Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 391 reacties
  • 30893 keer bekeken

Toon eerste bericht

391 reacties

Reputatie 7
Badge +17
@wjb Bij mij is die net zo leuk! De iTV app op de XR,... Kan alleen maar stoppen of afspelen, Stoppen zal de pauzeerfunctie zijn? en terugspoelen werkt inderdaad niet. En heb een mega groot Veronica logo in het scherm staan 😅

Kun je het je voorstellen? Een mega grote O die gecast wordt naar je tv, kijk je dan naar een zwart gat 🤣

Ik kan ook niet vooruit of achteruit spoelen met casten. 😉
De nieuwe site werkt niet erg lekker. Scherm wordt continue gerefresht, word je helemaal dol van. Als ik dan toch gauw probeer te klikken op een programma krijg ik de melding "met dit abonnement is het bekijken van dit programma niet mogelijk (400-10173). En intussen blijft ie lekker refreshen (1x per seconde oid). Toch maar weer terug naar de oude, als ik die nog kan vinden 😃
BlueAdept. De oude versie is hier te vinden totdat de nieuwe ook voor Edge en Safari beschikbaar is. Dan gaat de oude uit de lucht.
https://portal.itvonline.nl/

Dank je wel, Peter, maar dat was niet de essentie van mijn bericht. Het werkt gewoon niet, nog steeds niet. Hij blijft maar refreshen.
[quote=Paul_]@Troela: De "Error decoding media" bij terugkijken via de gids/opnames wordt uitgezocht door het tv-team. Het is nog niet helemaal duidelijk wat de exacte oorzaak is dus ik weet nog niet wanneer het daadwerkelijk opgelost is. Ik had het afgelopen weekend zelf ook bij een opname, en ik startte de opname opnieuw, en spoelde door tot vlak na waar ik die melding kreeg. Toen ging ie wel goed verder afspelen. Dank voor de tip en alle info! ;)

De nieuwe site werkt niet erg lekker. Scherm wordt continue gerefresht, word je helemaal dol van. Als ik dan toch gauw probeer te klikken op een programma krijg ik de melding "met dit abonnement is het bekijken van dit programma niet mogelijk (400-10173). En intussen blijft ie lekker refreshen (1x per seconde oid). Toch maar weer terug naar de oude, als ik die nog kan vinden :D
Dat is wel heel apart. Ik herken dit probleem overigens niet. Welke OS en browser gebruik je? Is het de laatste versie van Chrome of FF? En krijg je die foutmelding bij elke zender?

Paul: voor zover ik kan zien geldt dat voor alle zenders. Door dat continue gerefresh kan ik niet makkelijk switchen tussen zenders. In ieder geval voor NPO 1/2/3, RTL4/5, SBS6, Veronica. Ik gebruik macOS High Sierra (10.13.6) en de laatste Chrome versie (Versie 69.0.3497.100 (Officiële build) (64-bits)).
@BlueAdept: het refreshen maakt de site natuurlijk onbruikbaar. Gebruik je heel toevallig aanvullende browserextensies? Ik heb voorbeelden gezien van problemen met bijvoorbeeld 'Adblocker' en 'Ghostery'. Als test zou je wellicht eens alle extensies kunnen uitschakelen en de cache legen om te kijken of ie dan wel werkt. Werkt het dan wel? Het kan ook zijn dat je https://interactievetv.nl/ als uitzondering kan toevoegen bij bepaalde extensies.

MacOS en Chrome is exact wat ik ook gebruik. Moet kunnen zou je dan zeggen.😅

Dat zou je zeker denken. Ik heb idd Ghostery en Adblock draaien. Uitschakelen en whitelisting helpt helaas niet, al lijkt de frequentie van de refresh iets minder te worden (maar misschien ben ik zelf minder scherp, zo laat op de avond :P)
Reputatie 1
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?
Reputatie 1
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?

Ik heb geen idee, ik ken je reisschema niet. Ervaar je problemen waar ik bij kan helpen?

Was even sarcastisch bedoeld ik zit dus gewoon thuis 😉 ,
en dan krijg ik die melding vond dat wel apart eerlijk gezegd.

Aha, ik twijfelde al. 😛 Maar goed, inderdaad vreemd. Je gebruikt geen VPN of bepaalde browser extensies?

Nee geen VPN wellicht dat het mee speelt dat ik het even teste via de android tv box xiaomi mi 4k box daarop heb je als browser puffin tv.
Reputatie 4
Badge +1
@Paul_ , wellicht ten overvloede, in het hoofdscherm (KPN) zijn de opname markeringen wel zichtbaar maar wanneer je dan "Bekijk Alles" aan klikt dan niet meer!

Je schreef:
Die pagina gebruik ik eerlijk gezegd nooit,....

Ik integendeel dus heel vaak om tevoren op de laptop mijn films te plannen! Wat bijzonder handig is want op die manier sla je nooit een mooie film over. Door de gidsen bladeren van alle zenders op diverse dagen zou toch echt teveel van het goede zijn om te plannen!

Reputatie 1
op de desktop en laptop werkt het idd gewoon maar denk meld het even vond het nogal vreemd om die melding te zien terwijl ik thuis op de bank zat ;)

En het idee was om te proberen of de website beter beeld gaf dan de itv app voor als we onderweg zouden zijn.
Random gedachte ik heb geen chromecast maar kan wel vanaf mijn telefoon of tablet de apps Netflix en youtube die op de tv zelf of de ontvanger staan opstarten.
Waarbij deze apparaten als afstandsbediening kunnen fungeren het doorspoelen bijvoorbeeld.

Zit daar de relatie in met dit gebrek. Ik neem aan dat je met de afstandsbediening van de tv zelf ook weinig kan tijdens een stream die je cast niet zoals bij Netflix en YouTube. Wat ik mij dus afvraag wordt op een Samsung die nieuwe app ook opgestart of niet?

Zolang wereldwijd nog via de ether wordt uitgezonden blijven we wel televisies houden zoals we deze nu kennen., @JeroenB22 wat die kwaliteit betreft ook daar valt van Netflix en YouTube genoeg te lenen/leren.

Dat witte bolletje kan ik wel heen en weer schuivenJa, dat kan ik ook, maar nu niet bij het kijken op de telefoon of tablet zelf maar tijdens het casten naar een Chromecast of Android TV want daar hadden we het immers over.

Waarom kan ik als ik via de website cast naar Chromecast niet doorspoelen of pauzeren?

Ik kan het dus wel als ik kijk of de telefoon of tablet en ook tijdens het casten. Ik kan het alleen niet via de website.
Reputatie 7
Badge +13

Kan er ook een optie ingebouwd worden om meerdere opnames tegelijk te kunnen verwijderen, net zoals dat nu ook met de TV-ontvanger kan?Nagevraagd. Dit zit er niet binnenkort aan te komen. De focus zit op andere zaken (zoals On Demand).

Hoi Paul, website werkt niet op Safari? @Paul_Het spijt me... Safari heeft, zonder dat ik dat wist, wat vertraging opgelopen. We hopen nu volgende week live te gaan hierop. Sorry dat we je door al die hoepels hebben laten springen.😥
Versie Safari is 12.0.2

Hey @jordik99! Paul bedoelde te zeggen dat Safari, jammer genoeg, nog niet geschikt is. Als het goed is zal dat deze week gebeuren (Yah) Stay tuned 😉

De iTV app op de XR,... Kan alleen maar stoppen of afspelen, Pauzeren en terugspoelen werkt inderdaad niet.Gelukkig, dan word ik toch niet gek. 😉

Ik gebruik de iTV app toch regelmatig, maar de functionaliteit om voor of achteruit te spoelen tijdens het casten heb ik nog niet kunnen vinden.
Vandaar dat ik zo benieuwd was naar de screenshots van @Kaatje19700 en @Dennis Schreve met die functionaliteit want het is echt een gemis.

Wat is XR?
Reputatie 4
Badge +3
Ik krijg inderdaad ook nog de Silverlight melding met FF.
We wachten weer rustig af....🤒
Reputatie 4
Badge +3
Het werkt hier prima op FF.
Ben nogal een BBC fan en kan bij de instellingen alleen de NL ondertiteling vinden.
Dus BBC helaas zonder 888, erg jammer, zal dus moeten uitwijken naar de TV.
Is het mogelijk om via de browser (Chrome) te zappen tussen de kanalen. Ik kan de optie niet vinden.
Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)

Ik heb het over opnames. Ik kijk niet terug via de app.i

Alleen kan ik nog niet vooruit spoelen als ik via de website cast.

Ik hoop wel dat KPN eindelijk een keer gaat inzien dat het inloggen toch echt anders moet.
Ik heb het al vele malen gezegd, maar zolang er ingelogd moet worden met de gegevens die ook toegang geven tot het beheer van de iTV gegevens is het voor mij een NoGo.
Of dit nu de KPN ID is of het abonnementsnummer met de pincode, in beide gevallen kan je daarmee iTV gegevens beheren en dus ook de betaalcode achterhalen cq aanpassen/uitzetten.

Tevens lijkt het er op dat ook de pincode opgeslagen wordt als je kiest voor "Bewaar abonnementsnummer". Hierdoor hoef je, ook na het afsluiten van de PC, niet opnieuw in te loggen. Dit is gevaarlijk, zorg voor een hele duidelijke waarschuwing om dit niet te doen op een publieke PC of een PC van derden.

Is er al enig zicht op of en wanneer de inlogprocedure voor interactieve tv op de pc wordt veranderd?

Het is namelijk nog steeds niet mogelijk om, zoals in de oude situatie, automatisch in te loggen via de pc doordat men gebruik maakt van KPN Wifi en dus herkend wordt.
Reputatie 1
Badge
Iemand anders die ook last heeft van een bug in de laatste MacOS versie waardoor je niet langer full screen kunt kijken? Maw: via de browser in MacOs stopt de stream zodra je op full screen drukt.

Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)Nee, ik heb het niet over opnames specifiek, maar over alle uitzendingen. Ook bij "Kijk terug" of "Begin gemist" is het voor mij niet mogelijk om vooruit of achteruit te spoelen d.m.v. het verslepen van een "bolletje". Dat "bolletje" wordt simpelweg niet getoond.

Het voorbeeld dat @Kaatje19700 geplaatst heeft betreft ook een "Kijk terug" uitzending.
In dat voorbeeld zie je het rode bolletje om vooruit en achteruit te spoelen.
Op mijn voorbeeld zie je dat bolletje niet terwijl het precies dezelfde uitzending betreft.

Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.
Reputatie 1
Badge
Hi @computeraki. Je bedoelt via Safari neem ik aan? Hier ook net getest op een Macbook, maar hier werkt full screen wel gewoon. Toevallig nog een andere browser op de Mac die je kunt testen? Ik hoor het graag als anderen hetzelfde ervaren.

Dit gebeurt zowel op Safari als Chrome op MacOs versie 10.14.5
Reputatie 1
Fijn dat het nu weer op Firefox werkt.
Erg jammer dat je nu tijdens het tv-kijken niet in de gids kunt of naar pluspakket-films kunt zoeken.
Was erg handig om naar andere zenders/films te zoeken/scrollen terwijl je iets op de achtergrond aan had staan.
Blijf dus nog maar op de https://portal.itvonline.nl op Chrome.

Zou helemaal ideaal zijn als het live tv-scherm als losse pop-up zou kunnen functioneren.
Reputatie 7
Dat witte bolletje kan ik wel heen en weer schuivenWaarom kan ik als ik via de website cast naar Chromecast niet doorspoelen of pauzeren?Ja, dat kan ik ook, maar nu niet bij het kijken op de telefoon of tablet zelf maar tijdens het casten naar een Chromecast of Android TV want daar hadden we het immers over.Ik kan het dus wel als ik kijk of de telefoon of tablet en ook tijdens het casten. Ik kan het alleen niet via de website.
Maar dat screenshot dat je postte is helemaal niet van een uitzending die gecast wordt, die is van een uitzending die op de telefoon of tablet zelf bekeken wordt.
De uitzending die via de Chromecast op de televisie weergegeven wordt is niet vooruit of achteruit te spoelen.
Reputatie 1
Waar zijn de nieuwe films te vinden in het pluspakket van september?
Ik kan deze niet vinden in de nieuwe ITV online browser app.
Zijn er wel nieuwe films?
Reputatie 1
Bedankt voor de link.
Afgelopen jaar waren er steeds rond de eerste van een nieuwe maand nieuwe films in het pluspakket.
Deze maand kon ik deze niet vinden(ook niet op de oude portal)
Kijkend naar de link verschijnen er films in september, echter veel(of wellicht alle?) van deze films zijn al beschikbaar...
Waarom. zg. nieuwe films aankondigen die er al zijn?: zoals Philomena, FANTASTIC BEASTS AND WHERE TO FIND THEM, PACIFIC RIM, etc.

Reageer