Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 364 reacties
  • 27975 keer bekeken

Toon eerste bericht

364 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Voor onderweg gebruik ik een Acer Tablet 10. inch met Windows 10. ITV website geeft aan dat scherm te klein is en dat ik de app moet downloaden. Maar die is alleen voor Android of IOS. Wat moet ik nu?
Kan het kloppen dat met Google Chrome ITV nog niet werkt? Ik gebruik een normale pc , windows 10 maar blijf deze medling krijgen :

Download de app
We zien dat je de website bezoekt op een kleiner scherm. Gebruik je een telefoon of tablet? Dan adviseren we om de app te downloaden. Gebruik je een laptop of desktop? Vergroot dan je scherm om gebruik te maken van de website.

De oude versie werkt nog wel.
Hele scherm maakt ook niets uit, zelfde melding.

Kan het kloppen dat met Google Chrome ITV nog niet werkt? Ik gebruik een normale pc , windows 10 maar blijf deze medling krijgen :

Download de app
We zien dat je de website bezoekt op een kleiner scherm. Gebruik je een telefoon of tablet? Dan adviseren we om de app te downloaden. Gebruik je een laptop of desktop? Vergroot dan je scherm om gebruik te maken van de website.

De oude versie werkt nog wel.
Maak het Chrome venster groter (hele scherm).

Heb je de melding dan nog steeds?
@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?
Wat is de resolutie van dat scherm?

1024x768
Wat is de resolutie van dat scherm?1024x768Dat is wel heel laag, hoe oud is die PC?

PC is wel een paar jaartjes oud (+/- 8 jaar ???) , de monitor van 2002 :

Name Intel Core i7 930
Codename Bloomfield
Specification Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930 @ 2.80GHz

Model SDM-S51 (SONY)
ID SNY1E50
Serial 4590415
Manufacturing Date Week 37, Year 2002
Size 15.2 inches
Max Resolution 1024 x 768 @ 60 Hz

Display adapter 0
Name NVIDIA GeForce 210
Board Manufacturer GIGABYTE Technology
Revision B1
Reputatie 6
Dat is dan nog meer dan bij mij! Hier helemaal geen balkje, geen bolletje, en geen screenshot van het dan draaiende programma 🙄

Natuurlijk heb ik de versie ITV versie 6.3.3 iOS 12.3.1 @Paul_ ?

Ipad met 6.3.3 en 12.3.1 geeft exact hetzelfde,...

Krijg ik nu ook korting omdat niet alle functies werken? 😋
Vervang die antieke monitor door een moderne met een hogere resolutie, er zal een wereld voor je open gaan. 😉
Kijk eerst even wat de maximale resolutie van jouw PC is.
Wat is het merk en type van jouw PC?

Zal ik aan mijn zoon moeten vragen, vlgs mij heeft hij de pc met losse onderdelen zelf inelkaar gezet, maar ik denk dat ik al een heel eind geholpen ben. Zal dan in ieder geval toch een nieuwe monitor moeten aanschaffen.
Bedankt , Hans
Reputatie 7
@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?
Je kunt helemaal niet casten naar een Samsung televisie, die heeft geen Android.
Casten kan naar Android televisies (Sony, Philips) en Chromecasts.
Een Chromecast heeft absoluut geen weet van een eventuele smart-TV app op Samsung ... tenminste ... ik denk dat je daar naartoe wilt.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @hmroep , wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over ITV Online! Je kunt in het startbericht van dit topic al lezen over EDGE: daar is de nieuwe website inderdaad nog niet beschikbaar. We verwachten deze in de toekomst wel, maar we zijn eerst begonnen met Chrome en Firefox. Deze kan je gebruiken, maar ook daar zijn inderdaad nog wat issues voor wat betreft de gids. Er wordt wel aan gewerkt hoor 🙂. Voor wat betreft de windows app, daar verwacht ik geen verbeteringen meer in, want die gaat er te zijner tijd uit.
Reputatie 7
Badge +27
Ha @jordik99, het moet nu zeker werken op Safari. Merk jij iets anders? Wat zie je precies? En welke website gebruik je nu?
Reputatie 7
Badge +27
Wil je eens https://interactievetv.nl testen? Wil je daarnaast even checken of je de nieuwste update van Safari hebt? Kan je ook voor de zekerheid je cookies, cache etc. verwijderen?
Reputatie 7
Badge +27
Ha @jordik99 sorry voor de late reactie.. Werkt het inmiddels wel weer? Of nog steeds niet?
Andere websites laten zoiets niet zien.
Overigens laat Chrome zich niet updaten, de versie is van 28/4/2015 nr.67.0.3396.81

Andere browsers zoals Firefox laten het tablet vastlopen na installatie; dat schiet ook niet op.

Toch genoeg redenen om Android 4 aan de wilgen te hangen lijkt mij. Heel eerlijk gezegd had ik dat met de introductie van de vernieuwde app al verwacht.
Reputatie 7
Badge +18
Dan lijkt me dit een goede tijd voor koffie.
Paul trakteert op gebak
Of ben ik daar mee in de war? 🐱 🐈 😎
Reputatie 7
Badge +23
Ligt zeker niet aan jou. Eind ochtend, begin middag is ie live.
Reputatie 7
Badge +23
Ik denk toch dat je in de war bent Huistijger. @Nikki Hoogenboom zou volgens mij trakteren. 😅

*Edit: hij staat live!
Reputatie 7
Badge +23
Gelukkig kan je de oude website blijven gebruiken via https://portal.itvonline.nl/ Kekz.
Je kan trouwens wel alle content vinden via de zoekbalk maar niet bladeren door een bibliotheek inderdaad. Ik heb nog geen datum voor je wanneer dat komt. Er wordt aan meerdere dingen gewerkt zoals:

•Het ‘oude’ On Demand menu
•Het huren van On Demand items
•Het verwijderen van opnames

Ik cast naar naar een Smart tv via de Google Chromecast. De tv is een Telefunken. Wel 2 maanden oud, maar niet meer verkrijgbaar.
Reputatie 7
Badge +23
Ja, ik zie het staan. Maar aan de andere kant die tegels kloppen nog niet helemaal. Er is een onzichtbare link actief en je ziet dus wat tegeltjes actief. Beste is; wanneer dat icoontje wordt aangeklikt dat de rest ook actief wordt
Net even een paar keer geprobeerd. Ik denk dat dit 'as designed' is maar ik geef de feedback door.

En ik heb gemerk dat het beeld vastslaat maar het geluid loopt wel door, als je naar volledig scherm schakelt. Ook het terug schakelen naar kleine scherm met bijvoorbeeld ESC toetst, daar zit nog al een vertraging in. Het mag allemaal nog wel wat soepeler.
Hoe soepeler, hoe beter wat mij betreft. De vertraging is bij mij wel minder dan een seconde waardoor het (naar mijn mening) niet storend is maar wellicht dat het bij jou wat langer duurt.
Reputatie 7
Badge +23
De 'normale' Duitse zenders (ARD,ZDF,ARD,RTL+ en meer) niet beschikbaar ? Waarom ?
Die waren met de oude interactievetv.nl ook niet te kijken toch? Dat heeft allemaal met de afspraken te maken met de betreffende zenders. We willen zoveel mogelijk zenders ook via de iTV app/web aanbieden maar helaas gaat dat niet altijd.

In Chrome krijg ik onderaan in beeld een scrollbar, waarmee ik niet kan scrollen. Mijn resolutie is 1920x1080.
Overbodig, als je het mij vraagt.. ?

Dat is apart. Er valt ook niet zoveel te scollen volgens mij. Wel de nieuwste versie van Chrome neem ik aan?
Reputatie 7
Badge +23
Werkt perfect, NOT
Google Chrome Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits).

Zie screenshot.

Ingelogd kan op tablet's en mobiel alleen opnemen ipv kijken, bedankt #KPN #ajaxshirtcadeauvoorhetongemak

Misschien begrijp ik het verkeerd maar doe je dit op een pc, of een tablet/mobiel? Als het voor jou veel ongemak zorgt kan je ook de oude website nog gebruiken. Een Ajax shirt kan ik je niet geven maar gefeliciteerd met het behalen van de CL. Ik zat op 't puntje van m'n stoel i.i.g.

De resolutie van 1024x768 is inderdaad laag en waarschijnlijk een oude monitor maar ik noem wel 1024 in het topic. Ik probeer 'm te verduidelijken als ik kan. Kom erop terug.

Ik was heel blij te zien door het springen van de TV gids dat je kunt terugkijken.! Ik ben dol op zenders als Discovery en NatGen, maar zeker niet alle series. Dus ik begon enthousiast een interessante documentaire terug te kijken. Deze gaf halverwege een error. Opnieuw gestart kan je niet vooruit scollen. Ik snap waarom dat niet kan, maar waarom ook als ik al halverwege ben geweest?
Ik heb nog 3 afleveringen van diverse series op verschillende zenders teruggekeken en allemaal! geven ze halverwege een error. (zie error beneden)
De melding/error heb ik doorgezet. Ik herken dit probleem niet en als er meer mensen zijn die dit ervaren hoor ik dat graag. Doorspoelen (ook al heb je al een gedeelte gezien) is dan niet toegestaan. Zelfs dan niet helaas.

is er wel een beta geweest Ja.
Reputatie 7
Badge +23
Jammer dat je op de telefoon apps kan inloggen met je inloggegevens van "mijn KPN"
en op die nieuwe site weer moet inloggen met je abonnementsnummer en code.

Klopt inderdaad. Wordt aan gewerkt.

De melding is aangepast/verduidelijkt want je hoeft de app niet te downloaden op de pc natuurlijk.Wat betreft de 1024x768. Je krijgt bovenstaande melding op dit moment ook te zien bij een =1024 terwijl dit bij [kleiner dan]1024 moet zijn. Dit wordt z.s.m. aangepast.

@Troela: Welke browser+versie+OS gebruikte je bij het terugkijken toen je die error kreeg? En om welke programma's/afleveringen/zender ging het? We willen dit graag proberen te reproduceren.
Reputatie 7
Badge +23
Op het tv-toestel kan ik in het menu zoeken het genre kiezen. Het zou prettig zijn als dit ook in het vernieuwde iTV meegenomen wordt 🙂 . Dan kan ik bijv alleen de films zoeken en deze doorlopen.
Hier wordt aan gewerkt! Het On Demand menu komt terug voor de app en voor interactievetv.nl maar wanneer weet ik nog niet. Voor nu kan je bijvoorbeeld browsen op https://portal.itvonline.nl/

Voor onderweg gebruik ik een Acer Tablet 10. inch met Windows 10. ITV website geeft aan dat scherm te klein is en dat ik de app moet downloaden. Maar die is alleen voor Android of IOS. Wat moet ik nu?
Dat is vervelend inderdaad. Voor nu kan je nog https://portal.itvonline.nl/ gebruiken. Die werkt hoop ik wel op de Acer?
Reputatie 7
Badge +23

@Troela: Welke browser+versie+OS gebruikte je bij het terugkijken toen je die error kreeg? En om welke programma's/afleveringen/zender ging het? We willen dit graag proberen te reproduceren.

Ik gebruik de nieuwste Chrome (Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits)) op Windows 10. Het gebeurde onder andere op NatGen en Net5.
Net weer: zie bijlage.
Hier ook weer dezelfde foutmelding in de console. Er wordt overigens ook gewaarschuwd voor de SSL certificate: "The SSL certificate used to load resources from https://halo.mobgen.com will be distrusted in M70. Once distrusted, users will be prevented from loading these resources. See https://g.co/chrome/symantecpkicerts for more information."

De melding is aangepast/verduidelijkt want je hoeft de app niet te downloaden op de pc natuurlijk.
Wat de melding dat je een mobiele app moet downloaden op je Windows PC betreft... Zodra ik boven de 125% procent kom, sluit de website en krijg je alleen nog maar deze melding. Je hebt dus niet de optie om in de browser je scherm/beeld/player te vergroten en je kan die melding niet wegkrijgen.

Bedankt voor de info, ik geef het door! Heb je toevallig nog de specifieke programma's voor me (mag ook via privébericht natuurlijk)? *edit: Blowing up history op Discovery zie ik in de bijlage. Is dat een opname? Of terugkijken via de gids?

Wat je aangeeft over het inzoomen klopt inderdaad. Zodra je weer uitzoomt krijg je wel weer beeld als het goed is.

Reageer