Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 401 reacties
  • 31284 keer bekeken

Toon eerste bericht

401 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Op Beleef KPN kun je (helaas) ook geen serie opname plannen, ik zou bijv. Brussel graag willen plannen maar dat gaat niet.
Reputatie 7
Badge +24
@huistijgerHaha nee, zij heeft daadwerkelijk gewerkt aan de iTV app/site. Ik ben maar een boodschapper wat dat betreft. ;)

@jvankuijk_1952Het loopt inderdaad niet synchroom met de tv-ontvanger. Volgens mij was dat voorheen overigens ook niet zo. Je ziet dat ook bij grote live-events. Dan juichen de buren bijvoorbeeld al bij een doelpunt en dan zie jij het pas. Als ik het niet verkeerd heb zit er ook een verschil tussen bijvoorbeeld analoge tv en digitale tv.
Reputatie 7
Badge +24
@ITVkijker Even op dat icoontje rechtsboven klikken. Dan krijg je de tegels in beeld. En laten we de discussie over de kwaliteit van de streams in dat draadje houden om niet dubbel te werk te gaan. Trek eventueel Joran daar nog even aan z'n mouw natuurlijk. Wel terecht punt hoor, daar niet van.

Reputatie 7
Badge +24
Yesss, het is eindelijk zo ver 😉

Ik ga vanavond even rondkoekeloeren :)

Niks kapot maken hè. 😉
Reputatie 7
Badge +24
Jammer dat On Demand m.n. Videoland ontbreekt. Had dat, na die zeper in de app, niet verwacht. Komt dat, net als bij de app, ook weer terug?
"Zoeken" is niks hiervoor. Even door Videoland bladeren wat er is kan niet. Je moet het echt weten. En dan zit je toch weer . . . achter de televisie met de ontvanger.😁 😒

Ja, het komt terug. Staat volgens mij ook in het topic. Het verschil met de app is dat de oude website nog wel gewoon beschikbaar is (waar veel klanten om vroegen bij de app). Dus wat dat betreft kan je wel gewoon blijven bladeren door On Demand maar op dit moment dus nog via https://portal.itvonline.nl/
Reputatie 7
Badge +24
Ik ook niet en velen met mij. Een "eenvoudige" gebruiker zonder technische know how zal niet zo snel een andere browser installeren.Daar ben ik het volledig mee eens.
Reputatie 7
Badge +24
Voor wie het wil weten. In chrome moet de blokkade voor indirecte cookies worden opgeheven om de nieuwe iTV site goed te laten werken. Je zou dat natuurlijk vanuit security liever niet willen.
Ik ben in ieder geval blij dat je het met ons deelt. Als je een adblocker actief hebt kan het ook helpen om interactievetv.nl als exception toe te voegen. Ik las ook dat iemand het probleem had dat de pagina maar bleef herladen en diegene had nog een andere 'browser extension' (Ghostery) aan staan die roet in het eten gooide. Uit gezet en toen werkte het wel. Ik zal jouw bevindingen ook zeker doorzetten naar de developers dus ik stel je bijdrage zeer op prijs.

Werkt de Windows app niet meer? Blijft maar laden. Was altijd best snel 'aan'.
Wilde 'm gebruiken n.a.v. het feit dat interactievetv.nl nog niet in Edge werkt, maar ....

Er is voor zover ik weet niets gedaan met de Windows app...
Reputatie 7
Badge +18
Op Beleef KPN kun je (helaas) ook geen serie opname plannen, ik zou bijv. Brussel graag willen plannen maar dat gaat niet.
@racinfo2 de serie Brussel is ook On Demand te zien:

MENU > ON DEMAND > VOOR JOU > SERIES > BRUSSEL
Reputatie 7
Badge +24
@darkfader: ik krijg net een berichtje dat het certificaat 'probleem' is opgelost (ook al wordt dat niet ondersteund). Ik hoop dat jij ook met Chrome 70 er weer bij kan.

Het probleem met opnames/terugkijken dat er een melding (error decoding media) wordt getoond is nog in onderzoek. Dat is iets lastiger maar heeft de aandacht!
Reputatie 7
Badge +24
Mooie website, Ik zal graag de mogelijkheid willen hebben om het venster zo groot te maken als het venster van de browser i.p.v. altijd fullscreen.
Ik heb een groot beeldscherm (3440 x 1440) en gebruik meestal de ene helft voor de tv en de andere heeft voor wat anders. Dit is nu niet mogelijk (alleen met css aanpassingen via de browser) daar je alleen of een klein scherm hebt of fullscreen. Als ik het browser venster kan willen kan ik zelf de grootte bepalen.

Goed punt en je bent niet de enige die meer vrijheid wil in schermgrootte. Het is doorgegeven aan het team maar of/wanneer dit daadwerkelijk realiteit wordt is nog niet bekend.

Is het al duidelijk wanneer er naar het OS gekeken gaat worden zodat die vervelende melding over resolutie verdwijnt? Het bericht dat er iets mee gedaan gaat worden is inmiddels bijna 3 weken geleden geplaatst.

Verder nog de melding dat naar volledig scherm gaan en van volledig scherm terug naar het kader gaan een vertraging van zo'n 3 seconden heeft op de laatste versie van Chrome met een 200/200 verbinding. Dat zou wat sneller mogen...

Zo'n wijziging is niet zomaar gerealiseerd maar het goede nieuws is dat het bij de eerstvolgende update zit. Ik moet altijd een beetje voorzichtig zijn met het noemen van data (aangezien die wel eens willen veranderen) maar ik verwacht die update wel binnenkort. 'Toevallig' zitten er ook verbeteringen in die update voor de snelheid van het schermvullend maken. :)

Ik zal het topic updaten zodra het zover is!
Reputatie 4
Badge +2
Ik gebruik "interactievetv.nl" in Windows 1903 naar volle tevredenheid op mijn laptop T430 met i7 cpu.
Reputatie 7
Badge +24
@BlueAdept: het refreshen maakt de site natuurlijk onbruikbaar. Gebruik je heel toevallig aanvullende browserextensies? Ik heb voorbeelden gezien van problemen met bijvoorbeeld 'Adblocker' en 'Ghostery'. Als test zou je wellicht eens alle extensies kunnen uitschakelen en de cache legen om te kijken of ie dan wel werkt. Werkt het dan wel? Het kan ook zijn dat je https://interactievetv.nl/ als uitzondering kan toevoegen bij bepaalde extensies.

MacOS en Chrome is exact wat ik ook gebruik. Moet kunnen zou je dan zeggen.😅
Reputatie 7
Badge +24
Ook dan vind ik het vreemd aangezien itvonline.nl ook wel zou moeten werken. Maar goed, jij kan in ieder geval weer tv kijken en ik geef dit signaal door! 🙂 Geen excuses nodig, en graag gedaan!
Reputatie 7
Badge +24
Goed punt @verfkwast! Ik heb precies hetzelfde geconstateerd bij verschillende mensen. De reden weet ik niet precies want voor zover ik weet zouden beide URL's hetzelfde moeten werken. Ik heb dit signaal wel doorgezet naar de ontwikkelaars.
Reputatie 7
Badge +24
Update:

Op dinsdag 4 december komt de nieuwe iTV website ook beschikbaar voor de Edge browser. Je hoeft hier niks voor te doen: wanneer je in Edge naar interactievetv.nl of itvonline.nl gaat, maak je vanaf 4 december automatisch gebruik van de nieuwe website.
Reputatie 4
Badge +2
Er is iets (!) veranderd....

Reputatie 7
Badge +24
Ik zie het ook. Komt door het Live pauzeren als ik dat zo inschat. Maar ik kan m'n muis wel makkelijk onderin beeld 'verstoppen'.
Reputatie 7
Badge +24
@Joran kun je dan ook eens navragen wanneer Safari up to date is met interactievetv.nl? Want ook dat is nog under construction. 😉👍
Klopt inderdaad. Duurt wat langer dan ik eerlijk gezegd dacht. Ik verwacht 'm in de komende 2 weken. Als ik een definitieve datum heb zal ik het hier melden.
Reputatie 7
Badge +24
Fijn dat Safari dan ook eindelijk over is. Hoewel ik nog geen definitieve "nee" heb gehoord over IE11, verwacht ik het eerlijk gezegd niet...
Reputatie 4
Badge +2
@Paul_

Een minpuntje is dat je in de weergave van alle nog te verwachten films niet meer kunt zien dat deze geprogrammeerd staat voor OPNAME wat voorheen dus wel zo was.

In de schermcopy hieronder staan diverse films die gemerkt zijn voor opname, oa. de expendables 1 & 2 maar het rode merkteken wat dan rechtsonder in cover van de film stond ontbreekt!

Reputatie 7
Badge +24
Ik ga er achteraan! Met voetbal werkte het gisteren wel, dus ging ik er stiekem vanuit dat alle zenders weer zouden werken.
Reputatie 7
Badge +24
Update Safari probleem: de verantwoordelijke partijen zijn ermee bezig. Lijkt inderdaad iets met de DRM te zijn na een Safari-update. Een aantal zenders werken overigens wel. To be continued...
Reputatie 7
Badge +24
@racinfo2: ik zie dat je een andere Paul hebt gementioned in je vorige bericht. ;)

Heb je nog steeds dat probleem met tv kijken? Alleen BBC First, of ook andere zenders?

Kun je op interactievetv.nl ook formule 1 kijken indien er per wedstrijd 6,- euro is/wordt gedoneerd?

Zoja, hoe doen we dat dan vanaf de laptop?

Nee. Als je een losse wedstrijd koopt via de tv-ontvanger, dan kan je die niet kijken via de iTV app/web. Wel interessant voor de toekomst, maar nu nog niet van toepassing.
Reputatie 7
Badge +24
Ligt het aan mij of vind ik de site voor op de PC echt een achteruit gang. Eventjes snel de afgelopen week doorscrollen om te kijken of ik nog iets gemist heb duurt nu uren. Erg weinig info op het scherm, slechts drie zenders en de tijden wijzigen is ook erg onhandig.
Hoi @Leg. Je bedoelt de gids neem ik aan? Daar is niets aan veranderd de laatste tijd maar wat jij aangeeft herken ik wel. Wat wellicht nog wat belangrijker is, is dat de ontwikkelaars dat ook herkennen. Het is wel zo dat de gids zo ongeveer het meest 'zware' en ingewikkelde deel is van de website (heb ik me laten vertellen), dus ik verwacht niet op korte termijn aanpassingen.

Op mijn laptop gebruik ik de cursor key's om eventueel een andere zender te kiezen, links/rechts voor omlaag en omhoog in de zenderlijst en met de andere roep ik die keuzebalk van zenders op aan de onderzijde.

@Paul_ is het misschien ook een idee dat je met de cijfer toetsen direct een zender kunt kiezen? Met name bij laptop gebruik van interactievetv.nl zou dat handig zijn om van zender te verwisselen!

Haha, ik wist dit niet. Bedankt voor deze tip! En jouw idee klinkt goed, dus ik zal 'm zeker delen met m'n collega's. Betekent niet dat die optie er volgende week is, maar wellicht kunnen ze het wel meenemen in een update.
Ik kan uit ervaring zeggen dat zowel op een tablet als de telefoon 1xkeer via de site inloggen genoeg is.

Als de fysieke formaat het ijkpunt is dan OK mee eens via de app is elk telefoon scherm ook te klein meer een nood oplossing.

Zelfs een 10 inch tablet is voor mooi te klein.

@racinfo2 waarom we het zouden willen als noodoplossing als de app niet wil zoals met het vorige probleem.

Of de gebruikers van een Android 4 systeem die hoeven dan niet meteen in de buidel te tasten. Nu de ondersteuning daar stopt. De website zal daar nog wel bruikbaar zijn mag ik hopen.

Ideaal misschien niet maar beter dan niks.

Reageer