Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 427 reacties
  • 33779 keer bekeken

Toon eerste bericht

427 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Het werkt hier prima op FF.
Ben nogal een BBC fan en kan bij de instellingen alleen de NL ondertiteling vinden.
Dus BBC helaas zonder 888, erg jammer, zal dus moeten uitwijken naar de TV.
Is het mogelijk om via de browser (Chrome) te zappen tussen de kanalen. Ik kan de optie niet vinden.
Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)

Ik heb het over opnames. Ik kijk niet terug via de app.i

Alleen kan ik nog niet vooruit spoelen als ik via de website cast.

Ik hoop wel dat KPN eindelijk een keer gaat inzien dat het inloggen toch echt anders moet.
Ik heb het al vele malen gezegd, maar zolang er ingelogd moet worden met de gegevens die ook toegang geven tot het beheer van de iTV gegevens is het voor mij een NoGo.
Of dit nu de KPN ID is of het abonnementsnummer met de pincode, in beide gevallen kan je daarmee iTV gegevens beheren en dus ook de betaalcode achterhalen cq aanpassen/uitzetten.

Tevens lijkt het er op dat ook de pincode opgeslagen wordt als je kiest voor "Bewaar abonnementsnummer". Hierdoor hoef je, ook na het afsluiten van de PC, niet opnieuw in te loggen. Dit is gevaarlijk, zorg voor een hele duidelijke waarschuwing om dit niet te doen op een publieke PC of een PC van derden.

Is er al enig zicht op of en wanneer de inlogprocedure voor interactieve tv op de pc wordt veranderd?

Het is namelijk nog steeds niet mogelijk om, zoals in de oude situatie, automatisch in te loggen via de pc doordat men gebruik maakt van KPN Wifi en dus herkend wordt.
Reputatie 1
Badge
Iemand anders die ook last heeft van een bug in de laatste MacOS versie waardoor je niet langer full screen kunt kijken? Maw: via de browser in MacOs stopt de stream zodra je op full screen drukt.

Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)Nee, ik heb het niet over opnames specifiek, maar over alle uitzendingen. Ook bij "Kijk terug" of "Begin gemist" is het voor mij niet mogelijk om vooruit of achteruit te spoelen d.m.v. het verslepen van een "bolletje". Dat "bolletje" wordt simpelweg niet getoond.

Het voorbeeld dat @Kaatje19700 geplaatst heeft betreft ook een "Kijk terug" uitzending.
In dat voorbeeld zie je het rode bolletje om vooruit en achteruit te spoelen.
Op mijn voorbeeld zie je dat bolletje niet terwijl het precies dezelfde uitzending betreft.

Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.
Reputatie 1
Badge
Hi @computeraki. Je bedoelt via Safari neem ik aan? Hier ook net getest op een Macbook, maar hier werkt full screen wel gewoon. Toevallig nog een andere browser op de Mac die je kunt testen? Ik hoor het graag als anderen hetzelfde ervaren.

Dit gebeurt zowel op Safari als Chrome op MacOs versie 10.14.5
Reputatie 1
Fijn dat het nu weer op Firefox werkt.
Erg jammer dat je nu tijdens het tv-kijken niet in de gids kunt of naar pluspakket-films kunt zoeken.
Was erg handig om naar andere zenders/films te zoeken/scrollen terwijl je iets op de achtergrond aan had staan.
Blijf dus nog maar op de https://portal.itvonline.nl op Chrome.

Zou helemaal ideaal zijn als het live tv-scherm als losse pop-up zou kunnen functioneren.
Reputatie 7
Dat witte bolletje kan ik wel heen en weer schuivenWaarom kan ik als ik via de website cast naar Chromecast niet doorspoelen of pauzeren?Ja, dat kan ik ook, maar nu niet bij het kijken op de telefoon of tablet zelf maar tijdens het casten naar een Chromecast of Android TV want daar hadden we het immers over.Ik kan het dus wel als ik kijk of de telefoon of tablet en ook tijdens het casten. Ik kan het alleen niet via de website.
Maar dat screenshot dat je postte is helemaal niet van een uitzending die gecast wordt, die is van een uitzending die op de telefoon of tablet zelf bekeken wordt.
De uitzending die via de Chromecast op de televisie weergegeven wordt is niet vooruit of achteruit te spoelen.
Reputatie 1
Waar zijn de nieuwe films te vinden in het pluspakket van september?
Ik kan deze niet vinden in de nieuwe ITV online browser app.
Zijn er wel nieuwe films?
Reputatie 1
Bedankt voor de link.
Afgelopen jaar waren er steeds rond de eerste van een nieuwe maand nieuwe films in het pluspakket.
Deze maand kon ik deze niet vinden(ook niet op de oude portal)
Kijkend naar de link verschijnen er films in september, echter veel(of wellicht alle?) van deze films zijn al beschikbaar...
Waarom. zg. nieuwe films aankondigen die er al zijn?: zoals Philomena, FANTASTIC BEASTS AND WHERE TO FIND THEM, PACIFIC RIM, etc.
Reputatie 1
Dank voor jouw aantwoord.
Feit blijft dat er zg. nieuwe films aangekondigd worden met specifieke data in september die ik allang gezien heb via KPN.
Reputatie 7
In Google Chrome is bij mij KPN ITV ook net een diashow.
(kan dus ook niet Chromecasten naar de tv daardoor want dat werkt niet in andere browsers. Gelukkig hebben we hdmi nog 😃 )
Reputatie 1
Dank!
Verschil tussen verdwijnen en verschijnen is blijkbaar te moeilijk voor mij :)
Bedankt voor de moeite!
De oude website is voorlopig veel beter m.i., alleen al door het feit dat 'On Demand' daar wél beschikbaar is. Wanneer komt 'On Demand' ook op de nieuwe site te staan? Op deze wijze heb je toch ook niks aan Videoland in je zenderpakket bijvoorbeeld? En daar betaal je NB voor!!
Ik gebruik de website nog wel eens om iets in een venster aan te zetten terwijl ik op de rest van mijn monitor iets anders aan het doen ben. Het beeld start in de nieuwe website klein midden op de pagina, maar zodra ik mijn browservenster verklein dan krijg ik de melding in beeld dat het systeem denkt dat ik op een telefoon of tablet zit. Het zou fijn zijn als dat te overrulen is zodat het niet verplicht wordt om volledig scherm te kijken op een PC/laptop.

Daarbij zou een volledig schaalbaar kijkvenster natuurlijk helemaal de voorkeur hebben, maar het zou al een verbetering zijn als ik niet verplicht een schermvullende browserpagina open hoef te hebben.

Ook wanneer er juist wel naar volledig scherm gegaan wordt gaat het mijns inziens niet helemaal lekker. Klikken op het full screen icoontje rechts onder in het kleine kijkvenster zorgt meteen voor een volledig gemaximaliseerd beeld, dus ook de startbalk onder in beeld verdwijnt. Mijns inziens zou daar nog een stap tussen moeten zitten, namelijk browservenster-vullend, waarbij de navigatiebalk van de browser bovenin en de startbalk onderin zichtbaar blijven. Als ik beelscherm-vullend wil, dan klik ik wel op F11.
Reputatie 7
Helaas is het inplannen van opnames via de site en app voor ons en vele andere glasvezelabonnees helemaal niet mogelijk immers wij kijken via de TV ontvangers naar de HD-"Glas" variant en hebben de SD/HD variant van de zender verborgen. Opnames die via de app ingepland zijn zijn echter voor de SD/HD variant en daarmee dan ook niet zichtbaar op de TV ontvanger.

Dit ervaar ik echt als een zeer grote tekortkoming van het iTV platform maar KPN lijkt niet van zins om hier ook maar iets aan te veranderen.
Reputatie 7
Wat is XR?
iPhone XR.
Reputatie 7
In alle andere gevallen zou de gebruiker niet lastig gevallen moeten worden met het voorstel op de app te downloaden.Dit past m.i. in het "Windows-ontmoedigingsbeleid". KPN moet het (mobiel) vooral hebben van Android (en iOS). Windows is eigenlijk niet meer interessant voor ze.
Deze dan

Reputatie 7
Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.Nee, het is duidelijk dat jij geen Chrome/FF gebruikt bij jouw Windows 10.Ik ook niet en velen met mij. Een "eenvoudige" gebruiker zonder technische know how zal niet zo snel een andere browser installeren.
Ik vroeg me al af waarom script dat ik gisteren maakte om lijst van opnames op te halen niet meer werkte. Nieuwe site verklaart dit, url dus even aangepast naar portal.itvonline.nl en script doet het weer. Ik begrijp dat die ook slechts tijdelijk nog blijft. Gaan jullie ook officieel en gedocumenteerd een API aanbieden met de komst van de nieuwe website?
Sorry, maar ik heb geen idee waarom de foto iedere keer 2 keer geplaatst wordt.
Reputatie 7

Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.Dan zal ik vanavond ook kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".

Het probleem beperkt zich inderdaad tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Bij het terugkijken van opnames krijg ik ook het "bolletje" te zien om vooruit en achteruit te spoelen.

@Paul_,
Dat geeft in ieder geval een gerichtere vraag richting het developmentteam. 😉
Ik hoop wel dat hiermee de prioriteit om tot een oplossing te komen niet ineens veel lager is geworden.
Daarnaast zie ik de bui al hangen dat er gezegd zal worden dat het "by design" is dat bij "Kijk terug" en "Begin gemist" voor- en achteruitspoelen niet mogelijk is, maar dan wil ik er graag op wijzen dat dat (afhankelijk van de zender) wel mogelijk is op de tablet of telefoon zelf.
Reputatie 7
@Dikkie1Dat lijkt me wel. Ik haal dat vaak niet eens en bij mij werkte het tot nu toe wel altijd; ik gebruik nog wel de oude site omdat ik Edge gebruik, maar ik denk niet dat de nieuwe website hogere eisen stelt aan de snelheid.

Reageer