Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

  • 27 augustus 2018
  • 437 reacties
  • 35242 keer bekeken


Toon eerste bericht

437 reacties

Weet u hoe vaak ik de laatste tijd te horen krijg "Er wordt wel aan gewerkt hoor"?
Ik werkte in de meubeldetailhandel. Stel ik had u een bank met 3 poten geleverd. U klagen natuurlijk, en dan zei ik "Er wordt wel aan gewerkt hoor" en u vervolgens een jaar op die poot laat wachten? Uiteraard moest u de bank bij aflevering wel betalen.....

Of mijn nieuwe auto wordt geleverd zonder werkende remmen, en de dealer zegt "Er wordt wel aan gewerkt hoor "

Komt dit misschien binnen?

Hans M. Roeper
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @hmroep , wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over ITV Online! Je kunt in het startbericht van dit topic al lezen over EDGE: daar is de nieuwe website inderdaad nog niet beschikbaar. We verwachten deze in de toekomst wel, maar we zijn eerst begonnen met Chrome en Firefox. Deze kan je gebruiken, maar ook daar zijn inderdaad nog wat issues voor wat betreft de gids. Er wordt wel aan gewerkt hoor 🙂. Voor wat betreft de windows app, daar verwacht ik geen verbeteringen meer in, want die gaat er te zijner tijd uit.
Reputatie 7
Op de laptop, in de app, géén tv gids!
Ik heb in de (inmiddels hopeloos verouderde) KPN iTV app voor Windows (8 en 10) wel een gids.
Reputatie 7
Badge +27
Ha @jordik99, goede vraag! Volgens de laatste berichten spant het er om of we het gaan halen. We melden het natuurlijk als er een definitieve datum is!
Hoe kan het nou dat KPN, één van de grootste providers het niet voor elkaar krijgt een fatsoenlijk werkende TV gids te produceren.
Ik lees van alles, maar weinig tot niets daar over. Op de laptop, in de app, géén tv gids! Dan maar Life, de interactieve TV pagina (https://interactievetv.nl/) bezocht, daar is wel een gids, maar die verspringt, tijdens het scrollen continue.
Alles moet zo nodig digitaal, maar de mensen die het aan moeten leveren kunnen alleen een FLUT product leveren. Betalen we met zijn allen niet genoeg?
Ik wilde de snelkoppeling op mijn bureaublad opnemen in het startmenu, dat kan niet! Why????
Probeer je het in EDGE te openen, om daar hetzelfde te proberen, maar in EDGE opent deze pagina niet! In Internet Explorer wel... Echter alleen in de oude versie (uit het jaar NUL) en dan krijg je een app uit het STENEN TIJDPERK te zien! Kom op KPN, jullie verdienen zat. Neem eens een paar deskundigen in dienst. Die een product kunnen maken, en het pas online beschikbaar maken als het echt werkt! Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Hans M. Roeper

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 1
Safari eind dit jaar... hoe ver zijn we KPN?
Reputatie 6
Badge +9
Beeld loopt nog te vaak vast, als ik gewoon naar full screen wil. Geluid loopt wel door,, dit is al sinds het begin.
Reputatie 7
Badge +15
Blijkbaar is die update die er zou zijn geweest (voor stabiliteit) nog niet uitgerold. 😞 Er is mij verzocht om over een maandje weer contact op te nemen als het probleem dan nog niet is opgelost.

Agenda punt aangemaakt 😄

In de tussentijd kijk ik lekker via chrome, wat ik merk is dat ik nu een stuk meer TV kijk 🙂
Reputatie 6
Badge +9
In Chrome:

Als ik op het Hoofdscherm ben en dan bij "Net gestart" een programma aan klik, is die omgeving stukken sneller. Bijvoorbeeld naar full screen en weer terug naar klein.

Als ik op "TV-kijken" druk en dan hetzelfde programma kijk, is die omgeving gewoon trager. Full screen naar klein, duurt allemaal wat langer.

Of te wel: het "TV Kijken" omgeving mag nog wat performance updates krijgen.

Sinds dag 1 viel mij dit al op. Ook het "On Demand" gedeelte is stukken sneller. Alle extensies staan uit.
Reputatie 7
Badge +24
Bij mij wordt het venster niet zwart als ik het venster heel klein maak (Chrome)...

Verzoeken en wensen mogen altijd. Of je het krijgt is natuurlijk een tweede. 😉 Goede suggesties trouwens.
Het kijken in een venster is een verademing! Dank voor het doorvoeren. Klein muggenziftje: Als het venster te klein wordt (ik schat kleiner dan 640 pixels breed) dan wordt het venster zwart. Op dat moment is de enige manier om weer leven in de pagina te krijgen een refresh van de website.

Een volgend verzoek (we moeten wat te wensen hebben, toch?) zou een extra balk onder zijn met gids display van betreffende zender, opnemen knop terwijl er gekeken wordt en een mogelijkheid om tijdens het kijken eenvoudig naar volgende/vorige zender en/of een zenderlijst te gaan. Bijvoorbeeld met een type venster waar een ander zendernummer in te typen is.

Samenvattend dus iets meer de TV experience 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Goed punt @verfkwast! Ik heb precies hetzelfde geconstateerd bij verschillende mensen. De reden weet ik niet precies want voor zover ik weet zouden beide URL's hetzelfde moeten werken. Ik heb dit signaal wel doorgezet naar de ontwikkelaars.
Zie mensen klagen over de refreshen, bij mij refresht de site ook elke paar seconden op het oude adres https://www.itvonline.nl maar op https://www.interactievetv.nl/ gaat het goed.
Had alleen geen full screen knop op PC & laptop in maar die kwam terug na Whitelisting de site in Adblock

Nu nog een Autostart als je een kanaal hebt aangeklikt en een pause knop en ik ben 99% tevreden 😀

( i7 + Chrome + win 10)
Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen! Vandaag is er een update uitgevoerd voor de iTV website. Dit zijn de belangrijkste:
  • Verwijderen van opnames: In ‘Mijn opnames’ kun je vanaf nu opnames die al zijn afgelopen, verwijderen via de drie puntjes. Klik op die drie puntjes aan de rechterkant en kies voor ‘verwijderen’ of ‘Verwijder de serie opname’
  • Verbeteringen in de snelheid van de gids: De snelheid van de TV Gids is verbeterd en je kunt nu sneller wisselen tussen zenders
  • Ondersteuning voor kleinere schermen: Als je de website bezocht op een kleiner scherm kreeg je de melding: “Download de app of vergroot je scherm”. Uit de feedback op de website bleek dat dit niet voor iedereen even duidelijk was en dus hebben we dit verbeterd. Bezoek je de website op een laptop of desktop? Dan kun je de website altijd gebruiken, ook op een kleiner scherm. Als je de website bezoekt op een klein scherm zul je onderin scroll-balken zien. De “Download de app”-pagina wordt alleen nog getoond als je de iTV website bezoekt met een telefoon of tablet.
  • Andere kleine verbeteringen m.b.t. snelheid en geschikt maken voor Chrome-browser versie 70 (Chrome Canary).
Reputatie 7
Badge +24
Ook dan vind ik het vreemd aangezien itvonline.nl ook wel zou moeten werken. Maar goed, jij kan in ieder geval weer tv kijken en ik geef dit signaal door! 🙂 Geen excuses nodig, en graag gedaan!
Hmm opmerkelijk. Of die refresh 1 keer per seconde gebeurt, of 1 x per 20 seconden maakt voor de ervaring vrij weinig uit denk ik want dan is het nog steeds ontzettend irritant. Wellicht nog een andere extensie? Het kan bijna niet missen dat het daar ergens fout gaat.


Ik heb alle extenties uitgezet, maar geen verschil. Maarre, toen zag ik pas dat ik de verkeerde URL gebruik! Als ik itvonline.nl gebruik gaat het verkeerd, maar met interactievetv.nl gaat het goed! Mijn excuses!!! Gewoonweg niet goed opgelet. 😂 🤔

Dank voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +24
Hmm opmerkelijk. Of die refresh 1 keer per seconde gebeurt, of 1 x per 20 seconden maakt voor de ervaring vrij weinig uit denk ik want dan is het nog steeds ontzettend irritant. Wellicht nog een andere extensie? Het kan bijna niet missen dat het daar ergens fout gaat.

Als je nog zin hebt om wat dingen te testen zou je Firefox nog kunnen installeren (dus helemaal zonder extensies of wat dan ook) en dan naar https://interactievetv.nl/ gaan. Werkt ie dan wel zonder dat herladen?
@BlueAdept: het refreshen maakt de site natuurlijk onbruikbaar. Gebruik je heel toevallig aanvullende browserextensies? Ik heb voorbeelden gezien van problemen met bijvoorbeeld 'Adblocker' en 'Ghostery'. Als test zou je wellicht eens alle extensies kunnen uitschakelen en de cache legen om te kijken of ie dan wel werkt. Werkt het dan wel? Het kan ook zijn dat je https://interactievetv.nl/ als uitzondering kan toevoegen bij bepaalde extensies.

MacOS en Chrome is exact wat ik ook gebruik. Moet kunnen zou je dan zeggen.😅


Dat zou je zeker denken. Ik heb idd Ghostery en Adblock draaien. Uitschakelen en whitelisting helpt helaas niet, al lijkt de frequentie van de refresh iets minder te worden (maar misschien ben ik zelf minder scherp, zo laat op de avond :P)
Reputatie 7
Badge +24
@BlueAdept: het refreshen maakt de site natuurlijk onbruikbaar. Gebruik je heel toevallig aanvullende browserextensies? Ik heb voorbeelden gezien van problemen met bijvoorbeeld 'Adblocker' en 'Ghostery'. Als test zou je wellicht eens alle extensies kunnen uitschakelen en de cache legen om te kijken of ie dan wel werkt. Werkt het dan wel? Het kan ook zijn dat je https://interactievetv.nl/ als uitzondering kan toevoegen bij bepaalde extensies.

MacOS en Chrome is exact wat ik ook gebruik. Moet kunnen zou je dan zeggen.😅
[quote=Paul_]@Troela: De "Error decoding media" bij terugkijken via de gids/opnames wordt uitgezocht door het tv-team. Het is nog niet helemaal duidelijk wat de exacte oorzaak is dus ik weet nog niet wanneer het daadwerkelijk opgelost is. Ik had het afgelopen weekend zelf ook bij een opname, en ik startte de opname opnieuw, en spoelde door tot vlak na waar ik die melding kreeg. Toen ging ie wel goed verder afspelen. Dank voor de tip en alle info! ;)

De nieuwe site werkt niet erg lekker. Scherm wordt continue gerefresht, word je helemaal dol van. Als ik dan toch gauw probeer te klikken op een programma krijg ik de melding "met dit abonnement is het bekijken van dit programma niet mogelijk (400-10173). En intussen blijft ie lekker refreshen (1x per seconde oid). Toch maar weer terug naar de oude, als ik die nog kan vinden :D
Dat is wel heel apart. Ik herken dit probleem overigens niet. Welke OS en browser gebruik je? Is het de laatste versie van Chrome of FF? En krijg je die foutmelding bij elke zender?

Paul: voor zover ik kan zien geldt dat voor alle zenders. Door dat continue gerefresh kan ik niet makkelijk switchen tussen zenders. In ieder geval voor NPO 1/2/3, RTL4/5, SBS6, Veronica. Ik gebruik macOS High Sierra (10.13.6) en de laatste Chrome versie (Versie 69.0.3497.100 (Officiële build) (64-bits)).
BlueAdept. De oude versie is hier te vinden totdat de nieuwe ook voor Edge en Safari beschikbaar is. Dan gaat de oude uit de lucht.
https://portal.itvonline.nl/


Dank je wel, Peter, maar dat was niet de essentie van mijn bericht. Het werkt gewoon niet, nog steeds niet. Hij blijft maar refreshen.
Reputatie 7
Badge +15
Dat bedoelde ik 🙂

Wees blij dat je het niet hoort, het is heel subtiel maar als je het eenmaal door hebt frustreert het mij enorm. In de tussentijd trek ik mijzelf lekker terug naar chrome 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb vandaag eventjes gebeld vanwegen de firefox problemen en heb gegrepen dat er binnenkort een update uit komt die het oplost. :D
Je bedoelt hikjes in het geluid en de error bij opnames/terugkijken? Er komt inderdaad een update aan maar ik kan je niet beloven dat die de eerder genoemde problemen oplost. De hikjes herken ik eerlijk gezegd niet als bekend probleem (ik zal ook eens gaan testen) en "error decoding media" wordt nog druk aan gewerkt.
Reputatie 7
Badge +15
Ik heb vandaag eventjes gebeld vanwegen de firefox problemen en heb gegrepen dat er binnenkort een update uit komt die het oplost. 😃
Reputatie 7
Badge +15
Inmiddels heb ik de nieuwe iTVonline website ook geprobeerd in Chrome, in tegenstelling tot firefox is het echt een verademing 🙂

Ik merk ook dat ik vaker TV kijk dankzij de nieuwe website.

#ikbenfan

Reageer