Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

  • 27 augustus 2018
  • 565 reacties
  • 42236 keer bekeken


Toon eerste bericht

565 reacties

Zie dat je nog steeds geen opnames van Belgie of eurosport kan terug kijken in de app of computer?

Zit dat er nog aan te komen, o.a. bij Ziggo kan dat wel zie ik.

Reputatie 7
Badge +24



Ha Dennis en @jordik99, kunnen jullie nu naar geen enkele zender kijken op Safari? En dit was na het 'aanzetten' van de nieuwe zenders? Ik begrijp van jou, Jordi, dat 'ie het constant niet doet. Is dat dan ook op elke zender of maakt dit nog verschil?Bij mij doet er geen 1 zender, behalve NPO 1, 2 en 3. (Safari)

Op Google Chrome werkt alle zenders weer wel. Zal het denk ik met de DRM te maken hebben bij Apple? 🤔
bij mij precies hetzelfde, belachelijk... eerst duurt het maanden voordat Safari wordt uitgerold, en vervolgens werkt het al weken niet, laatste keer dat ik TV heb kunnen kijken via mijn MacBook is zeker een jaar geleden, maar wel elke maand betalen, schaam je KPN!
Dat is mooi! Dan ben ik in ieder geval niet de enigste! 😉👍🏼 @jordik99

Hoi! Heeft te maken met een Safari-update. We hopen dit voor vanavond (AJAX) te hebben opgelost.
Reputatie 7
Badge +24
Dit zowel in Firefox, Edge en Chrome. Vandaar ook dat ik reikhalzend uitkijk naar de upgrade in de hoop dat de tv gids daarin verbeterd is.
De gids is het meest zware onderdeel van de app/website, en schijnt ook het meest ingewikkelde te zijn. In deze update zit voor zover ik weet geen aanpassing hierin (in het kader van verwachtingsmanagement).
Reputatie 7
Badge +24

Hoi! Heeft te maken met een Safari-update. We hopen dit voor vanavond (AJAX) te hebben opgelost.Safari-update? @Paul_ een update aan jullie kant? Mag aannemen dat ik Safari niet hoeft te updaten? Kan trouwens niet apart, want die updates gaat samen als er een nieuwe iOS update komt van Apple zelf. 😉👍🏼

Had te maken met een met een update van Safari, niet een update aan onze kant. Maar dat wil niet zeggen dat het de "schuld" van Apple is hoor. Het fijne weet ik er ook niet van, maar weet dat het bijna is opgelost.
Reputatie 7
Badge +24
Werkt Safari nu ook weer bij jullie @Dennis Schreve & @jordik99? 🤞🏽
Reputatie 4
Badge +2
@Paul_ over wenslijst gesproken,
Als je de opgenomen TV opnamen op de TV Tuner bekijkt staan die opnamen vaak keurig onder (of bij) elkaar terwijl de opnamelijst op de laptop blijkbaar gesorteerd is op de opnamedatum zodat je, bij 'n lange reeks je je wild moet zoeken naar de aflevering die je nog moet zien.

En...., belangrijk opletten dat je niet alvast de volgende aflevering zit te bekijken omdat de vorige ergens anders verscholen staat!

Mijn wens zou zijn: alle opnamen, net als op TV tuner gesorteerd op de opnames en niet op datum.

En Paul, je weerwoord over moeilijk te realiseren qua software vind ik onzin, een goede software schrijver kan alles wat de klant wil, maken.
Reputatie 4
Badge +2

@Erik_, is er al enige vooruitgang geboekt in de keuze series kijken op interactievetv.nl?

Ik zie nu wel reeds half gekeken afleveringen van div series in beeld staan, volstrekt overbodig want als je zo’n aflevering dan afkijkt kun je NIET naar de volgende van die serie gaan en moet je weer eerst via zoeken gaan zoeken naar de volgende aflevering.

Reputatie 4
Badge +2
Vandaag, vrijdag 11 oktober besloot ik de Rail Away (40 minuten) uitzending van j.l. maandag (7 oktober) te bekijken maar tot mijn verrassing werd die weergave na 16 minuten plots beeindigd en kon ik op geen enkele manier, ook niet na oproepen van het daarop volgend programma de rest van Rail Away nog bekijken.

Vreemde zaak KPN !!

nb
Ook de ondertiteling, bij instellingen aangezet ontbrak in de uitzending. Deze schijnt ook bij eigen opnames niet te werken, alleen bij live kijken naar Nederlands talige uitzendingen. Erg jammer, want bij de TV uitzendigen zou je ook via 888 teletext de ondertiteling moeten kunnen zien. Maar dus niet bij eigen opnames en terugkijken.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @computeraki. Je bedoelt via Safari neem ik aan? Hier ook net getest op een Macbook, maar hier werkt full screen wel gewoon. Toevallig nog een andere browser op de Mac die je kunt testen? Ik hoor het graag als anderen hetzelfde ervaren.
Reputatie 7
Badge +24

Hi @computeraki. Je bedoelt via Safari neem ik aan? Hier ook net getest op een Macbook, maar hier werkt full screen wel gewoon. Toevallig nog een andere browser op de Mac die je kunt testen? Ik hoor het graag als anderen hetzelfde ervaren.Dit gebeurt zowel op Safari als Chrome op MacOs versie 10.14.5

Apart.. Hier in Chrome en Safari geen problemen met versie 10.14.5. Waarschijnlijk domme vraag, maar je hebt vast de Mac al een keertje opnieuw opgestart? Welke versie Safari/Chrome gebruik je?
Reputatie 4
Badge +2

@Alex_P

Indien ik in de interactievetv.nl app op mijn laptop bij de tv gids naar beneden surf zie ik daar opnieuw NPO 1-2 en 3 (GOS) staan; vroeger stond daar meen ik ook HD bij, maar nu niet meer.

Mijn vraag is of deze NPO (GOS) zenders nog in HD zijn of wellicht nu in SD. Indien ze overigens ook in HD zijn waarom staan deze dan hier nog eens vermeld? NPO 1-2 en 3 staan immers ook aan het begin van de TV gids! En die zijn inmiddels ook in HD begrijp ik uit hier eerder vermelde berichten.

De zenders stonden er eerst allemaal dubbel in, en die zijn nu ontdubbeld omdat er nu ook een soort van HD-op-1 voor de iTV app/web is. De streams waren al gelijk in kwaliteit, ook al stond er een HD logo bij. Er is verder niets gewijzigd aan de kwaliteit van de streams. 


Mijn vraag gold nu juist de NPO zenders; die zijn dubbel. Waarom nog?

Reputatie 7
Badge +24
Hi @Jrvd. Ik weet niet zeker of dit is wat je bedoelt maar als je rechtsboven op het icoontje klikt, kan je onder in beeld een andere zender selecteren.

Waarom kan ik als ik via de website cast naar Chromecast niet doorspoelen of pauzeren?
Reputatie 4
Badge +2
@Paul_ wanneer zal de nieuwe interactievetv.nl in gebruik worden genomen?
Reputatie 7
Badge +24
Is er momenteel storing?
Zowel met de laptop als met de smartphone kan ik geen verbinding krijgen met interactieve.tv.nl en- of app.

Niet dat ik weet. Hier werkt de site en app beiden wel gewoon...
Reputatie 7
Badge +24
@racinfo2: Er lijkt inderdaad wel wat aan de hand te zijn (klik hier). We gaan het (laten) onderzoeken en houd dat topic in de gaten voor updates.

Sinds afgelopen weekend merk ik de volgende foutmelding indien ik via interactievetv.nl op mijn pc een film wil kijken. Gewoon in NL in mijn eigen huiskamer.

“The licence request URL has not been correctly configured.”

 

Ik heb al tijdelijk internetbestanden verwijderd, ik heb de pc opnieuw gestart, ik heb het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Op mijn iPhone tablet lukt t wél om te kijken via interactievetv.nl

Ligt dus m.i. ook niet aan modem of zo.

 

Ik gebruik Edge Beta Chromium...net als @RobertPaul hierboven.

Zijn foutmelding herken ik dan weer niet.

 

Ik ben benieuwd. :) 

Gegroet, Peter

Hi Peter,

Dat is ook de exacte foutmelding bij mij met de beta-release van Edge.

Gr RobertPaul

Reputatie 7
-edit 10:55- probleem is opgelost. @racinfo2: Bij mij werkt het weer, ik ga ervan uit dat dat bij jou ook het geval is!
In de iTV app werkt het in ieder geval ook weer.
Reputatie 7
Jammer dat On Demand m.n. Videoland ontbreekt. Had dat, na die zeper in de app, niet verwacht. Komt dat, net als bij de app, ook weer terug?
"Zoeken" is niks hiervoor. Even door Videoland bladeren wat er is kan niet. Je moet het echt weten. En dan zit je toch weer . . . achter de televisie met de ontvanger.😁 😒
Reputatie 4
Badge +2
Waarom zou je dat willen? Mijn persoonlijke ervaring is dat de app op tablet of smartphone veel soepeler werkt dan interactievetv.nl op een laptop of pc.

En niet alleen aangaande iTV maar dit geldt ook voor Netflix, de app werkt beter dan inloggen via de website.

En dan hebben we nog niet eens over de inlog, op de website moet je steeds inloggen en op de app, zowel iTV als Netflix behoeft dat niet; over gemak en gebruikersvriendelijk gesproken... 🤓
Reputatie 7
Werkt perfect, NOT
Google Chrome Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits).

Zie screenshot.

Ingelogd kan op tablet's en mobiel alleen opnemen ipv kijken, bedankt #KPN #ajaxshirtcadeauvoorhetongemak
Voor tablets en mobiel is er de app. Daar is deze website niet voor bedoeld. Staat ook in introtekst.
Reputatie 7
Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.Mee eens. In Edge een vloeiende weergave van het beeld. In Chrome hakkelt het een beetje en in Firefox nog iétsje meer. Áls ik al buiten de tv ontvanger om zal kijken zal het vooralsnog bij voorkeur via Edge zijn. Helaas dus nog met de oude versie. Maar voordeel is dat als het voor Edge wel beschikbaar is dat er waarschijnlijk wel diverse hier genoemde bezwaren verbeterd zullen zijn 🙂
Reputatie 7
BlueAdept. De oude versie is hier te vinden totdat de nieuwe ook voor Edge en Safari beschikbaar is. Dan gaat de oude uit de lucht.
https://portal.itvonline.nl/

Zie ook het STARTBERICHT van dit topic.
Reputatie 7
Badge +24

Top! Vooruitgang. :slight_smile:

Reputatie 4
Badge +2

Hoewel onder keuze ‘Series’ in het hoofdmenu alleen nog steeds de kookseries zijn te vinden is er nu toch wel iets meer te vinden van meer series hoewel nog niet geheel kompleet!

Klik namelijk op KPN geheel links boven en scroll dan naar beneden; daar vindt je dan wel talloze series hoewel Midsomer Murders ontbreekt in de opsomming, wel is Vadertje Brown hier al te vinden.

Oja, mag ik het team en alle forumleden prettige kerstdagen (beetje laat) wensen? Een goed uiteinde en ‘n gezond, voorspoedig 2020 !!

 

Reageer