Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

  • 27 augustus 2018
  • 368 reacties
  • 28381 keer bekeken


Toon eerste bericht

368 reacties

Reputatie 7
Badge +23
@Troela: De "Error decoding media" bij terugkijken via de gids/opnames wordt uitgezocht door het tv-team. Het is nog niet helemaal duidelijk wat de exacte oorzaak is dus ik weet nog niet wanneer het daadwerkelijk opgelost is. Ik had het afgelopen weekend zelf ook bij een opname, en ik startte de opname opnieuw, en spoelde door tot vlak na waar ik die melding kreeg. Toen ging ie wel goed verder afspelen. Dank voor de tip en alle info! ;)

De nieuwe site werkt niet erg lekker. Scherm wordt continue gerefresht, word je helemaal dol van. Als ik dan toch gauw probeer te klikken op een programma krijg ik de melding "met dit abonnement is het bekijken van dit programma niet mogelijk (400-10173). En intussen blijft ie lekker refreshen (1x per seconde oid). Toch maar weer terug naar de oude, als ik die nog kan vinden :D
Dat is wel heel apart. Ik herken dit probleem overigens niet. Welke OS en browser gebruik je? Is het de laatste versie van Chrome of FF? En krijg je die foutmelding bij elke zender?

Ik krijg steeds vastlopers bij het tv kijken, hij blijft hangen, het maakt niet uit bij groot of klein beeld. Ik heb een laptop met de nieuwste chrome versie erop en de resolutie in ITV al op laag staan. Ik gebruik een draadloze wifi verbinding. Met andere programma's heb ik geen problemen. Kan het nog ergens anders aan liggen? Het enige wat ik zo kan bedenken is de internetsnelheid. Wat haal met deze speedtest?

@Galdor68: Goede feedback, mee eens. We bundelen alle feedback en sturen het door.

@PeterG: Je gebruikt de nieuwste versie van FF ga ik vanuit?
Reputatie 7
Ik heb, helaas, wsl niet de allersnelste pc. Denk ik. Gebrek aan € helaas.
Reputatie 2
Badge +1
Hmm 🤔
Op mijn Firefox werkt volledig scherm wel (laatste versie)
Reputatie 7
Ik weet niet of het al aan bod is geweest hier maar

In Firefox werkt 'volledig scherm' niet. Blijft briefkaartformaat.
En áls het dan eindelijk lukt bevriest het beeld na enkele seconden.

Dacht, ach probeer het eens uit. Maar nee. Het wordt en blijft hier toch de ontvanger.
Als Telfort klant hebben wij ook de beschikking over deze vernieuwde site en app.
Ik ben een andere app gewend tot de site had in niet eens toegang. (Oude glasvezel propositie)
Nu na een verhuizing dus ook deze versie, ik moet toch over beide zowel de website als de app een noot van kritiek uiten. Namelijk het niet efficient gebruiken van alle beschikbare pixels.
3 zenders op de nieuwe website, in de app zie ik er nog minder.


Tegenover deze lijst dan heeft deze laatste toch mijn voorkeur, ik heb dit op het Telfort forum dan ook als verbeterpunt aangegeven.

Nou, nou, nou... er is weer een hele nieuwe applicatie gebouwd... alles overboord gegooid. Waarschijnlijk is er alleen gekeken of het werkt en niet gedacht aan gebruiksvriendelijkheid.
Het enige goede nieuws is dat er tussen drie streams gekozen kan worden en dus ook voor minder kwaliteit en dataverbruik.
Waardeloos is dat de webapplicatie totaal geen geheugen heeft.
Wanneer je een stukkie gekeken hebt en vervolgens weer terug gaat, sta je weer bovenaan de pagina. Wil je van Fox 1 naar Fox 2 ben je wel even bezig. Of als je vastloopt: bij verversen ga je naar het totaalscherm en kan je weer helemaal omlaag scrollen. Als je het geluid hebt aangepast, ben je die aanpassing ook kwijt.
Er moet nog een hoop gebeuren, jongens en meisjes.
Ik krijg steeds vastlopers bij het tv kijken, hij blijft hangen, het maakt niet uit bij groot of klein beeld. Ik heb een laptop met de nieuwste chrome versie erop en de resolutie in ITV al op laag staan. Ik gebruik een draadloze wifi verbinding. Met andere programma's heb ik geen problemen. Kan het nog ergens anders aan liggen?
Reputatie 7
BlueAdept. De oude versie is hier te vinden totdat de nieuwe ook voor Edge en Safari beschikbaar is. Dan gaat de oude uit de lucht.
https://portal.itvonline.nl/

Zie ook het STARTBERICHT van dit topic.
De nieuwe site werkt niet erg lekker. Scherm wordt continue gerefresht, word je helemaal dol van. Als ik dan toch gauw probeer te klikken op een programma krijg ik de melding "met dit abonnement is het bekijken van dit programma niet mogelijk (400-10173). En intussen blijft ie lekker refreshen (1x per seconde oid). Toch maar weer terug naar de oude, als ik die nog kan vinden 😃
@Paul_

Nog een voorbeeld:
NET5, Major Crimes, Zaterdag 25 augustus 22:50
Bij het terugkijken krijg ik consequent op nog een 55 minuten over een foutmelding. Ik heb hem 3 keer bekeken en krijg steeds op hetzelfde moment de error.

Is dat een opname? Of terugkijken via de gids?

Wat je aangeeft over het inzoomen klopt inderdaad. Zodra je weer uitzoomt krijg je wel weer beeld als het goed is.


@Paul_
Het gaat om het 'terugkijken' via de gids, geen opnames. Ik heb verschillende programma's van vooral de NatGen en Discovery channels bekeken, maar ook een van Net5 (Major Crimes) die halverwege een error gaf.

Begrijp ik het goed dat het de bedoeling is dat je op een PC de player niet mag vergroten en dus vast zit aan de (kleine) standaard of full screen?

Het scrollen door de gids is ook een dingetje. Bij één beweging van het muiswieltje springen de programma's op en neer of blijven 'scrollen'.
Beste Peter,
Ik snap nog steeds niks van de reclame over iTV, het is pure oplichting.
Een website die middels klantgegevens een streaming dienst aanbied, echter geen youtube infra.
Al zou je 500/500 glas verbinding hebben is het maximale 720p zonder weg vallen (blokkerig beeld) als digitenne.
Alleen voor bepaalde browsers beschikbaar zet iedere ICT'r aan het denken, is er ooit gedacht dat linux gebruikers het zelfde type browser gebruiken, en moeten fratsen uit halen om een variant silverlight van windows aan de praat te krijgen. Jaren 90 rommel noemen we dit, nu nieuwe versie ja ja wat codecs erin gefrommeld voor audio, maar zeker geen peer to peer streaming. Vind het ook absurt dat er in 2018 door de kpn nog steeds tv ontangers uit 2011 geleverd worden (Telfort ook KPN levert dezelfde rommel), soort van schoutcast wifi local streaming had er allang in moeten zitten, ipv van klanten naaien voor een paar euro per maand om een kopie kastje aan te sluiten. Los van het fenomeen waarom kijken mensen nog tv, bak reclame ellende, we kijken uitzendinggemist.net zonder reclame dit ter zijde. Stop met reclame maken wat nooit zal werken, telefoon abbonees op kosten jagen met hun data bundel.
Reputatie 7
Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.Mee eens. In Edge een vloeiende weergave van het beeld. In Chrome hakkelt het een beetje en in Firefox nog iétsje meer. Áls ik al buiten de tv ontvanger om zal kijken zal het vooralsnog bij voorkeur via Edge zijn. Helaas dus nog met de oude versie. Maar voordeel is dat als het voor Edge wel beschikbaar is dat er waarschijnlijk wel diverse hier genoemde bezwaren verbeterd zullen zijn 🙂
Net zoals op de oude website, loopt de interactieve tv bij mij nog regelmatig vast (en dat ligt niet aan mijn internetverbinding want tijdens het vastlopen blijven alle andere programma's zoals browsers, e-mail etc. zonder problemen draaien).
Dat is niet is niet de bedoeling natuurlijk. Dat je wel kan e-mail zegt niet zoveel over het vastlopen bij tv kijken. Je kan bij de instellingen de kwaliteit instellen. Op welke staat ie? Wellicht loopt het soepeler als je 'm iets lager instelt. Verder ben ik ook benieuwd naar een speedtest op die pc want in mijn ervaring (tot nu toe) is de website wel stabiel..

De kwaliteit instellen had ik nog niet eerder gezien, die staat op 'gemiddeld' (ik denk dat dit de standaard instelling is). Ik zal het eens proberen met instelling 'laag'.
Ik bezoek de website overigens niet via een pc maar via een laptop met draadloos wifi, dus misschien is dat nadelig voor de snelheid/stabiliteit. Verschillende speedtests (waaronder die van KPN) geven steeds een waarde van zo'n 20 Mbps als downloadsnelheid.
De door mij genoemde e-mail is inderdaad niet zo'n handig voorbeeld, maar ik wilde alleen aangeven dat ik met geen enkele andere toepassing problemen heb met vastlopen. Ook niet bijvoorbeeld met het bekijken van video via YouTube of andere kanalen.
op de oude site was er nog de mogelijkheid om snel tussen zenders te schakelen en ook de mogelijkheid om te verversen bij vastlopen.
Je bedoelt denk ik het snel schakelen bij een niet-volledig scherm? Goed punt! Over het verversen begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd. Maar eigenlijk moet het al niet vastlopen natuurlijk.

Met snel schakelen gaat het inderdaad om een niet-volledig scherm.
Met verversen bedoel ik de pagina vernieuwen in de browser (Ctrl-R). Op de oude site kwam je dan netjes terug op de zender die je aan het kijken was, waarbij het vastlopen (stilstaand beeld) weer opgelost was. Op de nieuwe site beland je na verversen op de startpagina, waarna je opnieuw de zender moet opzoeken die je aan het kijken was.
Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.
En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.


Ik ben een Linux-gebruiker. In Ubuntu 16.04 en Ubuntu 18.01 werkt de interactieve tv-website bij mij ook niet onder Firefox. De oude site deed het niet omdat het installeren van Silverlight vereist was, op de nieuwe site start de interactieve tv wel op, maar krijg ik alleen een stilstaand beeld onder Firefox
Reputatie 7
Badge +23
Ik ook niet en velen met mij. Een "eenvoudige" gebruiker zonder technische know how zal niet zo snel een andere browser installeren.Daar ben ik het volledig mee eens.
Reputatie 7
Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.Nee, het is duidelijk dat jij geen Chrome/FF gebruikt bij jouw Windows 10.Ik ook niet en velen met mij. Een "eenvoudige" gebruiker zonder technische know how zal niet zo snel een andere browser installeren.
Reputatie 7
Badge +23
Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.Nee, het is duidelijk dat jij geen Chrome/FF gebruikt bij jouw Windows 10.
Reputatie 7
Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.
Reputatie 7
Badge +23
Net zoals op de oude website, loopt de interactieve tv bij mij nog regelmatig vast (en dat ligt niet aan mijn internetverbinding want tijdens het vastlopen blijven alle andere programma's zoals browsers, e-mail etc. zonder problemen draaien).
Dat is niet is niet de bedoeling natuurlijk. Dat je wel kan e-mail zegt niet zoveel over het vastlopen bij tv kijken. Je kan bij de instellingen de kwaliteit instellen. Op welke staat ie? Wellicht loopt het soepeler als je 'm iets lager instelt. Verder ben ik ook benieuwd naar een speedtest op die pc want in mijn ervaring (tot nu toe) is de website wel stabiel.

Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.
En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.

op de oude site was er nog de mogelijkheid om snel tussen zenders te schakelen en ook de mogelijkheid om te verversen bij vastlopen.
Je bedoelt denk ik het snel schakelen bij een niet-volledig scherm? Goed punt! Over het verversen begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd. Maar eigenlijk moet het al niet vastlopen natuurlijk.
Reputatie 1
Fijn dat het nu weer op Firefox werkt.
Erg jammer dat je nu tijdens het tv-kijken niet in de gids kunt of naar pluspakket-films kunt zoeken.
Was erg handig om naar andere zenders/films te zoeken/scrollen terwijl je iets op de achtergrond aan had staan.
Blijf dus nog maar op de https://portal.itvonline.nl op Chrome.

Zou helemaal ideaal zijn als het live tv-scherm als losse pop-up zou kunnen functioneren.
KPN heeft de website interactievetv.nl vernieuwd. Erg jammer dat er zoveel aandacht besteed wordt aan de esthetische kant, maar niet aan de stabilteit en gebruiksvriendelijkheid. Net zoals op de oude website, loopt de interactieve tv bij mij nog regelmatig vast (en dat ligt niet aan mijn internetverbinding want tijdens het vastlopen blijven alle andere programma's zoals browsers, e-mail etc. zonder problemen draaien). Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome. Wat betreft de gebruiksvriendelijkheid: op de oude site was er nog de mogelijkheid om snel tussen zenders te schakelen en ook de mogelijkheid om te verversen bij vastlopen. Dat is nu allemaal een stuk omslachtiger geworden. Nogmaals, erg jammer dus, een gemiste kans.
Ik kan alleen maar instemmen met de bovenstaande suggesties om het OS uit te lezen. Zodra dat Windows blijkt te zijn (of in ieder geval niet iOS of Android), val dan niemand lastig met meldingen over schermgroottes en laat het ding gewoon spelen. We willen tenslotte niet allemaal schermvullend kijken, zeker niet als het beeld standaard start in een kleiner venster.
Reputatie 7
Badge +23

@Troela: Welke browser+versie+OS gebruikte je bij het terugkijken toen je die error kreeg? En om welke programma's/afleveringen/zender ging het? We willen dit graag proberen te reproduceren.


Ik gebruik de nieuwste Chrome (Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits)) op Windows 10. Het gebeurde onder andere op NatGen en Net5.
Net weer: zie bijlage.
Hier ook weer dezelfde foutmelding in de console. Er wordt overigens ook gewaarschuwd voor de SSL certificate: "The SSL certificate used to load resources from https://halo.mobgen.com will be distrusted in M70. Once distrusted, users will be prevented from loading these resources. See https://g.co/chrome/symantecpkicerts for more information."

De melding is aangepast/verduidelijkt want je hoeft de app niet te downloaden op de pc natuurlijk.
Wat de melding dat je een mobiele app moet downloaden op je Windows PC betreft... Zodra ik boven de 125% procent kom, sluit de website en krijg je alleen nog maar deze melding. Je hebt dus niet de optie om in de browser je scherm/beeld/player te vergroten en je kan die melding niet wegkrijgen.

Bedankt voor de info, ik geef het door! Heb je toevallig nog de specifieke programma's voor me (mag ook via privébericht natuurlijk)? *edit: Blowing up history op Discovery zie ik in de bijlage. Is dat een opname? Of terugkijken via de gids?

Wat je aangeeft over het inzoomen klopt inderdaad. Zodra je weer uitzoomt krijg je wel weer beeld als het goed is.

Reageer