Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning


Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Het is dan eindelijk zover: de nieuwe iTV app is nu te downloaden voor je smartphone en tablet. We hebben al vaak de wens gehoord om te kunnen casten via de iTV app. Die wens is nu eindelijk in vervulling gegaan. Ook is het sinds kort mogelijk om in de gehele EU de iTV app te gebruiken (handig voor op vakantie!) dus de Chromecast ondersteuning komt als geroepen. In dit topic vertel ik je meer over de geheel nieuwe app.
 

85cacc05-4cf8-4f48-9367-db5e365e0825.png

 

Wat is er nieuw?


De Interactieve TV app is helemaal vernieuwd en verbeterd. De app ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken in de app. Nu kun je ook:

  • Programma’s 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • Begin Gemist (per 20-2-2019)
  • Live pauzeren (per 20-2-2019)
  • De app gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning
  • Tv kijken in de hele EU (let op: per 1-1-2021 is het Verenigd Koninkrijk geen onderdeel meer van de EU, je kunt daar dan ook geen programma's bekijken. Wel heb je toegang tot de gids)

 

Inloggen en Verbinding

Waar vind ik de nieuwe iTV app?
- Download de app voor iPhone of iPad
- Download de app voor Android Phone of Tablet

Hoe kan ik inloggen in de app?
In de iTV app kun je inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.
Je kunt ook inloggen met het KPN ID waaraan je internet + interactieve tv abonnement gekoppeld is.

Nieuw per 29-05-2019 in iOS:
Bij het inloggen in de iTV app heb je voortaan de keuze of je (afhankelijk van het gebruikte toestel) wilt inloggen met Touch ID of met gezichtsherkenning (Face ID). De voorkeur is aan te passen in de instellingen binnen ‘Profiel’.

Waar kan ik mijn abonnementsnummer of pincode terugvinden?
Nadat je Interactieve TV hebt besteld, heb je een brief of e-mail ontvangen waarin het abonnementsnummer en pincode vermeld staan. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers. Met deze nummers kun je inloggen. Kun je je abonnementsgegevens niet meer terugvinden? Klik dan op 'Inloggegevens vergeten' op de inlogpagina of kijk hier: Abonnementsnummer en pincode opvragen

Waarom zie ik een foutmelding bij het inloggen?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. Je zou de volgende foutcodes kunnen zien:

  • 403-3161: Je hebt meer dan vijf foutieve inlogpogingen gedaan. Je account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
  • 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt.

 

Chromecast

In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Zorg er voor dat het apparaat waarmee je wilt casten is verbonden met hetzelfde netwerk als de Chromecast. Wanneer de Chromecast en het apparaat waarmee je de iTV app geopend hebt, verbonden is met hetzelfde netwerk, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon (rechtsboven) in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast.

 

De verbinding met de Chromecast is niet stabiel
Om te zorgen dat het casten van een programma naar je tv soepel en stabiel verloopt, raden we je aan om een internetverbinding te gebruiken met een snelheid van tenminste 20 mbit/s. Houd er wel rekening mee dat de internetsnelheid omlaag gaat als je je verder van het modem bevindt.

 

TV Gids en 7 dagen terugkijken

Hoe kan ik een programma terugkijken?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om er voor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.

Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de Interactieve TV app zien?
Nee, het is nog niet mogelijk om de persoonlijke zenderlijst van de tv-ontvanger te bekijken in de Interactieve TV app. Het is wel mogelijk om favoriete kanalen in te stellen in de Interactieve TV app.

 

Films & Series kijken in On Demand

Wat is On Demand?
On Demand wil zeggen dat je de video kunt bekijken wanneer je maar wilt. Dit in tegenstelling tot Live televisie, waarbij programma’s op een vast tijdstip worden uitgezonden.

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV app en website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken door op het zoeken icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Alle films en series van het Basis- en Pluspakket zijn nu terug te vinden in de iTV app. Op de Films-pagina vind je meteen een overzicht van de nieuwste films. Pas de sorteervolgorde aan om bijvoorbeeld de best beoordeelde films te zien. Of gebruik de genre-knop om films te vinden in de categorie Uitgelicht, of om je favoriete genre te kiezen.

Het aanbod op de Series-pagina is uitgebreid door alle series uit het Basis- en Pluspakket te tonen. In het overzicht vind je automatisch de nieuwste series eerst. Als je op een serie klikt wordt er vanaf nu een andere pagina getoond: de seriedetailpagina. Hier vind je een algemene beschrijving van de serie en alle afleveringen, gegroepeerd per seizoen.

Kan ik ook video’s huren via de app?
Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger.

 

6734468b-1f0b-4e4f-acef-3a5e4da247fa.png

 

Veelgestelde vragen (FAQ)


Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV app te kunnen gebruiken?
Gebruik je een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken.
Gebruik je een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 5 gebruiken.

Ik zie geen update op de iPhone?
We maken geen onderscheid meer tussen de iPhone en iPad en gaan met één app verder. Heb je een iPhone? Download dan de nieuwe app in de App Store en verwijder de oude app.

Waarom moet ik mijn locatie delen als ik iets wil kijken over 3G/4G?
Sinds 20 maart is het mogelijk om de iTV app te gebruiken in de gehele EU. Om vast te stellen of je in de EU bent, hebben we je locatie nodig. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van je apparaat plaats. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Ga naar 'Mijn Profiel' en kies voor 'Mijn opnames'. Zowel opgenomen als geplande opnames kun je eenvoudig verwijderen door naar links te vegen. Kies voor Verwijderen (bij al opgenomen programma’s) of Annuleren (bij geplande opnames).

Kan ik Live TV pauzeren?
Het is nu ook mogelijk om Live TV te pauzeren door op de pauze-knop te klikken in de iTV app.

Is Begin Gemist ook beschikbaar in de app?
Je kunt een item dat al gestart is, vanaf het begin bekijken door op de ‘Begin gemist’ knop (links van de tijdbalk) te klikken in de player. Het item wordt dan opnieuw gestart. Door op de “LIVE” knop (rechts van de tijdbalk) te klikken ga je terug naar het live-moment.

Waarom kan ik sommige zenders wel op mijn tv bekijken, maar niet op de Interactieve TV app?
Er kunnen twee redenen zijn waarom een zender wel op je tv te bekijken is, maar niet op de Interactieve TV app. Sommige zenders zijn alleen op je tv-ontvanger beschikbaar en kun je nooit in de app bekijken. De zenders worden wel getoond in de app zodat je de mogelijkheid hebt om een opname in te plannen. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender kun je alleen bekijken op de tv-ontvanger”.

Het kan ook zo zijn dat we nog niet de rechten hebben om de zender onderweg beschikbaar te maken. In dit geval kun je de zender alleen thuis bekijken. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender is alleen thuis beschikbaar”.

In beide gevallen geven we in de app aan dat je de zender niet kunt bekijken door een grijs afspeelicoon met een streep erdoorheen.

Hier vind je een compleet zenderoverzicht: Zenderoverzicht tv en/of radio van KPN

Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?
Ja dat kan. Net zoals je ondertiteling op tv kunt aanzetten met behulp van teletekstpagina 888, kun je dat ook met de Interactieve TV app. Dit kun je aanzetten in de Instellingen. Ga hiervoor naar de Profiel-pagina (via de navigatiebalk) en kies voor Instellingen. Hier kun je de ondertiteling inschakelen. Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee.

Zijn de zenders met gesproken ondertiteling (GOS) ook beschikbaar?
Ja. De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en zijn te herkennen aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.

Hoe maak ik een zenderlijst?
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt afspelen
- Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.


Veel informatie natuurlijk dus mijn advies is om er gewoonweg mee aan de slag te gaan. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden dus laat het vooral weten in een bericht hieronder. Als je vragen hebt over de nieuwe iTV app dan horen we dat graag! 🙂

 

Laatste update: februari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7
Badge +25


Het vervelende is juist dat je nu via de app ook geen HD opnames meer kan inplannen blijkens de reactie waar ik naar verwijs. Deze zijn nu blijkbaar enkel in sd te zien via de ontvanger.Waren ze maar te zien.
Ze zijn ook gewoon te zien. Er is helemaal geen probleem met HD en/of SD opnames via de iTV app. Dat werkt nu keurig conform de HD op 1 functionaliteit.
De opmerking van @PeterG betreft een heel ander issue en heeft ook niets met de iTV app te maken.

Om hier nog even op terug te komen. Je ziet nog maar 1 kanaal idd, en opnemen is in SD/HD. Dus eigenlijk een soort HD-op-1 eindelijk op de apps.

Ik heb nog altijd geen antwoord op jouw oprechte vraag wjb. We bewegen in de juiste richting met die ontdubbeling, maar we zijn er nog niet.

@Michiel1: wat wjb aangeeft klopt. Via Chromecast wordt een hoger bandbreedteprofiel gebruikt aangezien er over het algemeen een groter scherm (tv) wordt gebruikt i.c.m. een Chromecast. 2,2Mb/s is zeer beperkt om eerlijk te zijn, dus dikke kans dat daar het probleem zit.
Reputatie 7
Ik heb nog altijd geen antwoord op jouw oprechte vraag wjb. We bewegen in de juiste richting met die ontdubbeling, maar we zijn er nog niet.
Dank je voor de terugkoppeling. ☺️
De implementatie van HD-op-1 binnen de app is een zeer goede ontwikkeling. 👍🏻
Ik hoop echter dat de beloofde HD-"Glas"-op-1 functionaliteit niet lang op zich laat wachten en dat deze dan ook direct in de iTV app geïntegreerd zal worden.
Zoals gezegd, 98% van onze opnames zijn niet terug te kijken via de app en ik ben er van overtuigd dat wij niet de enige glasvezelabonnees zijn die tegen dit fenomeen aanlopen.
Reputatie 7
Badge +22
En ik denk dan waarom moet het dan zolang duren om de HD glas zenders bij de app toe te voegen?
Reputatie 3
Badge
eenig idee wanneer we airplay ondersteuning kunnen verwachten ?
de chromecast ondersteuning zit er nu al een jaar in, maar apple gebruikers hebben op moment geen optie om te streamen.
is nog steeds geen app voor apple tv en casten met airplay is ook niet mogelijk
Reputatie 7
Badge +30
Is op dit moment nog niets over bekend, labrag.
Reputatie 7
eenig idee wanneer we airplay ondersteuning kunnen verwachten ?
de chromecast ondersteuning zit er nu al een jaar in, maar apple gebruikers hebben op moment geen optie om te streamen.

Ik ben bang dat dat nog wel even zal gaan duren als het überhaupt ondersteund gaat worden.
Ziggo GO ondersteunt wel AirPlay maar Netflix daarentegen is in april juist gestopt met de ondersteuning van AirPlay.

is nog steeds geen app voor apple tv
Het aantal Apple-TV's is in Nederland dermate laag dat de benodigde investeringen waarschijnlijk niet opwegen tegen de baten. Dat NPO Start en NLZIET wel voor Apple TV beschikbaar zijn is natuurlijk wel logisch immers die organisaties hebben geen eigen distributieplatform. Ziggo heeft aangekondigd met een app voor Apple TV te komen maar die js nog altijd niet beschikbaar. Blijkbaar heeft dat meer voeten in de aarde dan je zou willen.
Reputatie 7
Badge +22
eenig idee wanneer we airplay ondersteuning kunnen verwachten ?
de chromecast ondersteuning zit er nu al een jaar in, maar apple gebruikers hebben op moment geen optie om te streamen.
is nog steeds geen app voor apple tv en casten met airplay is ook niet mogelijk

Ik ben een Apple gebruiker, en Ik kan gewoon streamen met Chromecast @labrag12.
Reputatie 3
Badge
het gaat om het streamen naar een apple TV
voor netflix is airplay niet nodig, netflix heeft gewoon een app voor de apple TV

t-mobile heeft al een apple TV app
ziggo heeft de apple tv app in test fase zitten
Reputatie 7
het gaat om het streamen naar een apple TV
En dat is dus zeer waarschijnlijk precies de reden waarom de app er (nog) niet is.
Het aantal Apple TV's in Nederland is heel laag in vergelijking tot het aantal Android TV's, Chromecasts en Tizen TV's. Ook is de verkoop van Apple TV al jaren dalend in Nederland terwijl de andere platforms juist stijgende verkoopcijfers laten zien.
Ik vind het volstrekt logisch dat KPN juist inzet op die platforms waarmee een groot publiek bereikt kan worden.
Reputatie 3
Badge
daarom zou het al een mooie toevoeging zijn als ze airplay ondersteuning toevoegen aan de iphone/ipad app die ze wel hebben gemaakt.

Je ziet nu vaak dat de meeste apps op TV maar zeer beperkt onsteund worden, omdat er minimale hardware inzit, en de apps na een paar jaar niet meer werken op de tv.

Terwijl een dedicated mediaplayer zoals de nvidea schield of apple tv voor zeer lange tijd ondersteund worden door de krachtige hardware.

zie bv Honderden klachten over verdwijnende smart-tv-apps
Reputatie 7
Badge +25
Tijd voor een nieuwe update naar versie 6.5.0. Voor iOS is 'ie vanaf vandaag beschikbaar, en voor Android over ~7 dagen.

Inhoud update iTV app

  • Sport
  • Instellen van herinneringen voor programma’s
  • Ontgrendelen van kinderslot met Touch ID of Face ID
  • Bug fixes en kleine verbeteringen
Sport
In het Kijken-menu is een nieuwe tegel toegevoegd: “Sport”. Hier kun je een overzicht vinden van allerlei sportprogramma’s op tv. In eerste instantie focust de Sport-sectie voornamelijk op voetbal, autosport en sportevenementen, zoals Champions League, WK Atletiek, EK kwalificaties, etc.

Wanneer je op de Sport-tegel klikt, opent de Sport-pagina. Bovenaan de pagina vind je snel belangrijke sportevenementen, zoals bijvoorbeeld Champions League. Ook kun je filteren op een sport. Op dit moment kun je filteren op Voetbal, Autosport en Motorsport. De lijst met sporten wordt constant uitgebreid, te beginnen met schaatsen.

Als je verder naar beneden scrollt op de Sport-pagina ,vind je alle sportprogramma’s terug verdeeld in drie categorieën:
  • Wedstrijden
  • Sportcommentaar, met een overzicht van allerlei sportgerelateerde praatprogramma’s zoals bijvoorbeeld Studio Sport
  • Samenvattingen van de de wedstrijden
Als je op bijvoorbeeld “Meer Wedstrijden >” klikt, kom je op een nieuwe pagina terecht waar je alle wedstrijden kunt vinden. Op deze pagina kun je filteren op dag en filteren op sport.

Herinneringen instellen
Voor alle programma’s in de gids kun je een herinneringen instellen. Klik op de ‘drie puntjes’ en kies ‘Herinnering instellen’. De eerste keer dat je een herinnering instelt moet je toestaan dat de KPN iTV app je notificaties mag sturen. Vijf minuten voor de start van het programma ontvang je een notificatie, op zowel je iPhone/iPad als op je Apple Watch (als je dit hebt ingesteld). Als je de notificatie opent wordt automatisch de detailpagina van het programma waarvoor een herinnering is ingesteld. De herinneringen worden alleen getoond op het toestel waarop je de herinnering hebt ingesteld.

Ontgrendelen van kinderslot met Touch ID en Face ID
Als je de juiste pincode voor het kinderslot hebt ingevoerd, kun je instellen dat je kinderslot voortaan wilt ontgrendelen met Touch ID of Face ID. Wil je toch weer liever een pincode invoeren? Dan kun je je instelling wijzigen in Profiel > Instellingen > Touch ID of Face ID.

Andere verbeteringen

  • Het afspelen van muziek (via bijvoorbeeld Spotify) stopt niet meer automatisch als je de iTV app opent. Het afspelen stopt alleen als je begint met iets te kijken in de app.
  • Op de seriedetailpagina (waar je alle afleveringen van een serie terugvindt) tonen we nu voor elke aflevering een ander plaatje.
  • Een aantal pagina’s in de app hebben een kleine opfrisbeurt gekregen
  • Voor Goede Tijden, Slechte Tijden worden nu alle afleveringen getoond op de seriedetailpagina. Het maximum stond eerst ingesteld op 100, waardoor de nieuwste afleveringen van GTST wegvielen.
  • Ten onrechte werd getoond dat een programma voor alle leeftijden geschikt was wanneer er geen informatie beschikbaar was over de geschikte leeftijd.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb de nieuwe versie van iOS, ik zie dat er ook een melding binnen komt bij Kijken met een rode balletje:


Ik vind dat waar kijken staat dat het zwarte gedeelte iets smaller mag zijn dat de tegels in zijn geheel op het scherm staat:


Als dit nou eens doorgevoerd kan worden bij de volgende firmware! 😉👍🏼
Reputatie 7
Badge +22
Ik merk als ik op series klik, dan zie ik ook series van Videoland! 😁 Dat vind ik wel erg fijn dat dit erin staat. Maar volgens mij nog niet alles, toch @Paul_? 🤔

Reputatie 7
Badge +22
😂 geweldig! Ik denk dat ze er toch allemaal erin staan:


Je moet wel even zeggen dat ie van A tot Z moet zoeken! 😉👍🏼
Reputatie 1
Waarom kan ik de ene opname niet op mijn mobiel terugkijken in de KPN iTV app en de andere wel (grijze play knop met streep erdoor)? Ik wil morgenochtend F1 terugkijken maar ben niet thuis. Ik wil kijken via 4G of misschien een wifi netwerk van iemand anders (niet KPN).
Reputatie 7
KPN heeft geen rechten om die zender via Internet te distribueren.
Reputatie 1
Maar Ziggo Sport kan ik wel live kijken via 4g internet. Waarom dan sommige opnames niet?
Reputatie 7
Badge +25
Maar Ziggo Sport kan ik wel live kijken via 4g internet. Waarom dan sommige opnames niet?
Met elke zenderleverancier worden afspraken gemaakt over deze dingen. Dus de ene zender mogen we wel via de app aanbieden, en de andere dan weer niet. Hetzelfde geldt voor opnames maken/kijken, en bijvoorbeeld Terugkijken via de gids.
Reputatie 6
Badge +10

Feedback: 

 

-KPN opstart logo op de iPad is al sinds twee jaar in een mindere kwaliteit dan toen de vernieuwde app voor het eerst op de markt kwam. Huidige logo heeft marco-blokjes en is niet HD scherp.

-Als ik de app afsluit zou ik graag willen dat het achtergrondgeluid wel doorloopt. Voor handig met multi-tasking als je het geluid er wel bij hebt, of bijvoorbeeld veel een koptelfoon draagt

-Ook mag er wel suppport komen voor pop-up, als tweede schermpje. Ook betere split-screen support is gewenst. Onder iOS 13 is ook weer wat veranderd. 

 

-Scrollen op het hoofdscherm en in de TV-gids tussen de zenders gaat met heel veel frame drops. Het voelt allemaal heel stropperig. Zeker met een iPad met 120Hz scherm doet dit gewoon pijn aan je ogen. 

Heb dit al een paar keer als mail opgestuurd, maar gebeurt niet zoveel mee. Wil een KPN-medewerker dit eens doorgeven?

Reputatie 7
Badge +25

Feedback: 

  1. -KPN opstart logo op de iPad is al sinds twee jaar in een mindere kwaliteit dan toen de vernieuwde app voor het eerst op de markt kwam. Huidige logo heeft marco-blokjes en is niet HD scherp.
  2. -Als ik de app afsluit zou ik graag willen dat het achtergrondgeluid wel doorloopt. Voor handig met multi-tasking als je het geluid er wel bij hebt, of bijvoorbeeld veel een koptelfoon draagt
  3. -Ook mag er wel suppport komen voor pop-up, als tweede schermpje. Ook betere split-screen support is gewenst. Onder iOS 13 is ook weer wat veranderd. 
  4. -Scrollen op het hoofdscherm en in de TV-gids tussen de zenders gaat met heel veel frame drops. Het voelt allemaal heel stropperig. Zeker met een iPad met 120Hz scherm doet dit gewoon pijn aan je ogen. 

Heb dit al een paar keer als mail opgestuurd, maar gebeurt niet zoveel mee. Wil een KPN-medewerker dit eens doorgeven?

Ik heb je feedback even genummerd. Sommige van de punten heb je hier ook al eerder doorgegeven. Dat betekent dat het ook al eerder is doorgegeven aan de betreffende afdeling. Sowieso punt 1.

 

2: Dus je wil dat zodra je de iTV app afsluit, dat de app wel doorgaat. Ik weet niet of dit iets is wat wenselijk is (aangezien de radiozenders ook niet beschikbaar zijn in de app). Is de kans dan niet groot dat de app MB's/GB's gaat verbruiken zonder dat je het doorhebt?

3:Je hebt een iPad pro of iets dergelijks (persoonlijk geen ervaring mee)? Op een mobiele telefoon zie ik het nut hier niet echt van in namelijk, maar ik laat me graag overtuigen. Op een grote tablet snap ik het wel.

4:Ik vermoed dat je bedoelt dat de app pas de items gaat laden, zodra je naar beneden scrollt. Zou dat kunnen? Dat is bewust gedaan zodat niet gelijk de gehele ‘pagina’ al geladen hoeft te worden t.b.v. de snelheid van de app.

 

Ik geef de punten natuurlijk wel door. Betekent overigens niet per definitie dat het (binnen afzienbare tijd) gerealiseerd wordt.

Reputatie 3
Badge +1

Feedback: 

-Ook mag er wel suppport komen voor pop-up, als tweede schermpje. Ook betere split-screen support is gewenst. Onder iOS 13 is ook weer wat veranderd.

 

Zie hier persoonlijk (ook) het nut niet van in. Zodra ik een app sluit, wil ik gewoon dat deze afsluit.
Als ik wil dat een app op de achtergrond draai, dan geef ik dat zelf wel aan in de instellingen van mij iPad of telefoon.

 

"Ook mag er wel suppport komen voor pop-up, als tweede schermpje. Ook betere split-screen support is gewenst. Onder iOS 13 is ook weer wat veranderd. 

 

In iOS13 is niet veel veranderd ten opzichte van iOS12. 
 

Reputatie 6
Badge +10

@Paul_

 

​​​​​​​1: Klopt

2: Dat kan. Maar je kunt ook onderscheid maken tussen Wifi of 3G/4G. Of een achtergrondgeluid optie inbouwen, ik verzin maar iets. Persoonlijk gebruik ik mijn iPad veel thuis en met Wifi verbonden. Je moet eens voor de grap kijken naar de YouTube app recensies hoeveel mensen daar klagen als zij de app afsluiten en dat het achtergrondgeluid dan ook stopt. Tenzij je een abo neemt op YouTube RED, krijg je de achtergrondgeluid optie wel mee.

3: Ik heb inderdaad een iPad Pro 10.5. Op een telefoon is splitscreen/pop up optie inderdaad overbodig. Maar het mooie is iOS en iPadOS zijn nu van elkaar gescheiden. Dus dat geeft vrijheid in programmeren denk ik?

4: De items vooraf inladen is het probleem niet zo. Het is meer de performance op zich. Onder iOS gaat het scrollen/vegen gewoon heel schokkerig, en dat zelfs met een iPad 10.5 model.  Ook in de “TV Gids’ wat alleen tekst is geeft deze houterig performance/frame drops.

Ik heb ook nog een Samsung midrange telefoon met Android 9, en de KPN ITV Android app gaat zoveel malen soepeler met scrollen dan de iOS versie. Als ik nu heel snel veeg of niet, bij “TV kijken” met de thumbnails of onder “Tv Gids’ met alleen tekst.

 Dat zou eigenlijk niet mogen met mindere hardware. Tenzij dit een Android vs iOS/iPadOS dingetje is? Maar ik weet zeker dat dit toch wel beter kan…. De Disney+   app onder iOS is daar een goed voorbeeld van. Ook daar zijn de thumbnails nog niet vooraf geladen, maar ik kan er wel snel heel soepel naar toe scrollen, zondat het houterig/schokkerig gaat.

 

Conclusie: er is duidelijk een performance verschil tussen iOS en Android.  

 

Reputatie 6
Badge +10

Feedback: 

In iOS13 is niet veel veranderd ten opzichte van iOS12. 

 


 

Met drag en drop op een iPad krijg je nu geen split-screen meer een kleinere venstertje.  Denk dat de KPN app daar wel een update kan gebruiken, om weer split-screen support te draaien

Reputatie 7
Badge +25

2: Dat kan. Maar je kunt ook onderscheid maken tussen Wifi of 3G/4G. Of een achtergrondgeluid optie inbouwen, ik verzin maar iets. Persoonlijk gebruik ik mijn iPad veel thuis en met Wifi verbonden. Je moet eens voor de grap kijken naar de YouTube app recensies hoeveel mensen daar klagen als zij de app afsluiten en dat het achtergrondgeluid dan ook stopt. Tenzij je een abo neemt op YouTube RED, krijg je de achtergrondgeluid optie wel mee.

Ik zal het doorgeven. Ik moet wel zeggen dat er een verschil zit tussen Youtube en de ITV app. YT wordt veel voor muziek luisteren gebruikt. De iTV app is toch meer voor tv kijken bedoeld/gebruikt. Ik ga hier natuurlijk niet over, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit gaat komen.

 

3: Ik heb inderdaad een iPad Pro 10.5. Op een telefoon is splitscreen/pop up optie inderdaad overbodig. Maar het mooie is iOS en iPadOS zijn nu van elkaar gescheiden. Dus dat geeft vrijheid in programmeren denk ik?

Dit is wel interessant.. Ik weet zo niet of dit vrijheid geeft wat dat betreft. Ga ik navragen.

 

4: De items vooraf inladen is het probleem niet zo. Het is meer de performance op zich. Onder iOS gaat het scrollen/vegen gewoon heel schokkerig, en dat zelfs met een iPad 10.5 model.  Ook in de “TV Gids’ wat alleen tekst is geeft deze houterig performance/frame drops.

Ik heb ook nog een Samsung midrange telefoon met Android 9, en de KPN ITV Android app gaat zoveel malen soepeler met scrollen dan de iOS versie. Als ik nu heel snel veeg of niet, bij “TV kijken” met de thumbnails of onder “Tv Gids’ met alleen tekst.

 Dat zou eigenlijk niet mogen met mindere hardware. Tenzij dit een Android vs iOS/iPadOS dingetje is? Maar ik weet zeker dat dit toch wel beter kan…. De Disney+   app onder iOS is daar een goed voorbeeld van. Ook daar zijn de thumbnails nog niet vooraf geladen, maar ik kan er wel snel heel soepel naar toe scrollen, zondat het houterig/schokkerig gaat.

Conclusie: er is duidelijk een performance verschil tussen iOS en Android.  

Hm, ik herken dit niet, maar ik geef je ervaring door. Vergis je trouwens niet in de gids, dat één van de zwaardere onderdelen van de app ook al lijkt dat wellicht niet zo. 

Ik heb de Disney+ app ook. Daar lijkt alles wel gelijk ingepladen te worden.

Reputatie 7
Badge +25

Voor de komende nacht, en de nacht erop zijn er werkzaamheden aan het ITV online platform.

Door deze werkzaamheden zullen de iTV app op Android en iOS, iTV website en Smart TV app geen livestreams uitzenden gedurende 1,5-2 uur. De verstoring wordt ook kenbaar gemaakt via een pop-up op de app/website na het openen van de app.

 

De upgrade wordt 's nachts uitgevoerd.

  • 22 okt 02:00-04:00
  • 23 okt 02:00-04:00

 

Elke nacht zal een gedeelte van de zenders niet beschikbaar zijn.