Sticky Vraag

De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl



Toon eerste bericht

281 reacties

Reputatie 7
Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.Mee eens. In Edge een vloeiende weergave van het beeld. In Chrome hakkelt het een beetje en in Firefox nog iétsje meer. Áls ik al buiten de tv ontvanger om zal kijken zal het vooralsnog bij voorkeur via Edge zijn. Helaas dus nog met de oude versie. Maar voordeel is dat als het voor Edge wel beschikbaar is dat er waarschijnlijk wel diverse hier genoemde bezwaren verbeterd zullen zijn 🙂
Net zoals op de oude website, loopt de interactieve tv bij mij nog regelmatig vast (en dat ligt niet aan mijn internetverbinding want tijdens het vastlopen blijven alle andere programma's zoals browsers, e-mail etc. zonder problemen draaien).
Dat is niet is niet de bedoeling natuurlijk. Dat je wel kan e-mail zegt niet zoveel over het vastlopen bij tv kijken. Je kan bij de instellingen de kwaliteit instellen. Op welke staat ie? Wellicht loopt het soepeler als je 'm iets lager instelt. Verder ben ik ook benieuwd naar een speedtest op die pc want in mijn ervaring (tot nu toe) is de website wel stabiel..

De kwaliteit instellen had ik nog niet eerder gezien, die staat op 'gemiddeld' (ik denk dat dit de standaard instelling is). Ik zal het eens proberen met instelling 'laag'.
Ik bezoek de website overigens niet via een pc maar via een laptop met draadloos wifi, dus misschien is dat nadelig voor de snelheid/stabiliteit. Verschillende speedtests (waaronder die van KPN) geven steeds een waarde van zo'n 20 Mbps als downloadsnelheid.
De door mij genoemde e-mail is inderdaad niet zo'n handig voorbeeld, maar ik wilde alleen aangeven dat ik met geen enkele andere toepassing problemen heb met vastlopen. Ook niet bijvoorbeeld met het bekijken van video via YouTube of andere kanalen.
op de oude site was er nog de mogelijkheid om snel tussen zenders te schakelen en ook de mogelijkheid om te verversen bij vastlopen.
Je bedoelt denk ik het snel schakelen bij een niet-volledig scherm? Goed punt! Over het verversen begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd. Maar eigenlijk moet het al niet vastlopen natuurlijk.

Met snel schakelen gaat het inderdaad om een niet-volledig scherm.
Met verversen bedoel ik de pagina vernieuwen in de browser (Ctrl-R). Op de oude site kwam je dan netjes terug op de zender die je aan het kijken was, waarbij het vastlopen (stilstaand beeld) weer opgelost was. Op de nieuwe site beland je na verversen op de startpagina, waarna je opnieuw de zender moet opzoeken die je aan het kijken was.
Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.
En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.


Ik ben een Linux-gebruiker. In Ubuntu 16.04 en Ubuntu 18.01 werkt de interactieve tv-website bij mij ook niet onder Firefox. De oude site deed het niet omdat het installeren van Silverlight vereist was, op de nieuwe site start de interactieve tv wel op, maar krijg ik alleen een stilstaand beeld onder Firefox
Reputatie 7
Badge +23
Ik ook niet en velen met mij. Een "eenvoudige" gebruiker zonder technische know how zal niet zo snel een andere browser installeren.Daar ben ik het volledig mee eens.
Reputatie 7
Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.Nee, het is duidelijk dat jij geen Chrome/FF gebruikt bij jouw Windows 10.Ik ook niet en velen met mij. Een "eenvoudige" gebruiker zonder technische know how zal niet zo snel een andere browser installeren.
Reputatie 7
Badge +23
Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.Nee, het is duidelijk dat jij geen Chrome/FF gebruikt bij jouw Windows 10.
Reputatie 7
Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.Dat kan prima zijn, maar het blijft behelpen. Edge is verreweg de snelste en veiligste browser onder Windows 10 en dus wordt bij ons geen Chrome en/of Firefox gebruikt.
Reputatie 7
Badge +23
Net zoals op de oude website, loopt de interactieve tv bij mij nog regelmatig vast (en dat ligt niet aan mijn internetverbinding want tijdens het vastlopen blijven alle andere programma's zoals browsers, e-mail etc. zonder problemen draaien).
Dat is niet is niet de bedoeling natuurlijk. Dat je wel kan e-mail zegt niet zoveel over het vastlopen bij tv kijken. Je kan bij de instellingen de kwaliteit instellen. Op welke staat ie? Wellicht loopt het soepeler als je 'm iets lager instelt. Verder ben ik ook benieuwd naar een speedtest op die pc want in mijn ervaring (tot nu toe) is de website wel stabiel.

Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome.
En Firefox. Ik ben een niet-Windows gebruiker (MacOS) en Chrome werkt prima daarop.

op de oude site was er nog de mogelijkheid om snel tussen zenders te schakelen en ook de mogelijkheid om te verversen bij vastlopen.
Je bedoelt denk ik het snel schakelen bij een niet-volledig scherm? Goed punt! Over het verversen begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd. Maar eigenlijk moet het al niet vastlopen natuurlijk.
Reputatie 1
Fijn dat het nu weer op Firefox werkt.
Erg jammer dat je nu tijdens het tv-kijken niet in de gids kunt of naar pluspakket-films kunt zoeken.
Was erg handig om naar andere zenders/films te zoeken/scrollen terwijl je iets op de achtergrond aan had staan.
Blijf dus nog maar op de https://portal.itvonline.nl op Chrome.

Zou helemaal ideaal zijn als het live tv-scherm als losse pop-up zou kunnen functioneren.
KPN heeft de website interactievetv.nl vernieuwd. Erg jammer dat er zoveel aandacht besteed wordt aan de esthetische kant, maar niet aan de stabilteit en gebruiksvriendelijkheid. Net zoals op de oude website, loopt de interactieve tv bij mij nog regelmatig vast (en dat ligt niet aan mijn internetverbinding want tijdens het vastlopen blijven alle andere programma's zoals browsers, e-mail etc. zonder problemen draaien). Het blijft sowieso behelpen voor niet-Windows gebruikers, de website werkt alleen onder Google Chrome. Wat betreft de gebruiksvriendelijkheid: op de oude site was er nog de mogelijkheid om snel tussen zenders te schakelen en ook de mogelijkheid om te verversen bij vastlopen. Dat is nu allemaal een stuk omslachtiger geworden. Nogmaals, erg jammer dus, een gemiste kans.
Ik kan alleen maar instemmen met de bovenstaande suggesties om het OS uit te lezen. Zodra dat Windows blijkt te zijn (of in ieder geval niet iOS of Android), val dan niemand lastig met meldingen over schermgroottes en laat het ding gewoon spelen. We willen tenslotte niet allemaal schermvullend kijken, zeker niet als het beeld standaard start in een kleiner venster.
Reputatie 7
Badge +23

@Troela: Welke browser+versie+OS gebruikte je bij het terugkijken toen je die error kreeg? En om welke programma's/afleveringen/zender ging het? We willen dit graag proberen te reproduceren.


Ik gebruik de nieuwste Chrome (Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits)) op Windows 10. Het gebeurde onder andere op NatGen en Net5.
Net weer: zie bijlage.
Hier ook weer dezelfde foutmelding in de console. Er wordt overigens ook gewaarschuwd voor de SSL certificate: "The SSL certificate used to load resources from https://halo.mobgen.com will be distrusted in M70. Once distrusted, users will be prevented from loading these resources. See https://g.co/chrome/symantecpkicerts for more information."

De melding is aangepast/verduidelijkt want je hoeft de app niet te downloaden op de pc natuurlijk.
Wat de melding dat je een mobiele app moet downloaden op je Windows PC betreft... Zodra ik boven de 125% procent kom, sluit de website en krijg je alleen nog maar deze melding. Je hebt dus niet de optie om in de browser je scherm/beeld/player te vergroten en je kan die melding niet wegkrijgen.

Bedankt voor de info, ik geef het door! Heb je toevallig nog de specifieke programma's voor me (mag ook via privébericht natuurlijk)? *edit: Blowing up history op Discovery zie ik in de bijlage. Is dat een opname? Of terugkijken via de gids?

Wat je aangeeft over het inzoomen klopt inderdaad. Zodra je weer uitzoomt krijg je wel weer beeld als het goed is.

@Troela: Welke browser+versie+OS gebruikte je bij het terugkijken toen je die error kreeg? En om welke programma's/afleveringen/zender ging het? We willen dit graag proberen te reproduceren.


Ik gebruik de nieuwste Chrome (Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits)) op Windows 10. Het gebeurde onder andere op NatGen en Net5.
Net weer: zie bijlage.
Hier ook weer dezelfde foutmelding in de console. Er wordt overigens ook gewaarschuwd voor de SSL certificate: "The SSL certificate used to load resources from https://halo.mobgen.com will be distrusted in M70. Once distrusted, users will be prevented from loading these resources. See https://g.co/chrome/symantecpkicerts for more information."

De melding is aangepast/verduidelijkt want je hoeft de app niet te downloaden op de pc natuurlijk.
Wat de melding dat je een mobiele app moet downloaden op je Windows PC betreft... Zodra ik boven de 125% procent kom, sluit de website en krijg je alleen nog maar deze melding. Je hebt dus niet de optie om in de browser je scherm/beeld/player te vergroten en je kan die melding niet wegkrijgen.
Reputatie 7
Badge +23
Op het tv-toestel kan ik in het menu zoeken het genre kiezen. Het zou prettig zijn als dit ook in het vernieuwde iTV meegenomen wordt 🙂 . Dan kan ik bijv alleen de films zoeken en deze doorlopen.
Hier wordt aan gewerkt! Het On Demand menu komt terug voor de app en voor interactievetv.nl maar wanneer weet ik nog niet. Voor nu kan je bijvoorbeeld browsen op https://portal.itvonline.nl/

Voor onderweg gebruik ik een Acer Tablet 10. inch met Windows 10. ITV website geeft aan dat scherm te klein is en dat ik de app moet downloaden. Maar die is alleen voor Android of IOS. Wat moet ik nu?
Dat is vervelend inderdaad. Voor nu kan je nog https://portal.itvonline.nl/ gebruiken. Die werkt hoop ik wel op de Acer?
Op het tv-toestel kan ik in het menu zoeken het genre kiezen. Het zou prettig zijn als dit ook in het vernieuwde iTV meegenomen wordt 🙂 . Dan kan ik bijv alleen de films zoeken en deze doorlopen.
Reputatie 7
In alle andere gevallen zou de gebruiker niet lastig gevallen moeten worden met het voorstel op de app te downloaden.Dit past m.i. in het "Windows-ontmoedigingsbeleid". KPN moet het (mobiel) vooral hebben van Android (en iOS). Windows is eigenlijk niet meer interessant voor ze.
Reputatie 7
Voor onderweg gebruik ik een Acer Tablet 10. lnch met Windows 10. ITV website geeft aan dat scherm te klein is en dat ik app moet downloader. Maar die alleen Android of Ios. Wat moet ik nu?Nog een reden om niet naar de schermgrootte te kijken maar naar het OS.
Reputatie 3
Badge +3
Voor onderweg gebruik ik een Acer Tablet 10. inch met Windows 10. ITV website geeft aan dat scherm te klein is en dat ik de app moet downloaden. Maar die is alleen voor Android of IOS. Wat moet ik nu?
Reputatie 7
Ik snap niet waarom er naar schermgrootte gekeken wordt, terwijl volgens mij gewoon het OS uitgevraagd kan worden.
De melding zou mijns inziens alleen gegeven moeten worden als het OS Android of iOS is.
In alle andere gevallen zou de gebruiker niet lastig gevallen moeten worden met het voorstel op de app te downloaden.
Reputatie 7
Badge +23
Jammer dat je op de telefoon apps kan inloggen met je inloggegevens van "mijn KPN"
en op die nieuwe site weer moet inloggen met je abonnementsnummer en code.

Klopt inderdaad. Wordt aan gewerkt.


De melding is aangepast/verduidelijkt want je hoeft de app niet te downloaden op de pc natuurlijk.Wat betreft de 1024x768. Je krijgt bovenstaande melding op dit moment ook te zien bij een =1024 terwijl dit bij [kleiner dan]1024 moet zijn. Dit wordt z.s.m. aangepast.

@Troela: Welke browser+versie+OS gebruikte je bij het terugkijken toen je die error kreeg? En om welke programma's/afleveringen/zender ging het? We willen dit graag proberen te reproduceren.
Reputatie 7
Badge +23
Werkt perfect, NOT
Google Chrome Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits).

Zie screenshot.

Ingelogd kan op tablet's en mobiel alleen opnemen ipv kijken, bedankt #KPN #ajaxshirtcadeauvoorhetongemak

Misschien begrijp ik het verkeerd maar doe je dit op een pc, of een tablet/mobiel? Als het voor jou veel ongemak zorgt kan je ook de oude website nog gebruiken. Een Ajax shirt kan ik je niet geven maar gefeliciteerd met het behalen van de CL. Ik zat op 't puntje van m'n stoel i.i.g.

De resolutie van 1024x768 is inderdaad laag en waarschijnlijk een oude monitor maar ik noem wel 1024 in het topic. Ik probeer 'm te verduidelijken als ik kan. Kom erop terug.

Ik was heel blij te zien door het springen van de TV gids dat je kunt terugkijken.! Ik ben dol op zenders als Discovery en NatGen, maar zeker niet alle series. Dus ik begon enthousiast een interessante documentaire terug te kijken. Deze gaf halverwege een error. Opnieuw gestart kan je niet vooruit scollen. Ik snap waarom dat niet kan, maar waarom ook als ik al halverwege ben geweest?
Ik heb nog 3 afleveringen van diverse series op verschillende zenders teruggekeken en allemaal! geven ze halverwege een error. (zie error beneden)
De melding/error heb ik doorgezet. Ik herken dit probleem niet en als er meer mensen zijn die dit ervaren hoor ik dat graag. Doorspoelen (ook al heb je al een gedeelte gezien) is dan niet toegestaan. Zelfs dan niet helaas.

is er wel een beta geweest Ja.
Reputatie 7
Werkt perfect, NOT
Google Chrome Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits).

Zie screenshot.

Ingelogd kan op tablet's en mobiel alleen opnemen ipv kijken, bedankt #KPN #ajaxshirtcadeauvoorhetongemak
Voor tablets en mobiel is er de app. Daar is deze website niet voor bedoeld. Staat ook in introtekst.
Iemand ervaringen met een 1440p en 2160p monitoren, hoe schaalt de website daar op?
De mijne zijn nog groter zelfs.... En het antwoord is: niet.
Zodra je wat wil inzoomen word je verplicht een mobiele app te installeren. Errug jammer...
Ik ontdekte gisteravond het nieuwe uiterlijk van itvonline.nl wat de verwachting van nieuwe / betere functionaliteit beloofde.

* ik ben het overzicht kwijt (verticaal) van wat er nu en straks op alle zenders wordt getoond. Nu mag ik doorklikken per 3 zenders en raak het overzicht kwijt. Als ik scroll door de lijst maakt deze wilde sprongen.
* Ik was heel blij te zien door het springen van de TV gids dat je kunt terugkijken.! Ik ben dol op zenders als Discovery en NatGen, maar zeker niet alle series. Dus ik begon enthousiast een interessante documentaire terug te kijken. Deze gaf halverwege een error. Opnieuw gestart kan je niet vooruit scollen. Ik snap waarom dat niet kan, maar waarom ook als ik al halverwege ben geweest?
Ik heb nog 3 afleveringen van diverse series op verschillende zenders teruggekeken en allemaal! geven ze halverwege een error. (zie error beneden)
* Na jaren van haperingen kon ik eindelijk zoals beloofd 'gewoon' tv kijken in de browser. Deze nieuwe website vindt dat blijkbaar weer niet de bedoeling. Zodra ik het kleine schermpje wat wil vergroten, inzoomen, word ik verplicht een android of itunes app te installeren, op mijn pc....

Ik hoop van harte dat dit bugs zijn (is er wel een beta geweest??) en dat die nog zullen worden opgelost.

Uncaught Error: The index provided (0) is greater than the maximum bound (0)
at t.Sy (THEOplayer.js:47)
at Object.end (THEOplayer.js:47)
at KPNRemainingTimeDisplay.updateContent (pre_script.js:286)
at i (THEOplayer.js:73)
THE0player.js:47

Reageer