Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

  • 27 augustus 2018
  • 437 reacties
  • 35288 keer bekeken


Toon eerste bericht

437 reacties

Hmm opmerkelijk. Of die refresh 1 keer per seconde gebeurt, of 1 x per 20 seconden maakt voor de ervaring vrij weinig uit denk ik want dan is het nog steeds ontzettend irritant. Wellicht nog een andere extensie? Het kan bijna niet missen dat het daar ergens fout gaat.


Ik heb alle extenties uitgezet, maar geen verschil. Maarre, toen zag ik pas dat ik de verkeerde URL gebruik! Als ik itvonline.nl gebruik gaat het verkeerd, maar met interactievetv.nl gaat het goed! Mijn excuses!!! Gewoonweg niet goed opgelet. 😂 🤔

Dank voor de hulp!
Reputatie 7
Klopt het dat je buiten de deur alleen de SD kanalen in de website kunt selecteren?

In de HD Fox Sports kanalen komt in Firefox "fout bij starten v.d. video (403-10146)

In Firefox staat er 'gewoon' een afspeeldriehoekje.
In Edge staat er een doorgestreept driehoekje.

Ook niet erg consequent.

Ook bij Nat geo Wild krijg ik deze melding. En qua driehoekjes hetzelfde verschil.
Reputatie 1
Ah de nieuwe itv website werkt alleen binnen de EU.
Ik ben zonder het te weten de landsgrenzen over getrokken ?

Ik heb geen idee, ik ken je reisschema niet. Ervaar je problemen waar ik bij kan helpen?


Was even sarcastisch bedoeld ik zit dus gewoon thuis 😉 ,
en dan krijg ik die melding vond dat wel apart eerlijk gezegd.
Reputatie 2
Badge
Mooie ontwikkeling, maar ik wacht op Edge support. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk. Ik zal er achteraan gaan.
Reputatie 7
racinfo2 schrijft: Er is niemand die op een laptop films voor opname gaat plannen om die vervolgens op zijn tv ontvanger af te spelen.

Wat is dit een rare opmerking... Beetje betweterig ook. Verwacht ik niet van jouw racinfo2.
Als ik 'op vakantie' ben plan ik vaak in via de website om het juist later lekker thuis op de bank op m'n grote scherm te kijken. Dat moet wel als je 2 weken weg bent. Je kunt thuis slechts 4 dagen vooruit plannen. Alleen met series die al lopen loopt opname door. (series plan ik alleen van 1 t/m 11)

Plannen van opnamen, ook voor kijken via website of app, doe ik in de thuissituatie gewoon makkelijk en supersnel via de decoder naast de tv! 😉

Ik zou dus eerder zeggen:
Er is niemand die thuis via de app/website opnames gaat plannen. 😄 . Ook als deze via app/website worden bekeken.

Het opnemen is bij KPN gekoppeld. Je hebt één opnamelijst voor je decoders en je online apparaten.

Ik kijk juist zelden via website of app. Veel te trage bediening t.o.v. de decoder. Die is in 1 sec. aan. Voordat ik op de website op app ben.... Pff, dan ben ik weer een paar minuten ouder.
Ook zenders kiezen op de decoder...gewoon nummertje intoetsen klaar. Dat superonhandige scrollen door de plaatjes van de zenders om te wisselen duurt ook veel langer.
Bedankt voor de tip. Dit icoontje heb ik dus nog nooit gezien 🙂. Het is misschien niet optimaal maar al een hele verbetering. Bedankt
Reputatie 7
Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.
Dan zal ik vanavond kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Reputatie 7
Badge +24
Heb ik toch weer voor m'n beurt gepraat. Note to self: ik kan beter gewoon die updates geven zonder een specifieke datum te noemen. De update staat nu gepland voor over ongeveer een week. Reden weet ik zo niet eerlijk gezegd.

Ik neem aan dat op een tablet even goed de verwijzing naar de app blijft staan al zijn die schermen groot genoeg, wat betreft de pixels in ieder geval.
Dat neem ik ook aan inderdaad.
Ik kan alleen maar instemmen met de bovenstaande suggesties om het OS uit te lezen. Zodra dat Windows blijkt te zijn (of in ieder geval niet iOS of Android), val dan niemand lastig met meldingen over schermgroottes en laat het ding gewoon spelen. We willen tenslotte niet allemaal schermvullend kijken, zeker niet als het beeld standaard start in een kleiner venster.
Reputatie 7
Ik ben benieuwd, wel jammer dat je met Edge nog even moet wachten op de nieuwe website.
Edge is veruit de snelste browser op Windows en ook zo ongeveer de veiligste.
En de enigste die op een Windows 10 computer standaard beschikbaar is.
Is het al duidelijk wanneer er naar het OS gekeken gaat worden zodat die vervelende melding over resolutie verdwijnt? Het bericht dat er iets mee gedaan gaat worden is inmiddels bijna 3 weken geleden geplaatst.

Verder nog de melding dat naar volledig scherm gaan en van volledig scherm terug naar het kader gaan een vertraging van zo'n 3 seconden heeft op de laatste versie van Chrome met een 200/200 verbinding. Dat zou wat sneller mogen...
Het kijken in een venster is een verademing! Dank voor het doorvoeren. Klein muggenziftje: Als het venster te klein wordt (ik schat kleiner dan 640 pixels breed) dan wordt het venster zwart. Op dat moment is de enige manier om weer leven in de pagina te krijgen een refresh van de website.

Een volgend verzoek (we moeten wat te wensen hebben, toch?) zou een extra balk onder zijn met gids display van betreffende zender, opnemen knop terwijl er gekeken wordt en een mogelijkheid om tijdens het kijken eenvoudig naar volgende/vorige zender en/of een zenderlijst te gaan. Bijvoorbeeld met een type venster waar een ander zendernummer in te typen is.

Samenvattend dus iets meer de TV experience 🙂
Reputatie 7
In Google Chrome is bij mij KPN ITV ook net een diashow.
(kan dus ook niet Chromecasten naar de tv daardoor want dat werkt niet in andere browsers. Gelukkig hebben we hdmi nog 😃 )

Casten via een Chromecast (of Android TV) staat los van de performance van Chrome immers de Chromecast haalt zelfstandig de stream op bij de server.
Reputatie 7
Op de laptop, in de app, géén tv gids!
Ik heb in de (inmiddels hopeloos verouderde) KPN iTV app voor Windows (8 en 10) wel een gids.
KPN heeft de website interactievetv.nl vernieuwd. Erg jammer dat er zoveel aandacht besteed wordt aan de esthetische kant, maar niet aan de stabilteit en gebruiksvriendelijkheid. Net zoals op de oude website, loopt de interactieve tv bij mij nog regelmatig vast (en dat ligt niet aan mijn internetverbinding want tijdens het vastlopen blijven alle andere programma's zoals browsers, e-mail etc. zonder problemen draaien). Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome. Wat betreft de gebruiksvriendelijkheid: op de oude site was er nog de mogelijkheid om snel tussen zenders te schakelen en ook de mogelijkheid om te verversen bij vastlopen. Dat is nu allemaal een stuk omslachtiger geworden. Nogmaals, erg jammer dus, een gemiste kans.
Reputatie 7
Badge +24
Verdwijnende planningen bij RTL7.
Hoewel steeds opnieuw plannen van Alo Alo verdwijnen bij geplande opnames toch steevast deze planningen.
Rara.

@racinfo2: gaat het hier specifiek om iTV online? Neemt 'ie het ook daadwerkelijk niet op? Gaat het om losse opnames, of om seriematig?
Reputatie 7
Microsoft is building a Chromium-powered web browser that will replace Edge on Windows 10
Ja en nee, het blijft gewoon Edge heten maar EdgeHTML wordt vervangen door Chromium Blink. Microsoft zegt dat er (in eeste instantie?) niets (of niet veel) zal wijzigen aan het uiterlijk van Edge en ook de mogelijkheden zullen niet direct veranderen. Alleen dus onder de motorkap een nieuwe motor (!). En Edge (Chromium) komt beschikbaar voor Windows 7 en 8.1.
Maar voor het KPN iTVOnline team dus wel iets om rekening mee te houden.
Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.
En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.


Ik ben een Linux-gebruiker. In Ubuntu 16.04 en Ubuntu 18.01 werkt de interactieve tv-website bij mij ook niet onder Firefox. De oude site deed het niet omdat het installeren van Silverlight vereist was, op de nieuwe site start de interactieve tv wel op, maar krijg ik alleen een stilstaand beeld onder Firefox
Reputatie 7
Dat laatste screenshot is heel interessant, dank daarvoor.
Op wat voor een apparaat is dat? (merk, type en Android versie).
Welke versie van de iTV app is daar op actief?

Bij mij is er namelijk geen bolletje te verslepen. 🙁


Ik hoop dat @Paul_ hier eens achteraan wil gaan.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie de verkeerde uitlijning ook, alleen bij de onderste programma's in de lijst. In andere browsers lijkt het ook mis te gaan op andere manieren. Ik geef dit en de scrollbalkjes door, hopelijk is dit een makkelijke fix.
op de oude site was er nog de mogelijkheid om snel tussen zenders te schakelen en ook de mogelijkheid om te verversen bij vastlopen.
Je bedoelt denk ik het snel schakelen bij een niet-volledig scherm? Goed punt! Over het verversen begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd. Maar eigenlijk moet het al niet vastlopen natuurlijk.

Met snel schakelen gaat het inderdaad om een niet-volledig scherm.
Met verversen bedoel ik de pagina vernieuwen in de browser (Ctrl-R). Op de oude site kwam je dan netjes terug op de zender die je aan het kijken was, waarbij het vastlopen (stilstaand beeld) weer opgelost was. Op de nieuwe site beland je na verversen op de startpagina, waarna je opnieuw de zender moet opzoeken die je aan het kijken was.
Reputatie 7
Badge +28
Het is eenmalig, per apparaat/browser, nodig om in te loggen met je abonnementsgegevens. Deze wijziging heeft te maken met de nieuwe privacywetgeving (AVG), daardoor is het niet meer mogelijk automatisch in te loggen. Je kunt de inloggegevens wel opslaan in de browser zodat je dit maar een keer hoeft te doen.
Net zoals op de oude website, loopt de interactieve tv bij mij nog regelmatig vast (en dat ligt niet aan mijn internetverbinding want tijdens het vastlopen blijven alle andere programma's zoals browsers, e-mail etc. zonder problemen draaien).
Dat is niet is niet de bedoeling natuurlijk. Dat je wel kan e-mail zegt niet zoveel over het vastlopen bij tv kijken. Je kan bij de instellingen de kwaliteit instellen. Op welke staat ie? Wellicht loopt het soepeler als je 'm iets lager instelt. Verder ben ik ook benieuwd naar een speedtest op die pc want in mijn ervaring (tot nu toe) is de website wel stabiel..

De kwaliteit instellen had ik nog niet eerder gezien, die staat op 'gemiddeld' (ik denk dat dit de standaard instelling is). Ik zal het eens proberen met instelling 'laag'.
Ik bezoek de website overigens niet via een pc maar via een laptop met draadloos wifi, dus misschien is dat nadelig voor de snelheid/stabiliteit. Verschillende speedtests (waaronder die van KPN) geven steeds een waarde van zo'n 20 Mbps als downloadsnelheid.
De door mij genoemde e-mail is inderdaad niet zo'n handig voorbeeld, maar ik wilde alleen aangeven dat ik met geen enkele andere toepassing problemen heb met vastlopen. Ook niet bijvoorbeeld met het bekijken van video via YouTube of andere kanalen.
Reputatie 7
Badge +28
Waarschijnlijk volgende maand, wordt aan gewerkt 🙂

Reageer