Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 425 reacties
  • 33481 keer bekeken

Toon eerste bericht

425 reacties

Werkt bij mij voor geen millimeter. Wordt steeds opnieuw geladen kan geen programma bekijken!
Reputatie 2
De 'normale' Duitse zenders (ARD,ZDF,ARD,RTL+ en meer) niet beschikbaar ? Waarom ?
Die waren met de oude interactievetv.nl ook niet te kijken toch? Dat heeft allemaal met de afspraken te maken met de betreffende zenders. We willen zoveel mogelijk zenders ook via de iTV app/web aanbieden maar helaas gaat dat niet altijd.

Maar waarom zenders dan die het niet doen toch meenemen ? Is enkel schermvullend en nutteloos.

BTW: die horizontale scrollbalk is vandaag niet meer zichtbaar... 😶
@PeterG Bij mij werkt in Chrome op een windows10 pc de vernieuwde iTV niet, de oude wel. Om de een of andere reden wordt de site telkens opnieuw geladen.
Reputatie 2
Ik gebruik ook de 1920x1080 resolutie, en ik ervaar het geschetste probleem ook niet.
Misschien nog een optie om de driver van de GPU te updaten ?
Ff wat verder gezocht, zou mij niet verbazen als het iets met de een of andere player (THEOplayer) te maken heeft.
Reputatie 7
Badge +24
@Paul_,
Dat geeft in ieder geval een gerichtere vraag richting het developmentteam. 😉

Ik hoop wel dat hiermee de prioriteit om tot een oplossing te komen niet ineens veel lager is geworden.
Daarnaast zie ik de bui al hangen dat er gezegd zal worden dat het "by design" is dat bij "Kijk terug" en "Begin gemist" voor- en achteruitspoelen niet mogelijk is, maar dan wil ik er graag op wijzen dat dat (afhankelijk van de zender) wel mogelijk is op de tablet of telefoon zelf.

Hoe gerichter, hoe beter inderdaad. Developers worden daar blij van.

De bui die jij ziet, zie ik ook. Maar laat ik niet te veel op zaken vooruit lopen. Ik geef het allemaal door, en zodra ik meer weet, laat ik van me horen.
Reputatie 3
Badge +1
Ik gebruik al sinds een tijdje de nieuwe, op Chromium gebaseerde versie van Edge, en terwijl je de streams zelf niet kunt kijken in de browser, kun je ze wel gewoon casten, en dat terwijl ik via Chrome niet verder kom dan de stream zelf voordat alles tot een stilstand komt.
Reputatie 6
Badge +9
Kan aan mij liggen, maar de website is nog niet live?
Nieuwste versie heb ik.
Reputatie 6
Badge +9
Oké mooi zo.
@Paul_ Ik heb nu een aantal instellingen aan chrome veranderd. Het lijkt mij dat er veel beter moet worden aangegeven onder welke condities de nieuwe iTV site werkt onder chrome op een Windows pc. Op deze manier is het zwaar prut!
Reputatie 6
Badge +9
In Chrome als je in volledig scherm kijkt, vallen de tegels buiten beeld.

Als je op of vlakbij de tegel klikt, zapt hij wel naar de volgende zender. Bugje.

En verder ben ik nog steeds teleurgesteld dat veel zenders nog steeds een SD stream gebruiken: Waarom moet dit in godsnaam zo lang duren. Dit kan echt niet meer.

Eén, Canvas, BBC CNN (onlangs deze zomer CNN HD in basispakket) en nog meer. Ook de FOX Sports kanalen zijn nog steeds in SD. Ik heb daar een draadje over lopen.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/weer-sd-streams-fox-sports-eredivisie-itv-website-456753
Krijg overigens nu de melding: Met dit abonnement is het bekijken van dit programma niet mogelijk (400-10173)
Reputatie 4
Badge +2
@Paul_ , specifiek bij interactievetv.nl, met TV tuner gebeurt het, geloof ik niet maar heb daar geen ervaringen mee omdat ik altijd via iTV op de laptop kijk.
Het lijkt alsof het een week goed gaat en dan verdwijnt de geplande opname regel uit geplande opnamen overzicht.
Reputatie 4
Badge +2
Indien Peter, je met "buiten de deur" de interactievetv.nl website of de 'app' bedoelt is het antwoordt: Ja. Allemaal SD, en dan nog in 3 kwaliteiten (tevoren kiesbaar) af te spelen. HD is alleen voor de TV ontvanger weggelegd. Al moet ik wel toegeven dat wanneer je iets afspeelt in de hoogste kwaliteit je jezelf bijna kunt snijden aan de scherpte op mijn gekoppelde HDMI monitor! Dat nou weer wel!

Er staan legio kanalen in de TV-Gids, waaronder dus ook HD kanalen, de Fox sports, de Duitse zenders, kanalen die bij het aanklikken ervan aangeven dat ze alleen op de TV ontvanger kunnen worden afgespeeld.

Met SBS9, de BBC's, enz. enz. is het ook gek, die kun je wel 'live' kijken maar wanneer je hem opneemt dan staat er een doorgestreept driehoekje (ik gebruik Chrome 'beta') EN de boodschap: alleen afspeelbaar op uw TV ontvanger!.

Kortom, er rammelt van alles aan deze service (?) van KPN.

Rechten de oorzaak? Aan mijn hoela, het deugt gewoon niet. Ze maken niet waar wat er beloofd wordt !!
Reputatie 6
Badge +9
@ITVkijker Even op dat icoontje rechtsboven klikken. Dan krijg je de tegels in beeld. En laten we de discussie over de kwaliteit van de streams in dat draadje houden om niet dubbel te werk te gaan. Trek eventueel Joran daar nog even aan z'n mouw natuurlijk. Wel terecht punt hoor, daar niet van.

Ja, ik zie het staan. Maar aan de andere kant die tegels kloppen nog niet helemaal. Er is een onzichtbare link actief en je ziet dus wat tegeltjes actief. Beste is; wanneer dat icoontje wordt aangeklikt dat de rest ook actief wordt

En ik heb gemerk dat het beeld vastslaat maar het geluid loopt wel door, als je naar volledig scherm schakelt. Ook het terug schakelen naar kleine scherm met bijvoorbeeld ESC toetst, daar zit nog al een vertraging in. Het mag allemaal nog wel wat soepeler.
Nu na diverse zaken aan mijn browserextensies te hebben veranderd werkt het. Welke daarvan dan de oorzaak was dat er steeds opnieuw werd geladen, geen idee.
Reputatie 6
Badge +9
Ja, ik zie het staan. Maar aan de andere kant die tegels kloppen nog niet helemaal. Er is een onzichtbare link actief en je ziet dus wat tegeltjes actief. Beste is; wanneer dat icoontje wordt aangeklikt dat de rest ook actief wordt
Net even een paar keer geprobeerd. Ik denk dat dit 'as designed' is maar ik geef de feedback door.

En ik heb gemerk dat het beeld vastslaat maar het geluid loopt wel door, als je naar volledig scherm schakelt. Ook het terug schakelen naar kleine scherm met bijvoorbeeld ESC toetst, daar zit nog al een vertraging in. Het mag allemaal nog wel wat soepeler.
Hoe soepeler, hoe beter wat mij betreft. De vertraging is bij mij wel minder dan een seconde waardoor het (naar mijn mening) niet storend is maar wellicht dat het bij jou wat langer duurt.

Het vergroten verkleinen gaat beduidend sneller bij het On Demand/Opnames gedeelte dan bij Live TV Kijken, heb ik gemerkt.
De vreugde was van korte duur. Weer prut!
Reputatie 6
Badge +9
Iemand ervaringen met een 1440p en 2160p monitoren, hoe schaalt de website daar op?
Reputatie 6
Badge +9
Android update:
Bijgewerkt
4 september 2018

Huidige versie
6.2.0

WAT IS ER NIEUW
Terwijl iedereen genoot van het lekkere weer, zijn wij op kantoor gebleven om aan de app te werken. Dus ga er even voor zitten, want hier komt het lijstje met nieuwe functionaliteiten:
- Vind vanaf nu gemakkelijk de populaire series terug in het Kijken-menu!
- Heb je je favoriete serie gevonden? Dan kun je gemakkelijk verder kijken, want op de detailpagina vind je nu alle afleveringen van het seizoen
- Verbeteringen in de TV Gids voor tablets
Reputatie 4
Badge +2
Dat hikkende geluid (om de zoveel seconden onderbroken) hoor ik bij het kijken van opgenomen programma's in Firefox, in Edge overigens in het geheel niet. Ik gebruik dus nu maar Edge bij mijn iTV opnamen.

Het is al eerder genoemd dat een scherm copy niet werkt , dat levert een zwart scherm op. Overigens gebeurt dit ook indien ik met een beeld capture programma probeer een film van het scherm op te nemen; wel geluid maar een zwart scherm na de opname.

Ik veronderstel dat dit met een DRM beveiliging en- of rechten te maken heeft?
Reputatie 6
Badge +9
In Chrome:

Als ik op het Hoofdscherm ben en dan bij "Net gestart" een programma aan klik, is die omgeving stukken sneller. Bijvoorbeeld naar full screen en weer terug naar klein.

Als ik op "TV-kijken" druk en dan hetzelfde programma kijk, is die omgeving gewoon trager. Full screen naar klein, duurt allemaal wat langer.

Of te wel: het "TV Kijken" omgeving mag nog wat performance updates krijgen.

Sinds dag 1 viel mij dit al op. Ook het "On Demand" gedeelte is stukken sneller. Alle extensies staan uit.
Reputatie 4
Badge +2
@Paul , helemaal foutloos afspelen is er nog niet bij, zonet bij het live afspelen van father Brown op BBC First kwam er een abrupt einde aan mijn kijkgenot, zie scherm copy.

Reputatie 6
Badge +9
Beeld loopt nog te vaak vast, als ik gewoon naar full screen wil. Geluid loopt wel door,, dit is al sinds het begin.

Reageer