Algemeen
Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?
De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:- Programmaâs tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
- De website gebruiken om TV of videoâs te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
- Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
- Begin gemist (sinds 28-1-2019)
- Live pauzeren (sinds 28-01-2019)
Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?
De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:- Google Chrome
- Firefox
- Edge
- Safari
De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11â scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.
Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?
Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?
Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.Films & Series kijken in On Demand
Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm een grote zoekbalk. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.Kan ik videoâs hervatten?
Het hervatten van videoâs kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.Kan ik ook videoâs huren?
Nee, huren van videoâs kan alleen via de tv-ontvanger, of via de oude website.TV Gids en Terugkijken
Wat kan ik vinden in de TV Gids?
De TV Gids geeft een overzicht van alle programmaâs van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programmaâs vinden die beschikbaar zijn voor â7 dagen terugkijkenâ. Dit is herkenbaar aan de tekst âKijk terugâ onder het programma.Hoe kan ik een programma terugkijken?
Het is nu ook mogelijk om programmaâs tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programmaâs die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst âKijk terugâ.Waarom kan ik bij sommige programmaâs niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: âVooruitspoelen voor deze zender niet toegestaanâ.Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om ervoor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.Begin gemist en Live pauzeren
Sinds 28 januari is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.
Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.
Opnames
Hoe kan ik een programma opnemen?
Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programmaâs opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. Opnames van SD-zenders zijn te bekijken op de website. Opnames van HD-zenders kun je terugkijken als je HD-op-1 hebt.Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is sinds 4 oktober ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".Veelgestelde vragen (FAQ)
Waar is On Demand?
âą Het âoude' On Demand menu is nog niet beschikbaar (net als in de app). Je kunt inspiratie voor films vinden op de startpagina of een film/serie vinden via 'Zoeken'.âą Met de oude website is het mogelijk om een On Demand item te huren. Deze functionaliteit komt pas later naar de nieuwe iTV website. Tot die tijd kun je een film huren via de tv-ontvanger of via de oude iTV website.
Hoe zit het met inloggen met KPN ID & het filteren van zenders (favorieten)?
Inmiddels is inloggen met KPN ID mogelijk. Het filteren van zenders nog niet.Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!