Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 437 reacties
  • 35270 keer bekeken

Toon eerste bericht

437 reacties

Reputatie 7
Ik weet niet of het al aan bod is geweest hier maar

In Firefox werkt 'volledig scherm' niet. Blijft briefkaartformaat.
En áls het dan eindelijk lukt bevriest het beeld na enkele seconden.

Dacht, ach probeer het eens uit. Maar nee. Het wordt en blijft hier toch de ontvanger.
Reputatie 7
Badge +24
Goede vraag. Ik heb geen tegenbericht gehad, dus ik zal eens navragen! Dank voor de heads-up.
Reputatie 7
Ik heb, helaas, wsl niet de allersnelste pc. Denk ik. Gebrek aan € helaas.
Ik neem aan dat op een tablet even goed de verwijzing naar de app blijft staan al zijn die schermen groot genoeg, wat betreft de pixels in ieder geval.
Reputatie 7
Waarom kan ik als ik via de website cast naar Chromecast niet doorspoelen of pauzeren?
Niet alleen bij casten vanuit de website, maar ook bij casten vanuit de iTV app is het niet mogelijk door of terug te spoelen. Wat dat betreft kan KPN nog veel leren van bijvoorbeeld Netflix waarbij je eenvoudig het bolletje over de tijdslijn kunt slepen.

@Paul_ en @Joran

Een update.
Allereerst, ik ben stom geweest niet tussen elke stap te testen, dus ik weet niet wat de specifieke oplossing is, maar het werkt.

Dingen die zijn veranderd:
- Google chrome verwijderd en Firefox geïnstalleerd
- Windows 10 1903 geïnstalleerd
- beeldscherm resolutie veranderd en Customer scaling aangepast
- graphics drivers geüpdate
- KPN afspeel instelling naar laag

Maaaar, chrome als laatste verwijderd want na al die aanpassingen was het probleem er nog steeds, ook met kpn instelling en naar laag.

Blijft toch raar dat dit probleem speelt, vraag me echt af wat er aan de hand is.
Reputatie 7
@PeterG: Je gebruikt de nieuwste versie van FF ga ik vanuit?
Yep. Gebeurt automatisch.

Maar ik vind het niet zo'n punt. Ik zie een computer (of tablet of phone) nog steeds niet als televisietoestel. Als ik maar elders opnamen kan inplannen voor thuis.
Ach, ben nog uit de tijd dat je één zwart wit toestel in huis had. Er waren ook nog maar 2 zenders toen. En niemand klaagde dat ze er nog meer zenders bij wilden. Dat is tegenwoordig wel anders: nooit genoeg kennelijk.
Reputatie 7
Werkt de Windows app niet meer? Blijft maar laden. Was altijd best snel 'aan'.
Wilde 'm gebruiken n.a.v. het feit dat interactievetv.nl nog niet in Edge werkt, maar ....
Reputatie 7
Waarom zou je dat willen? Mijn persoonlijke ervaring is dat de app op tablet of smartphone veel soepeler werkt dan interactievetv.nl op een laptop of pc.
Natuurlijk gebruik je de app op tablet of smartphone, dat werkt veel prettiger. Het enige wat ik zeg is dat ik, in tegenstelling tot @Paul_, verwacht dat ook op een telefoon of tablet via interactievetv.nl televisie gekeken zal kunnen worden zodra die beperking op schermgrootte weggenomen is.

En dan hebben we nog niet eens over de inlog, op de website moet je steeds inloggen en op de app, zowel iTV als Netflix behoeft dat niet; over gemak en gebruikersvriendelijk gesproken... 🤓
Ook op interactievetv.nl hoef je maar één keer in te loggen, tenminste in Edge op Windows 10.
Reputatie 7
Net even gekeken (had het nog niet in Chrome geprobeerd), maar hier werkt 't wel.
Heb je de nieuwste Chrome versie? 69.0.3497.81

Ik blijf het kijken via online wel een noodgreep. Trage bediening; af en toe blijft het hangen.
Nee, dat liever de lekker vlotte ontvanger.
Reputatie 7
ZUCHT. Na update naar de genoemde allernieuwste versie laadt Chrome HELEMAAL GEEN websites meer. Oh oh, wat een gedoe die computerdingen.
Reputatie 7
DigiB.
Dit zijn de landen waar je, afgezien van Nederland, de website kan gebruiken. N.B. buiten je eigen wifi zijn er minder zenders beschikbaar. Zie 2de blad pdf.

België;
Bulgarije;
Cyprus;
Denemarken;
Duitsland;
Estland;
Finland;
Frankrijk;
Griekenland;
Hongarije;
Ierland;
Italië;
Kroatië;
Letland;
Litouwen;
Luxemburg;
Malta;
Nederland;
Oostenrijk;
Polen;
Portugal;
Roemenië;
Slovenië;
Slowakije;
Spanje;
Tsjechië;
Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland);
Zweden.
Reputatie 7
@jordik99
Oh juist. De NIEUWE site voor online kijken werkt uitsluitend via
http://interactievetv.nl !!! En deze werkt dus in de hele E.U. via Edge, Chrome, Firefox en Safari.

Met de link itvonline punt nl kom je op de OUDE uit. En die werkt niet in Safari.
Reputatie 7
Dan hebben we nog de link mét www: https://www.interactievetv.nl

Verder: tijdelijke internet bestanden wissen/schonen.
Reputatie 7
@moderator , ik weet niet of het al ter sprake is geweest maar:
waarom zijn opnamen van BBC First niet te bekijken? Da's toch raar. Gewoon thuis kan het niet, terwijl de zender wel beschikbaar is. Ook buitenshuis is de zender beschikbaar.
Of komt dat door gebruik Firefox?
Reputatie 7
Of de gebruikers van een Android 4 systeem die hoeven dan niet meteen in de buidel te tasten. Nu de ondersteuning daar stopt. De website zal daar nog wel bruikbaar zijn mag ik hopen.
Dat verwacht ik nu net weer niet. De website en de app maken gebruik van dezelfde player en naar ik begrepen heb zit 'm daar nu net de crux t.a.v. de content beveiliging (DRM).

Zelfs een 10 inch tablet is voor mooi te klein.
Ik gebruik de iTV app zeer geregeld op mijn Huawei MediaPad M3 met een 8.4 inch scherm en dat ervaar ik als zeer prettig. Die 8.4 inch op 50 cm afstand levert prima kwaliteit en een groter beeld dan mijn 43 inch televisie op 3,5 meter afstand.
Wat mij betreft helemaal niets mis met zo'n klein scherm.
Reputatie 7
@Paul_ Dank je. Zou het echter niet logisch(er) zijn als i.i.g. de zenders die via de website gekeken kunnen worden ook met opname beschikbaar zijn via de website (of app, maar die heb ik niet).
Dit is zo krom. Het wordt wel opgenomen ivm de decoder; staat wel in de lijst op de site; maar is niet beschikbaar. 🙃
Reputatie 7
@paul_ schreef: Hiermee is de lijst met ondersteunde browsers voor de nieuwe iTV website compleet: Chrome, Firefox, Edge en Safari.
Gaat Internet Explorer 11 niet meer ondersteund worden? Ik ken nog oudere mensen met Windows 7 die alleen I.E. 11 gebruiken.
Reputatie 7
Scherm copy werkt inderdaad niet ivm beveiliging (DRM idd).
Je kunt in Google Chrome wel Chromecast gebruiken om het bv. op je televisie te zien.
Reputatie 7
Tuurlijk zijn het herhalingen. Vrijwel al die acteurs die je ziet zijn al jaaaren dood.
Verder is het 4:3 met een vrij matige scherpte t.o.v. wat er de laatste jaren wordt gemaakt.

Net even Allo allo op RTL 7 als serie ingepland. Keurig de afl. van vandaag, maandag en dinsdag gepland. Nu nog kijken of ze idd worden "opgenomen".

update: ik zie net dat dit topic de app/website betreft. Heb 't gedaan via de ontvanger.
Reputatie 4
Badge +2
Per aflevering, inderdaad. Maar een hele serie achtereen kunnen zien is, net als in Netflix te prefereren! Losse afleveringen die op zichzelf staan kun je per keer zien, maar dat is Brussel dus niet.
Reputatie 7
Kun je op interactievetv.nl ook formule 1 kijken indien er per wedstrijd 6,- euro is/wordt gedoneerd?

Zoja, hoe doen we dat dan vanaf de laptop?

Sport on demand werkt alleen via de ontvanger. Daarop kun je net zo goed via RTL Television HD (46) kijken naar de race lijkt mij. Wel Duits commentaar natuurlijk.

Geen van de Duitse zenders zijn buiten de ontvanger beschikbaar.

Voor € 6 huur je de uitzending in SD kwaliteit. (alleen beschikbaar op de ontvanger)

@racinfo2
Reputatie 7
Ja, RTL Television heeft de rechten. KPN heeft die zender in maart express speciaal voor de Formule 1 opgewaardeerd naar HD n.b. 😃

Er is alleen af en toe een reclame-onderbreking, maar via Grand Prix Radio met Olav Mol blijft het dan toch te volgen.

Wel je ontvanger even 20 sec. pauzeren om te synchroniseren met Gr. Pr. radio.
Reputatie 7
Badge +24
En Paul, je weerwoord over moeilijk te realiseren qua software vind ik onzin, een goede software schrijver kan alles wat de klant wil, maken.
Je mag natuurlijk vinden wat je wil, maar het is geen onzin. Ik heb hier ergens op het forum wel eens wat meer uitleg gegeven over hoe dat een beetje in z'n werk gaat.
Dan is deze groep mooi de sjaak ik ga er ook vanuit dat je gelijk hebt. Maar goed het is bekend hoeveel Android 4 gebruikers er zijn dus de groep is blijkbaar klein genoeg om dit te verantwoorden.

Reageer