Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 435 reacties
  • 34951 keer bekeken

Toon eerste bericht

435 reacties

Reputatie 1
Update:

Op dinsdag 4 december komt de nieuwe iTV website ook beschikbaar voor de Edge browser. Je hoeft hier niks voor te doen: wanneer je in Edge naar interactievetv.nl of itvonline.nl gaat, maak je vanaf 4 december automatisch gebruik van de nieuwe website.

Waar blijft Safari??
Reputatie 1
Al meer bekend over Safari?
Reputatie 7
Met de app en tijdens het casten naar een Chromecast of Android TV.Ik zal effe kijken of het lukt, maar kan hier geen video plaatsen, en het op YouTube zetten daar ben ik niet zo van! Maar als je het goed vind dan lukt het me vanavond niet meer. 😉👍🏼
Een screenshot is voldoende, ik zie hem morgen wel of @Kaatje19700 moet die screenshot vanavond nog plaatsen. 😉
Reputatie 4
Badge +2
Verdwijnende planningen bij RTL7.
Hoewel steeds opnieuw plannen van Alo Alo verdwijnen bij geplande opnames toch steevast deze planningen.
Rara.
Reputatie 1
Hoi Paul, website werkt niet op Safari? @Paul_

Reputatie 1
Ha @jordik99, het moet nu zeker werken op Safari. Merk jij iets anders? Wat zie je precies? En welke website gebruik je nu?

Ik gebruik de website itvonline.nl, ik wordt hier meteen doorgelinkt naar https://www.itvonline.nl/browser-niet-ondersteund.
Ik gebruik de nieuwste macOS versie op de Macbook Pro met TouchBar.
Dat witte bolletje kan ik wel heen en weer schuiven
Reputatie 1
@jordik99
Oh juist. De NIEUWE site voor online kijken werkt uitsluitend via
http://interactievetv.nl !!! En deze werkt dus in de hele E.U. via Edge, Chrome, Firefox en Safari.

Met de link itvonline punt nl kom je op de OUDE uit. En die werkt niet in Safari.

Bedankt voor je reactie, maar via http://interactievetv.nl kom ik ook meteen uit op https://interactievetv.nl/browser-niet-ondersteund.
Reputatie 7
Dat witte bolletje kan ik wel heen en weer schuiven
Ja, dat kan ik ook, maar nu niet bij het kijken op de telefoon of tablet zelf maar tijdens het casten naar een Chromecast of Android TV want daar hadden we het immers over.
Waarom kan ik als ik via de website cast naar Chromecast niet doorspoelen of pauzeren?
Reputatie 1
Wil je eens https://interactievetv.nl testen? Wil je daarnaast even checken of je de nieuwste update van Safari hebt? Kan je ook voor de zekerheid je cookies, cache etc. verwijderen?
Gedaan, maar de melding als op pagina 1 van deze discussie blijft komen, dat de browser niet ondersteund wordt. Cookies en cache legen heeft niet geholpen.
Reputatie 7
Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)
Nee, ik heb het niet over opnames specifiek, maar over alle uitzendingen. Ook bij "Kijk terug" of "Begin gemist" is het voor mij niet mogelijk om vooruit of achteruit te spoelen d.m.v. het verslepen van een "bolletje". Dat "bolletje" wordt simpelweg niet getoond.

Het voorbeeld dat @Kaatje19700 geplaatst heeft betreft ook een "Kijk terug" uitzending.
In dat voorbeeld zie je het rode bolletje om vooruit en achteruit te spoelen.
Op mijn voorbeeld zie je dat bolletje niet terwijl het precies dezelfde uitzending betreft.
Reputatie 1

Kan er ook een optie ingebouwd worden om meerdere opnames tegelijk te kunnen verwijderen, net zoals dat nu ook met de TV-ontvanger kan?Nagevraagd. Dit zit er niet binnenkort aan te komen. De focus zit op andere zaken (zoals On Demand).

Hoi Paul, website werkt niet op Safari? @Paul_Het spijt me... Safari heeft, zonder dat ik dat wist, wat vertraging opgelopen. We hopen nu volgende week live te gaan hierop. Sorry dat we je door al die hoepels hebben laten springen.😥

Versie Safari is 12.0.2
Reputatie 4
Badge +2

Dit zowel in Firefox, Edge en Chrome. Vandaar ook dat ik reikhalzend uitkijk naar de upgrade in de hoop dat de tv gids daarin verbeterd is.De gids is het meest zware onderdeel van de app/website, en schijnt ook het meest ingewikkelde te zijn. In deze update zit voor zover ik weet geen aanpassing hierin (in het kader van verwachtingsmanagement).

Het behoeft natuurlijk niet perse aan de software te liggen, het kan ook een kwestie van (druk) dataverkeer op de server zijn. Er zijn immers momenten dat het feilloos werkt, 's-nachts tot in de vroege uurtjes is er geen probleem merkbaar.
Reputatie 1

Kan er ook een optie ingebouwd worden om meerdere opnames tegelijk te kunnen verwijderen, net zoals dat nu ook met de TV-ontvanger kan?Nagevraagd. Dit zit er niet binnenkort aan te komen. De focus zit op andere zaken (zoals On Demand).

Hoi Paul, website werkt niet op Safari? @Paul_Het spijt me... Safari heeft, zonder dat ik dat wist, wat vertraging opgelopen. We hopen nu volgende week live te gaan hierop. Sorry dat we je door al die hoepels hebben laten springen.😥
Versie Safari is 12.0.2
Hey @jordik99! Paul bedoelde te zeggen dat Safari, jammer genoeg, nog niet geschikt is. Als het goed is zal dat deze week gebeuren (Yah) Stay tuned ;)

In zijn andere vraag vroeg hij om de versie van mijn Safari.. ik had alleen verkeerd gequote 😉
Reputatie 1
Fijn dat Safari dan ook eindelijk over is. Hoewel ik nog geen definitieve "nee" heb gehoord over IE11, verwacht ik het eerlijk gezegd niet...

Wéér werkt het niet.

Vanavond de hele avond al foutmelding via Safari: Unexpected initialization data type for content protection: skd
Reputatie 7
@wjb Bij mij is die net zo leuk! De iTV app op de XR,... Kan alleen maar stoppen of afspelen, Stoppen zal de pauzeerfunctie zijn? en terugspoelen werkt inderdaad niet. En heb een mega groot Veronica logo in het scherm staan 😅

Kun je het je voorstellen? Een mega grote O die gecast wordt naar je tv, kijk je dan naar een zwart gat 🤣
Badge
Ik zou de nieuwe versie ook graag willen proberen (omdat ik die krijg voorgeschoteld) maar ik krijg INTERNAL-72 fout. Ik gebruik Chrome 70 op macOS. Een link naar de oude versie zou handig zijn in geval van een fout(melding).
Edit: Ik vrees dat het komt doordat de site niet-vertrouwde certificaten gebruikt. (ERR_CERT_SYMANTEC_LEGACY zie ik in de console)
Nieuwe site ondersteund nog geen Safari, maar silverlight laadt niet bij de oude site. (Safari 12)
Reputatie 7
Badge +18
@wjb Bij mij is die net zo leuk! De iTV app op de XR,... Kan alleen maar stoppen of afspelen, Stoppen zal de pauzeerfunctie zijn? en terugspoelen werkt inderdaad niet. En heb een mega groot Veronica logo in het scherm staan 😅

Kun je het je voorstellen? Een mega grote O die gecast wordt naar je tv, kijk je dan naar een zwart gat 🤣

Ik kan ook niet vooruit of achteruit spoelen met casten. 😉
De nieuwe site werkt niet erg lekker. Scherm wordt continue gerefresht, word je helemaal dol van. Als ik dan toch gauw probeer te klikken op een programma krijg ik de melding "met dit abonnement is het bekijken van dit programma niet mogelijk (400-10173). En intussen blijft ie lekker refreshen (1x per seconde oid). Toch maar weer terug naar de oude, als ik die nog kan vinden 😃
BlueAdept. De oude versie is hier te vinden totdat de nieuwe ook voor Edge en Safari beschikbaar is. Dan gaat de oude uit de lucht.
https://portal.itvonline.nl/

Dank je wel, Peter, maar dat was niet de essentie van mijn bericht. Het werkt gewoon niet, nog steeds niet. Hij blijft maar refreshen.
[quote=Paul_]@Troela: De "Error decoding media" bij terugkijken via de gids/opnames wordt uitgezocht door het tv-team. Het is nog niet helemaal duidelijk wat de exacte oorzaak is dus ik weet nog niet wanneer het daadwerkelijk opgelost is. Ik had het afgelopen weekend zelf ook bij een opname, en ik startte de opname opnieuw, en spoelde door tot vlak na waar ik die melding kreeg. Toen ging ie wel goed verder afspelen. Dank voor de tip en alle info! ;)

De nieuwe site werkt niet erg lekker. Scherm wordt continue gerefresht, word je helemaal dol van. Als ik dan toch gauw probeer te klikken op een programma krijg ik de melding "met dit abonnement is het bekijken van dit programma niet mogelijk (400-10173). En intussen blijft ie lekker refreshen (1x per seconde oid). Toch maar weer terug naar de oude, als ik die nog kan vinden :D
Dat is wel heel apart. Ik herken dit probleem overigens niet. Welke OS en browser gebruik je? Is het de laatste versie van Chrome of FF? En krijg je die foutmelding bij elke zender?

Paul: voor zover ik kan zien geldt dat voor alle zenders. Door dat continue gerefresh kan ik niet makkelijk switchen tussen zenders. In ieder geval voor NPO 1/2/3, RTL4/5, SBS6, Veronica. Ik gebruik macOS High Sierra (10.13.6) en de laatste Chrome versie (Versie 69.0.3497.100 (Officiële build) (64-bits)).
@BlueAdept: het refreshen maakt de site natuurlijk onbruikbaar. Gebruik je heel toevallig aanvullende browserextensies? Ik heb voorbeelden gezien van problemen met bijvoorbeeld 'Adblocker' en 'Ghostery'. Als test zou je wellicht eens alle extensies kunnen uitschakelen en de cache legen om te kijken of ie dan wel werkt. Werkt het dan wel? Het kan ook zijn dat je https://interactievetv.nl/ als uitzondering kan toevoegen bij bepaalde extensies.

MacOS en Chrome is exact wat ik ook gebruik. Moet kunnen zou je dan zeggen.😅

Dat zou je zeker denken. Ik heb idd Ghostery en Adblock draaien. Uitschakelen en whitelisting helpt helaas niet, al lijkt de frequentie van de refresh iets minder te worden (maar misschien ben ik zelf minder scherp, zo laat op de avond :P)
Reputatie 1
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?
Reputatie 1
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?

Ik heb geen idee, ik ken je reisschema niet. Ervaar je problemen waar ik bij kan helpen?

Was even sarcastisch bedoeld ik zit dus gewoon thuis 😉 ,
en dan krijg ik die melding vond dat wel apart eerlijk gezegd.

Aha, ik twijfelde al. 😛 Maar goed, inderdaad vreemd. Je gebruikt geen VPN of bepaalde browser extensies?

Nee geen VPN wellicht dat het mee speelt dat ik het even teste via de android tv box xiaomi mi 4k box daarop heb je als browser puffin tv.

Reageer