebben al vaak de wens gehoord om te kunnen casten via de iTV app. Die wens is nu eindelijk in vervulling gegaan. Ook is het sinds kort mogelijk om in de gehele EU de iTV app te gebruiken (handig voor op vakantie!) dus de Chromecast ondersteuning komt als geroepen. In dit topic vertel ik je meer over de geheel nieuwe app.
 

85cacc05-4cf8-4f48-9367-db5e365e0825.png

 

Wat is er nieuw?


De Interactieve TV app is helemaal vernieuwd en verbeterd. De app ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken in de app. Nu kun je ook:

  • Programma’s 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • Begin Gemist (per 20-2-2019)
  • Live pauzeren (per 20-2-2019)
  • De app gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning
  • Tv kijken in de hele EU (let op: per 1-1-2021 is het Verenigd Koninkrijk geen onderdeel meer van de EU, je kunt daar dan ook geen programma's bekijken. Wel heb je toegang tot de gids)

 

Inloggen en Verbinding

Waar vind ik de nieuwe iTV app?
- Download de app voor iPhone of iPad
- Download de app voor Android Phone of Tablet

Hoe kan ik inloggen in de app?
In de iTV app kun je inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.
Je kunt ook inloggen met het KPN ID waaraan je internet + interactieve tv abonnement gekoppeld is.

Nieuw per 29-05-2019 in iOS:
Bij het inloggen in de iTV app heb je voortaan de keuze of je (afhankelijk van het gebruikte toestel) wilt inloggen met Touch ID of met gezichtsherkenning (Face ID). De voorkeur is aan te passen in de instellingen binnen ‘Profiel’.

Waar kan ik mijn abonnementsnummer of pincode terugvinden?
Nadat je Interactieve TV hebt besteld, heb je een brief of e-mail ontvangen waarin het abonnementsnummer en pincode vermeld staan. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers. Met deze nummers kun je inloggen. Kun je je abonnementsgegevens niet meer terugvinden? Klik dan op 'Inloggegevens vergeten' op de inlogpagina of kijk hier: Abonnementsnummer en pincode opvragen

Waarom zie ik een foutmelding bij het inloggen?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. Je zou de volgende foutcodes kunnen zien:

  • 403-3161: Je hebt meer dan vijf foutieve inlogpogingen gedaan. Je account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
  • 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt.

 

Chromecast

In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Zorg er voor dat het apparaat waarmee je wilt casten is verbonden met hetzelfde netwerk als de Chromecast. Wanneer de Chromecast en het apparaat waarmee je de iTV app geopend hebt, verbonden is met hetzelfde netwerk, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon (rechtsboven) in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast.

 

De verbinding met de Chromecast is niet stabiel
Om te zorgen dat het casten van een programma naar je tv soepel en stabiel verloopt, raden we je aan om een internetverbinding te gebruiken met een snelheid van tenminste 20 mbit/s. Houd er wel rekening mee dat de internetsnelheid omlaag gaat als je je verder van het modem bevindt.

 

TV Gids en 7 dagen terugkijken

Hoe kan ik een programma terugkijken?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om er voor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.

Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de Interactieve TV app zien?
Nee, het is nog niet mogelijk om de persoonlijke zenderlijst van de tv-ontvanger te bekijken in de Interactieve TV app. Het is wel mogelijk om favoriete kanalen in te stellen in de Interactieve TV app.

 

Films & Series kijken in On Demand

Wat is On Demand?
On Demand wil zeggen dat je de video kunt bekijken wanneer je maar wilt. Dit in tegenstelling tot Live televisie, waarbij programma’s op een vast tijdstip worden uitgezonden.

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV app en website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken door op het zoeken icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Alle films en series van het Basis- en Pluspakket zijn nu terug te vinden in de iTV app. Op de Films-pagina vind je meteen een overzicht van de nieuwste films. Pas de sorteervolgorde aan om bijvoorbeeld de best beoordeelde films te zien. Of gebruik de genre-knop om films te vinden in de categorie Uitgelicht, of om je favoriete genre te kiezen.

Het aanbod op de Series-pagina is uitgebreid door alle series uit het Basis- en Pluspakket te tonen. In het overzicht vind je automatisch de nieuwste series eerst. Als je op een serie klikt wordt er vanaf nu een andere pagina getoond: de seriedetailpagina. Hier vind je een algemene beschrijving van de serie en alle afleveringen, gegroepeerd per seizoen.

Kan ik ook video’s huren via de app?
Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger.

 

6734468b-1f0b-4e4f-acef-3a5e4da247fa.png

 

Veelgestelde vragen (FAQ)


Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV app te kunnen gebruiken?
Gebruik je een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken.
Gebruik je een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 5 gebruiken.

Ik zie geen update op de iPhone?
We maken geen onderscheid meer tussen de iPhone en iPad en gaan met één app verder. Heb je een iPhone? Download dan de nieuwe app in de App Store en verwijder de oude app.

Waarom moet ik mijn locatie delen als ik iets wil kijken over 3G/4G?
Sinds 20 maart is het mogelijk om de iTV app te gebruiken in de gehele EU. Om vast te stellen of je in de EU bent, hebben we je locatie nodig. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van je apparaat plaats. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Ga naar 'Mijn Profiel' en kies voor 'Mijn opnames'. Zowel opgenomen als geplande opnames kun je eenvoudig verwijderen door naar links te vegen. Kies voor Verwijderen (bij al opgenomen programma’s) of Annuleren (bij geplande opnames).

Kan ik Live TV pauzeren?
Het is nu ook mogelijk om Live TV te pauzeren door op de pauze-knop te klikken in de iTV app.

Is Begin Gemist ook beschikbaar in de app?
Je kunt een item dat al gestart is, vanaf het begin bekijken door op de ‘Begin gemist’ knop (links van de tijdbalk) te klikken in de player. Het item wordt dan opnieuw gestart. Door op de “LIVE” knop (rechts van de tijdbalk) te klikken ga je terug naar het live-moment.

Waarom kan ik sommige zenders wel op mijn tv bekijken, maar niet op de Interactieve TV app?
Er kunnen twee redenen zijn waarom een zender wel op je tv te bekijken is, maar niet op de Interactieve TV app. Sommige zenders zijn alleen op je tv-ontvanger beschikbaar en kun je nooit in de app bekijken. De zenders worden wel getoond in de app zodat je de mogelijkheid hebt om een opname in te plannen. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender kun je alleen bekijken op de tv-ontvanger”.

Het kan ook zo zijn dat we nog niet de rechten hebben om de zender onderweg beschikbaar te maken. In dit geval kun je de zender alleen thuis bekijken. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender is alleen thuis beschikbaar”.

In beide gevallen geven we in de app aan dat je de zender niet kunt bekijken door een grijs afspeelicoon met een streep erdoorheen.

Hier vind je een compleet zenderoverzicht: Zenderoverzicht tv en/of radio van KPN

Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?
Ja dat kan. Net zoals je ondertiteling op tv kunt aanzetten met behulp van teletekstpagina 888, kun je dat ook met de Interactieve TV app. Dit kun je aanzetten in de Instellingen. Ga hiervoor naar de Profiel-pagina (via de navigatiebalk) en kies voor Instellingen. Hier kun je de ondertiteling inschakelen. Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee.

Zijn de zenders met gesproken ondertiteling (GOS) ook beschikbaar?
Ja. De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en zijn te herkennen aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.

Hoe maak ik een zenderlijst?
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt afspelen
- Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.


Veel informatie natuurlijk dus mijn advies is om er gewoonweg mee aan de slag te gaan. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden dus laat het vooral weten in een bericht hieronder. Als je vragen hebt over de nieuwe iTV app dan horen we dat graag! 🙂

 

Laatste update: februari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Belangrijk!

Vanaf ~1 juli is de iTV app niet meer te gebruiken i.c.m. Android 4. De iTV software wordt geüpdatet met de laatste beveiligingstechnieken die niet meer door Android 4 wordt ondersteund. We raden aan jouw toestel van nieuwe software te voorzien (indien mogelijk).
Reputatie 6
Badge +10
Update: 17 juni, 2019 - iOS

Het is nu nog makkelijker geworden om de iTV app te gebruiken met de volgende nieuwe functionaliteiten:

- Vanaf nu log je veilig en eenvoudig in met Touch ID of Face ID
- Je kunt een overzicht vinden van de films op TV via de Films-pagina
- De app is nu ook beschikbaar in het Engels
Reputatie 7
Badge +25
Vanaf vandaag zal er een update komen voor de iTV app (6.3.4) op iOS.
Inloggen met Touch ID en Face IDBij het inloggen in de iTV app heb je voortaan de keuze of je (afhankelijk van het gebruikte toestel) wilt inloggen met Touch ID of met gezichtsherkenning (Face ID). De voorkeur is aan te passen in de instellingen binnen ‘Profiel’.

Engelse vertaling van de AppVoor alle toestellen waar een andere taal dan Nederlands is ingesteld, wordt de app automatisch in het Engels getoond. Let op, niet alle Nederlandse teksten worden in de app vertaald. De samenvattingen van programma’s worden nu alleen nog in het Nederlands aangeleverd.

Editorial voor filmsOp de Film pagina is er de mogelijkheid dat we korte berichten toevoegen. Hierdoor kan er zowel content uit de gids als uit de On Demand catalogus worden getoond. De editorials zijn op elk moment te wijzigen zonder
dat er een update van de app vereist is.

Tevens zijn er nog enkele kleine verbeteringen doorgevoerd. Bij nieuwe mogelijkheden of in het geval van incidenten wordt het bijvoorbeeld mogelijk je via een eenmalige pop-up tekst na het openen van de app te informeren.

Deze update is sinds gisteren live!
Reputatie 1
Ik heb de laatste update van de app op mijn iPhone X staan en face-ID aan staan. Dan kan ik 1 maal inloggen in de app. Bij volgende keer app opstarten krijg ik telkens een foutmelding met error-code INTERNAL-55
En dat ik het opnieuw mag proberen...maar dat lukt dus niet.
Alleen verwijderen en opnieuw installeren lost dit 1-malig op. ...

Zet ik Face-ID uit bij eerste inlo met KPN-ID dan kan ik daarna vaker inloggen...
Reputatie 7
Zou het KPN ooit lukken om eens een versie uit te brengen die in één keer werkt? 🤔
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb de laatste update van de app op mijn iPhone X staan en face-ID aan staan. Dan kan ik 1 maal inloggen in de app. Bij volgende keer app opstarten krijg ik telkens een foutmelding met error-code INTERNAL-55
En dat ik het opnieuw mag proberen...maar dat lukt dus niet.
Alleen verwijderen en opnieuw installeren lost dit 1-malig op. ...

Zet ik Face-ID uit bij eerste inlo met KPN-ID dan kan ik daarna vaker inloggen...

@peerke63: De INTERNAL-55 foutcode is inmiddels uitgezocht. Als je inlogt met abonneenummer en pincode krijg je deze foutmelding niet als het goed is. Het heeft te maken met een miscommunicatie tussen de backend en de app, en daar wordt op dit moment aan gewerkt.
Ik kijk het liefst met liggend/horizon/landscap beeld. Als ik het scherm groter maak, kleiner maak, het scherm sluit of ergens op tik in de gids, dan draait het scherm 8 van de 10 keer naar staand/verticaal/portrait beeld of zelfs 180gr. Dit is in de app niet te verhelpen en de enige optie is dan de app afsluiten en opnieuw openen. Why tell me why??!! Dit is nl. niet de eerste vraag hierover (ik las dezelfde vraag van een jaar geleden) maar antwoord en kennelijk oplossing blijft uit!

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +11
@Paul_ schreef,

Belangrijk!

Vanaf ~1 juli is de iTV app niet meer te gebruiken i.c.m. Android 4. De iTV software wordt geüpdatet met de laatste beveiligingstechnieken die niet meer door Android 4 wordt ondersteund. We raden aan jouw toestel van nieuwe software te voorzien (indien mogelijk).

Misschien ook handig om dat,ook in het begin, van dit Topic ,ook aan te passen👍
Niet alleen het start bericht ik zie op dit moment via de playstore ook nog steeds Android 4.4 staan. Dat doet me er aan denken. Heb je Android 4.x zet de automatische update uit.
Krijg je zelfs dan op de duur geen beeld meer dan kan je de app wel verwijderen.
Reputatie 7
Badge +25
Misschien ook handig om dat,ook in het begin, van dit Topic ,ook aan te passen👍
Scherp!🙏🏽
Reputatie 7
Badge +30
Ha @TAR, welkom! Om je vraag te kunnen beantwoorden, heb ik wat aanvullende informatie nodig. Op welk apparaat ervaar je dit? Ik zie op mijn HTC inderdaad dat als je het scherm sluit of het scherm verkleint, dat 'ie naar verticaal gaat. Op zich logisch denk ik: je komt dan weer in de gids en/of geeft opdracht tot verkleinen. Dat gaat beide verticaal.

Als ik een ander programma kies onderin, dan blijft 'ie bij mij gewoon staan op landscape mode. Is dat bij jou niet het geval?
Reputatie 7
Op zich logisch denk ik: je komt dan weer in de gids en/of geeft opdracht tot verkleinen. Dat gaat beide verticaal.
Gelukkig is dat niet zo op een tablet, daar blijft het scherm gewoon in landscape mode en zo hoort het ook.
Zojuist op een Huawei p10 gekeken mijn voorzichtige conclusie is dat de app de instelling automatisch roteren ofwel negeert ofwel niet ondersteund. Het lijkt wat dat betreft in de software te zitten. Bij volledig beeld gaat het beeld zelf naar landscape zelfs al houd ik het scherm in portret stand.
Reputatie 7
Zojuist op een Huawei p10 gekeken mijn voorzichtige conclusie is dat de app de instelling automatisch roteren ofwel negeert ofwel niet ondersteund. Het lijkt wat dat betreft in de software te zitten. Bij volledig beeld gaat het beeld zelf naar landscape zelfs al houd ik het scherm in portret stand.
Klopt en dat is "by design". Voor de kleine schermen (telefoons) vind ik het eigenlijk ook uitstekend. Overigens werkt de Netflix app precies hetzelfde. Op kleine schermen (telefoons) alles portrait met roteren naar landscape bij fullscreen kijken.
Op grotere schermen (tablets) wordt het automatisch roteren wel ondersteund door de iTV app, ook weer net zoals de Netflix app.
Reputatie 7
Badge +22
Update: 17 juni, 2019 - iOS


Het is nu nog makkelijker geworden om de iTV app te gebruiken met de volgende nieuwe functionaliteiten:

- Vanaf nu log je veilig en eenvoudig in met Touch ID of Face ID
- Je kunt een overzicht vinden van de films op TV via de Films-pagina
- De app is nu ook beschikbaar in het Engels

@Paul_ ik heb iPhone 8 Plus, maar ik heb deze update niet gehad:


Vanaf vandaag zal er een update komen voor de iTV app (6.3.4) op iOS.
Inloggen met Touch ID en Face IDBij het inloggen in de iTV app heb je voortaan de keuze of je (afhankelijk van het gebruikte toestel) wilt inloggen met Touch ID of met gezichtsherkenning (Face ID). De voorkeur is aan te passen in de instellingen binnen ‘Profiel’.

Engelse vertaling van de AppVoor alle toestellen waar een andere taal dan Nederlands is ingesteld, wordt de app automatisch in het Engels getoond. Let op, niet alle Nederlandse teksten worden in de app vertaald. De samenvattingen van programma’s worden nu alleen nog in het Nederlands aangeleverd.

Editorial voor filmsOp de Film pagina is er de mogelijkheid dat we korte berichten toevoegen. Hierdoor kan er zowel content uit de gids als uit de On Demand catalogus worden getoond. De editorials zijn op elk moment te wijzigen zonder
dat er een update van de app vereist is.

Tevens zijn er nog enkele kleine verbeteringen doorgevoerd. Bij nieuwe mogelijkheden of in het geval van incidenten wordt het bijvoorbeeld mogelijk je via een eenmalige pop-up tekst na het openen van de app te informeren.
Deze update is sinds gisteren live!

Dit bericht heb je 21 dagen gemeld. 🤔
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ ik heb iPhone 8 Plus, maar ik heb deze update niet gehad:


Dit bericht heb je 21 dagen gemeld. 🤔

De update is er wel... Ik heb 'm ook op m'n iPhone. Als je naar Profiel - Instellingen gaat, zie je dan nergens een optie 'Face ID' of 'Touch ID' staan? Anders even checken of een update beschikbaar is?
Reputatie 7
Badge +22

@Paul_ ik heb iPhone 8 Plus, maar ik heb deze update niet gehad:


Dit bericht heb je 21 dagen gemeld. 🤔
De update is er wel... Ik heb 'm ook op m'n iPhone. Als je naar Profiel - Instellingen gaat, zie je dan nergens een optie 'Face ID' of 'Touch ID' staan? Anders even checken of een update beschikbaar is?

Bij mij stond er schijnbaar iets mis, probleem is inmiddels opgelost.
Ha @TAR, welkom! Om je vraag te kunnen beantwoorden, heb ik wat aanvullende informatie nodig. Op welk apparaat ervaar je dit? Ik zie op mijn HTC inderdaad dat als je het scherm sluit of het scherm verkleint, dat 'ie naar verticaal gaat. Op zich logisch denk ik: je komt dan weer in de gids en/of geeft opdracht tot verkleinen. Dat gaat beide verticaal.

Als ik een ander programma kies onderin, dan blijft 'ie bij mij gewoon staan op landscape mode. Is dat bij jou niet het geval?


Hallo Marcia,
ik gebruik de app op de ipad. Volgens mij is het niet logisch dat het scherm verandert naar portrait. Als ik in landscape wil kijken moet dat kunnen blijven lijkt me. Als ik de app open en dan in de gids kijk, is het beeld ook in landscape nl. Bovendien draait ie niet altijd naar portrait maar ook wel 180 graden, dus landscape op de kop. Updates hebben hierin nog nooit verbetering laten zien. Hopelijk komt hier een oplossing voor want op deze manier is de app beslist gebruikersonvriendelijk.
Reputatie 2
Badge
Ik zou het nog steeds heel fijn vinden als de app op de iPad ondersteuning krijgt voor PiP!

Zo kan je de app wegklikken, maar nog steeds tv kan blijven kijken.
Reputatie 4
Badge +1
Ik weet toch al min of meer het antwoord op deze vraag, maar waarom gebruikt de KPN iTV app niet de stream versie van ARD?
Deze lijkt gewoon te bekijken in Nederland (in ieder geval via de ARD app), en houdt ook rekening met content dat niet buiten Duitsland vertoont kan/mag worden door de content te vervangen met een melding (hetzelfde wat nu gebeurt met Rai Uno).
Reputatie 2
Badge
Geweldig hoor, 2e aflevering van Station 19 niet opgenomen. Ga ik kijken via terugkijken en dan casten, blijft de boel maar vastlopen. En het was nog wel een dubbele aflevering,
Reputatie 7
Badge +30
@TAR sorry voor de vreselijk late reactie.. Ik ga het intern doorgeven!

@mmichael1991 ga ik ook aankaarten 🙂.

@ds22 Ik denk dat we dat niet mogen! Maar ik vraag het na.

@Kaatje19700 flink balen, leuke serie! Kan je andere series/afleveringen wel terugkijken zonder dat de boel vast blijft lopen?
Net zoals KPN de regionalen niet in de app mag of wil doorgeven?

Ik zou het nog steeds heel fijn vinden als de app op de iPad ondersteuning krijgt voor PiP!

Zo kan je de app wegklikken, maar nog steeds tv kan blijven kijken.

Pip ken ik van mijn tv twee kanalen kijken 1 film of serie en sport uitzending klein.
Ik zou dit eerder een schaalbaar venster noemen. Zonder kader rand of menu balk.
Reputatie 7
Badge +30
Inmiddels heb ik een antwoord gekregen op de eerder gestelde vragen!

Ha @TAR, welkom! Om je vraag te kunnen beantwoorden, heb ik wat aanvullende informatie nodig. Op welk apparaat ervaar je dit? Ik zie op mijn HTC inderdaad dat als je het scherm sluit of het scherm verkleint, dat 'ie naar verticaal gaat. Op zich logisch denk ik: je komt dan weer in de gids en/of geeft opdracht tot verkleinen. Dat gaat beide verticaal.

Als ik een ander programma kies onderin, dan blijft 'ie bij mij gewoon staan op landscape mode. Is dat bij jou niet het geval?
Hallo Marcia,
ik gebruik de app op de ipad. Volgens mij is het niet logisch dat het scherm verandert naar portrait. Als ik in landscape wil kijken moet dat kunnen blijven lijkt me. Als ik de app open en dan in de gids kijk, is het beeld ook in landscape nl. Bovendien draait ie niet altijd naar portrait maar ook wel 180 graden, dus landscape op de kop. Updates hebben hierin nog nooit verbetering laten zien. Hopelijk komt hier een oplossing voor want op deze manier is de app beslist gebruikersonvriendelijk.

We zijn hier al mee bezig om dit aangepast te krijgen, je was toch niet de eerste die dit aankaartte :-)

Ik weet toch al min of meer het antwoord op deze vraag, maar waarom gebruikt de KPN iTV app niet de stream versie van ARD?
Deze lijkt gewoon te bekijken in Nederland (in ieder geval via de ARD app), en houdt ook rekening met content dat niet buiten Duitsland vertoont kan/mag worden door de content te vervangen met een melding (hetzelfde wat nu gebeurt met Rai Uno).

@ds22
Van ARD hebben we geen toestemming gekregen om de zender ook beschikbaar te maken op onze online diensten (app, web). Het is geen technische beperking, maar puur een beperking vanuit ARD zelf.

Ik zou het nog steeds heel fijn vinden als de app op de iPad ondersteuning krijgt voor PiP!

Zo kan je de app wegklikken, maar nog steeds tv kan blijven kijken.

@mmichael1991 we gaan eerst de player verbeteren met zaken zoals bijvoorbeeld het punt aangedragen door @TAR. Het is voor in de toekomst zeker iets waar we naar zullen gaan kijken.
Reputatie 4
Badge +1
@Marcia_ Misschien iets om mee te nemen de volgende keer dat KPN contact heeft met ARD.
Blijft namelijk toch raar dat ze het zelf ongeblokkeerd beschikbaar stellen in Nederland via hun TV app, en dan geen toestemming geven om het te gebruiken voor de iTV app.