Sticky Beantwoord

De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning


Reputatie 7
Badge +23
Het is dan eindelijk zover: de nieuwe iTV app is nu te downloaden voor je smartphone en tablet. We hebben al vaak de wens gehoord om te kunnen casten via de iTV app. Die wens is nu eindelijk in vervulling gegaan. Ook is het sinds kort mogelijk om in de gehele EU de iTV app te gebruiken (handig voor op vakantie!) dus de Chromecast ondersteuning komt als geroepen. In dit topic vertel ik je meer over de geheel nieuwe app.



Wat is er nieuw?


De Interactieve TV app is helemaal vernieuwd en verbeterd. De app ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken in de app. Nu kun je ook:
  • Programma’s 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De app gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning
  • Tv kijken in de hele EU
Update 20-02-2019:
  • Begin Gemist
  • Live pauzeren

Inloggen en Verbinding

Waar vind ik de nieuwe iTV app?
- Download de app voor iPhone of iPad
- Download de app voor Android Phone of Tablet

Hoe kan ik inloggen in de app?
In de iTV app kun je inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.
Je kunt ook inloggen met het KPN ID waaraan je internet + interactieve tv abonnement gekoppeld is.

Nieuw per 29-05-2019 in iOS:
Bij het inloggen in de iTV app heb je voortaan de keuze of je (afhankelijk van het gebruikte toestel) wilt inloggen met Touch ID of met gezichtsherkenning (Face ID). De voorkeur is aan te passen in de instellingen binnen ‘Profiel’.

Waar kan ik mijn abonnementsnummer of pincode terugvinden?
Nadat je Interactieve TV hebt besteld, heb je een brief of e-mail ontvangen waarin het abonnementsnummer en pincode vermeld staan. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers. Met deze nummers kun je inloggen. Kun je je abonnementsgegevens niet meer terugvinden? Klik dan op 'Inloggegevens vergeten' op de inlogpagina of kijk hier: Abonnementsnummer en pincode opvragen

Waarom zie ik een foutmelding bij het inloggen?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. Je zou de volgende foutcodes kunnen zien:
  • 403-3161: Je hebt meer dan vijf foutieve inlogpogingen gedaan. Je account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
  • 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt.


Chromecast

In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Wanneer er een Chromecast is aangesloten op hetzelfde netwerk waarmee de iTV app verbonden is, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast.


De verbinding met de Chromecast is niet stabiel
Om te zorgen dat het casten van een programma naar je tv soepel en stabiel verloopt, raden we je aan om een internetverbinding te gebruiken met een snelheid van tenminste 20 mbit/s. Houd er wel rekening mee dat de internetsnelheid omlaag gaat als je je verder van het modem bevindt.


TV Gids en 7 dagen terugkijken

Hoe kan ik een programma terugkijken?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om er voor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.

Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de Interactieve TV app zien?
Nee, het is nog niet mogelijk om de persoonlijke zenderlijst van de tv-ontvanger te bekijken in de Interactieve TV app. Het is wel mogelijk om favoriete kanalen in te stellen in de Interactieve TV app.


Films & Series kijken in On Demand

Wat is On Demand?
On Demand wil zeggen dat je de video kunt bekijken wanneer je maar wilt. Dit in tegenstelling tot Live televisie, waarbij programma’s op een vast tijdstip worden uitgezonden.

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV app en website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken door op het zoeken icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Alle films en series van het Basis- en Pluspakket zijn nu terug te vinden in de iTV app. Op de Films-pagina vind je meteen een overzicht van de nieuwste films. Pas de sorteervolgorde aan om bijvoorbeeld de best beoordeelde films te zien. Of gebruik de genre-knop om films te vinden in de categorie Uitgelicht, of om je favoriete genre te kiezen.

Het aanbod op de Series-pagina is uitgebreid door alle series uit het Basis- en Pluspakket te tonen. In het overzicht vind je automatisch de nieuwste series eerst. Als je op een serie klikt wordt er vanaf nu een andere pagina getoond: de seriedetailpagina. Hier vind je een algemene beschrijving van de serie en alle afleveringen, gegroepeerd per seizoen.

Kan ik ook video’s huren via de app?
Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger.



Veelgestelde vragen (FAQ)


Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV app te kunnen gebruiken?
Gebruik je een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken.
Gebruik je een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 4.3 gebruiken.

Ik zie geen update op de iPhone?
We maken geen onderscheid meer tussen de iPhone en iPad en gaan met één app verder. Heb je een iPhone? Download dan de nieuwe app in de App Store en verwijder de oude app.

Waarom moet ik mijn locatie delen als ik iets wil kijken over 3G/4G?
Sinds 20 maart is het mogelijk om de iTV app te gebruiken in de gehele EU. Om vast te stellen of je in de EU bent, hebben we je locatie nodig. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van je apparaat plaats. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Ga naar 'Mijn Profiel' en kies voor 'Mijn opnames'. Zowel opgenomen als geplande opnames kun je eenvoudig verwijderen door naar links te vegen. Kies voor Verwijderen (bij al opgenomen programma’s) of Annuleren (bij geplande opnames).

Kan ik Live TV pauzeren?
Het is nu ook mogelijk om Live TV te pauzeren door op de pauze-knop te klikken in de iTV app.

Is Begin Gemist ook beschikbaar in de app?
Je kunt een item dat al gestart is, vanaf het begin bekijken door op de ‘Begin gemist’ knop (links van de tijdbalk) te klikken in de player. Het item wordt dan opnieuw gestart. Door op de “LIVE” knop (rechts van de tijdbalk) te klikken ga je terug naar het live-moment.

Waarom kan ik sommige zenders wel op mijn tv bekijken, maar niet op de Interactieve TV app?
Er kunnen twee redenen zijn waarom een zender wel op je tv te bekijken is, maar niet op de Interactieve TV app. Sommige zenders zijn alleen op je tv-ontvanger beschikbaar en kun je nooit in de app bekijken. De zenders worden wel getoond in de app zodat je de mogelijkheid hebt om een opname in te plannen. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender kun je alleen bekijken op de tv-ontvanger”.

Het kan ook zo zijn dat we nog niet de rechten hebben om de zender onderweg beschikbaar te maken. In dit geval kun je de zender alleen thuis bekijken. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender is alleen thuis beschikbaar”.

In beide gevallen geven we in de app aan dat je de zender niet kunt bekijken door een grijs afspeelicoon met een streep erdoorheen.

Hier vind je een compleet zenderoverzicht: Zenderoverzicht tv en/of radio van KPN

Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?
Ja dat kan. Net zoals je ondertiteling op tv kunt aanzetten met behulp van teletekstpagina 888, kun je dat ook met de Interactieve TV app. Dit kun je aanzetten in de Instellingen. Ga hiervoor naar de Profiel-pagina (via de navigatiebalk) en kies voor Instellingen. Hier kun je de ondertiteling inschakelen. Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee.

Zijn de zenders met gesproken ondertiteling (GOS) ook beschikbaar?
Ja. De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en zijn te herkennen aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.

Hoe maak ik een zenderlijst?
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt afspelen
- Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.

Veel informatie natuurlijk dus mijn advies is om er gewoonweg mee aan de slag te gaan. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden dus laat het vooral weten in een bericht hieronder. Als je vragen hebt over de nieuwe iTV app dan horen we dat graag! :)
icon

Beste antwoord door Paul_ 10 december 2018, 08:42

Update 10-12-2018:

Op de valreep komt er dit jaar nog een hele mooie update beschikbaar voor de iTV app: vandaag brengen we een update uit voor de iTV app op Android, met ondersteuning voor de Samsung Tab E (@steffen1) en toestellen met een Mediatek chipset. Na deze update is het mogelijk om op deze toestellen live tv, on demand en opnames te bekijken. Let op: het is nog niet mogelijk om programma’s terug te kijken via de gids. Ondersteuning hiervoor wordt in de eerste helft van 2019 verwacht.
Bekijk origineel

1053 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer even! Afgelopen tijd zijn we erg druk geweest met het oplossen van issues die duidelijk werden na de live-gang van de app. Zo werkt de app nu weer op iPads met iOS 10.3.3, en ook op Android hebben we al twee app updates gedaan. Maar.. Zoals jullie zelf ook merken zijn nog niet alle problemen hiermee opgelost.

Vooral op Android blijken een aantal toestellen problemen te hebben met het afspelen van streams. Op deze toestellen zie je een foutmelding met de tekst "Sorry...". De oorzaak hiervan ligt in de chipset (MediaTek) die sommige toestellen gebruiken. Mocht je je afvragen of jouw toestel ook deze chipset gebruikt, zoek het toestel dan even op op Tweakers bijvoorbeeld.

Nu we de oorzaak weten van dit probleem, zijn we hard aan de slag gegaan om het op te lossen. Zodra de fix er is, brengen we uiteraard weer een app update uit.

Namens iTV apps,

Nikki
Reputatie 3
Badge
Gefeliciteerd allen met de langverwachte iTV app mét casten
Hier (nog een paar dagen Spanje) met een goede internetverbinding een Top-beeld op mijn Samsung smart TV. Eindelijk.
En nou niet weer gaan zeuren dat dit of dat ontbreekt🤐 . Het heeft (te) lang geduurd maar dan heb je ook iets moois!
Prachtige app moet ik zeggen
Reputatie 7
Badge +23
Update 27-06-2018

Vanuit de techniek de volgende update die met de recente slechte streamkwaliteit te maken heeft:
We hebben een wijziging doorgevoerd die de streams stabieler maken. Mochten klanten nog steeds problemen ervaren, dan vinden we het ook interessant om daar een signaal over te ontvangen. Dit nemen we mee in de verdere analyses.
[Update 26-06-2018]

Eind deze week/begin volgende week wordt er een nieuwe versie van de iTV app uitgebracht (versie 6.1.1) voor Android en iOS.

Vanaf deze update is het filteren van kanalen mogelijk, en dus ook het aanmaken en beheren van favoriete zenders!
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt
afspelen
- Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.



Opgeloste issues
De afgelopen periode zijn er ook een aantal issues opgelost in de app. Het onderstaande issue is ook vaak genoemd in dit topic:

Android/iOS:
- Wanneer je je buiten de EU bevond werd foutmelding 500-REF-401 getoond bij het afspelen van items (alleen wanneer je verbonden bent met Wi-Fi). Vanaf versie 6.1.1 wordt bij deze melding de uitleg getoond dat kijken buiten de EU niet is toegestaan.

Oude iTV app op toestellen met iOS 9
Sinds vorige week kun je met een iPad de oude app niet meer gebruiken (voor iPhones was dit al twee maanden het geval). De reden hiervoor is dat deze app nog op een oude backend draait, die binnenkort wordt uitgeschakeld. Met de nieuwe app bieden we ondersteuning vanaf iOS 10, dit is in lijn met bijvoorbeeld Netflix. We snappen dat dit helemaal niet wenselijk is tijdens het WK. Om te zorgen dat jullie toch naar het WK kunnen kijken, kun je vanaf woensdag 20 juni de oude app weer gebruiken. Na het WK wordt het gebruik van de oude app echter weer geblokkeerd.

MediaTek chipset
Op bepaalde android toestellen zie je een foutmelding met de tekst "Sorry...". De oorzaak hiervan ligt in de chipset (MediaTek) die sommige toestellen gebruiken. Mocht je je afvragen of jouw toestel ook deze chipset gebruikt, zoek het toestel dan even op op Tweakers bijvoorbeeld. Gebruikers met een MediaTek chipset kunnen ook naar het WK kijken. Ze kunnen nu live tv kijken op NPO 1, 2 en 3. Helaas is het nog niet mogelijk om naar andere kanalen te kijken of andere typen content.

Volgende updates
In de zomerperiode blijven we natuurlijk hard werken aan de iTV app en we willen graag elke maand een update van de app uitbrengen. We hebben nu twee updates gepland staan:
Juli: wijzigingen bij het inloggen. De mogelijkheid om binnenshuis automatisch in te loggen zal dan helaas komen te vervallen. In plaats daarvan log je eenmalig zelf in. Als je al een keer hebt ingelogd door zelf je inloggegevens in te vullen (bijvoorbeeld wanneer je buitenshuis bent), blijf je ingelogd en hoef je dus niks te doen.
Augustus: verschillende verbeteringen in On Demand, zoals een overzicht van de populairste series. Ook wordt de detailpagina van series aangepast; door het tonen van alle afleveringen uit het seizoen kun je eenvoudig de volgende aflevering van een serie kijken.

Tot slot
We zien ontzettend veel reacties en vragen voorbij komen op ons Forum. We weten dat er nog veel verbeterd kan worden en daar werken we ook ontzettend hard aan. Jullie reacties en feedback zijn altijd erg waardevol en worden meegenomen ter verbetering van de app, maar door de hoeveelheid aan reacties is het erg moeilijk om hier per klant op in te gaan.

[Update 11-05-2018]

Zoeken in On Demand verbeterd!
Woensdag 09-05 zijn er verbeteringen op de achtergrond doorgevoerd waardoor je nu via de zoekfunctie series weer op naam kunt vinden i.p.v. op titel van de aflevering. Hier is geen update voor nodig.

Android is er versie 6.0.2.
- Het laden van de startpagina is nu een stuk sneller
- Crashes die gerelateerd waren aan het laden zijn opgelost
- Het issue met maximaal volume op de Chromecast is opgelost

iOS is er nu ook is er versie 6.0.1.
- Op iPads met iOS 10.3.3 werd voorheen een zwart scherm getoond na het opstarten van de app. In versie 6.0.1 werkt de app weer.

On Demand/Videoland: er is op dit moment geen aparte sectie voor On Demand/Videoland. Op het beginscherm zie je uitgelichte titels en je kan jouw serie/film vinden via 'zoeken'.

Traagheid app/Gids (voornamelijk Android): De trage TV Gids komt voornamelijk omdat we nu 12 dagen gids aanbieden, in plaats van 5. Maar dat is natuurlijk geen excuus ?. De komende periode gaan we kijken naar performance verbeteringen voor de TV Gids, TV Kijken en de startpagina. Wanneer we dit verbeterd hebben, zullen we het uiteraard aangeven in de release notes van de update.

Er zijn ook problemen met het afspelen van items op de Samsung Tab E, de Samsung A3, de Lenovo Tab 2, de Archos Oxygen en de Samsung Grand Neo. Hier wordt aan gewerkt.
Reputatie 7
YES, een favorietenlijst. ☺


Wel jammer dat de zoeken functionaliteit geen rekening houdt met de ingestelde favorietenlijst waardoor zoekresultaten altijd dubbel of zelfs driedubbel getoond worden.. 😟


Waarom zijn uitzendingen van de "HD" zenders overigens niet terug te kijken? (Bugje?)
Reputatie 5
Badge +2
Kunnen jullie een termijn koppelen aan het beschikbaar komen van de functionaliteit om een lijst van favoriete zenders aan te kunnen maken?

Na KPN ID is dit één van de eerste functionaliteiten waar we aan gaan werken. Ik durf nog geen exacte termijn te geven, maar het komt er snel aan!

Weten jullie al wanneer de HD-"Glas" zenders in de app beschikbaar zullen komen zodat ik ook opnames van deze zenders kan bekijken?
Nu worden deze allemaal als onderstaand getoond.


Het issue met de unknown channels wordt in een volgende backend release opgelost. Ik verwacht dat deze over een week of twee/drie live staat. Deze fix is nodig om ook de detailpagina's te kunnen openen (die nog nog leeg/zwart blijven). Mocht je al HD op 1 hebben, dan verwacht ik dat je deze daarna ook af kunt spelen. Zo niet, laat het ons weten en dan kijken we weer verder 🙂
Reputatie 7
Badge +23
Update 10-12-2018:

Op de valreep komt er dit jaar nog een hele mooie update beschikbaar voor de iTV app: vandaag brengen we een update uit voor de iTV app op Android, met ondersteuning voor de Samsung Tab E (@steffen1) en toestellen met een Mediatek chipset. Na deze update is het mogelijk om op deze toestellen live tv, on demand en opnames te bekijken. Let op: het is nog niet mogelijk om programma’s terug te kijken via de gids. Ondersteuning hiervoor wordt in de eerste helft van 2019 verwacht.
Eindelijk chromecast!! Ziet er goed uit! ✌
Reputatie 5
Badge +2
De app ziet er prima uit! 🙂 wel jammer dat wij de HD kanalen en sommige SD kanalen (zoals RTL Lounge) de opnames niet terug kunnen kijken :(
Dit heeft helaas met de content-rechten te maken. Hopelijk veranderen deze in de toekomst nog en kunnen we jullie alle opnames aanbieden!

Verder is de app nog steeds traag (bijv TV gids), dat was tijdens de beta test ook al het geval.
Wij vinden dat dit inderdaad ook wel iets beter kan. De trage TV Gids komt voornamelijk omdat we nu 12 dagen gids aanbieden, in plaats van 5. Maar dat is natuurlijk geen excuus 😉. De komende periode gaan we kijken naar performance verbeteringen voor de TV Gids, TV Kijken en de startpagina. Wanneer we dit verbeterd hebben, zullen we het uiteraard aangeven in de release notes van de update.

Tijdens de test ook al aangegeven maar helaas is er (nog) niets mee gedaan. Diverse zendernamen en logo's kloppen niet in de app. Geen idee waarom dat niet is gewijzigd na mijn feedback voor de app live kwam. Hierbij:

- NationalGeogr/CNBC (volgens mij moet CMBC weg?)
- Ketnet/Canvas (Ketnet moet hier weg)
- Boomerang (staat een logo met eronder HD, maar deze zender is niet in HD en ook niet op TV zelf)
- Comedy Central / Kindernet HD (Kindernet bestaat al jaren niet meer en hoort hier niet!)
- WS Eurosport HD (waar staat WS voor? die hoort hier niet thuis)
- Ketnet/Canvas HD (Ketnet moet hier weg)

Goed gezien! Vanuit de beta hebben we dit inderdaad ook doorgekregen en gisteren zijn er heel veel kanaalnamen aangepast, maar ik zie dat deze inderdaad nog verkeerd staan. Ik ga dit doorgeven en ik hoop dat dit over een paar dagen opgelost is. Hier heb je geen app update voor nodig.

Overige vragen:
Waarom zijn FOX Sports SD kanalen wel buitenhuis bekijkbaar en de HD kanalen niet? Hij geeft bij de HD kanalen de melding "Deze zender is alleen thuis beschikbaar"

Ik ga dit voor je navragen 🙂

Er mist een logo bij TV Noord-Holland. Deze nog even toevoegen?
En deze ga ik ook doorgeven. Ook dit kan opgelost worden zonder app update, dus ik hoop dat deze wijziging snel doorgevoerd wordt.
Reputatie 5
Badge +2
Ja, dat sowieso. Die PiP wil ik er ook wel in hebben.

Hopelijk komt de nieuwe iTV website ook snel.

De website komt er zeker aan! Qua design wordt deze vergelijkbaar met tablet. Ik verwacht dat de website ergens in de zomer live gaat.
Reputatie 5
Badge +2
Hallo allemaal!

Wat een hoop reacties allemaal van jullie! Helaas heb ik niet de tijd om op jullie allemaal te reageren, maar ik hoop dat ik met deze post toch veel vragen van jullie kan beantwoorden. Daar gaan we!

Android issues
- App laadt niet: het lijkt erop dat er op sommige toestellen iets fout gaat na de app update en dat de app een zwart scherm met laadicoon blijft tonen. De oorzaak weten we (nog) niet, maar de oplossing is om de app opnieuw te installeren.
- App is traag: vooral op de startpagina vinden wij de app veel te traag. We zijn bezig met een oplossing en verwachten deze volgende week te fixen in een update van de Android app.
- Streams werken niet: we weten dat de streams niet werken op een Tab E. Mocht je ook een apparaat hebben waar de rest van de app goed op werkt, maar waar je bij het starten van een stream een foutmelding krijgt: laat het ons weten en we gaan op zoek naar een oplossing.

iOS issues
- App werkt niet op tablets met iOS 10.3.3: we zijn hier mee bekend en zijn op zoek naar een oplossing. Zodra die er is, brengen we een app update uit.

Algemeen
- We werken aan performance verbeteringen in de TV Gids
- Favoriete zenders komen waarschijnlijk in mei
- Het On Demand menu wordt in juni verwacht. Waarom is het weggehaald vraag je je misschien af? In de vorige app werd On Demand maar door 2% van de mensen gebruikt. Maar omdat dit toch echt een must-have blijkt te zijn, gaan we hier snel mee aan de slag. Bedenk je wel dat de On Demand catalogus erg groot is en dat dit tijd kost.
- Zoeken naar series werkt niet goed. We zijn aan het kijken hoe we dit op de korte termijn kunnen oplossen, maar nog geen datum.
- We werken ook aan het max volume issue op Chromecast, verwachting is dat dit in mei is opgelost.

Ik heb ook nauw contact met Paul, dus schrik niet als ik straks wat minder aanwezig ben. Jullie berichten komen nog steeds aan bij het iTV app team! 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Ik ben wel benieuwd welke bug er zo urgent verholpen moest worden waardoor binnen 24 uur een tweede update (versie 6.1.2) uitgerold is.
De crash rate was iets hoger dan bij de vorige versie, dus er zijn een aantal crashes opgelost. Deden zich voornamelijk voor op de startpagina, maar de kans is groot dat je hier geen last van hebt gehad.

Overigens brengen we vandaag ook een fix uit op iOS zodat je favorieten wél opgeslagen blijven 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Update 27-06-2018

We hebben een wijziging doorgevoerd die de streams stabieler maken. Mochten klanten nog steeds problemen ervaren, dan vinden we het ook interessant om daar een signaal over te ontvangen. Dit nemen we mee in de verdere analyses.

[Update 26-06-2018]

Eind deze week/begin volgende week wordt er een nieuwe versie van de iTV app uitgebracht (versie 6.1.1) voor Android en iOS.

Vanaf deze update is het filteren van kanalen mogelijk, en dus ook het aanmaken en beheren van favoriete zenders!
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt
afspelen
- Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.



Opgeloste issues
De afgelopen periode zijn er ook een aantal issues opgelost in de app. Het onderstaande issue is ook vaak genoemd in dit topic:

Android/iOS:
- Wanneer je je buiten de EU bevond werd foutmelding 500-REF-401 getoond bij het afspelen van items (alleen wanneer je verbonden bent met Wi-Fi). Vanaf versie 6.1.1 wordt bij deze melding de uitleg getoond dat kijken buiten de EU niet is toegestaan.

Oude iTV app op toestellen met iOS 9
Sinds vorige week kun je met een iPad de oude app niet meer gebruiken (voor iPhones was dit al twee maanden het geval). De reden hiervoor is dat deze app nog op een oude backend draait, die binnenkort wordt uitgeschakeld. Met de nieuwe app bieden we ondersteuning vanaf iOS 10, dit is in lijn met bijvoorbeeld Netflix. We snappen dat dit helemaal niet wenselijk is tijdens het WK. Om te zorgen dat jullie toch naar het WK kunnen kijken, kun je vanaf woensdag 20 juni de oude app weer gebruiken. Na het WK wordt het gebruik van de oude app echter weer geblokkeerd.

MediaTek chipset
Op bepaalde android toestellen zie je een foutmelding met de tekst "Sorry...". De oorzaak hiervan ligt in de chipset (MediaTek) die sommige toestellen gebruiken. Mocht je je afvragen of jouw toestel ook deze chipset gebruikt, zoek het toestel dan even op op Tweakers bijvoorbeeld. Gebruikers met een MediaTek chipset kunnen ook naar het WK kijken. Ze kunnen nu live tv kijken op NPO 1, 2 en 3. Helaas is het nog niet mogelijk om naar andere kanalen te kijken of andere typen content.

Volgende updates
In de zomerperiode blijven we natuurlijk hard werken aan de iTV app en we willen graag elke maand een update van de app uitbrengen. We hebben nu twee updates gepland staan:
Juli: wijzigingen bij het inloggen. De mogelijkheid om binnenshuis automatisch in te loggen zal dan helaas komen te vervallen. In plaats daarvan log je eenmalig zelf in. Als je al een keer hebt ingelogd door zelf je inloggegevens in te vullen (bijvoorbeeld wanneer je buitenshuis bent), blijf je ingelogd en hoef je dus niks te doen.
Augustus: verschillende verbeteringen in On Demand, zoals een overzicht van de populairste series. Ook wordt de detailpagina van series aangepast; door het tonen van alle afleveringen uit het seizoen kun je eenvoudig de volgende aflevering van een serie kijken.

Tot slot
We zien ontzettend veel reacties en vragen voorbij komen op ons Forum. We weten dat er nog veel verbeterd kan worden en daar werken we ook ontzettend hard aan. Jullie reacties en feedback zijn altijd erg waardevol en worden meegenomen ter verbetering van de app, maar door de hoeveelheid aan reacties is het erg moeilijk om hier per klant op in te gaan.
Reputatie 7
Dat is een hele mooie ontwikkeling, kan ik eindelijk de gids weer beperken tot de zenders die ik interessant vind.
De update van juli kan me ook niet snel genoeg komen, het niet automatisch inloggen op het thuisnetwerk is mijns inziens een zeer goede ontwikkeling gezien het feit dat je bezoek wel toegang wilt kunnen geven tot jouw Internet via het wifi gastnetwerk, maar niet tot jouw TV omgeving.
Reputatie 7
Badge +16
Nog even ter herhaling voor mensen met vragen over On Demand:
- Het On Demand menu wordt in juni verwacht. Waarom is het weggehaald vraag je je misschien af? In de vorige app werd On Demand maar door 2% van de mensen gebruikt. Maar omdat dit toch echt een must-have blijkt te zijn, gaan we hier snel mee aan de slag. Bedenk je wel dat de On Demand catalogus erg groot is en dat dit tijd kost.
Reputatie 5
Badge +2
Prachtige app!

Alleen jammer dat er geen ondersteuning voor PiP video op de iPad is (Ziggo doet dit wel).
Ook zou ik graag de video willen inzoomen op de iPhone X zodat deze schermvullend is.

Feature request?

Verder, app is een heel stuk beter!!

Twee dingen die we zeker gaan meenemen in de ontwikkeling van de nieuwe app! Maar, beide zijn wel nice-to-have features 😉 De komende periode gaan we ons eerst op nog meer must-have features richten, zoals bijvoorbeeld KPN ID, favoriete zenders, een On demand menu, en Live TV pauzeren/Begin gemist. Blijf de ontwikkeling vooral in de gaten houden, want we hebben nog genoeg gave ideeën zoals deze hierboven!
Reputatie 5
Badge +2
Hallo!

Om nog even verder te gaan op het 'Huawei' probleem: we hebben het forum van Google nog even door gelezen en er is een developer die een work-around heeft gevonden. Ik heb zelf geen Huawei toestel tot mijn beschikking vandaag, dus ik kan niet garanderen dat het werkt. Ik deel hem toch graag met jullie want wie weet kunnen jullie hier mee uit de voeten:

Ga naar Instellingen > Apps > Google Play Services > Verwijder alle cache en alle data.

Google zelf meldt trouwens nog het volgende:
av...@google.com #335 May 16, 2018 01:41AM

In collaboration with Huawei, Google engineers have identified the root cause of this issue as an unexpected change to the filesystem permissions. The issue can impact any Android app on a Huawei device which renders a Google map.

Our engineers are preparing a new version of Google Play Services which should resolve the problem. It will be targeted to devices running Android 7.0 Nougat, or higher. We will post another update with the status of the rollout.

Thanks for your patience.
Reputatie 5
Badge +2
Voor de tech-savvy mensen met een Huawei device: er is een fix beschikbaar in de beta-versie van Google Play Services. Hieronder lees je hoe je dit kunt doen:

Starting today at midnight (Pacific Time), the beta will be rolled-out to a segment of the community that has signed-up for the Google Play Services Public Beta Program. It will ramp to increasing segments of the beta audience over the next few days. We invite you to join the beta program at https://developers.google.com/android/guides/beta-program to obtain an early release of this and future versions of Google Play Services. Once beta testing is complete it will be rolled out in stages to all users.
Reputatie 1
Badge
@Paul_
Nabrander van mijn probleem:
Resetten van netwerkinstellingen op mijn iPhone was de oplossing op dat moment. Nu heb ik ook de oorzaak gevonden!
De app "My Data Manager" gebruikt een VPN om bepaalde mobiele data verbruik te kunnen analyseren. Zodra die VPN actief is, werkt de iTV app niet meer!
Kortom resetten was niet nodig, de VPN uitzetten wel. Lastig, want de iTV app is de enige app die daar last van heeft....
Reputatie 1
Mijn iTV app werkt weer op mijn ios10.3.3. Mijn weekend is weer ok. Bedankt kpn .
Reputatie 7
Badge +23
Een update over problemen met de app op Huawei devices.

Afgelopen weekend is er een software update vanuit Google geweest (Google Play Services 12.6.73). Door deze update zijn een aantal apps op Huawei toestellen niet meer te gebruiken. Dit gaat om apps die Chromecast of Google Maps gebruiken. Omdat de iTV app Chromecast-integratie heeft, hebben ook wij hier last van. Zie ook dit bericht van Google zelf: https://issuetracker.google.com/issues/79405933. Google werkt aan een oplossing.

Zodra ik meer weet laat ik het natuurlijk weten.
Reputatie 7
Badge +23
Helaas moet ik hier met m'n staart tussen de benen verkondigen dat de update niet de MediaTek oplossing heeft. De implementatie (waardoor de apparaten met een MediaTek chipset wel gaan werken) zou wat andere problemen veroorzaken en dat is, al helemaal omdat het al zo lang duurt, niet acceptabel. Dus is dat uit deze update gelaten. Ik (we) baal hier ook ontzettend van aangezien ik inmiddels al een paar keer heb lopen verkondigen dat deze update de oplossing zou zijn. Ik kan nu niets anders dan m'n excuses aanbieden dus bij dezen: het spijt me dat ik valse hoop heb gegeven.

De oplossing is dichtbij, maar ik heb nog geen nieuwe datum doorgekregen. Die houden jullie van mij tegoed.

(ik zal je feedback doorgeven wjb!)
Reputatie 4
Badge +5
@Paul_ De link naar de nieuwe app voor IOS is een verkeerde. Dit moet volgens mij zijn https://itunes.apple.com/nl/app/kpn-interactieve-tv/id453092149?mt=8
Reputatie 7
Maar is het niet zo dat als jouw bezoek, aangekoppeld aan jouw (gast)wifi, naar interactievetv.nl gaat, automatisch ingelogd wordt op dit site?Dat klopt, ook daar moet dat gaan gebeuren dus heb ik interactievetv.nl en itvonline.nl op mijn wifi gastnetwerk geblokkeerd, net als dat www.kpn.com op ons wifi gastnetwerk geblokkeerd is, zodat er ook geen gebruik gemaakt kan worden van de KPN servicetools.

Ik kijk eigenlijk nooit via de sites, maar voor dit topic benaderde ik interactievetv.nl even via Chrome op mijn Android tablet (Huawei MediaPad M3). Tot mijn grote verbazing werkte het en kon ik zowaar televisie kijken. Dit had ik op mijn Android tablet en telefoon nog nooit gezien. Maar goed, misschien wel interessant als alternatief voor de mensen die via de app nog niet kunnen kijken vanwege een MediaTek chipset of iOS 9.
Niet geschoten is altijd mis. 😉
Reputatie 7
Maar dan nog blijf ik het raar vinden dat ik een goede sterkte wifi heb en ook vol bereik maar er dus steeds ergens iets mis gaat richting chromecast als ik buiten ben terwijl het op andere plekken en met andere netwerken wel kan.Je zegt dat je goede sterke wifi hebt, maar is dat ook zo als je jouw telefoon op de plaats van de Chromecast houdt?
Reputatie 2
Badge
Prachtige app!

Alleen jammer dat er geen ondersteuning voor PiP video op de iPad is (Ziggo doet dit wel).
Ook zou ik graag de video willen inzoomen op de iPhone X zodat deze schermvullend is.

Feature request?

Verder, app is een heel stuk beter!!

Reageer