Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 437 reacties
  • 35130 keer bekeken

Toon eerste bericht

437 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Fijn dat Safari dan ook eindelijk over is. Hoewel ik nog geen definitieve "nee" heb gehoord over IE11, verwacht ik het eerlijk gezegd niet...
Reputatie 4
Badge +2
@Paul_

Een minpuntje is dat je in de weergave van alle nog te verwachten films niet meer kunt zien dat deze geprogrammeerd staat voor OPNAME wat voorheen dus wel zo was.

In de schermcopy hieronder staan diverse films die gemerkt zijn voor opname, oa. de expendables 1 & 2 maar het rode merkteken wat dan rechtsonder in cover van de film stond ontbreekt!

Reputatie 7
Badge +24
Ik ga er achteraan! Met voetbal werkte het gisteren wel, dus ging ik er stiekem vanuit dat alle zenders weer zouden werken.
Reputatie 7
Badge +24
Update Safari probleem: de verantwoordelijke partijen zijn ermee bezig. Lijkt inderdaad iets met de DRM te zijn na een Safari-update. Een aantal zenders werken overigens wel. To be continued...
Reputatie 7
Badge +24
@racinfo2: ik zie dat je een andere Paul hebt gementioned in je vorige bericht. ;)

Heb je nog steeds dat probleem met tv kijken? Alleen BBC First, of ook andere zenders?

Kun je op interactievetv.nl ook formule 1 kijken indien er per wedstrijd 6,- euro is/wordt gedoneerd?

Zoja, hoe doen we dat dan vanaf de laptop?

Nee. Als je een losse wedstrijd koopt via de tv-ontvanger, dan kan je die niet kijken via de iTV app/web. Wel interessant voor de toekomst, maar nu nog niet van toepassing.
Reputatie 7
Badge +24
Ligt het aan mij of vind ik de site voor op de PC echt een achteruit gang. Eventjes snel de afgelopen week doorscrollen om te kijken of ik nog iets gemist heb duurt nu uren. Erg weinig info op het scherm, slechts drie zenders en de tijden wijzigen is ook erg onhandig.
Hoi @Leg. Je bedoelt de gids neem ik aan? Daar is niets aan veranderd de laatste tijd maar wat jij aangeeft herken ik wel. Wat wellicht nog wat belangrijker is, is dat de ontwikkelaars dat ook herkennen. Het is wel zo dat de gids zo ongeveer het meest 'zware' en ingewikkelde deel is van de website (heb ik me laten vertellen), dus ik verwacht niet op korte termijn aanpassingen.

Op mijn laptop gebruik ik de cursor key's om eventueel een andere zender te kiezen, links/rechts voor omlaag en omhoog in de zenderlijst en met de andere roep ik die keuzebalk van zenders op aan de onderzijde.

@Paul_ is het misschien ook een idee dat je met de cijfer toetsen direct een zender kunt kiezen? Met name bij laptop gebruik van interactievetv.nl zou dat handig zijn om van zender te verwisselen!

Haha, ik wist dit niet. Bedankt voor deze tip! En jouw idee klinkt goed, dus ik zal 'm zeker delen met m'n collega's. Betekent niet dat die optie er volgende week is, maar wellicht kunnen ze het wel meenemen in een update.
Ik kan uit ervaring zeggen dat zowel op een tablet als de telefoon 1xkeer via de site inloggen genoeg is.

Als de fysieke formaat het ijkpunt is dan OK mee eens via de app is elk telefoon scherm ook te klein meer een nood oplossing.

Zelfs een 10 inch tablet is voor mooi te klein.

@racinfo2 waarom we het zouden willen als noodoplossing als de app niet wil zoals met het vorige probleem.

Of de gebruikers van een Android 4 systeem die hoeven dan niet meteen in de buidel te tasten. Nu de ondersteuning daar stopt. De website zal daar nog wel bruikbaar zijn mag ik hopen.

Ideaal misschien niet maar beter dan niks.
Ik kan het wel via de app op mijn telefoon en tablet. Daar sleep ik ook met het bolletje.
Reputatie 7
Badge +18
Op mijn laptop gebruik ik de cursor key's om eventueel een andere zender te kiezen, links/rechts voor omlaag en omhoog in de zenderlijst en met de andere roep ik die keuzebalk van zenders op aan de onderzijde.
🤣Ik wis dit ook niet @racinfo2, dat is inderdaad erg handig! 🤗
Reputatie 4
Badge +2
Op Beleef KPN kun je (helaas) ook geen serie opname plannen, ik zou bijv. Brussel graag willen plannen maar dat gaat niet.
@racinfo2 de serie Brussel is ook On Demand te zien: MENU > ON DEMAND > VOOR JOU > SERIES > BRUSSEL

Klopt, https://interactievetv.nl/zoekresultaten/on-demand/brussel, maar het ging mij om het te kunnen plannen van de serie.
Reputatie 7
Ik hoorde al eerder hier iets over dat RTL Duitsland op de Satellite ontvanger dit uitzond; is dit dezelfde zender (RTL Television) als die op Astra 1?
Ja
Alleen op satelliet is de FTA versie in SD kwaliteit. KPN heeft 'm in het basispakket in HD 😉
Reputatie 4
Badge +2
@PeterG , het is hier nog niet net zo dat we beiden naar een ieder eigen TV kijken, haha. Zou ook niet kunnen op een schamele 11 mb/s verbinding.
Vandaar de noodzaak om TV te kijken via een laptop die dus wel is verbonden met een HDMI 30" scherm (monitor).

Je hebt gelijk wat betreft je aanschaf van een nieuwe Samsung, die ga je natuurlijk uitrusten met de kpn app. Ben benieuwd hoe die jou zal bevallen! Laat het aub weten.

Overigens werken bij mij die HD kanalen wel met de laptop, met buiten de deur heb ik geen ervaringen. Ik maak er niet of nauwelijks gebruik van , dat vreet letterlijk de data van toch al mijn beroerde 4G ontvangst, er blijft dan weinig over voor de huisgenoten.
Mooie website, Ik zal graag de mogelijkheid willen hebben om het venster zo groot te maken als het venster van de browser i.p.v. altijd fullscreen.
Ik heb een groot beeldscherm (3440 x 1440) en gebruik meestal de ene helft voor de tv en de andere heeft voor wat anders. Dit is nu niet mogelijk (alleen met css aanpassingen via de browser) daar je alleen of een klein scherm hebt of fullscreen. Als ik het browser venster kan willen kan ik zelf de grootte bepalen.
Reputatie 4
Badge +2
Misschien moet ik eerst eens even toelichten waarom ik via laptop (+ een groot (40inch) scherm daarop) TV kijkt ; de reden is dat onze basis ADSL2 snelheid, waarop een TV tuner werkt hier niet snel genoeg is om met 2x HD TV tuners TV te kunnen kijken!

Het probleem zou er niet zijn indien ik hier een hogere speed zou hebben dan de huidige 9-11 Mbit DL en 0.9Up. Weliswaar hebben we hier m.b.v. een 4G Buitengebied modem 'n extra 30 Mbit erbij maar daar werkt een HD TV tuner niet op, alleen de laptop dus wel, vandaar kijken via laptop.

Overigens ben ik het met je eens dat wat bediening van de website er nog wel het een en ander schort , het zou best wat sneller kunnen (hoewel afhankelijk van je internet speed natuurlijk) en in een aspect is de nieuwe site wel een verbetering: de TV Gids werkt vele malen beter en sneller dan voorheen.

Wat programmeren van films het volgende, indien je eerst "alle films" kiest gaat het programmeren een stuk soepeler, na het programmeren van een film kom je meteen terug op de plek waarvan je begon! Het enige nadeel daar is dat je (nog) niet kunt zien welke film je geprogrammeerd hebt (ontbreken van rood rondje) waar ik al eerder een opmerking over maakte.

Wat ook niet goed en overal werkt is de ondertiteling bij Nederlands gesproken films cq. uitzendingen; dat werkt alleen bij journaals, jammer!
Reputatie 7
Badge +15
Yesss, het is eindelijk zo ver 😉

Ik ga vanavond even rondkoekeloeren 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hah! Ik heb het al gesloopt, een driver update heeft de stream kapot gemaakt (Deze tel ik niet mee).

Wat wel beter kan is dat als je een video bekijkt en het scherm klein maakt dat de video dan in het scherm wordt gezet in plaats van dat de app wordt aangeraden, dat is nogal vervelend als je in een hoekje van je scherm TV wilt kijken 😉
Reputatie 7
Badge +15
Blijkbaar is die update die er zou zijn geweest (voor stabiliteit) nog niet uitgerold. 😞 Er is mij verzocht om over een maandje weer contact op te nemen als het probleem dan nog niet is opgelost.

Agenda punt aangemaakt 😄

In de tussentijd kijk ik lekker via chrome, wat ik merk is dat ik nu een stuk meer TV kijk 🙂
Als Telfort klant hebben wij ook de beschikking over deze vernieuwde site en app.
Ik ben een andere app gewend tot de site had in niet eens toegang. (Oude glasvezel propositie)
Nu na een verhuizing dus ook deze versie, ik moet toch over beide zowel de website als de app een noot van kritiek uiten. Namelijk het niet efficient gebruiken van alle beschikbare pixels.
3 zenders op de nieuwe website, in de app zie ik er nog minder.

Tegenover deze lijst dan heeft deze laatste toch mijn voorkeur, ik heb dit op het Telfort forum dan ook als verbeterpunt aangegeven.

Zie mensen klagen over de refreshen, bij mij refresht de site ook elke paar seconden op het oude adres https://www.itvonline.nl maar op https://www.interactievetv.nl/ gaat het goed.
Had alleen geen full screen knop op PC & laptop in maar die kwam terug na Whitelisting de site in Adblock

Nu nog een Autostart als je een kanaal hebt aangeklikt en een pause knop en ik ben 99% tevreden 😀

( i7 + Chrome + win 10)
Reputatie 1

@Joran kun je dan ook eens navragen wanneer Safari up to date is met interactievetv.nl? Want ook dat is nog under construction. 😉👍Klopt inderdaad. Duurt wat langer dan ik eerlijk gezegd dacht. Ik verwacht 'm in de komende 2 weken. Als ik een definitieve datum heb zal ik het hier melden.

Is er eindelijk al meer bekend over Safari?
Zo'n populaire browser, maar KPN blijft gewoon falen met fatsoenlijke ondersteuning te bieden hiervoor, al maanden lang werkt het niet.
Alleen toegeven dat het allemaal niet werkt en hiervoor hun vaste trouwe klanten compenseren ho maar.. erg jammer!

@Joran @Paul_ @Nadia
Reputatie 1
Ik merk op dat de nieuwe zenders het nog niet doen op de app en website:

En Stingray Classica: (Brava)

Ik blijf ook constant onderstaande melding krijgen, wanneer gaan we het eindelijk oplossen KPN?
Je betaald toch elke maand ook voor deze functionaliteit, maar die iTV website werkt al maanden niet op mijn MacBook...
Reputatie 1

Ha Dennis en @jordik99, kunnen jullie nu naar geen enkele zender kijken op Safari? En dit was na het 'aanzetten' van de nieuwe zenders? Ik begrijp van jou, Jordi, dat 'ie het constant niet doet. Is dat dan ook op elke zender of maakt dit nog verschil?Bij mij doet er geen 1 zender, behalve NPO 1, 2 en 3. (Safari)

Op Google Chrome werkt alle zenders weer wel. Zal het denk ik met de DRM te maken hebben bij Apple? 🤔

bij mij precies hetzelfde, belachelijk... eerst duurt het maanden voordat Safari wordt uitgerold, en vervolgens werkt het al weken niet, laatste keer dat ik TV heb kunnen kijken via mijn MacBook is zeker een jaar geleden, maar wel elke maand betalen, schaam je KPN!
Reputatie 7
De iTV app op de XR,... Kan alleen maar stoppen of afspelen, Pauzeren en terugspoelen werkt inderdaad niet.
Gelukkig, dan word ik toch niet gek. 😉
Ik gebruik de iTV app toch regelmatig, maar de functionaliteit om voor of achteruit te spoelen tijdens het casten heb ik nog niet kunnen vinden.
Vandaar dat ik zo benieuwd was naar de screenshots van @Kaatje19700 en @Dennis Schreve met die functionaliteit want het is echt een gemis.
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor deze uitgebreide melding @pvandamcom! Ik moet bekennen dat ik deze optie in Chrome nog niet kende, ik ben blij met deze tip.

Ik heb het getest en ik zie inderdaad als titel "React Boilerplate". De site werkt verder prima dus dat verschil kan ik niet verklaren. Ik gebruik overigens Chromium, wat niet veel verschil zou moeten maken. Ik geef het door aan de ontwikkelaars. Dit lijkt me makkelijk te fixen en leuk om onder de aandacht te brengen (zodra het goed werkt).

-edit- Ik was vermoedelijk nog ingelogd in een ander tabje. Als ik Chromium sluit en de 'losse app' open zie ik ook de foutmelding. Ik geef het door.
Reputatie 7
Het is zeker een gemis in de app! Moet eerlijk zeggen dat ik steeds meer en vaker via de tv app cast naar de tv v.w.b. lineair kijken. Het is makkelijk, overzichtelijker, en je kunt zo overal doorheen scrollen. Wil je iets zien, casten maar en je hebt het op een groot scherm. Op deze wijze hebben we over tien jaar vast ook geen Smart-tv’s meer, maar 20K luxueuze beeldschermen waar wij e.e.a. op kunnen afspelen 😎 Oké het haalt het beeldkwaliteit op dit moment natuurlijk niet t.o.v de ontvanger. Maar toch, het idee is er.

Reageer