Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

  • 27 augustus 2018
  • 480 reacties
  • 38598 keer bekeken


Toon eerste bericht

480 reacties

Reputatie 7
Dat witte bolletje kan ik wel heen en weer schuiven
Ja, dat kan ik ook, maar nu niet bij het kijken op de telefoon of tablet zelf maar tijdens het casten naar een Chromecast of Android TV want daar hadden we het immers over.
Waarom kan ik als ik via de website cast naar Chromecast niet doorspoelen of pauzeren?
Reputatie 1
Wil je eens https://interactievetv.nl testen? Wil je daarnaast even checken of je de nieuwste update van Safari hebt? Kan je ook voor de zekerheid je cookies, cache etc. verwijderen?
Gedaan, maar de melding als op pagina 1 van deze discussie blijft komen, dat de browser niet ondersteund wordt. Cookies en cache legen heeft niet geholpen.
Reputatie 7
Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)
Nee, ik heb het niet over opnames specifiek, maar over alle uitzendingen. Ook bij "Kijk terug" of "Begin gemist" is het voor mij niet mogelijk om vooruit of achteruit te spoelen d.m.v. het verslepen van een "bolletje". Dat "bolletje" wordt simpelweg niet getoond.

Het voorbeeld dat @Kaatje19700 geplaatst heeft betreft ook een "Kijk terug" uitzending.
In dat voorbeeld zie je het rode bolletje om vooruit en achteruit te spoelen.
Op mijn voorbeeld zie je dat bolletje niet terwijl het precies dezelfde uitzending betreft.
Reputatie 1

Kan er ook een optie ingebouwd worden om meerdere opnames tegelijk te kunnen verwijderen, net zoals dat nu ook met de TV-ontvanger kan?Nagevraagd. Dit zit er niet binnenkort aan te komen. De focus zit op andere zaken (zoals On Demand).


Hoi Paul, website werkt niet op Safari? @Paul_Het spijt me... Safari heeft, zonder dat ik dat wist, wat vertraging opgelopen. We hopen nu volgende week live te gaan hierop. Sorry dat we je door al die hoepels hebben laten springen.😥


Versie Safari is 12.0.2
Reputatie 4
Badge +2

Dit zowel in Firefox, Edge en Chrome. Vandaar ook dat ik reikhalzend uitkijk naar de upgrade in de hoop dat de tv gids daarin verbeterd is.De gids is het meest zware onderdeel van de app/website, en schijnt ook het meest ingewikkelde te zijn. In deze update zit voor zover ik weet geen aanpassing hierin (in het kader van verwachtingsmanagement).


Het behoeft natuurlijk niet perse aan de software te liggen, het kan ook een kwestie van (druk) dataverkeer op de server zijn. Er zijn immers momenten dat het feilloos werkt, 's-nachts tot in de vroege uurtjes is er geen probleem merkbaar.
Reputatie 7
Badge +28
@racinfo2: Er is geen storing bekend maar ik merk hetzelfde in Firefox en Chrome. Ik geef het door aan de storingsdienst en hoop dat het snel is opgelost!
Reputatie 1



Kan er ook een optie ingebouwd worden om meerdere opnames tegelijk te kunnen verwijderen, net zoals dat nu ook met de TV-ontvanger kan?Nagevraagd. Dit zit er niet binnenkort aan te komen. De focus zit op andere zaken (zoals On Demand).




Hoi Paul, website werkt niet op Safari? @Paul_Het spijt me... Safari heeft, zonder dat ik dat wist, wat vertraging opgelopen. We hopen nu volgende week live te gaan hierop. Sorry dat we je door al die hoepels hebben laten springen.😥
Versie Safari is 12.0.2
Hey @jordik99! Paul bedoelde te zeggen dat Safari, jammer genoeg, nog niet geschikt is. Als het goed is zal dat deze week gebeuren (Yah) Stay tuned ;)


In zijn andere vraag vroeg hij om de versie van mijn Safari.. ik had alleen verkeerd gequote 😉

Ik maak al een tijdje gebruik van itv. Vanaf dit weekend is het een drama. Dan doet ie het wel dan doet ie het niet. En de info die ik krijg via chat is zeer beperkt. Een storing? ok hoe lang, waardoor opeens? Waarom dan weer wel beeld en dan weer niet. GRR

Er is geen storing bekend. Wel waren er afgelopen 2 nachten wat werkzaamheden waardoor je problemen kon ervaren, maar afgezien van dat niet.

Krijg je een foutmelding te zien of iets dergelijks? Wat ervaar je precies zodra het niet werkt?

 

Beetje verwarrend zo nieuwe berichtjes bij mijn bericht. Ik heb problemen dat ik regelmatig zwart scherm krijg als ik een zender kies .Dit is sinds het weekend. Daarvoor geen problemen. Ik kijk via de browser microsoft edge

Reputatie 1
Fijn dat Safari dan ook eindelijk over is. Hoewel ik nog geen definitieve "nee" heb gehoord over IE11, verwacht ik het eerlijk gezegd niet...

Wéér werkt het niet.

Vanavond de hele avond al foutmelding via Safari: Unexpected initialization data type for content protection: skd
Reputatie 7
@wjb Bij mij is die net zo leuk! De iTV app op de XR,... Kan alleen maar stoppen of afspelen, Stoppen zal de pauzeerfunctie zijn? en terugspoelen werkt inderdaad niet. En heb een mega groot Veronica logo in het scherm staan 😅



Kun je het je voorstellen? Een mega grote O die gecast wordt naar je tv, kijk je dan naar een zwart gat 🤣
Badge
Ik zou de nieuwe versie ook graag willen proberen (omdat ik die krijg voorgeschoteld) maar ik krijg INTERNAL-72 fout. Ik gebruik Chrome 70 op macOS. Een link naar de oude versie zou handig zijn in geval van een fout(melding).
Edit: Ik vrees dat het komt doordat de site niet-vertrouwde certificaten gebruikt. (ERR_CERT_SYMANTEC_LEGACY zie ik in de console)
Nieuwe site ondersteund nog geen Safari, maar silverlight laadt niet bij de oude site. (Safari 12)
Reputatie 7
Badge +18
@wjb Bij mij is die net zo leuk! De iTV app op de XR,... Kan alleen maar stoppen of afspelen, Stoppen zal de pauzeerfunctie zijn? en terugspoelen werkt inderdaad niet. En heb een mega groot Veronica logo in het scherm staan 😅



Kun je het je voorstellen? Een mega grote O die gecast wordt naar je tv, kijk je dan naar een zwart gat 🤣

Ik kan ook niet vooruit of achteruit spoelen met casten. 😉
De nieuwe site werkt niet erg lekker. Scherm wordt continue gerefresht, word je helemaal dol van. Als ik dan toch gauw probeer te klikken op een programma krijg ik de melding "met dit abonnement is het bekijken van dit programma niet mogelijk (400-10173). En intussen blijft ie lekker refreshen (1x per seconde oid). Toch maar weer terug naar de oude, als ik die nog kan vinden 😃
BlueAdept. De oude versie is hier te vinden totdat de nieuwe ook voor Edge en Safari beschikbaar is. Dan gaat de oude uit de lucht.
https://portal.itvonline.nl/


Dank je wel, Peter, maar dat was niet de essentie van mijn bericht. Het werkt gewoon niet, nog steeds niet. Hij blijft maar refreshen.
[quote=Paul_]@Troela: De "Error decoding media" bij terugkijken via de gids/opnames wordt uitgezocht door het tv-team. Het is nog niet helemaal duidelijk wat de exacte oorzaak is dus ik weet nog niet wanneer het daadwerkelijk opgelost is. Ik had het afgelopen weekend zelf ook bij een opname, en ik startte de opname opnieuw, en spoelde door tot vlak na waar ik die melding kreeg. Toen ging ie wel goed verder afspelen. Dank voor de tip en alle info! ;)

De nieuwe site werkt niet erg lekker. Scherm wordt continue gerefresht, word je helemaal dol van. Als ik dan toch gauw probeer te klikken op een programma krijg ik de melding "met dit abonnement is het bekijken van dit programma niet mogelijk (400-10173). En intussen blijft ie lekker refreshen (1x per seconde oid). Toch maar weer terug naar de oude, als ik die nog kan vinden :D
Dat is wel heel apart. Ik herken dit probleem overigens niet. Welke OS en browser gebruik je? Is het de laatste versie van Chrome of FF? En krijg je die foutmelding bij elke zender?

Paul: voor zover ik kan zien geldt dat voor alle zenders. Door dat continue gerefresh kan ik niet makkelijk switchen tussen zenders. In ieder geval voor NPO 1/2/3, RTL4/5, SBS6, Veronica. Ik gebruik macOS High Sierra (10.13.6) en de laatste Chrome versie (Versie 69.0.3497.100 (Officiële build) (64-bits)).
@BlueAdept: het refreshen maakt de site natuurlijk onbruikbaar. Gebruik je heel toevallig aanvullende browserextensies? Ik heb voorbeelden gezien van problemen met bijvoorbeeld 'Adblocker' en 'Ghostery'. Als test zou je wellicht eens alle extensies kunnen uitschakelen en de cache legen om te kijken of ie dan wel werkt. Werkt het dan wel? Het kan ook zijn dat je https://interactievetv.nl/ als uitzondering kan toevoegen bij bepaalde extensies.

MacOS en Chrome is exact wat ik ook gebruik. Moet kunnen zou je dan zeggen.😅


Dat zou je zeker denken. Ik heb idd Ghostery en Adblock draaien. Uitschakelen en whitelisting helpt helaas niet, al lijkt de frequentie van de refresh iets minder te worden (maar misschien ben ik zelf minder scherp, zo laat op de avond :P)
Reputatie 7
Ook in de iTV app lijkt het momenteel niet mogelijk om opnames terug te kijken.
Reputatie 2
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?
Reputatie 2
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?

Ik heb geen idee, ik ken je reisschema niet. Ervaar je problemen waar ik bij kan helpen?


Was even sarcastisch bedoeld ik zit dus gewoon thuis 😉 ,
en dan krijg ik die melding vond dat wel apart eerlijk gezegd.

Aha, ik twijfelde al. 😛 Maar goed, inderdaad vreemd. Je gebruikt geen VPN of bepaalde browser extensies?


Nee geen VPN wellicht dat het mee speelt dat ik het even teste via de android tv box xiaomi mi 4k box daarop heb je als browser puffin tv.
Reputatie 4
Badge +2
@Paul_ , wellicht ten overvloede, in het hoofdscherm (KPN) zijn de opname markeringen wel zichtbaar maar wanneer je dan "Bekijk Alles" aan klikt dan niet meer!

Je schreef:
Die pagina gebruik ik eerlijk gezegd nooit,....

Ik integendeel dus heel vaak om tevoren op de laptop mijn films te plannen! Wat bijzonder handig is want op die manier sla je nooit een mooie film over. Door de gidsen bladeren van alle zenders op diverse dagen zou toch echt teveel van het goede zijn om te plannen!

Reputatie 7
Badge +27
Per aflevering, inderdaad. Maar een hele serie achtereen kunnen zien is, net als in Netflix te prefereren! Losse afleveringen die op zichzelf staan kun je per keer zien, maar dat is Brussel dus niet.

Ik geloof dat ik het toch nog niet helemaal snap, racinfo. Ook als je de hele serie als opname zou hebben kun je niet alles direct achter elkaar zien. Dan moet je ook na elke aflevering terug je opnamemenu om de volgende aflevering te starten. Dat werkt in het On Demand menu hetzelfde.


"alleen af te spelen via uw TV ontvanger"

Erg apart op interactievetv.nl, indien je een film op SBS9 opneem (wat trouwens prima lukt) krijg je, wanneer je hem op interactievetv.nl wilt afspelen de melding "alleen af te spelen via uw TV ontvanger" in beeld.

Ik heb het diverse malen geprobeerd, ook met enige tijd ertussen met diverse soorten opnamen maar steeds met hetzelfde resultaat.


Hoe heb je deze opname ingepland? Via de tv ontvanger, of via de iTV online? En heb je dit alleen met SBS9, of ook met ander zenders? En alleen met films, of ook andere programma's?


Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n slechte website heb mogen meemaken als de site van KPN ITV. Ná de vernieuwing van de site is de functionaliteit nóg slechter geworden dan voorheen.
Hoe, in hemelsnaam, hebben jullie dát voor elkaar gekregen???

De site is hakerig, langzaam ( nee, ligt níet aan mijn computer ) en bijzonder gebruiksonvriendelijk. De bandbreedte om voor-danwel achteruit te spoelen bij bekijken van opnames, is zó smal dat het lang kan duren vóórdat het 'handje' tevoorschijn komt. Je moet dan zéér precies op de tijdlijn gaan staan met je cursor want één nanometer erbuiten en hup...géén 'handje'.

Wanneer o wanneer komt er nu eindelijk een goed functionerende website van KPN ITV??? We betalen er met zijn allen een fors bedrag per maand voor, maar het lijkt alsof KPN zich aan de klanten niets gelegen laat liggen.
Jammer want verder heb ik niets te klagen over de dienstverlening van KPN.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic


Jammer dat je de website zo ervaart, Don. Hoe is je bandbreedte thuis?
Reputatie 2
op de desktop en laptop werkt het idd gewoon maar denk meld het even vond het nogal vreemd om die melding te zien terwijl ik thuis op de bank zat ;)

En het idee was om te proberen of de website beter beeld gaf dan de itv app voor als we onderweg zouden zijn.
Random gedachte ik heb geen chromecast maar kan wel vanaf mijn telefoon of tablet de apps Netflix en youtube die op de tv zelf of de ontvanger staan opstarten.
Waarbij deze apparaten als afstandsbediening kunnen fungeren het doorspoelen bijvoorbeeld.

Zit daar de relatie in met dit gebrek. Ik neem aan dat je met de afstandsbediening van de tv zelf ook weinig kan tijdens een stream die je cast niet zoals bij Netflix en YouTube. Wat ik mij dus afvraag wordt op een Samsung die nieuwe app ook opgestart of niet?

Zolang wereldwijd nog via de ether wordt uitgezonden blijven we wel televisies houden zoals we deze nu kennen., @JeroenB22 wat die kwaliteit betreft ook daar valt van Netflix en YouTube genoeg te lenen/leren.

Dat witte bolletje kan ik wel heen en weer schuivenJa, dat kan ik ook, maar nu niet bij het kijken op de telefoon of tablet zelf maar tijdens het casten naar een Chromecast of Android TV want daar hadden we het immers over.

Waarom kan ik als ik via de website cast naar Chromecast niet doorspoelen of pauzeren?

Ik kan het dus wel als ik kijk of de telefoon of tablet en ook tijdens het casten. Ik kan het alleen niet via de website.
Reputatie 7
Badge +15


Kan er ook een optie ingebouwd worden om meerdere opnames tegelijk te kunnen verwijderen, net zoals dat nu ook met de TV-ontvanger kan?Nagevraagd. Dit zit er niet binnenkort aan te komen. De focus zit op andere zaken (zoals On Demand).



Hoi Paul, website werkt niet op Safari? @Paul_Het spijt me... Safari heeft, zonder dat ik dat wist, wat vertraging opgelopen. We hopen nu volgende week live te gaan hierop. Sorry dat we je door al die hoepels hebben laten springen.😥
Versie Safari is 12.0.2


Hey @jordik99! Paul bedoelde te zeggen dat Safari, jammer genoeg, nog niet geschikt is. Als het goed is zal dat deze week gebeuren (Yah) Stay tuned 😉

Reageer