Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

  • 27 augustus 2018
  • 457 reacties
  • 37556 keer bekeken


Toon eerste bericht

457 reacties

Ik zie een aanbieding voorbij komen voor Ziggo Sport Totaal voor 7,49 per maand voor de eerste 3 maanden. Is dit ook via de website interactievetv.nl te bekijken?
Reputatie 3
Badge +1
Ik gebruik al sinds een tijdje de nieuwe, op Chromium gebaseerde versie van Edge, en terwijl je de streams zelf niet kunt kijken in de browser, kun je ze wel gewoon casten, en dat terwijl ik via Chrome niet verder kom dan de stream zelf voordat alles tot een stilstand komt.
Reputatie 7
In Google Chrome is bij mij KPN ITV ook net een diashow.
(kan dus ook niet Chromecasten naar de tv daardoor want dat werkt niet in andere browsers. Gelukkig hebben we hdmi nog 😃 )

Casten via een Chromecast (of Android TV) staat los van de performance van Chrome immers de Chromecast haalt zelfstandig de stream op bij de server.
Reputatie 7
In Google Chrome is bij mij KPN ITV ook net een diashow.
(kan dus ook niet Chromecasten naar de tv daardoor want dat werkt niet in andere browsers. Gelukkig hebben we hdmi nog 😃 )
Reputatie 7
Google Chrome is één van de traagste browsers van het moment.
De overhead van die browser is enorm en wat dat betreft kan je. Dus veel beter Edge gebruiken. Edge is daarnaast ook nog eens de veiligste browser.

Je geeft aan dat je met Edge ook problemen ervaart, is dat nog steeds zo?
@Paul_ en @Joran

Een update.
Allereerst, ik ben stom geweest niet tussen elke stap te testen, dus ik weet niet wat de specifieke oplossing is, maar het werkt.

Dingen die zijn veranderd:
- Google chrome verwijderd en Firefox geïnstalleerd
- Windows 10 1903 geïnstalleerd
- beeldscherm resolutie veranderd en Customer scaling aangepast
- graphics drivers geüpdate
- KPN afspeel instelling naar laag

Maaaar, chrome als laatste verwijderd want na al die aanpassingen was het probleem er nog steeds, ook met kpn instelling en naar laag.

Blijft toch raar dat dit probleem speelt, vraag me echt af wat er aan de hand is.
Reputatie 4
Badge +2
Ik gebruik "interactievetv.nl" in Windows 1903 naar volle tevredenheid op mijn laptop T430 met i7 cpu.
Reputatie 7
Badge +28
@Mijn.Eigen.Raam Kun je testen of een lagere kwaliteit helpt? Druk op het knopje rechtsboven, vervolgens instellingen. Als de beeldkwaliteit op Hoog staat kun je Gemiddeld proberen, anders Laag. Of 1903 helpt weet ik niet maar laat het vooral weten.
@Paul_

Dank je wel voor je reactie.
Ik weet dat ik de app kan vergeten, jammer maar OK.

Mbt het probleem, het is niet alleen op Chrome maar ook op Edge
Chrome versie is 75.0.3770.100
Probleem speelt ook in incognito mode. (dus plugins hebben dan geen effect)

De snelheid is niks, 8.0 Mbps, echter Netflix werkt er prima op.

Kleine update, had graphics card driver updates maar die hebben het niet opgelost.
Ben nu de 1903 Windows update aaan het installeren, kijken of dat werkt.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @Mijn.Eigen.Raam. We hebben geen Win10 app gehad, maar ik vermoed dat je de Win8 app bedoelt. Die kan je beter gewoon vergeten want die wordt binnenkort uit de lucht gehaald. De streams werken sowieso al niet meer inderdaad. Het draait nog op een oude back-end en daar gaat over niet al te lange tijd de stekker uit.

Waarom je de website niet kan gebruiken is wel vreemd. Laat ik beginnen met Chrome aangezien ik die zelf ook gebruik. Welke versie is staat er op? En heb je toevallig ook bijvoorbeeld bepaalde plug-ins geïnstalleerd (zoals adblockers)? Wat haal je bij een speedtest?
Kleine update:

De app is er opeens weer, dus negeer dat, maar, die werkt ook niet! Blijft maar laden en laden, speelt nooit af.
Ik heb ook gespeeld met scherm resoluties maar die maakte geen verschil.
Ga hierna Windows en graphics card drivers checken.
Sind de nieuwe website eigenlijk alleen maar problemen. De Windows 10 app is nu ook verwijderd van de Windows store dus TV kijken zit er niet meer in.

Probleem? Afspelen buffet erg veel en in fullscreen (volledige scherm) werkt het helemaal niet, speelt niet af.

Zowel in Google Chrome als Microsoft Edge. Ik heb de volledige browser gegevens gewist maar dat werkt niet. Ter vergelijking, Netflix werkt prima en vraagt toch echt meer dan kpn.

Aangezien we geen tv kabel hebben kunnen wij alleen via de computer kijken, dus dit is gewoon on beschikbaarheid van een betaalde service.

Graag hoor ik wat er aan de hand is.
Reputatie 7
Helaas is het inplannen van opnames via de site en app voor ons en vele andere glasvezelabonnees helemaal niet mogelijk immers wij kijken via de TV ontvangers naar de HD-"Glas" variant en hebben de SD/HD variant van de zender verborgen. Opnames die via de app ingepland zijn zijn echter voor de SD/HD variant en daarmee dan ook niet zichtbaar op de TV ontvanger.

Dit ervaar ik echt als een zeer grote tekortkoming van het iTV platform maar KPN lijkt niet van zins om hier ook maar iets aan te veranderen.
Reputatie 4
Badge +2
@Paul_ , wellicht ten overvloede, in het hoofdscherm (KPN) zijn de opname markeringen wel zichtbaar maar wanneer je dan "Bekijk Alles" aan klikt dan niet meer!

Je schreef:
Die pagina gebruik ik eerlijk gezegd nooit,....

Ik integendeel dus heel vaak om tevoren op de laptop mijn films te plannen! Wat bijzonder handig is want op die manier sla je nooit een mooie film over. Door de gidsen bladeren van alle zenders op diverse dagen zou toch echt teveel van het goede zijn om te plannen!

Reputatie 7
Badge +24
Een minpuntje is dat je in de weergave van alle nog te verwachten films niet meer kunt zien dat deze geprogrammeerd staat voor OPNAME wat voorheen dus wel zo was.

In de schermcopy hieronder staan diverse films die gemerkt zijn voor opname, oa. de expendables 1 & 2 maar het rode merkteken wat dan rechtsonder in cover van de film stond ontbreekt!

Die pagina gebruik ik eerlijk gezegd nooit, maar opmerkelijk dat het eerst wel zo was en nu niet meer. Toch best handig om het erbij te zien (ook al zie je het wel zodra je de film aanklikt). Ik geef het door!
Reputatie 4
Badge +2
@Paul_

Een minpuntje is dat je in de weergave van alle nog te verwachten films niet meer kunt zien dat deze geprogrammeerd staat voor OPNAME wat voorheen dus wel zo was.

In de schermcopy hieronder staan diverse films die gemerkt zijn voor opname, oa. de expendables 1 & 2 maar het rode merkteken wat dan rechtsonder in cover van de film stond ontbreekt!

Reputatie 4
Badge +2
De gids problemen lijken in deze hernieuwde "interactievetv.nl" website opgelost, ik ondervind tot nog toe geen problemen meer.
Overigens merk ik op dat de site nu veel gemakkelijker werkt, alle keuzes zoals bovenin de site vermeld werken veel prettiger dan voorheen.
Reputatie 4
Badge +2
Er is iets (!) veranderd....

Reputatie 7
Badge +24


Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.Dan zal ik vanavond ook kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Het probleem beperkt zich inderdaad tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Bij het terugkijken van opnames krijg ik ook het "bolletje" te zien om vooruit en achteruit te spoelen.

@Paul_,
Dat geeft in ieder geval een gerichtere vraag richting het developmentteam. 😉

Ik hoop wel dat hiermee de prioriteit om tot een oplossing te komen niet ineens veel lager is geworden.
Daarnaast zie ik de bui al hangen dat er gezegd zal worden dat het "by design" is dat bij "Kijk terug" en "Begin gemist" voor- en achteruitspoelen niet mogelijk is, maar dan wil ik er graag op wijzen dat dat (afhankelijk van de zender) wel mogelijk is op de tablet of telefoon zelf.

@wjb @Kaatje19700 en andere geïnteresseerden. Het is een soort van "by design" dat je niet kan voor- en achteruitspoelen bij Begin gemist en Terugkijken. Het komt er op neer dat de verschillende beperkingen (i.v.m. contentrechten) die horen bij Terugkijken (niet mogen doorspoelen bij de commerciëlen behalve die eerste 7 minuten) lastig zijn te implementeren op Chromecast. Die dongle schijnt niet helemaal bedoeld te zijn voor dat soort specifieke "use cases" en dan heb je 2 opties. De huidige manier, of je niet helemaal aan de contracten houden... Het is dat eerste geworden.

Dit is dus een beetje hoe de vork in de steel zit. Ik weet niet wanneer dit wel mogelijk gaat zijn, maar als ik een beetje tussen de regels door lees, denk ik niet dat het zeer binnenkort is.
Reputatie 7
Badge +24
@Paul_,
Dat geeft in ieder geval een gerichtere vraag richting het developmentteam. 😉

Ik hoop wel dat hiermee de prioriteit om tot een oplossing te komen niet ineens veel lager is geworden.
Daarnaast zie ik de bui al hangen dat er gezegd zal worden dat het "by design" is dat bij "Kijk terug" en "Begin gemist" voor- en achteruitspoelen niet mogelijk is, maar dan wil ik er graag op wijzen dat dat (afhankelijk van de zender) wel mogelijk is op de tablet of telefoon zelf.

Hoe gerichter, hoe beter inderdaad. Developers worden daar blij van.

De bui die jij ziet, zie ik ook. Maar laat ik niet te veel op zaken vooruit lopen. Ik geef het allemaal door, en zodra ik meer weet, laat ik van me horen.
Reputatie 7

Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.Dan zal ik vanavond ook kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".

Het probleem beperkt zich inderdaad tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Bij het terugkijken van opnames krijg ik ook het "bolletje" te zien om vooruit en achteruit te spoelen.


@Paul_,
Dat geeft in ieder geval een gerichtere vraag richting het developmentteam. 😉
Ik hoop wel dat hiermee de prioriteit om tot een oplossing te komen niet ineens veel lager is geworden.
Daarnaast zie ik de bui al hangen dat er gezegd zal worden dat het "by design" is dat bij "Kijk terug" en "Begin gemist" voor- en achteruitspoelen niet mogelijk is, maar dan wil ik er graag op wijzen dat dat (afhankelijk van de zender) wel mogelijk is op de tablet of telefoon zelf.
Reputatie 7
Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.
Dan zal ik vanavond kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".

Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)Nee, ik heb het niet over opnames specifiek, maar over alle uitzendingen. Ook bij "Kijk terug" of "Begin gemist" is het voor mij niet mogelijk om vooruit of achteruit te spoelen d.m.v. het verslepen van een "bolletje". Dat "bolletje" wordt simpelweg niet getoond.

Het voorbeeld dat @Kaatje19700 geplaatst heeft betreft ook een "Kijk terug" uitzending.
In dat voorbeeld zie je het rode bolletje om vooruit en achteruit te spoelen.
Op mijn voorbeeld zie je dat bolletje niet terwijl het precies dezelfde uitzending betreft.


Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.
Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)

Ik heb het over opnames. Ik kijk niet terug via de app.i

Alleen kan ik nog niet vooruit spoelen als ik via de website cast.
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk. Ik zal er achteraan gaan.

Reageer