Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

• 27 augustus 2018
  • 451 reacties
  • 37097 keer bekeken

Toon eerste bericht

451 reacties

Smartphone Samsung J7
Android 8.1.0
Versie Itv app 6.3.1.2
Reputatie 7
Welke versie van Chrome gebruik je? Ik heb versie 71.0.3578.75, dit is de huidige beta.
Welk OS? Mijn PC draait Windows 10 Pro 64bit.
Reputatie 4
Badge +2
Andere websites laten zoiets niet zien.
Overigens laat Chrome zich niet updaten, de versie is van 28/4/2015 nr.67.0.3396.81

Andere browsers zoals Firefox laten het tablet vastlopen na installatie; dat schiet ook niet op.
Reputatie 7
Hoi, Windows 10 home nieuwste update en voor Chrome ook.
Ik zal vanavond eens een Windows 10 Home machine gebruiken.
Reputatie 7
Badge +24
@Paul_ , specifiek bij interactievetv.nl, met TV tuner gebeurt het, geloof ik niet maar heb daar geen ervaringen mee omdat ik altijd via iTV op de laptop kijk.
Het lijkt alsof het een week goed gaat en dan verdwijnt de geplande opname regel uit geplande opnamen overzicht.

Dan vermoed ik dat het gaat om serie-opnames, klopt dat?
Reputatie 7
Ook met Windows 10 Home en Chrome versie 70.0.3538.110 ervaar ik geen problemen met de gids.
Reputatie 7
Smartphone Samsung J7
Android 8.1.0
Versie Itv app 6.3.1.2

Interessant. @Paul_?
Waarom kan jij wel voor en achteruit spoelen tijdens casten terwijl ik dat niet kan met versie 6.3.1.2 van de iTV app op zowel mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7) en mijn OnePlus 5T (Android 9).
Reputatie 7
Persoonlijk zou ik eerst morgen even afwachten, want dan komt de iTV site ook beschikbaar voor Edge en wellicht dat je daarmee deze problemen niet zult ondervinden.
Ja, ik heb gelezen dat je Chrome gebruikt. Ik weet niet of en zo ja waarom je Chrome prefereert boven Edge, maar vanuit snelheids- en beveiligingsoverwegingen kies ik voor Edge.
Edge komt als snelste browser uit de benchmarks en kent ook nog eens de minste "breaches".
Reputatie 7
Update:Op dinsdag 4 december komt de nieuwe iTV website ook beschikbaar voor de Edge browser. Je hoeft hier niks voor te doen: wanneer je in Edge naar interactievetv.nl of itvonline.nl gaat, maak je vanaf 4 december automatisch gebruik van de nieuwe website.
Ik zie het, maar jongens … kom op … dit kan echt niet, dit is toch geen gezicht. 😖

Reputatie 4
Badge +2
Klopt @Paul_ , overigens heb ik met enkelvoudige planningen bij RTL7 geen probleem ondervonden.

Edit
Wat mij opvalt is dat bij SBS6 bij sommige programma's (Bijvoorbeeld: Wegmisbruikers) de optie "serieopname" ontbreekt!
Reputatie 7

Update:Op dinsdag 4 december komt de nieuwe iTV website ook beschikbaar voor de Edge browser. Je hoeft hier niks voor te doen: wanneer je in Edge naar interactievetv.nl of itvonline.nl gaat, maak je vanaf 4 december automatisch gebruik van de nieuwe website.Ik zie het, maar jongens … kom op … dit kan echt niet, dit is toch geen gezicht. 😖

Mis ik iets? Wat bedoel je met "Ik zie het, maar jongens … kom op … dit kan echt niet, dit is toch geen gezicht." Dat ik gelijk heb? En dat het aan de website ligt? of iets anders..

Mijn bericht was een reply op het bericht van @Paul_, een moderator van KPN. Met "jongens" spreek ik KPN aan, want hoe kan je die oerlelijke scrollbars vanuit design accepteren en aan de klant opleveren. Als dat niet uit een test gekomen is, dan snap ik er niets meer van.

Zelfs het forum deugt volgens mij niet. Onder het laatste item op pagina 1 staat "Vorige 1 ... 5 6 7 8"
Het is dus niet mogelijk naar pagina 2,3,4 te gaan....!

Zeker wel, maar niet in één keer, dan moet je eerst even via pagina 5 of 1. Dit is by design en mijns inziens ook goed.
Reputatie 4
Badge +2
Mee eens Dennis, als je de zenders dan toch niet kan zien op de website waarom staan die dan daar wel op vermeld?

Waarom staan er zenders in de TV gids van app en op InteractieveTV.nl terwijl je ze toch niet op dat medium kunt afspelen?

Gek genoeg kun je ze wel programmeren voor opname maar niet afspelen. Eerder gaf iemand daarvoor een verklaring: Dat is/was bedoeld voor je als je met vakantie in Timboektoe was je je favoriete programma's op laptop of smartphone voor later thuis te kunnen bekijken op TV toch kunt programmeren ; een beetje erg stomme redenering want wie zou daarvoor zijn laptop dan meenemen?
Reputatie 7
Ook in Edge is de gids FLUT! Verspringt nog net niet... Kaders om onderwerpen (Programma onderdelen) voegen zich niet op de horizontale blauwe lijntjes.

En zo fröbelt KPN lekker verder.

Inderdaad, opnieuw verdient een oplevering van KPN absoluut niet de schoonheidsprijs.
Overigens lijnen de uitzendingen bij mij wel altijd netjes uit op de horizontale blauwe lijntjes.
Reputatie 7
Badge +27
Zeker is dat mogelijk, @Kaatje19700! Lekker de hele zomer sport kijken waar je maar wilt 🙂.
Reputatie 3
Badge +3
Voor onderweg gebruik ik een Acer Tablet 10. inch met Windows 10. ITV website geeft aan dat scherm te klein is en dat ik de app moet downloaden. Maar die is alleen voor Android of IOS. Wat moet ik nu?
Kan het kloppen dat met Google Chrome ITV nog niet werkt? Ik gebruik een normale pc , windows 10 maar blijf deze medling krijgen :

Download de app
We zien dat je de website bezoekt op een kleiner scherm. Gebruik je een telefoon of tablet? Dan adviseren we om de app te downloaden. Gebruik je een laptop of desktop? Vergroot dan je scherm om gebruik te maken van de website.

De oude versie werkt nog wel.
Reputatie 7
Badge +18
Sinds de laatste update van de app geeft ie het niet in de hoge resolutie! Ik keek naar de formule 1. Ik ben verder wezen kijken via de Ziggo Sport Totaal app, prachtig beeld! Ik heb de iPad Pro 12,9 inch 3e generatie, de allernieuwste model. Jammer dat het beeld niet in HD was! 😔
Hele scherm maakt ook niets uit, zelfde melding.

Kan het kloppen dat met Google Chrome ITV nog niet werkt? Ik gebruik een normale pc , windows 10 maar blijf deze medling krijgen :

Download de app
We zien dat je de website bezoekt op een kleiner scherm. Gebruik je een telefoon of tablet? Dan adviseren we om de app te downloaden. Gebruik je een laptop of desktop? Vergroot dan je scherm om gebruik te maken van de website.

De oude versie werkt nog wel.
Maak het Chrome venster groter (hele scherm).

Heb je de melding dan nog steeds?
@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?
Wat is de resolutie van dat scherm?

1024x768
Reputatie 7
Sinds de laatste update van de app geeft ie het niet in de hoge resolutie!
Ik weet niet of dit te wijten is aan de laatste update van de app of dat KPN gewoon minder geld wilde uitgeven door alleen de SD zender te contracteren voor distributie via Internet.
Volgens mij hebben we al eerder berichten gezien waar dit fenomeen aan de orde gesteld wordt.
Wat is de resolutie van dat scherm?1024x768Dat is wel heel laag, hoe oud is die PC?

PC is wel een paar jaartjes oud (+/- 8 jaar ???) , de monitor van 2002 :

Name Intel Core i7 930
Codename Bloomfield
Specification Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930 @ 2.80GHz

Model SDM-S51 (SONY)
ID SNY1E50
Serial 4590415
Manufacturing Date Week 37, Year 2002
Size 15.2 inches
Max Resolution 1024 x 768 @ 60 Hz

Display adapter 0
Name NVIDIA GeForce 210
Board Manufacturer GIGABYTE Technology
Revision B1
Reputatie 7
Dat is dan nog meer dan bij mij! Hier helemaal geen balkje, geen bolletje, en geen screenshot van het dan draaiende programma 🙄

Natuurlijk heb ik de versie ITV versie 6.3.3 iOS 12.3.1 @Paul_ ?

Ipad met 6.3.3 en 12.3.1 geeft exact hetzelfde,...

Krijg ik nu ook korting omdat niet alle functies werken? 😋
Vervang die antieke monitor door een moderne met een hogere resolutie, er zal een wereld voor je open gaan. 😉
Kijk eerst even wat de maximale resolutie van jouw PC is.
Wat is het merk en type van jouw PC?

Zal ik aan mijn zoon moeten vragen, vlgs mij heeft hij de pc met losse onderdelen zelf inelkaar gezet, maar ik denk dat ik al een heel eind geholpen ben. Zal dan in ieder geval toch een nieuwe monitor moeten aanschaffen.
Bedankt , Hans
Reputatie 7
@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?
Je kunt helemaal niet casten naar een Samsung televisie, die heeft geen Android.
Casten kan naar Android televisies (Sony, Philips) en Chromecasts.
Een Chromecast heeft absoluut geen weet van een eventuele smart-TV app op Samsung ... tenminste ... ik denk dat je daar naartoe wilt.

Reageer