Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

  • 27 augustus 2018
  • 391 reacties
  • 30849 keer bekeken


Toon eerste bericht

391 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Wil je eens https://interactievetv.nl testen? Wil je daarnaast even checken of je de nieuwste update van Safari hebt? Kan je ook voor de zekerheid je cookies, cache etc. verwijderen?
Reputatie 7
Badge +27
Ha @jordik99 sorry voor de late reactie.. Werkt het inmiddels wel weer? Of nog steeds niet?
Andere websites laten zoiets niet zien.
Overigens laat Chrome zich niet updaten, de versie is van 28/4/2015 nr.67.0.3396.81

Andere browsers zoals Firefox laten het tablet vastlopen na installatie; dat schiet ook niet op.

Toch genoeg redenen om Android 4 aan de wilgen te hangen lijkt mij. Heel eerlijk gezegd had ik dat met de introductie van de vernieuwde app al verwacht.
Reputatie 7
Badge +18
Dan lijkt me dit een goede tijd voor koffie.
Paul trakteert op gebak
Of ben ik daar mee in de war? 🐱 🐈 😎
Reputatie 7
Badge +24
Oké, duidelijk. Dan snap ik wat je bedoelt.

Dit geldt trouwens ook voor de serie-opnames via de tv-ontvanger aangezien dit een probleem is op de backend, en dat is exact hetzelfde. Ik zal niet teveel over de technische dingen gaan uitweiden, maar we zijn op de hoogte van dit probleem. Je ziet het voornamelijk bij herhalingen van programma's.

Mijn advies is om programma's als Wegmisbruikers (dus oudere programma's) los op te nemen, en niet als serie-opname. Vaak pakt 'ie dan namelijk wel alle afleveringen die al in de gids staan, maar niet de afleveringen die daarna nog in de gids komen.

Zodra er bijvoorbeeld een nieuw seizoen van Grey's Anatomy (voorbeeldje) op tv wordt uitgezonden, zul je zien dat dit gewoon soepel als serie-opname zal worden opgenomen. Hier is namelijk sowieso geen herhaling van toepassing (want nieuw seizoen).
Reputatie 7
Badge +24
Ligt zeker niet aan jou. Eind ochtend, begin middag is ie live.
Reputatie 7
Badge +24
Ik denk toch dat je in de war bent Huistijger. @Nikki Hoogenboom zou volgens mij trakteren. 😅

*Edit: hij staat live!
Reputatie 7
Badge +24
Gelukkig kan je de oude website blijven gebruiken via https://portal.itvonline.nl/ Kekz.
Je kan trouwens wel alle content vinden via de zoekbalk maar niet bladeren door een bibliotheek inderdaad. Ik heb nog geen datum voor je wanneer dat komt. Er wordt aan meerdere dingen gewerkt zoals:

•Het ‘oude’ On Demand menu
•Het huren van On Demand items
•Het verwijderen van opnames
@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?

Ik cast naar naar een Smart tv via de Google Chromecast. De tv is een Telefunken. Wel 2 maanden oud, maar niet meer verkrijgbaar.
Reputatie 7
Badge +24
Ja, ik zie het staan. Maar aan de andere kant die tegels kloppen nog niet helemaal. Er is een onzichtbare link actief en je ziet dus wat tegeltjes actief. Beste is; wanneer dat icoontje wordt aangeklikt dat de rest ook actief wordt
Net even een paar keer geprobeerd. Ik denk dat dit 'as designed' is maar ik geef de feedback door.

En ik heb gemerk dat het beeld vastslaat maar het geluid loopt wel door, als je naar volledig scherm schakelt. Ook het terug schakelen naar kleine scherm met bijvoorbeeld ESC toetst, daar zit nog al een vertraging in. Het mag allemaal nog wel wat soepeler.
Hoe soepeler, hoe beter wat mij betreft. De vertraging is bij mij wel minder dan een seconde waardoor het (naar mijn mening) niet storend is maar wellicht dat het bij jou wat langer duurt.
Ik zie een aanbieding voorbij komen voor Ziggo Sport Totaal voor 7,49 per maand voor de eerste 3 maanden. Is dit ook via de website interactievetv.nl te bekijken?
Reputatie 7
Badge +24
De 'normale' Duitse zenders (ARD,ZDF,ARD,RTL+ en meer) niet beschikbaar ? Waarom ?
Die waren met de oude interactievetv.nl ook niet te kijken toch? Dat heeft allemaal met de afspraken te maken met de betreffende zenders. We willen zoveel mogelijk zenders ook via de iTV app/web aanbieden maar helaas gaat dat niet altijd.

In Chrome krijg ik onderaan in beeld een scrollbar, waarmee ik niet kan scrollen. Mijn resolutie is 1920x1080.
Overbodig, als je het mij vraagt.. ?

Dat is apart. Er valt ook niet zoveel te scollen volgens mij. Wel de nieuwste versie van Chrome neem ik aan?
Reputatie 4
Badge +1
Samengevat zoals ik uit je antwoordt opmaak is het dat bij programma herhalingen geen serie opnamen mogelijk zijn? Dat zou e.e.a. verklaren. Allo Allo wordt al in lengte van dagen herhaald.
Bedankt @Paul_ .
Reputatie 7
Badge +24
Werkt perfect, NOT
Google Chrome Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits).

Zie screenshot.

Ingelogd kan op tablet's en mobiel alleen opnemen ipv kijken, bedankt #KPN #ajaxshirtcadeauvoorhetongemak

Misschien begrijp ik het verkeerd maar doe je dit op een pc, of een tablet/mobiel? Als het voor jou veel ongemak zorgt kan je ook de oude website nog gebruiken. Een Ajax shirt kan ik je niet geven maar gefeliciteerd met het behalen van de CL. Ik zat op 't puntje van m'n stoel i.i.g.

De resolutie van 1024x768 is inderdaad laag en waarschijnlijk een oude monitor maar ik noem wel 1024 in het topic. Ik probeer 'm te verduidelijken als ik kan. Kom erop terug.

Ik was heel blij te zien door het springen van de TV gids dat je kunt terugkijken.! Ik ben dol op zenders als Discovery en NatGen, maar zeker niet alle series. Dus ik begon enthousiast een interessante documentaire terug te kijken. Deze gaf halverwege een error. Opnieuw gestart kan je niet vooruit scollen. Ik snap waarom dat niet kan, maar waarom ook als ik al halverwege ben geweest?
Ik heb nog 3 afleveringen van diverse series op verschillende zenders teruggekeken en allemaal! geven ze halverwege een error. (zie error beneden)
De melding/error heb ik doorgezet. Ik herken dit probleem niet en als er meer mensen zijn die dit ervaren hoor ik dat graag. Doorspoelen (ook al heb je al een gedeelte gezien) is dan niet toegestaan. Zelfs dan niet helaas.

is er wel een beta geweest Ja.
Reputatie 7
Badge +24
Jammer dat je op de telefoon apps kan inloggen met je inloggegevens van "mijn KPN"
en op die nieuwe site weer moet inloggen met je abonnementsnummer en code.

Klopt inderdaad. Wordt aan gewerkt.


De melding is aangepast/verduidelijkt want je hoeft de app niet te downloaden op de pc natuurlijk.Wat betreft de 1024x768. Je krijgt bovenstaande melding op dit moment ook te zien bij een =1024 terwijl dit bij [kleiner dan]1024 moet zijn. Dit wordt z.s.m. aangepast.

@Troela: Welke browser+versie+OS gebruikte je bij het terugkijken toen je die error kreeg? En om welke programma's/afleveringen/zender ging het? We willen dit graag proberen te reproduceren.
Reputatie 7
Badge +24
Op het tv-toestel kan ik in het menu zoeken het genre kiezen. Het zou prettig zijn als dit ook in het vernieuwde iTV meegenomen wordt 🙂 . Dan kan ik bijv alleen de films zoeken en deze doorlopen.
Hier wordt aan gewerkt! Het On Demand menu komt terug voor de app en voor interactievetv.nl maar wanneer weet ik nog niet. Voor nu kan je bijvoorbeeld browsen op https://portal.itvonline.nl/

Voor onderweg gebruik ik een Acer Tablet 10. inch met Windows 10. ITV website geeft aan dat scherm te klein is en dat ik de app moet downloaden. Maar die is alleen voor Android of IOS. Wat moet ik nu?
Dat is vervelend inderdaad. Voor nu kan je nog https://portal.itvonline.nl/ gebruiken. Die werkt hoop ik wel op de Acer?
Reputatie 7
Badge +24

@Troela: Welke browser+versie+OS gebruikte je bij het terugkijken toen je die error kreeg? En om welke programma's/afleveringen/zender ging het? We willen dit graag proberen te reproduceren.


Ik gebruik de nieuwste Chrome (Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits)) op Windows 10. Het gebeurde onder andere op NatGen en Net5.
Net weer: zie bijlage.
Hier ook weer dezelfde foutmelding in de console. Er wordt overigens ook gewaarschuwd voor de SSL certificate: "The SSL certificate used to load resources from https://halo.mobgen.com will be distrusted in M70. Once distrusted, users will be prevented from loading these resources. See https://g.co/chrome/symantecpkicerts for more information."

De melding is aangepast/verduidelijkt want je hoeft de app niet te downloaden op de pc natuurlijk.
Wat de melding dat je een mobiele app moet downloaden op je Windows PC betreft... Zodra ik boven de 125% procent kom, sluit de website en krijg je alleen nog maar deze melding. Je hebt dus niet de optie om in de browser je scherm/beeld/player te vergroten en je kan die melding niet wegkrijgen.

Bedankt voor de info, ik geef het door! Heb je toevallig nog de specifieke programma's voor me (mag ook via privébericht natuurlijk)? *edit: Blowing up history op Discovery zie ik in de bijlage. Is dat een opname? Of terugkijken via de gids?

Wat je aangeeft over het inzoomen klopt inderdaad. Zodra je weer uitzoomt krijg je wel weer beeld als het goed is.
Reputatie 7
Badge +24
Net zoals op de oude website, loopt de interactieve tv bij mij nog regelmatig vast (en dat ligt niet aan mijn internetverbinding want tijdens het vastlopen blijven alle andere programma's zoals browsers, e-mail etc. zonder problemen draaien).
Dat is niet is niet de bedoeling natuurlijk. Dat je wel kan e-mail zegt niet zoveel over het vastlopen bij tv kijken. Je kan bij de instellingen de kwaliteit instellen. Op welke staat ie? Wellicht loopt het soepeler als je 'm iets lager instelt. Verder ben ik ook benieuwd naar een speedtest op die pc want in mijn ervaring (tot nu toe) is de website wel stabiel.

Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.
En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.

op de oude site was er nog de mogelijkheid om snel tussen zenders te schakelen en ook de mogelijkheid om te verversen bij vastlopen.
Je bedoelt denk ik het snel schakelen bij een niet-volledig scherm? Goed punt! Over het verversen begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd. Maar eigenlijk moet het al niet vastlopen natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +24
Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.Nee, het is duidelijk dat jij geen Chrome/FF gebruikt bij jouw Windows 10.
Reputatie 7
Badge +24
@Troela: De "Error decoding media" bij terugkijken via de gids/opnames wordt uitgezocht door het tv-team. Het is nog niet helemaal duidelijk wat de exacte oorzaak is dus ik weet nog niet wanneer het daadwerkelijk opgelost is. Ik had het afgelopen weekend zelf ook bij een opname, en ik startte de opname opnieuw, en spoelde door tot vlak na waar ik die melding kreeg. Toen ging ie wel goed verder afspelen. Dank voor de tip en alle info! ;)

De nieuwe site werkt niet erg lekker. Scherm wordt continue gerefresht, word je helemaal dol van. Als ik dan toch gauw probeer te klikken op een programma krijg ik de melding "met dit abonnement is het bekijken van dit programma niet mogelijk (400-10173). En intussen blijft ie lekker refreshen (1x per seconde oid). Toch maar weer terug naar de oude, als ik die nog kan vinden :D
Dat is wel heel apart. Ik herken dit probleem overigens niet. Welke OS en browser gebruik je? Is het de laatste versie van Chrome of FF? En krijg je die foutmelding bij elke zender?

Ik krijg steeds vastlopers bij het tv kijken, hij blijft hangen, het maakt niet uit bij groot of klein beeld. Ik heb een laptop met de nieuwste chrome versie erop en de resolutie in ITV al op laag staan. Ik gebruik een draadloze wifi verbinding. Met andere programma's heb ik geen problemen. Kan het nog ergens anders aan liggen? Het enige wat ik zo kan bedenken is de internetsnelheid. Wat haal met deze speedtest?

@Galdor68: Goede feedback, mee eens. We bundelen alle feedback en sturen het door.

@PeterG: Je gebruikt de nieuwste versie van FF ga ik vanuit?
Reputatie 7
Badge +24
Update 04-10-2018
Goedemorgen! Vandaag is er een update uitgevoerd voor de iTV website. Dit zijn de belangrijkste:
  • Verwijderen van opnames: In ‘Mijn opnames’ kun je vanaf nu opnames die al zijn afgelopen, verwijderen via de drie puntjes. Klik op die drie puntjes aan de rechterkant en kies voor ‘verwijderen’ of ‘Verwijder de serie opname’
  • Verbeteringen in de snelheid van de gids: De snelheid van de TV Gids is verbeterd en je kunt nu sneller wisselen tussen zenders
  • Ondersteuning voor kleinere schermen: Als je de website bezocht op een kleiner scherm kreeg je de melding: “Download de app of vergroot je scherm”. Uit de feedback op de website bleek dat dit niet voor iedereen even duidelijk was en dus hebben we dit verbeterd. Bezoek je de website op een laptop of desktop? Dan kun je de website altijd gebruiken, ook op een kleiner scherm. Als je de website bezoekt op een klein scherm zul je onderin scroll-balken zien. De “Download de app”-pagina wordt alleen nog getoond als je de iTV website bezoekt met een telefoon of tablet.
  • Andere kleine verbeteringen m.b.t. snelheid en geschikt maken voor Chrome-browser versie 70 (Chrome Canary).

04-09-2018
Hoi!

Alle feedback die jullie hier (en bij Telfort) hebben gedeeld hebben we laten landen bij het iTV-team. 3 dingen die ik (alvast) kan delen die gaan komen:

- Het probleem van de melding dat je "het scherm moet vergroten (of de app moet downloaden)" bij een resolutie van 1024(x768) is inmiddels opgelost. Als je minstens een resolutie van 1024 hebt zou je die melding niet meer moeten krijgen en kan je de website gewoon gebruiken. Kleiner dan 1024 krijg je wel die melding. Dat brengt me bij het tweede punt:

- Een ding dat vaak wordt genoemd is dat als je de browser verkleint (of inzoomt) dat je de melding krijgt dat je het scherm moet vergroten (of de app moet downloaden). Dit wordt aangepast zodat er naar het OS gekeken wordt i.p.v. de schermresolutie. Dat betekent dus dat Windows tablets en laptops/desktops dan ook gebruik kunnen maken van de website als je scherm kleiner is dan 1024 pixels.

- Bij volledig scherm de mini-gids in beeld krijgen: op dit moment dien je rechtsboven op het icoontje te klikken voor de mini-gids. De (logische) suggestie was bijvoorbeeld dat de mini-gids ook tevoorschijn komt bij een mouse-over. I.v.m. toekomstige functies is dat niet al te praktisch (daar later meer over) dus is er voor gekozen op de mini-gids te kunnen navigeren met de pijltjes-toetsen. Pijltje omhoog = gids openen, pijltje omlaag = gids sluiten. (En pijltje links = vorige zender, pijltje rechts = volgende zender)

Ik kan geen exacte tijdslijnen geven maar de bovengenoemde zaken zullen naar alle waarschijnlijkheid niet heel lang op zich laten wachten. Andere punten die jullie hebben genoemd worden meegenomen in de verdere ontwikkeling maar daar kan ik nog geen uitspraken over doen. Maar weet wel dat ze bij de ontwikkelaars bekend zijn.
@Paul_

Dank je wel voor je reactie.
Ik weet dat ik de app kan vergeten, jammer maar OK.

Mbt het probleem, het is niet alleen op Chrome maar ook op Edge
Chrome versie is 75.0.3770.100
Probleem speelt ook in incognito mode. (dus plugins hebben dan geen effect)

De snelheid is niks, 8.0 Mbps, echter Netflix werkt er prima op.

Kleine update, had graphics card driver updates maar die hebben het niet opgelost.
Ben nu de 1903 Windows update aaan het installeren, kijken of dat werkt.
Reputatie 7
Badge +24
Nieuwe Pluspakket films komen niet per se per maand maar dat is een doorlopend iets. Wel lichten we elke maand een paar uit. Check bijvoorbeeld dit topic: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/alles-over-het-pluspakket-van-kpn-433558

Of misschien begrijp ik de vraag niet helemaal goed @Purrr?
Reputatie 7
Badge +24
Uitgelicht is niet hetzelfde als nieuw inderdaad. Soms zijn het nieuwe, soms populaire, en soms films/series die juist binnenkort verdwijnen. Vaak is het een combinatie van dat.

Ik heb even voor je gekeken en het toevoegen en vervallen van films/series is doorlopend en niet (alleen) per de eerste van de maand (ook niet afgelopen jaar). Maar ik snap wel waarom je dat zo ervaart omdat 'Uitgelicht' wel maandelijks vernieuwt.
Reputatie 7
Badge +27
@Mijn.Eigen.Raam Kun je testen of een lagere kwaliteit helpt? Druk op het knopje rechtsboven, vervolgens instellingen. Als de beeldkwaliteit op Hoog staat kun je Gemiddeld proberen, anders Laag. Of 1903 helpt weet ik niet maar laat het vooral weten.

Reageer