Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 481 reacties
  • 38753 keer bekeken

Toon eerste bericht

481 reacties

Als Telfort klant hebben wij ook de beschikking over deze vernieuwde site en app.
Ik ben een andere app gewend tot de site had in niet eens toegang. (Oude glasvezel propositie)
Nu na een verhuizing dus ook deze versie, ik moet toch over beide zowel de website als de app een noot van kritiek uiten. Namelijk het niet efficient gebruiken van alle beschikbare pixels.
3 zenders op de nieuwe website, in de app zie ik er nog minder.

Tegenover deze lijst dan heeft deze laatste toch mijn voorkeur, ik heb dit op het Telfort forum dan ook als verbeterpunt aangegeven.

Zie mensen klagen over de refreshen, bij mij refresht de site ook elke paar seconden op het oude adres https://www.itvonline.nl maar op https://www.interactievetv.nl/ gaat het goed.
Had alleen geen full screen knop op PC & laptop in maar die kwam terug na Whitelisting de site in Adblock

Nu nog een Autostart als je een kanaal hebt aangeklikt en een pause knop en ik ben 99% tevreden 😀

( i7 + Chrome + win 10)
Reputatie 1

@Joran kun je dan ook eens navragen wanneer Safari up to date is met interactievetv.nl? Want ook dat is nog under construction. 😉👍Klopt inderdaad. Duurt wat langer dan ik eerlijk gezegd dacht. Ik verwacht 'm in de komende 2 weken. Als ik een definitieve datum heb zal ik het hier melden.

Is er eindelijk al meer bekend over Safari?
Zo'n populaire browser, maar KPN blijft gewoon falen met fatsoenlijke ondersteuning te bieden hiervoor, al maanden lang werkt het niet.
Alleen toegeven dat het allemaal niet werkt en hiervoor hun vaste trouwe klanten compenseren ho maar.. erg jammer!

@Joran @Paul_ @Nadia
Reputatie 1
Ik merk op dat de nieuwe zenders het nog niet doen op de app en website:

En Stingray Classica: (Brava)

Ik blijf ook constant onderstaande melding krijgen, wanneer gaan we het eindelijk oplossen KPN?
Je betaald toch elke maand ook voor deze functionaliteit, maar die iTV website werkt al maanden niet op mijn MacBook...
Reputatie 1

Ha Dennis en @jordik99, kunnen jullie nu naar geen enkele zender kijken op Safari? En dit was na het 'aanzetten' van de nieuwe zenders? Ik begrijp van jou, Jordi, dat 'ie het constant niet doet. Is dat dan ook op elke zender of maakt dit nog verschil?Bij mij doet er geen 1 zender, behalve NPO 1, 2 en 3. (Safari)

Op Google Chrome werkt alle zenders weer wel. Zal het denk ik met de DRM te maken hebben bij Apple? 🤔

bij mij precies hetzelfde, belachelijk... eerst duurt het maanden voordat Safari wordt uitgerold, en vervolgens werkt het al weken niet, laatste keer dat ik TV heb kunnen kijken via mijn MacBook is zeker een jaar geleden, maar wel elke maand betalen, schaam je KPN!
Reputatie 7
De iTV app op de XR,... Kan alleen maar stoppen of afspelen, Pauzeren en terugspoelen werkt inderdaad niet.
Gelukkig, dan word ik toch niet gek. 😉
Ik gebruik de iTV app toch regelmatig, maar de functionaliteit om voor of achteruit te spoelen tijdens het casten heb ik nog niet kunnen vinden.
Vandaar dat ik zo benieuwd was naar de screenshots van @Kaatje19700 en @Dennis Schreve met die functionaliteit want het is echt een gemis.
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor deze uitgebreide melding @pvandamcom! Ik moet bekennen dat ik deze optie in Chrome nog niet kende, ik ben blij met deze tip.

Ik heb het getest en ik zie inderdaad als titel "React Boilerplate". De site werkt verder prima dus dat verschil kan ik niet verklaren. Ik gebruik overigens Chromium, wat niet veel verschil zou moeten maken. Ik geef het door aan de ontwikkelaars. Dit lijkt me makkelijk te fixen en leuk om onder de aandacht te brengen (zodra het goed werkt).

-edit- Ik was vermoedelijk nog ingelogd in een ander tabje. Als ik Chromium sluit en de 'losse app' open zie ik ook de foutmelding. Ik geef het door.
Reputatie 4
Badge +2

Update iTV website 04-11-2019:

• Series en seriedetailpagina

Series
Sinds juni kun je al een pagina met films vinden op de iTV website en vanaf november kun je ook alle series vinden die in je pakket vallen. Daarnaast is er ook een speciale serie-detailpagina. Op deze pagina vind je een algemene beschrijving van de serie terug en kun je een seizoen en aflevering kiezen om te kijken.

Werkt ‘n serie kijken dan net zoals op Netflix? Dus dat hij na ‘n aflevering meteen door gaat met de volgende?

Want dan zou het een welkome aanvulling zijn van iTV.

Reputatie 7
Het is zeker een gemis in de app! Moet eerlijk zeggen dat ik steeds meer en vaker via de tv app cast naar de tv v.w.b. lineair kijken. Het is makkelijk, overzichtelijker, en je kunt zo overal doorheen scrollen. Wil je iets zien, casten maar en je hebt het op een groot scherm. Op deze wijze hebben we over tien jaar vast ook geen Smart-tv’s meer, maar 20K luxueuze beeldschermen waar wij e.e.a. op kunnen afspelen 😎 Oké het haalt het beeldkwaliteit op dit moment natuurlijk niet t.o.v de ontvanger. Maar toch, het idee is er.
Hmm opmerkelijk. Of die refresh 1 keer per seconde gebeurt, of 1 x per 20 seconden maakt voor de ervaring vrij weinig uit denk ik want dan is het nog steeds ontzettend irritant. Wellicht nog een andere extensie? Het kan bijna niet missen dat het daar ergens fout gaat.

Ik heb alle extenties uitgezet, maar geen verschil. Maarre, toen zag ik pas dat ik de verkeerde URL gebruik! Als ik itvonline.nl gebruik gaat het verkeerd, maar met interactievetv.nl gaat het goed! Mijn excuses!!! Gewoonweg niet goed opgelet. 😂 🤔

Dank voor de hulp!
Reputatie 7
Klopt het dat je buiten de deur alleen de SD kanalen in de website kunt selecteren?

In de HD Fox Sports kanalen komt in Firefox "fout bij starten v.d. video (403-10146)

In Firefox staat er 'gewoon' een afspeeldriehoekje.
In Edge staat er een doorgestreept driehoekje.

Ook niet erg consequent.

Ook bij Nat geo Wild krijg ik deze melding. En qua driehoekjes hetzelfde verschil.
Reputatie 2
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?

Ik heb geen idee, ik ken je reisschema niet. Ervaar je problemen waar ik bij kan helpen?

Was even sarcastisch bedoeld ik zit dus gewoon thuis 😉 ,
en dan krijg ik die melding vond dat wel apart eerlijk gezegd.
Reputatie 3
Badge
Mooie ontwikkeling, maar ik wacht op Edge support. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk. Ik zal er achteraan gaan.
Reputatie 7
racinfo2 schrijft: Er is niemand die op een laptop films voor opname gaat plannen om die vervolgens op zijn tv ontvanger af te spelen.

Wat is dit een rare opmerking... Beetje betweterig ook. Verwacht ik niet van jouw racinfo2.
Als ik 'op vakantie' ben plan ik vaak in via de website om het juist later lekker thuis op de bank op m'n grote scherm te kijken. Dat moet wel als je 2 weken weg bent. Je kunt thuis slechts 4 dagen vooruit plannen. Alleen met series die al lopen loopt opname door. (series plan ik alleen van 1 t/m 11)

Plannen van opnamen, ook voor kijken via website of app, doe ik in de thuissituatie gewoon makkelijk en supersnel via de decoder naast de tv! 😉

Ik zou dus eerder zeggen:
Er is niemand die thuis via de app/website opnames gaat plannen. 😄 . Ook als deze via app/website worden bekeken.

Het opnemen is bij KPN gekoppeld. Je hebt één opnamelijst voor je decoders en je online apparaten.

Ik kijk juist zelden via website of app. Veel te trage bediening t.o.v. de decoder. Die is in 1 sec. aan. Voordat ik op de website op app ben.... Pff, dan ben ik weer een paar minuten ouder.
Ook zenders kiezen op de decoder...gewoon nummertje intoetsen klaar. Dat superonhandige scrollen door de plaatjes van de zenders om te wisselen duurt ook veel langer.
Bedankt voor de tip. Dit icoontje heb ik dus nog nooit gezien 🙂. Het is misschien niet optimaal maar al een hele verbetering. Bedankt
Reputatie 7
Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.
Dan zal ik vanavond kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Reputatie 7
Badge +24
Heb ik toch weer voor m'n beurt gepraat. Note to self: ik kan beter gewoon die updates geven zonder een specifieke datum te noemen. De update staat nu gepland voor over ongeveer een week. Reden weet ik zo niet eerlijk gezegd.

Ik neem aan dat op een tablet even goed de verwijzing naar de app blijft staan al zijn die schermen groot genoeg, wat betreft de pixels in ieder geval.
Dat neem ik ook aan inderdaad.
Ik kan alleen maar instemmen met de bovenstaande suggesties om het OS uit te lezen. Zodra dat Windows blijkt te zijn (of in ieder geval niet iOS of Android), val dan niemand lastig met meldingen over schermgroottes en laat het ding gewoon spelen. We willen tenslotte niet allemaal schermvullend kijken, zeker niet als het beeld standaard start in een kleiner venster.
Reputatie 7
Ik ben benieuwd, wel jammer dat je met Edge nog even moet wachten op de nieuwe website.
Edge is veruit de snelste browser op Windows en ook zo ongeveer de veiligste.
En de enigste die op een Windows 10 computer standaard beschikbaar is.
Is het al duidelijk wanneer er naar het OS gekeken gaat worden zodat die vervelende melding over resolutie verdwijnt? Het bericht dat er iets mee gedaan gaat worden is inmiddels bijna 3 weken geleden geplaatst.

Verder nog de melding dat naar volledig scherm gaan en van volledig scherm terug naar het kader gaan een vertraging van zo'n 3 seconden heeft op de laatste versie van Chrome met een 200/200 verbinding. Dat zou wat sneller mogen...
Het kijken in een venster is een verademing! Dank voor het doorvoeren. Klein muggenziftje: Als het venster te klein wordt (ik schat kleiner dan 640 pixels breed) dan wordt het venster zwart. Op dat moment is de enige manier om weer leven in de pagina te krijgen een refresh van de website.

Een volgend verzoek (we moeten wat te wensen hebben, toch?) zou een extra balk onder zijn met gids display van betreffende zender, opnemen knop terwijl er gekeken wordt en een mogelijkheid om tijdens het kijken eenvoudig naar volgende/vorige zender en/of een zenderlijst te gaan. Bijvoorbeeld met een type venster waar een ander zendernummer in te typen is.

Samenvattend dus iets meer de TV experience 🙂
Reputatie 7
In Google Chrome is bij mij KPN ITV ook net een diashow.
(kan dus ook niet Chromecasten naar de tv daardoor want dat werkt niet in andere browsers. Gelukkig hebben we hdmi nog 😃 )

Casten via een Chromecast (of Android TV) staat los van de performance van Chrome immers de Chromecast haalt zelfstandig de stream op bij de server.
Reputatie 7
Op de laptop, in de app, géén tv gids!
Ik heb in de (inmiddels hopeloos verouderde) KPN iTV app voor Windows (8 en 10) wel een gids.
KPN heeft de website interactievetv.nl vernieuwd. Erg jammer dat er zoveel aandacht besteed wordt aan de esthetische kant, maar niet aan de stabilteit en gebruiksvriendelijkheid. Net zoals op de oude website, loopt de interactieve tv bij mij nog regelmatig vast (en dat ligt niet aan mijn internetverbinding want tijdens het vastlopen blijven alle andere programma's zoals browsers, e-mail etc. zonder problemen draaien). Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome. Wat betreft de gebruiksvriendelijkheid: op de oude site was er nog de mogelijkheid om snel tussen zenders te schakelen en ook de mogelijkheid om te verversen bij vastlopen. Dat is nu allemaal een stuk omslachtiger geworden. Nogmaals, erg jammer dus, een gemiste kans.

Reageer