Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 451 reacties
  • 37121 keer bekeken

Toon eerste bericht

451 reacties

Nu na diverse zaken aan mijn browserextensies te hebben veranderd werkt het. Welke daarvan dan de oorzaak was dat er steeds opnieuw werd geladen, geen idee.
Reputatie 6
Badge +9
Ja, ik zie het staan. Maar aan de andere kant die tegels kloppen nog niet helemaal. Er is een onzichtbare link actief en je ziet dus wat tegeltjes actief. Beste is; wanneer dat icoontje wordt aangeklikt dat de rest ook actief wordt
Net even een paar keer geprobeerd. Ik denk dat dit 'as designed' is maar ik geef de feedback door.

En ik heb gemerk dat het beeld vastslaat maar het geluid loopt wel door, als je naar volledig scherm schakelt. Ook het terug schakelen naar kleine scherm met bijvoorbeeld ESC toetst, daar zit nog al een vertraging in. Het mag allemaal nog wel wat soepeler.
Hoe soepeler, hoe beter wat mij betreft. De vertraging is bij mij wel minder dan een seconde waardoor het (naar mijn mening) niet storend is maar wellicht dat het bij jou wat langer duurt.

Het vergroten verkleinen gaat beduidend sneller bij het On Demand/Opnames gedeelte dan bij Live TV Kijken, heb ik gemerkt.
De vreugde was van korte duur. Weer prut!
Reputatie 6
Badge +9
Iemand ervaringen met een 1440p en 2160p monitoren, hoe schaalt de website daar op?
Reputatie 4
Badge +2
Vreemd @Paul_ .
Indien je na een opgenomen film kijken voor direct TV kijken (en een der zenders) kiest is een black scherm het resultaat!
Je dient dan eerst uit te loggen en opnieuw in te loggen voor je het TV kijken weer werkend krijgt.
Reputatie 6
Badge +9
Android update:
Bijgewerkt
4 september 2018

Huidige versie
6.2.0

WAT IS ER NIEUW
Terwijl iedereen genoot van het lekkere weer, zijn wij op kantoor gebleven om aan de app te werken. Dus ga er even voor zitten, want hier komt het lijstje met nieuwe functionaliteiten:
- Vind vanaf nu gemakkelijk de populaire series terug in het Kijken-menu!
- Heb je je favoriete serie gevonden? Dan kun je gemakkelijk verder kijken, want op de detailpagina vind je nu alle afleveringen van het seizoen
- Verbeteringen in de TV Gids voor tablets
Reputatie 4
Badge +2
Dat hikkende geluid (om de zoveel seconden onderbroken) hoor ik bij het kijken van opgenomen programma's in Firefox, in Edge overigens in het geheel niet. Ik gebruik dus nu maar Edge bij mijn iTV opnamen.

Het is al eerder genoemd dat een scherm copy niet werkt , dat levert een zwart scherm op. Overigens gebeurt dit ook indien ik met een beeld capture programma probeer een film van het scherm op te nemen; wel geluid maar een zwart scherm na de opname.

Ik veronderstel dat dit met een DRM beveiliging en- of rechten te maken heeft?
Reputatie 6
Badge +9
In Chrome:

Als ik op het Hoofdscherm ben en dan bij "Net gestart" een programma aan klik, is die omgeving stukken sneller. Bijvoorbeeld naar full screen en weer terug naar klein.

Als ik op "TV-kijken" druk en dan hetzelfde programma kijk, is die omgeving gewoon trager. Full screen naar klein, duurt allemaal wat langer.

Of te wel: het "TV Kijken" omgeving mag nog wat performance updates krijgen.

Sinds dag 1 viel mij dit al op. Ook het "On Demand" gedeelte is stukken sneller. Alle extensies staan uit.
Reputatie 4
Badge +2
@Paul , helemaal foutloos afspelen is er nog niet bij, zonet bij het live afspelen van father Brown op BBC First kwam er een abrupt einde aan mijn kijkgenot, zie scherm copy.

Reputatie 6
Badge +9
Beeld loopt nog te vaak vast, als ik gewoon naar full screen wil. Geluid loopt wel door,, dit is al sinds het begin.
Reputatie 4
Badge +2
Kun je op interactievetv.nl ook formule 1 kijken indien er per wedstrijd 6,- euro is/wordt gedoneerd?

Zoja, hoe doen we dat dan vanaf de laptop?
Reputatie 7
Badge +28
De techneuten hebben de storing bevestigd en werken aan een oplossing. Ik ga ervan uit dat het later vandaag weer werkt. Bedankt voor het melden! :-)

-edit 10:55- probleem is opgelost. @racinfo2: Bij mij werkt het weer, ik ga ervan uit dat dat bij jou ook het geval is!
Reputatie 6
Badge +9
Sinds de nieuwe update verdwijnt mijn muis niet uit beeld met full-screen in Chrome.

De muisaanwijzer is ook geen pijltje maar een handje (wat een link betekent) daar zal het wel door komen.
Reputatie 4
Badge +2

Kun je op interactievetv.nl ook formule 1 kijken indien er per wedstrijd 6,- euro is/wordt gedoneerd?

Beste @racinfo2 heb je dan een abonnement op Ziggo Sport? 🤔

ik herhaal mijn vraag:

Reputatie 6
Badge +9
Ja, dat kan ook.
Reputatie 6
Badge +9
Kan er ook een optie ingebouwd worden om meerdere opnames tegelijk te kunnen verwijderen, net zoals dat nu ook met de TV-ontvanger kan?
Reputatie 6
Badge +9
-Het terugspoelen van Live TV gaat nog happerig, hopelijk kan dit getweakt worden?

-Nog steeds de beruchte Error Decoding fout

-En de beeldkwaliteit van Opnames is minder dan van live TV. Kan dat ook omhoog?
Reputatie 4
Badge +2
Ik hoorde al eerder hier iets over dat RTL Duitsland op de Satellite ontvanger dit uitzond; is dit dezelfde zender (RTL Television) als die op Astra 1?

Opmerking:
Op moeders TV zullen de autootjes wel wat korter zijn dan in werkelijkheid (geen breedbeeld) ha ha ha.

Wel jammer dat je dit niet via laptop kunt kijken.
Reputatie 4
Badge +2
Het gebeurt niet dagelijks maar ook af en toe is het vervelend. De website opnieuw opstarten is vaak voldoende maar dat vergt vele handelingen alvorens we kunnen gaan kijken! 😂

Reputatie 6
Badge +9
Wat bedoel je precies? Zodra je een punt kiest op de balk, gaat ie haperend verder afspelen? Dit is het eerste signaal dat ik daarover tegenkom namelijk.

Ja, ik kies een punt, en dan duurt het vaak heel lang voordat hij verder gaat. Of hij blijft op pauze staan en dan moet ik weer een paar achter elkaar play/stop drukken om verder te gaan. Dat bedoel ik met happerig.

Hier ben ik nieuwsgierig naar. Kun je me de volgende dingen vertellen?

Welke browser?
Bij opnames?
Bij Terugkijken?
Kan je me een voorbeeld geven (zender + programma)?

-Chrome
-Ja, bij een Opname terugkijken
-RTL 4 De Holleeder Tape (opname van gisteren)
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb nog een oud tablet, 10.1 inch (3/4 formaat) en vanmorgen probeerde ik eens of ik op interactievetv.nl kon inloggen.

Nu dat ging dus niet en op het scherm kwam de mededeling dat er geen beveiligde verbinding tot stand gebracht kon worden.

De app kun je ook niet installeren, hij komt in play store niet eens in beeld (!), ik denk om reden dat Android 4.1.1 echt te oud is.
Reputatie 4
Badge +2
Is er momenteel storing? Tijd nu is 09.15 uur op maandag 3 juni 2019.
Zowel met de laptop als met de smartphone kan ik geen verbinding krijgen met interactieve.tv.nl en- of app. De WiFi verbinding, alsook de kabel verbinding is 100% in orde.

Edit
Ik kom wel in het inlog scherm maar na ingeven van en- of abonnementscode of emailadres van mijn KPN-ID account geen toegang.

Wat er in beeld na enige seconden verschijnt:

Reputatie 7
Dat is een enorme verbetering t.o.v. de oude versie van de site, gefeliciteerd @Nikki Hoogenboom, well done. ☺

Ik hoop wel dat KPN eindelijk een keer gaat inzien dat het inloggen toch echt anders moet.
Ik heb het al vele malen gezegd, maar zolang er ingelogd moet worden met de gegevens die ook toegang geven tot het beheer van de iTV gegevens is het voor mij een NoGo.
Of dit nu de KPN ID is of het abonnementsnummer met de pincode, in beide gevallen kan je daarmee iTV gegevens beheren en dus ook de betaalcode achterhalen cq aanpassen/uitzetten.
De gebruikers van de site (mijn gezin) zijn toch echt andere dan de beheerder van het contract (ik). Ik zeg dit overigens niet voor mijzelf, mijn kinderen zijn oud en wijs genoeg om te weten wat wel en niet veroorloofd is. Ik zeg dit dus generiek omdat het architectonisch gewoon niet correct is en kan leiden tot vervelende situaties.

Tevens lijkt het er op dat ook de pincode opgeslagen wordt als je kiest voor "Bewaar abonnementsnummer". Hierdoor hoef je, ook na het afsluiten van de PC, niet opnieuw in te loggen. Dit is gevaarlijk, zorg voor een hele duidelijke waarschuwing om dit niet te doen op een publieke PC of een PC van derden.
Reputatie 4
Badge +2
Dat is vreemd, mijn down is ruim 30 Mb/s en Up=2.0 en ik kan met mijn KPN-ID ook gewoon hier op het forum komen.
Ben ik er soms vanaf gegooid? ha ha ha.

Als ik inlog mbv Edge komt het volgende in scherm:

Reputatie 7
Ik ben benieuwd, wel jammer dat je met Edge nog even moet wachten op de nieuwe website.
Edge is veruit de snelste browser op Windows en ook zo ongeveer de veiligste.
En de enigste die op een Windows 10 computer standaard beschikbaar is.
Naast IE 11. 😉

Reageer